Sürekli devirli kullanmak

Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
1400cc 97 beygir 120nm torklu bir tane ufak arabam vardı eskiden, aynı o şekilde ilk mesajda yazdığı gibi kullanıyordum, her sollamada vitesi küçült gaza sonuna kadar bas şeklinde, hatta her ışıkta rampada önümü boş gördüğümde kalkışta devir çabuk yükselsin diye gaza anlık olarak sonuna kadar basıp sonra gazı azaltarak ayarlıyordum gaz pedalı bir süre sonra aç kapa anahtarına dönmüştü debriyaj da aynı şekilde:) hiç devir ayarı yapmazdım gaz ve debriyajı hep zamanlama hesabı yaparak kullanırdım hart diye gaza bas sonra patinaj çekmeyecek ama çabuk kalkacak olan devire bir saniye kadar sürede ulaşınca hart diye debriyajı çekerdim haldır huldur yürürdü,

sol ayak freni ve burun topuk tekniğini hiç ama hiç beceremem ve yapamam da ama yavaşlarken iki ayakla pedallara tek tek basma yöntemiyle frene basıp yavaşlamadan önce hep vites küçülterek yavaşlamak için rev matching yani devir tutturma yapardım.

kazayla istemeden hızlanırken bolca kez kesici devrine küçük viteste iken girip motor devirlenmeyi kestiği zamanlarda aniden frene basmış gibi hisleri bile yaşadım:)

milletin beğenmediği hyundai getz bu şekilde 66000km boyunca ne yağ eksiltti nede su eksiltti ne debriyaj balatası istedi ne de vitesi boşluk yaptı dolayısı ile civic e hiçbirşey olmaz. Ama herkes 5w30 yağ koyarken ben 5w-40 doldurup bir yılda oldukça az km yaptığım için 6000-7000km de bir bakıma sokuyordum hatta yıllık yada en fazla 11-12000kmlerde buji değiştirirdim çünki araba yürümemeye başlardı:)

baktım olmuyor, sonra gidip 1.5 turbo FK7 aldım kurtuldum o şekilde kullanmaktan:) anladım ki yıllar sonra normal gaza basma yöntemini zor da olsa öğrendim:) şimdi normal sürücü gibi kullanıyorum ama eski arabamdaki performanstan fazlasını yaşayabiliyorum. Üç pedalı zamanında hakkıyla kullanamadım, iki pedala geçtim yavaşlarkende eski sürüş stilimi bırakmadım bunun için paddle shift işimi görüyor ama manuel vitesli eski arabamda yavaşlarken devir tutturması daha güzel oluyordu.

Yalnız 182hp lik bu araba da bir yerden sonra alışılıpta az gelmeye başlayacak, yine gaz pedalı on off anahtarı gibi kullanmaya başlarsak o zaman kötü olur:) gerçi o zamana kadar yaş 40 olur istemem dahasını diye düşünüyorum:)

Babamın arabaya dolu yağıpta tamire verdiğimizde bir tane ikame araç 1.0 motorlu 2012 volkswagen polo vermişlerdi ben ufaktan bir test etmiştim gaz pedalına kiremit koyup o şekilde kullanmak lazım o arabayı gaza sonuna kadar basmaktan bıkmıştım 65hp arabayı kullanmaya alışkın olmadığımdan her yokuşta birinci vites:) birde hiç azalmayan yakıt göstergesi vardı böyle gazlıyorsunuz gazlıyorsunuz yakıt göstergesi azalmıyor:). hareket halinde iken birinci vitese güzel geçiyordu ama ergonomisi berbattı fren yerine kaç kere debriyaja bastım akşam farları yakamadım düğmesini çevirmeli aygaz ocak düğmesi gibi yapmışlar.

Açıkçası gitmeyen araba biraz gaza bastırır, ama gitmeyen arabada iyidir, çünki yavaş araba yaktığı yakıt,lastik aşınması fren aşınması gibi şeyler sebebiyle hızlı olan arabaya göre çok çok daha ekonomiktir çünki otomobil ile hız üretmek her zaman pahalı bir iş olmuştur.
 
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
292
Konum
İzmir
1400cc 97 beygir 120nm torklu bir tane ufak arabam vardı eskiden, aynı o şekilde ilk mesajda yazdığı gibi kullanıyordum, her sollamada vitesi küçült gaza sonuna kadar bas şeklinde, hatta her ışıkta rampada önümü boş gördüğümde kalkışta devir çabuk yükselsin diye gaza anlık olarak sonuna kadar basıp sonra gazı azaltarak ayarlıyordum gaz pedalı bir süre sonra aç kapa anahtarına dönmüştü debriyaj da aynı şekilde:) hiç devir ayarı yapmazdım gaz ve debriyajı hep zamanlama hesabı yaparak kullanırdım hart diye gaza bas sonra patinaj çekmeyecek ama çabuk kalkacak olan devire bir saniye kadar sürede ulaşınca hart diye debriyajı çekerdim haldır huldur yürürdü,

sol ayak freni ve burun topuk tekniğini hiç ama hiç beceremem ve yapamam da ama yavaşlarken iki ayakla pedallara tek tek basma yöntemiyle frene basıp yavaşlamadan önce hep vites küçülterek yavaşlamak için rev matching yani devir tutturma yapardım.

kazayla istemeden hızlanırken bolca kez kesici devrine küçük viteste iken girip motor devirlenmeyi kestiği zamanlarda aniden frene basmış gibi hisleri bile yaşadım:)

milletin beğenmediği hyundai getz bu şekilde 66000km boyunca ne yağ eksiltti nede su eksiltti ne debriyaj balatası istedi ne de vitesi boşluk yaptı dolayısı ile civic e hiçbirşey olmaz. Ama herkes 5w30 yağ koyarken ben 5w-40 doldurup bir yılda oldukça az km yaptığım için 6000-7000km de bir bakıma sokuyordum hatta yıllık yada en fazla 11-12000kmlerde buji değiştirirdim çünki araba yürümemeye başlardı:)

baktım olmuyor, sonra gidip 1.5 turbo FK7 aldım kurtuldum o şekilde kullanmaktan:) anladım ki yıllar sonra normal gaza basma yöntemini zor da olsa öğrendim:) şimdi normal sürücü gibi kullanıyorum ama eski arabamdaki performanstan fazlasını yaşayabiliyorum. Üç pedalı zamanında hakkıyla kullanamadım, iki pedala geçtim yavaşlarkende eski sürüş stilimi bırakmadım bunun için paddle shift işimi görüyor ama manuel vitesli eski arabamda yavaşlarken devir tutturması daha güzel oluyordu.

Yalnız 182hp lik bu araba da bir yerden sonra alışılıpta az gelmeye başlayacak, yine gaz pedalı on off anahtarı gibi kullanmaya başlarsak o zaman kötü olur:) gerçi o zamana kadar yaş 40 olur istemem dahasını diye düşünüyorum:)

Babamın arabaya dolu yağıpta tamire verdiğimizde bir tane ikame araç 1.0 motorlu 2012 volkswagen polo vermişlerdi ben ufaktan bir test etmiştim gaz pedalına kiremit koyup o şekilde kullanmak lazım o arabayı gaza sonuna kadar basmaktan bıkmıştım 65hp arabayı kullanmaya alışkın olmadığımdan her yokuşta birinci vites:) birde hiç azalmayan yakıt göstergesi vardı böyle gazlıyorsunuz gazlıyorsunuz yakıt göstergesi azalmıyor:). hareket halinde iken birinci vitese güzel geçiyordu ama ergonomisi berbattı fren yerine kaç kere debriyaja bastım akşam farları yakamadım düğmesini çevirmeli aygaz ocak düğmesi gibi yapmışlar.

Açıkçası gitmeyen araba biraz gaza bastırır, ama gitmeyen arabada iyidir, çünki yavaş araba yaktığı yakıt,lastik aşınması fren aşınması gibi şeyler sebebiyle hızlı olan arabaya göre çok çok daha ekonomiktir çünki otomobil ile hız üretmek her zaman pahalı bir iş olmuştur.

Ya turbolu araba helede RS her devirde yürüdüğü için zaten limitlere çıkmaya gerek yok,ama atmosferij motor öyle değil ben fd6 cıvıc kullanıyorum araba 3 bin devire kadar 1.0 3 silindir sanki ama ne zaman 4 bin devirlere gelirsin ozaman gaz tepkisi sesi herşeyi değişiyor çoğu markada 1.6 atmosferik motoru kullandım hepsi aşağıyukarı aynı gidiyor ama hondanın o yüksek devir hazzı yok hiçbirinde :)


Milliyetçilik, milleti olmayanlar için faşizmdir. - Hüseyin Nihal Atsız
 
Geri
Üst