Civic FD6 Titreme problemi (alternatör devreye girdiğinde)

Katılım
17 Mar 2020
Mesajlar
6
Tepki puanı
7
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2008
Arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım.

Öncelikle Honda yetkili serviste şarj dinamosu regülatörüm tamir oldu fakat bu problemi çözmedi. Aküyü de geçen ay değiştirdik. Aracımın çakmaklığında takılı olan voltaj ölçer ile baktığımda araç çalışır vaziyette 14.3V akım alıyorum. Sabit hızda bir süre yol yapınca voltaj 12.8V'a sabitlenip alternatör şarj etmeyi azaltıyor. Bu durumun normal FD6 işleyişi olduğunu iletti Honda Yetkili Servis.

Örneğin kırmızı ışıkta durdum, direksiyonu çevirdim yada far açtım yük getirecek herhangi bir şey yaptım. Voltaj 12.8'den 14.4'e gelip alternatör devreye giriyor. Bu senaryo yaşandığında bazen yoğun sarsıntı hissediyorum 1 saniyelik. Bu sarsıntıyı yavaş hızda arabayı park ederken falan direksiyon manevraları esnasında da yaşamaya başladım. LPG takılalı 3 ay oldu, BRC Comfort, gaz ayarı düzgün deniyor. Motor sesinde de eskiden olmayan az da olsa bir dikiş makinası sesi duyuyorum. Tüm bunlar sübap ayarına mı işarettir var mı bu durumu açıklayabilecek?
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,310
Çözümler
9
Tepki puanı
13,166
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu hususla ilgili çözüm bulan varmıdır?
Sorun subap ayarı kaynaklı mıdır yoksa alternatör mü sizce?
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,310
Çözümler
9
Tepki puanı
13,166
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Subap ayarı ile kurtulanda var. Alternatör revizyonu ile kurtaranda var kesin bir şey yok.
O zaman mecburen sırayla ilerlemek gerekli gibi görünüyor, önce bir subap ayarı yapayım, sonrasında alternatöru revize etme yoluna gidecegiz gibi duruyor.
 
Geri
Üst