Trafik maceralarınız?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Gfb
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,528
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Olay tamamen turboyla alakalı bişey. Turbo dizel tork etkisinden dolayı o hissiyatı veriyor. Bu biraz makine yardımıyla nefes almaya benzer, atmosferik motor devirlendikçe açılır,turboda ise belirli bir devirden sonra motorun ihtiyacı olan havayı basamamaya başlar. Turbonun bittiği yerde atmosferik başlar. Turbolu araçlarda yazılımsal alınan güç atmosferiğe daha fazladır bu da çoğunlukla turbonun devir sayısını arttırarak elde edilir. Turbolu araç özellikle de dizeller 4,500 rpm de kalırken atmosferik 6-7 bin rpm leri görür. Turbolu araçta max gücü 2 binli devirlerde verirken atmosferik 4 binden sonra canlanır. Kısa mesafe için turbo evet ama iş uzun soluklu ve 160 km üzerine çıktığınızda değişir. Atmosferik bir type-r ile turbolu bir golf-r yada cupra nın top speedleri hemen hemen aynıdır ama golf ve cupra bu hıza ulaşabilmek için 80 hp fazla üretir. Kıyaslama yapmak ta çok doğru olmaz bu iki motoru


iPhone cihazından gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,936
Çözümler
9
Tepki puanı
8,933
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
işin açıkçası çok merak ettiğim tork mu beygirmi sorusuna en net cevabı şu şekilde aldım ,beygiri maraton koşucusuna Torku ise sumo gurescisine benzetilmisti bı videoda yani dizel uzun kosamaz ama güçlüdür atmosferik güçsüzdür ancak uzun koşar diye ,motor prensibiyle benzinin yanma oranı daha hızlı ancak turbo desteksiz bu halde ise turbo destekli dizel e nazaran bukadar yakın hizlanmalari yakalayabiliyorsa çok fazla fark olacağını sanmıyorum deneyip göreceğiz .

FC5_ELEGANCE_CVT
Güzel teklif. Bende severim bu tarz şeyleri. Fakat benle pek yarışmak isteyen çıkmadı veya çıkmak istemiyor.
Şanzıman faktörünüde çok önemli. Hızlı kalkış için kısa şanzıman avantajlıdır.
Fc5'te cvt değilde manuel olsaydı iş daha zevkli olurdu.
Önerim
> tekerleğin sıcak olsun
> kalkışta patiye kalma
> kesiciye girmeden vites değiştir ( cvt'de olur mu bilmem)
> 0-100 den ziyade 0-150 yapın.
> bam bam bam

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,936
Çözümler
9
Tepki puanı
8,933
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Olay tamamen turboyla alakalı bişey. Turbo dizel tork etkisinden dolayı o hissiyatı veriyor. Bu biraz makine yardımıyla nefes almaya benzer, atmosferik motor devirlendikçe açılır,turboda ise belirli bir devirden sonra motorun ihtiyacı olan havayı basamamaya başlar. Turbonun bittiği yerde atmosferik başlar. Turbolu araçlarda yazılımsal alınan güç atmosferiğe daha fazladır bu da çoğunlukla turbonun devir sayısını arttırarak elde edilir. Turbolu araç özellikle de dizeller 4,500 rpm de kalırken atmosferik 6-7 bin rpm leri görür. Turbolu araçta max gücü 2 binli devirlerde verirken atmosferik 4 binden sonra canlanır. Kısa mesafe için turbo evet ama iş uzun soluklu ve 160 km üzerine çıktığınızda değişir. Atmosferik bir type-r ile turbolu bir golf-r yada cupra nın top speedleri hemen hemen aynıdır ama golf ve cupra bu hıza ulaşabilmek için 80 hp fazla üretir. Kıyaslama yapmak ta çok doğru olmaz bu iki motoru


iPhone cihazından gönderildi.
Heves etmiş işte moral bozmayalım. 1 sn farkı görmek istiyor. Belki bir boy atar.
Salıverin gençleri.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
25 Ara 2018
Mesajlar
85
Tepki puanı
114
Konum
Giresun
Aracınız
Civic FB7 2012
Bende bir ay öncesine kadar 2011 otomatik Clio grandtour extreme 4 vites otomatik vardi. Fabrika verileri 186 km hız dese de LPG'de 190 km hız yaptığım olmuştu.

Yağmurlu bir gün, uzun yol dönüşü, samsun -carsamba civarında 100 km hız civarı seyreden turbolu bir astradan yol vermesini istedim ama yol vermek yerine kapismayi tercih etti. Yemin ediyorum 140 km hıza kadar kaybettim dedim ama 140-145 km hizdan sonra onun nefesi kesildi, ben boylarca fark attım.

Şimdi FB7 2012 Civic sahibiyim çok şükür. Aynı astrayi görürsem "değmezsin" yazdiracagim arabanın arkasına.

Turbolu araçları sevemiyorum bir türlü, doping almış futbolcu hissiyatı veriyor bana.
 

Gfb

Katılım
6 Ara 2018
Mesajlar
122
Tepki puanı
56
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2018
Yorumları okuyunca arabamı daha sever oldum. Almadan önce kesinlikle hantal buluyor turbolu bir araç istiyordum. Uzun yolda bayırlarda rahat olmak istiyordum çok deneme fırsatım olmadı ama anlattıklarınız biraz ferahlattı içimi. Dsg korkumdan dolayı octavia dan vazgeçip civiğe yöneldim. Soranlara da performans hariç çok memnunum dedim. Henüz v-tec ninetlerinden faydalanamadım. Şu sıralar yakıt ölçme derdinde olduğum için çok basmıyorum da


2018 fc5 eco exe?
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
civic hatchback FK7 1.5 turbo sahibiyim, motorunu geçtim trafikte yolda diğer araç sürücüleri üzerinde baskı kuran bir görüntüsü var, büyük ön ve arka tampon ızgaraları büyük siyah jantları, çift krom eksoz ucu renkli kapkara arka camlar vs vs. açıkçası başka bir otomobil ile yola çıktığımda rahatsız oluyorum üzerime gelen önüme atlayan çok oluyor ancak civic ile rahatım:) motorun turbo ve 182hp olması ekstra geliyor bunun yanında.

kırmızı ışıklarda en ön sırada bekliyor isem ve yanımda bir iki tane benimle aynı sırada araç var ise genellikle vitesim S modunda ve brake hold açık frenler tutma halde bekliyorum. Yeşil yandığı zaman sadece gaz pedalına yarıya kadar dokunmak yetiyor da artıyor gaza fazla basarsanız patinaj çekiyor zaten gidemiyor, diğer otomobillere hiç fırsat vermedim şimdiye kadar hep tokatladım.

karda kışta düşük hızlarda 30-40km hızda giderken direksiyonu sert kırınca ciddi miktarda önden kayıyor ve dönemiyorsunuz 60-70km yi geçince dengesi yerine geliyor kayma açıları ön ve arka eşitlenmeye başlıyor.

Sollamaların büyük bölümünü kasis sonları ile kavşak çıkışlarında ve virajlarda yapabiliyorsunuz. 2000 devirde maksimum torku elde ediyor.

E-5 yada otoban girişi veya kavşak çıkışı gibi yerlerden çıkarken maksimum emniyet sağlıyor çabuk hızlandığı için çıkacağınız yolun hızına çok hızlı adapte oluyor çoğu zaman kavşaktan çıkmadan hemen önce yol verdiğiniz aracı peşine düşüp birkaç on metre sonra solluyorsunuz.

Turbo civic in güzel bir özelliği daha var, normal şehir içi sürüşte 40-50km hızlarda D vitesinde giderken motor devri 1200-1400 devri hiç geçmez o yüzden motor sesi çok azdır turbo olduğu için eksozdan da ses gelmez çok sessiz bir sürüş yaparsınız hatta uykunuz gelir ve motor aşınması da buna bağlı olarak minimumdur.
 
Katılım
1 Ara 2018
Mesajlar
304
Tepki puanı
300
Yaş
37
Konum
Yalova
Aracınız
Civic FC5 2018
simdi bu video da astra dizel fd 6 kapışması var ,fd6 nın emsali aslında benzinli atmosferik motor astra 115 hp, dizeli 320 tork ve 136 hp ile fd6 yürüyor ,adil değil tabiki de çokta abartılacak kadar fark koymamış yukarıda bahsettiğim aslında buna benzer şeydi,2 katı fazla tork 11 hp fazla astra ,helal olsun ama fd 6 ya .
 

Gfb

Katılım
6 Ara 2018
Mesajlar
122
Tepki puanı
56
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2018
simdi bu video da astra dizel fd 6 kapışması var ,fd6 nın emsali aslında benzinli atmosferik motor astra 115 hp, dizeli 320 tork ve 136 hp ile fd6 yürüyor ,adil değil tabiki de çokta abartılacak kadar fark koymamış yukarıda bahsettiğim aslında buna benzer şeydi,2 katı fazla tork 11 hp fazla astra ,helal olsun ama fd 6 ya .

Soluksuz izledim bende bence de helal olsun. Hele bi ara astra 222km/h ile fd6 nın peşinden gitti ya bittim


2018 fc5 eco exe?
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,936
Çözümler
9
Tepki puanı
8,933
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Spontan olarak gelişmiş. Güzel zevkinide almışlar. Rampa aşağı hariç FD6 200'ü pek geçemiyor gibime geldi. Otomatik olabilir. Çünkü manuelleri 235'leri görüyor! Araç kaç binde yük durumu nasıl bildiğimiz yok tabi.
simdi bu video da astra dizel fd 6 kapışması var ,fd6 nın emsali aslında benzinli atmosferik motor astra 115 hp, dizeli 320 tork ve 136 hp ile fd6 yürüyor ,adil değil tabiki de çokta abartılacak kadar fark koymamış yukarıda bahsettiğim aslında buna benzer şeydi,2 katı fazla tork 11 hp fazla astra ,helal olsun ama fd 6 ya .

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
884
Konum
Samsun
Benimde merak ettiğim konular arasında aslında ,bazen merak ettiğim araçların 0-100 leri ve kapışma videolarını izelerim,
şimdi ise bu fabrika verileri 0-100 hızlanma saniyelerine taktım kafayı,genelde atmosferik otomatik arabalar 9 ile12 sn arasında hızlanmaları var fab. verisi,ancak turbo dizel arabalar ile arasında aşagı yukarı 1 sn kadar max.fark görünüyor,malum turbo dizel arabaya binipte, atmosferik benzinliye binen bu araba gitmiyor der,aynı şekilde atmosferikten inip turbo dizel e binen de araba uçuyor der, bende bunu çok merak ettiğimden iş yerinde bi abi de 2017 1.6 dizel otomatık cerato var dedim seninle bi hızlanma denemesi yapalım ,ya dalgamı geçiyorsun senin için yakıt bile yakmaya gerek yok dedi ,benimde cok zoruma gitti ,ilk fırsatta 0 -100 hızlanma denemesi yapacagız,fabrika verisi ,1 sn fark var arada o 1 sn ne kadar fark olacak görmek istediğimden deneme yapacagız.

sizce ne kadar fark olur veya olmazmı ? aracım fc5 elegance cvt

Skoda octavia 1.6 dizel ile karsilastim(115bg olabilir) adam baktim basiyor isikta benzine aldim kalkista benden 1 boy ondeydi 150 lerde yakaladim gectim gecince basmayi birakti
Birde passat 1.4 tsi trendline da 2 kisi vardi ben yalnizken birlikte kalktik oyle ilerledik yanyana ilerledik baktim cok bi degisiklik olmuyor. 160 dan sonra biraktim basmayi. Belki sonrasinda gecebilirdim ama kasmadim.
İki aracta manueldi vites atmadigimdan araclar vites atinca anliyorum artik. Rs olsaydi cok fazla basimiza gelirdi eminim. Yolda rs ile karsilasinca basarsa yetisemiyorum.
2.0 atmosferik olsa bizim araclar yada 1.6 ya biraz daha torkunu artiracak yonde gelistirselermis iyiymis onu anladim hem guc icin hem yokuslara atmosferik fazla yaktiriyor yazinki tecrubem bu yondeydi. Bir sonraki aracim turbo benzin yada hybrid olur buyuk ihtimal 4 yil sonra ne gelisirse artik.
Ustteki videoda bizim kadranlar son hizda 7 km filan az gosteriyor ondan gecilmis olabilir manuel gibime geldi fd6 gecemiyorsa bizim fc5 cvt sanzumanla plakayi izleriz gibime geliyor.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst