Civic FD6 Tekleme ve devir dusmesi

Katılım
12 Ocak 2020
Mesajlar
12
Tepki puanı
4
Konum
Mersin
Aracınız
Civic FD6 2007
Arkadaslar merhaba.
Arabayi alali 2 ay oldu ettigim masraf 2bin tlyi gecti sonuc =0

Sorun su ki arac ile yolda giderken gaza tam bastigimda once bir tekleme yapiyor sonra devam ediyor.bu teklene olayini 1 kez yapiyor.(buji ve bobinler degisti fakat duzelmedi)

2. Sorun seyir halindeyken ayagimi gaz pedalindan cektigimde veya tekrar bastigimda cok fazla silkeleme oluyor(sanziman takozu degisti fakat duzelmedi)

3. Sorun benzinde iken degilde lpgde iken seyir halinde bosa attigimda devir nerdeyse 0a kadar dusuyor.regulator ve beyin degisti ama ayni sorun devam ediyor.

Arac 1 kere ariza isigi yakmisti ve bilgisayara baglattigimda
-emme hava sicakligi sensoru 1 devre yuksek

-kutle veya hava hacim akisi 'A' devresi dusuk

-sistem fakir sira 1

Bu arizalaei veriyordu fakat su an ariza lambasi yanmiyor ama sikayetlerim devam ediyor
 

Ekli dosyalar

  • 20200220_130744.jpg
    20200220_130744.jpg
    186.7 KB · Görüntüleme: 57

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaslar merhaba.
Arabayi alali 2 ay oldu ettigim masraf 2bin tlyi gecti sonuc =0

Sorun su ki arac ile yolda giderken gaza tam bastigimda once bir tekleme yapiyor sonra devam ediyor.bu teklene olayini 1 kez yapiyor.(buji ve bobinler degisti fakat duzelmedi)

2. Sorun seyir halindeyken ayagimi gaz pedalindan cektigimde veya tekrar bastigimda cok fazla silkeleme oluyor(sanziman takozu degisti fakat duzelmedi)

3. Sorun benzinde iken degilde lpgde iken seyir halinde bosa attigimda devir nerdeyse 0a kadar dusuyor.regulator ve beyin degisti ama ayni sorun devam ediyor.

Arac 1 kere ariza isigi yakmisti ve bilgisayara baglattigimda
-emme hava sicakligi sensoru 1 devre yuksek

-kutle veya hava hacim akisi 'A' devresi dusuk

-sistem fakir sira 1

Bu arizalaei veriyordu fakat su an ariza lambasi yanmiyor ama sikayetlerim devam ediyor
Gaz kelebeği hiç temizlendi mi?
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,691
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
@birkan.ok geçmiş olsun. Hata kodlarına göre biraz araştıma yaptım.

Emilen havanın sıcaklığını ölçen maf sensörü 5 pinli, sadece emilen havanın miktarını ölçen; sıcaklığını ölçmeyen tip ise 4 pinlidir.

Maf sensörü soket bağlantı pinler:

1. Pin: Emilen hava sıcaklık sensörü (IAT sensörü) ucu

2. Pin: 12 volt + ısıtıcı besleme ucu

3. Pin: Şasi (eksi) ucu

4. Pin: 5 volt + Sensör referans besleme voltaj ucu

5. Pin: MAF sensörünün çıkış sinyal ucu

Debimetre (Maf Sensörü) Arızaları Nelerdir?
İlk önce debimetrenin bağlı olduğu sigortanın mutlaka kontrol edilmesi gerekir.

En yaygın arıza, debimetre soketinin temassızlık yapması veya havanın geçtiği iç kısmının aşırı kirlenmesidir. Soket temizlenip iyice yerine oturtulabilir, hava geçen kısmı kirliyse özel temizlik spreyiyle temizlenebilir.

Diğer genel arıza, soketle debimetreye bağlanan kablo demetinde kopukluk olabilir. Multimetreyle uygun kontroller ve kablo değişimiyle sorun çözülebilir.

İlk olarak diyagnostik tekniği adımları dikkatle ve sırasıyla uygulanmalıdır. Kablo-soketler kontrol edilmelidir. Kopukluk, kısa devre olmadığından emin olunmalıdır. Daha sonra sensöre 5 voltluk besleme voltajının gelip gelmediği kontrol edilmelidir. Bunu yapmak için doğru pin bulunmalı ve bir voltmetre (multimetre) ile kontrol edilmelidir; voltmetrenin siyah eksi ucu şasiye, + kırmızı ucu +5 volt beslemenin olduğu soket pinine değdirilir.

Sensörün kataloğu varsa ve kontrol direnç değerleri görülebiliyorsa, sensörünpin uçlarından direnç değeri ölçülür. Örneğin ölçüm sonucunda verilen sıcaklık değeri aralıkları için katalog direnç değeri okunuyorsa, sensör sağlamdır; direnç değeri aralık dışındaysa sensör arızalıdır.

P0112 ve P0113 arızalarının çözümünde de bu çözüm yöntemleri kullanılabilir.


P0113Arıza Kodu:IntakeAirTemperature Sensor (IAT)CircuitHigh Input: Emilen Hava Sıcaklık Sensörü Devresi Yüksek Giriş Sinyali

P0113Arızasının Sebebi

Sensörün çıkış voltajı, normal değer aralıklarının dışında, çok yüksekse, ECU bu arıza kodunu hafızaya kaydeder. Örneğin voltaj 4,91 voltun üzerindeyse. (katalog değerlerini baz alınız)

P0113Arızasının Belirtileri

*Motor arıza lambası yanar,

*Motorun çalışmasında problem,

*Motorun çok fakir karışımla çalışması,

*Fakir karışım sebebiyle motorda erken ateşlemenin görülmesi.


Emiş Havası Sıcaklık Sensörü Arıza Belirtileri (IAT Emilen Hava Sıcaklık Sensörü Arızası Nasıl Anlaşılır?)

* Yakıt tüketimi artar

* Hızlanma ve motor çekişi düşer

* Ateşleme avans zamanlaması tam olarak uygun ayarlanamaz, motor vuruntu yapabilir.

Emiş Havası Sıcaklık Sensörü Arızaları ve Çözümleri

Ecu tarafından sınır değerlerin dışında bir değer tespit edilirse, bir yedek değerle sistemin çalışması sürdürülür. Arıza hafızasında arıza kaydı oluşturulur. Arıza diyagnostik test cihazıyla teşhis edilebilir.
Emme havası sıcaklık sensöründe en sık görülen arızalar;
* Emme havası sıcaklık sensörünün bağlantı soketindeki kir-toz-oksitlenme gibi iletkenliği bozucu etkiler ve soketin gevşemesi çıkması gibi durumlardır. Soket konnektör uçlarını temizleyip, yerine sıkıca takınız.
* Emme havası sıcaklık sensörünün bağlantı kablosunda kopukluk veya kısa devre olması. Multimetreyle gerekli voltaj ölçülmlerini ve kopukluk testlerini yapınız. Kablo kopukluğu veya kısa devre varsa kabloyu değiştiriniz.
* Emme havası sıcaklık sensörünün iç kısma giren ucu, karbon ve yağ birikintileriyle kaplanmış olabilir ve sıcaklık ölçümlerinde sapmalar veya hassaslığında bozulmalar olabilir. Uygun şekilde temizlenmelidir.
Emme havası sıcaklık sensörü yanlış sıcaklık bilgisi verirse, motor kontrol ünitesi de, verilen bu yanlış hava sıcaklık bilgisine göre yakıt miktarını ayarlayacağından (zengin ya da fakir karışım), yakıt sarfiyatı artar ve motor performansı olumsuz etkilenebilir.
Emme havası sıcaklık sensörü arızalandığında, sürücü gösterge panelinde arıza lambası yanacaktır.


Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,691
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Benim anladığım. Aracınız hava girişini ve ısısını tam olarak belirleyemiyor. Bu yüzdende performansı ayarlıyamıyor arıza lambasını yakıyor. Öncelikle Maf sensörü temizliği soket bağlantıları kontrol edilmeli. Arıza lambanız yanmadığı zaman Maf sensörü çıkarılıp aynı arıza kodlarını verirse nokta atışı yapılmış olur. Diyagnostik testi herkez yapamayabilir. Fakir karışım bu problemi çözdükten sonra bakılır.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
12 Ocak 2020
Mesajlar
12
Tepki puanı
4
Konum
Mersin
Aracınız
Civic FD6 2007
Cevaplar icin tesekkur ederim maf sensorunu temizlettim hatta ayni aractan bi arkadasimda vardi taktim ama sonuc ayni su an ariza lambasi yanmiyoe ama sorun devam ediyor bugun sigortalarina baktiracam bide bisey daha soracam servise gidip bilgisayara baglatsam soeunun tam olarak neyden kaynakli oldugunu soylerlermi
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hic temizletmedim ama gaz kelebeginde sorun olsa rolantide surekli dalgalanmalar olmazmi
Sürekli olacak diye bir garanti yok, ara ara rolantide oynamalara da neden olabilir.
Ancak gaz kelebeği temizliği sonrası aracın bilgisayara bağlanarak gaz kelebeği kalibrasyonunda yapılması gerekir.
Birde gaza bastığınızda oluşan tekleme hissiyatı nasıl bir hissiyat, o anda alt vitese düştüğü için bu vurma hissi oluşuyor olmasın :unsure:
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,691
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Cevaplar icin tesekkur ederim maf sensorunu temizlettim hatta ayni aractan bi arkadasimda vardi taktim ama sonuc ayni su an ariza lambasi yanmiyoe ama sorun devam ediyor bugun sigortalarina baktiracam bide bisey daha soracam servise gidip bilgisayara baglatsam soeunun tam olarak neyden kaynakli oldugunu soylerlermi
> Servis Arıza lambanız yanmıyor ise tecrübesine göre ancak tahmin edebilir.
> Maf sensörü temizliği işe yaramış gibi gözüküyor.
> Benzinde aynı sorunlar var ise Hamid hocamın dediği gibi boğaz kelebeği temizliği düşünülebilir.
> Fakir karışım ise genelde yanlış lpg ayarından dolayı yapar. Montaj hatası vs. dikkat edilmeli.
> Rolanti stop edecek derecede düşmesi hem yanlış ayar hemde boğaz kelebeğini akla getiriyor.
> Lpg sistemi ufak bir problemde bile hemen hissettirir. Benzin bu konuda daha toleransa sahiptir.
> Arkadaşınızın aracıda Fd6 ise karşılaştırma için güzel olur. Parça değişimi vs. için ideal.
> Hava filtresi sonrası borularda çatlak kaçak var mı diyede kontrol edilebilir.
> Aracınızı göremediğimiz için yardım etmemiz sınırlı oluyor.
> Honda ustası test sürüşü yaparsa size daha iyi fikir verebilir.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
12 Ocak 2020
Mesajlar
12
Tepki puanı
4
Konum
Mersin
Aracınız
Civic FD6 2007
Sürekli olacak diye bir garanti yok, ara ara rolantide oynamalara da neden olabilir.
Ancak gaz kelebeği temizliği sonrası aracın bilgisayara bağlanarak gaz kelebeği kalibrasyonunda yapılması gerekir.
Birde gaza bastığınızda oluşan tekleme hissiyatı nasıl bir hissiyat, o anda alt vitese düştüğü için bu vurma hissi oluşuyor olmasın :unsure:

Ornegin vitesi 2 veya 3e atiyorum arac seyir halindeyken vites degistirdikten sonra gaza biraz fazla bastigimda tekliyor 1 seferlik sonra devam ediyor
 
Katılım
12 Ocak 2020
Mesajlar
12
Tepki puanı
4
Konum
Mersin
Aracınız
Civic FD6 2007
> Servis Arıza lambanız yanmıyor ise tecrübesine göre ancak tahmin edebilir.
> Maf sensörü temizliği işe yaramış gibi gözüküyor.
> Benzinde aynı sorunlar var ise Hamid hocamın dediği gibi boğaz kelebeği temizliği düşünülebilir.
> Fakir karışım ise genelde yanlış lpg ayarından dolayı yapar. Montaj hatası vs. dikkat edilmeli.
> Rolanti stop edecek derecede düşmesi hem yanlış ayar hemde boğaz kelebeğini akla getiriyor.
> Lpg sistemi ufak bir problemde bile hemen hissettirir. Benzin bu konuda daha toleransa sahiptir.
> Arkadaşınızın aracıda Fd6 ise karşılaştırma için güzel olur. Parça değişimi vs. için ideal.
> Hava filtresi sonrası borularda çatlak kaçak var mı diyede kontrol edilebilir.
> Aracınızı göremediğimiz için yardım etmemiz sınırlı oluyor.
> Honda ustası test sürüşü yaparsa size daha iyi fikir verebilir.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...

Cevabiniz icin tesekkur ederim peki bu bahsi olan ariza subaplardan kaynakli olabilirmi dun elektrikci subap arizasi baslangici dedide baya canim sıkılmıstı
 
Geri
Üst