- Katılım
- 25 Ocak 2018
- Mesajlar
- 1,105
- Çözümler
- 1
- Tepki puanı
- 1,528
- Konum
- İstanbul
- Ad Soyad
- Volkan Dizge
- Yaş
- 32
- Aracınız
- Civic FD6 2011
Olay tamamen turboyla alakalı bişey. Turbo dizel tork etkisinden dolayı o hissiyatı veriyor. Bu biraz makine yardımıyla nefes almaya benzer, atmosferik motor devirlendikçe açılır,turboda ise belirli bir devirden sonra motorun ihtiyacı olan havayı basamamaya başlar. Turbonun bittiği yerde atmosferik başlar. Turbolu araçlarda yazılımsal alınan güç atmosferiğe daha fazladır bu da çoğunlukla turbonun devir sayısını arttırarak elde edilir. Turbolu araç özellikle de dizeller 4,500 rpm de kalırken atmosferik 6-7 bin rpm leri görür. Turbolu araçta max gücü 2 binli devirlerde verirken atmosferik 4 binden sonra canlanır. Kısa mesafe için turbo evet ama iş uzun soluklu ve 160 km üzerine çıktığınızda değişir. Atmosferik bir type-r ile turbolu bir golf-r yada cupra nın top speedleri hemen hemen aynıdır ama golf ve cupra bu hıza ulaşabilmek için 80 hp fazla üretir. Kıyaslama yapmak ta çok doğru olmaz bu iki motoru
iPhone cihazından gönderildi.
iPhone cihazından gönderildi.