Subab ayarı

FD6mı ilk aldığımda 2 yerde ayar yaptırdım ve arabanın çekişi halen istediğim gibi değildi, en sonunda dayanamayıp Bora'ya götürmüştüm ve eski contayı BALİ ile yapıştırdıklarını farkettik :mad:
Ayar yapan ustalarda conta iyidir kalsın diyip durmuşlardı :mad:
Tekrardan ayar yapılıp yeni conta ve özel silikonu sabitlenince arabanın sesi ve çekişi düzelmişti :)
Yetkili servislerden pek haz etmiyorum ama şu orijinal parça ve malzeme unsuru nedeniyle bazen mecbur kalabiliyoruz :cautious:
Servisin yaptığı bu işlemi hakkıyla yapan sadece Honda'ya bakan özel servisler de var bulmak lazım sadece. 100 tl gibi rakama yapıyorlar baya fark var arada. Ama tabiki yetkili servis garantisi önemli gerçekten.
 
Subap ayarimi ben kendim yapiyorum aslinda cok zor bir islem degil. Cok ta zevkli oluyor. Kapagin contasinin ucuna sıvı conta kullaniyorum bu islemi 3 kere yaptim bu zamana kadar hicbir problem yasamadim. Yakitta da performansta da artılarını gordum. El beceriniz varsa videolari izleyerek yapabilirsiniz.
 
Servisin yaptığı bu işlemi hakkıyla yapan sadece Honda'ya bakan özel servisler de var bulmak lazım sadece. 100 tl gibi rakama yapıyorlar baya fark var arada. Ama tabiki yetkili servis garantisi önemli gerçekten.
Bu ayarı yapan yerler Ankara'da farklı 2 tane özel Honda servisiydi zaten hocam, aracın rolantisinde herhangi bir devir dalgalanması ve titreme yoktu ama bana göre motorun sesinde gariplik ve çekişinde düşüklük vardı, özel servistekiler kmsine göre bu normal diyip geçiyorlardı , ancak ailedeki FB7yi kullanıp karşılaştırdığımda çekiş farkı ciddiydi, kısacası onlara göre sorun yoktu :cautious:
Bildiğim kadarı ile 100 tlye de sadece ayar yapıyorlar, eğer orjinal conta değişimi ile isterseniz 250ye yapıyorlardı en son. Yetkili servis Ankara Efe'de bayram öncesi %20 kampanyası ile conta dahil 300 tl fiyat vermişlerdi.
Ben conta değişiminin bu açıdan faydasını gördüğüm için 40binde bir yaptırıp contanında mutlaka değiştirilmesinden yanayım, piyasaki imitasyon parça bolluğundan 50-100 tl fazla verip parça konusunu riske atmamayı daha doğru görüyorum (y)
 
Subap ayarimi ben kendim yapiyorum aslinda cok zor bir islem degil. Cok ta zevkli oluyor. Kapagin contasinin ucuna sıvı conta kullaniyorum bu islemi 3 kere yaptim bu zamana kadar hicbir problem yasamadim. Yakitta da performansta da artılarını gordum. El beceriniz varsa videolari izleyerek yapabilirsiniz.
Her zaman en iyisi aracın sahibinin el emeğidir zaten, çünkü özenir emeğini ortaya koyar ve içine sinmeden bitirmez :)
 
Subap ayarimi ben kendim yapiyorum aslinda cok zor bir islem degil. Cok ta zevkli oluyor. Kapagin contasinin ucuna sıvı conta kullaniyorum bu islemi 3 kere yaptim bu zamana kadar hicbir problem yasamadim. Yakitta da performansta da artılarını gordum. El beceriniz varsa videolari izleyerek yapabilirsiniz.
Hocam kaç binde bir yapıyotsunuz hiç contasını değiştirmediniz mi şimdiye kadar ben de yapmak istiyorum sentil çakısını da aldım ama daha girişemedim
 
@Civci Km. aralığı kullanıma bağlı olarak değişebilir. çok devirli kullanan birinin ayarları normal kullanana göre daha çabuk bozulabilir. yani subaplar daha fazla ısıya ve zorlamaya maruz kalacağından boy uzaması ve sonucunda sıkı bir subap meydana geleceği için lpgli araçlarda 20 bin km.de yapılması daha sağlıklı olur diye düşünüyorum. contada yırtık çatlak yoksa işlem bittikten sonra sıvı conta sürerek tekrardan kapağı kapatabilirsiniz. conta kaçırırsa ya da çatlak conta takılırsa kapağın alt noktasından yağ buharı, terleme ve yağ kaçağı yapabilir.
 
Şimdiye kadar Civiclerle toplamda nerdeyse 100bin km.lik sürüş yapmışımdır, özellikle FD6da 30bin km.den itibaren subap ayarındaki bozulma hissedilir hale geliyor, 40bine doğru ise çekişte bariz düşme oluyor, motorun rolantideki sesi bile farklılaşıyor.
Civic ECO FB7lerde ise bu süre daha uzun, subap ayarı FD6ya göre bozulmaya daha dirençli bence. FB7de 40binde yaptırdığım subap ayarı yaptırmıştım ancak bu süreçte FD6daki gibi hissedilir çekiş kaybı ve yakıt artışı yoktu diyebilirim.
 
Bu subap ayarı yapılınca her seferinde üst kapak contasini değişmek gereklimi yoksa altına herhangi bir sıvı conta sürülüp eski conta yı tekrar kullanma imkanı yokmu

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Gecen hafta Conta dahil 220tlye Sasmaz'da ozel Altan Honda'da yaptirdim.. Yetkili honda bora servisi sadece ayara480 tl demisti.. yapilan ayardan memnunum,tavsiye ederim..
 
@Civci Km. aralığı kullanıma bağlı olarak değişebilir. çok devirli kullanan birinin ayarları normal kullanana göre daha çabuk bozulabilir. yani subaplar daha fazla ısıya ve zorlamaya maruz kalacağından boy uzaması ve sonucunda sıkı bir subap meydana geleceği için lpgli araçlarda 20 bin km.de yapılması daha sağlıklı olur diye düşünüyorum. contada yırtık çatlak yoksa işlem bittikten sonra sıvı conta sürerek tekrardan kapağı kapatabilirsiniz. conta kaçırırsa ya da çatlak conta takılırsa kapağın alt noktasından yağ buharı, terleme ve yağ kaçağı yapabilir.
Sorumun cevabı burda imiş tam okumadan yazdığım için kusura bakmayın

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst