Start-Stop

cezzar

0
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Yaş
41
Mühendislik fakültesinde en büyük aşınmanın motoru ilk çalıştırdığımızda meydana geldiği anlatıldı hep milin yatağından dönerek yağ filmi oluşturuncaya kadar ki geçen zaman en büyük aşınmanın olduğu zamandır yani kanaatim odurki start stop çokta iyi bişey değil, bende honda bu yüzden koymuyor diye düşünüyordum!

D5803 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
12 Nis 2017
Mesajlar
66
Tepki puanı
0
Konum
antalya
Aracınız
Mühendislik fakültesinde en büyük aşınmanın motoru ilk çalıştırdığımızda meydana geldiği anlatıldı hep milin yatağından dönerek yağ filmi oluşturuncaya kadar ki geçen zaman en büyük aşınmanın olduğu zamandır yani kanaatim odurki start stop çokta iyi bişey değil, bende honda bu yüzden koymuyor diye düşünüyordum!

D5803 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

yalnız o start&stop sisteminde motor duruyor sadece, araç yağlama sistemine elektrik beslemeli olarak devam ediyor. dediğiniz sistem ilk çıkan galiba pejo 308 ler için büyük sorun olmuştu, araç durunca turbo yağlamayı kesiyordu ve bundan dolayı 100 000 civarında kronik turbo arızası veriyordu. sonraki jenarasyonlarda ve günümüz araçlarında böyle sorun olmuyor.
 

cezzar

0
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Yaş
41
yalnız o start&stop sisteminde motor duruyor sadece, araç yağlama sistemine elektrik beslemeli olarak devam ediyor. dediğiniz sistem ilk çıkan galiba pejo 308 ler için büyük sorun olmuştu, araç durunca turbo yağlamayı kesiyordu ve bundan dolayı 100 000 civarında kronik turbo arızası veriyordu. sonraki jenarasyonlarda ve günümüz araçlarında böyle sorun olmuyor.
Piston durursa krank durur krank durursa kam mili durur yağlama pompası çalışsa bile ki çoğu araçta bu yok kam miline bağlı dişli pompalar bunlar yağlama olmaz mil yatak içinde hareket etmezse yağ filmi oluşmaz sürtünme artar dur kalk dur kalk, bütün mekanik sistemlerde istenen sürekli rejim şartıdır yani rölantide çalışması en doğrusu bana göre bence start stop varsa aracınızda kapatın üç kuruş kar edecem diye 150000 -200000 km sonra o üç kuruşlar fazlasıyla çıkar diye düşünüyorum ha ben en fazla 40-50000 km yapar sonra satarım derseniz ona lafım yok tabi aracı güzel kullanmalı milli servet sonuçta belki çok detay ama doğrusu böyle bence

D5803 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

zoiree

0
Katılım
8 Ağu 2016
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Konum
izmir
[MENTION=5078]cezzar[/MENTION] bahsettiğiniz konu biraz matematik problemidir. stop-start 100km de 2lt tasarruf yapıyor (şehiriçi %10 gibi rakam var). Kabaca 10 lira ediyor.
100.000 km de 10.000 lira tasarruf demektir bu. yeni motor 10.000 lira civarındadır, 100.000km kara geçiş noktasıdır.
forumlarda stop-start motor ömrünün 100.000 mile yani 160.000km, bazı yerlerde 200.000 km yazıyor.
benzin fiyatı 2,5 lira/lt olsaydı pekte mantıklı olmazdı kullanmak. Fakat 5 lira/lt ile gayet karlı çıkarsınız.

ps: start-stop değildir teknoloji, stop-start'dır. Ne hikmetse gene insanlık yapıp kolayımıza gelen tabiri kullanıyoruz.
 
Katılım
13 May 2017
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Konum
İstanbul
Bu stop start hiç bir işe yaramıyor bende Qashqai var 14000 de aküyü bitirdi birde her stop ettiğinde çalışırken marşa tekrar basıyor buda zamanla marşın zarar görmesine sebep oluyor
 
Katılım
24 Mar 2018
Mesajlar
15
Tepki puanı
0
Konum
Mersin
Start stop dizel civiclerde var. Sehiricinde ışık veya cok sikisik trafikte break hold ile birlikte uyumlu bir ikili olup kullanim kolayligi ve tasarruf saglamaktadir. Motorun tekrar calismasi cok hizli ve motor tekrar aktif olurken vw skoda vb diger markalardaki gibi sarsinti yok.
 
Geri
Üst