Kısmen söylediklerine hak verebilirim Eren abi.Bu seslerin tamamı benimkinde de var, beni hiç rahatsız etmiyor desem bilmem inandırıcı gelecek mi işin teknik yanına gelirsek kışın havalar soğumaya başladığında plastik parçalar büzüldüğü için boşlukları artar ve ses yaparlar, bozuk yolda yada düz yolda fark etmez hafif bir motor titreşimi yada rüzgarla dahi çıtırtı patırtı yapar.
Yazın sıcakta iken yada otomobil iyice ısındığı zaman ise plastik parçalar genleşir boşluklar kapanır sesler kaybolur yada azalır.
Bu seslerin kulak rahatsızlığı vermesi dışında bir zararı yoktur, yani Civic bu sesler yüzünden sizi yolda bırakmaz yada ansızın parçalanıp dağılmaz,
mekanik olarak güç ileten parçalardan ses gelirse tehlikelidir, frenler, direksiyon sistemi, motor ve şanzıman, süspansiyon elemanları gibi.
Bu problemi marka imajı dahilinde yorumlarsak Honda bir Japon otomobili ve üretim felsefesi olarak ekonomik sınıf otomobilleri üreten bir marka hatta temelinde bir motor üreticisi, Civic modelinin anlamı "şehirli", " şehir sakini" demektir. Bu otomobil düzgün zeminli yollarda daha iyi sonuçlar veriyor, Japonya da yollar genellikle düzgün yüzeylidir derler acaba bu yüzden mi biz sesler duyuyoruz? , diyeceksiniz ki dünyanın her köşesinde Civic var orada hiç çukur tümsek yok mu? var elbet hatta bozuk yollarda da kullanılıyor olabilirler ama orada Civic in fabrika çıkış fiyatı üzerine yüzde 80 i vergi olarak eklenmediği için satın alırken 300000 liralık otomobil aldım ses yapıyor şeklinde şikayetler bilmiyorum var mıdır? 23000 dolarlık dört tekerlekli oldukça zarif bir sarf malzemesi satın almış gibi düşünen tüketiciler olmalılar.
Honda markasına karşı fanatizim yapıyormuşum biçiminde algılanmaması adına sessiz ve tok yapılı bir kabin sevenlere gürültüden rahatsız olanlara tavsiye olarak kabinleri ve iç trim parçaları çok daha sessiz olan Alman markalarına yönelmelerini tavsiye ederim, WV, Audi, Mercedes-Benz gibi.
Herkesin belli bir sürüş tarzı var Alman otomobillerinin birçoğunda yüksek hıza ulaştığınızda gürültü az olduğu için korkmuyor ve yola daha fazla konsantre oluyorsunuz Japon otomobilleri ise sağından solundan gelen sesler ile bir nevi yarış sürücüsü heyecanı yaşatıyor. Bu ikisi de saygı duyulan iki farklı tercih ve sürüş stili, birisi iyi birisi kötü diyemem.
Uzak Doğu araçların da evet şöyle bir bakınca izolasyon zaafiyeti algısı var.
Çoğu zamanda haklılık payı olan bir yorum...
Civic FC5 hayatımda ilk defa sahip olduğum Japon otomobilidir.
İlk aldığım da üzerinde fabrikasyon 52.000 kilometre kullanılmış Bridgestone Turanza ER33'ler vardı.. Standart hali bile çok kötü olan bu modelin , yıpranmış hali inanılmaz uğultulu gelmişti kulağıma.
Şehir içi hızların da bile (50-70 km/h) hararetli bir gürültü hakimdi iç mekana.
Kaygılarım da vardı..
Kaliteli bir lastik acaba neler yapabilirdi ?
Yoğun araştırmalar neticesin de Goodyear Efficient Grip Performance serisinde karar kıldım ve resmen seviye atladı araç.
Şuan bir C segmenti standartları içerisinde gayet medeni seviyede diyebilirim.
Rüzgar sesi sorunu zaten yoktu ki kendi aracım da 150 km/h altında rahatsız edici bir ses duymamaktayım.
Hatta şöyle ki FE1 Civic test sürüşü yaptım , malesef ki üzerinde yine Bridgestone ER33 vardı. Kıyaslayalım , 2017 model kullandığım aracım çok medeni bir yol gürültüsü yaratmakta.
Varsın bir Golf 7 kadar sessiz olmasın.
Trim sesi konusun da , bazı plastik aksamların tabanı yalıtımsız uygulandığı için zırıldama yapmakta. DOĞRU !
Ben bu bölgeleri tespit edip , gerekli sünger bazlı malzemeler ile müdahalede bulunarak problemi ortadan kaldırdım. Bu konuda bir başlık açarak nerelere , nasıl müdahale edilmesini gerektiğini keyfim çatarsa yapabilirim..
Kısaca sahip olduklarımızı geliştirmek , yön vermek bizim elimizde birazda.
Vw Golf 7 ALMAN olabilir , Civic'ten daha üstün de değil malesef.
Aksine ben virajlarda keyfini çıkartmayı severim , Golf 7 arkamdan bile gelemez.
İç mekanı inanılmaz ferah , sürüş pozisyonu çok ideal.
Civic FC5 kullanırken zevk veren bir araba..
VAG grubu anlamsız bir popülasyona sahip.
D segmenti gidelim , Passat severim ama bana değmeyecek pahalılıkta geliyor son zamanlarda.
2020 model Elegance Passat 1.5 TSi 800-900.000 bandında.
Şu şartlar da onun yerine neredeyse yarı fiyatına 2020 1.6 CDTi Excellence İnsignia alınabilir...
İçim ısınırsa falan İnsignia düşünüyorum bile.
Soichiro Honda'nın bir sözü vardır , kullanım kılavuzu arkasında bile yazmakta.
Keyifle süremediğiniz otomobilde, otomobil keyfini süremezsiniz.
SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi