Tüm ariza lambalari yakti

Katılım
1 Ocak 2020
Mesajlar
48
Tepki puanı
18
Konum
Samsun
Aracınız
Civic FD6 2008
Merhaba arkadaslar. Biraz önce fd6 aracim aku lambasi yakti bir suredir bazen yakiyor.bazen sönüyordu bugun vs direksiyon akü tum ariza lambalarini yakti sonra gostergedeki isiklar komple gitti mars basmiyor. Cekici cagirdim.simdi.sorun ne olabilir
 
Katılım
1 Ocak 2020
Mesajlar
48
Tepki puanı
18
Konum
Samsun
Aracınız
Civic FD6 2008
Nasıl bir ustaymış anlamadım. Hani bir plan yapılır. A'dan Z'ye sıralanır. Sonra ona göre hareket edilir. Direk Z'yi gösterip en son olması gereken şeyi söylemesi çok abes karşıladım. İnsan biraz uğraşır test eder. Elinden geleni yapar.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Usta aküyü ölçtü 11.4 akim geliyordu en az 14 olması gerekir bunun sarj dinamosu arizali dedi. Samsun da tamir edebilen kimse yok edenler de sorun yasiyor bir iki ay sonra dedi en garantisi ankara dir dedi. Bakalim artik
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,823
Çözümler
9
Tepki puanı
8,874
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Usta aküyü ölçtü 11.4 akim geliyordu en az 14 olması gerekir bunun sarj dinamosu arizali dedi. Samsun da tamir edebilen kimse yok edenler de sorun yasiyor bir iki ay sonra dedi en garantisi ankara dir dedi. Bakalim artik
Böyle cevap versinler sıkıntı yok. Yalnız sizin için baya zahmetli olacak.
 

LooSii

Özel Üye
Katılım
10 Eki 2019
Mesajlar
225
Tepki puanı
412
Yaş
43
Konum
Çekmeköy
Aracınız
Civic FB7 2015
Merhaba arkadaslar. Biraz önce fd6 aracim aku lambasi yakti bir suredir bazen yakiyor.bazen sönüyordu bugun vs direksiyon akü tum ariza lambalarini yakti sonra gostergedeki isiklar komple gitti mars basmiyor. Cekici cagirdim.simdi.sorun ne olabilir
29 Ağustos'ta aynı arızayı yaşadım. Ankara'ya 150 km kala akü lambası yandı. Arabanın aküsü ömrünü tamamladı sandım. Halbuki sonradan arıza ışığının manasına bakınca "akü şarj etmiyor" demekmiş. Neyse 200km sonra Ankara Gölbaşı'nda yolda kaldım.

Tüm arıza ışıkları yandı. Araba artık gaz yemiyor, yolda gitmiyordu. Sağa çekince motor stop ediyor, sonra da marş basmıyordu. Hatta analog saat bile cızır cızır kendi etrafında 360 derece dönüyordu. Elektronik el freni bile çalışmıyordu. Elektronik direksiyon hidroliği de devre dışı kalmıştı, traktör direksiyonu gibi taş gibi olmuştu.

Kurtarıcı çağırdım. 35 km çekici üzerinde Ankara'ya geri döndük. Ankara Balgat'ta bir yer bulduk. 09:30-13:00 saatleri arası toplam 3,5 saatte arızayı hallettiler. Şarj dinamosu tamir edildi, yoluma devam ettim.

800₺ + KDV aldılar. Fatura resmini ekledim. Firma bilgilerinden ulaşabilirsiniz.SAVE_20201208_011914.jpegIMG_20201208_011516.jpeg
 
Katılım
17 Şub 2016
Mesajlar
496
Tepki puanı
379
Aracınız
Civic FB7 2015
Usta aküyü ölçtü 11.4 akim geliyordu en az 14 olması gerekir bunun sarj dinamosu arizali dedi. Samsun da tamir edebilen kimse yok edenler de sorun yasiyor bir iki ay sonra dedi en garantisi ankara dir dedi. Bakalim artik

Yaptıkları ölçüm akım değil de gerilim ölçümüdür, akımı ölçmek için kutup başlarından birini sökerek alternatör ile akü arasına seri bir ampermetre bağlamaları veya varsa hassas bir pens-ampermetre ile ölçüm yapmaları gerek. Şarj gerilimi 14-14,4 Volt civarlarında olmalı, ancak 11,4 Volt gerilim ölçülmüş, Bu ölçümü araç çalışır vaziyette yaptıklarını farz ederek yazıyorum. Aksi taktirde zaten akü gerilimi düşük görünüyor, hatanın aküde mi yoksa şarj sisteminde mi olduğu böyle anlaşılamaz. Eğer araç çalışmıyorken akü kutup başlarından ölçüm yapıldı ise şarj tutmayan akü problemi olma olasılığı da ortaya çıkar. Bu kabulle yola çıkarsak alternatör tarafından yeterli gerilim üretilemiyor demek. Bunun sebepleri de daha önce yazdığım fırça (kömür) problemleri, kablo iletim-temas problemleri ya da doğrultma diyotlarındaki bir arıza olabilir. Bunların yanı sıra regülatörde (konjektör) bir arıza varsa yine şarj problemi oluşması muhtemeldir. Bu gibi arızaları da oto elektrik tamircisi olduğunu iddia ederek dükkan açmış herhangi bir "ustanın" rahatlıkla tamir edebilmesi gerekir. Düşük ihtimal ama hadi sargılarda problem var diyelim o zaman da alternatörün değiştirilmesi daha mantıklı bir çözüm olur. Samsun ilindeki oto elektrikçiler tamirini geçtim en azından bunun tespitini yapamıyorlarsa gerçekte ne iş yaptıklarını ben de çok merak ettim doğrusu. Arızayı çözemeyen oto elektrikçiye linkteki MEGEP dokümanını tavsiye edebilirsiniz, olmayan mesleki bilgisi için çok faydalı olacaktır :). Hemen hemen tüm arıza ihtimalleri için kontrol senaryoları yazılmış.



Bu arada daha önce de yazmıştım ama tekrarlamakta fayda var sanırım, araçlarımızda şarj dinamosu diye bir cihaz bulunmaz (1950-1960 model falan değilse tabi). Gerçek ismi alternatördür.
 
Katılım
1 Ocak 2020
Mesajlar
48
Tepki puanı
18
Konum
Samsun
Aracınız
Civic FD6 2008
29 Ağustos'ta aynı arızayı yaşadım. Ankara'ya 150 km kala akü lambası yandı. Arabanın aküsü ömrünü tamamladı sandım. Halbuki sonradan arıza ışığının manasına bakınca "akü şarj etmiyor" demekmiş. Neyse 200km sonra Ankara Gölbaşı'nda yolda kaldım.

Tüm arıza ışıkları yandı. Araba artık gaz yemiyor, yolda gitmiyordu. Sağa çekince motor stop ediyor, sonra da marş basmıyordu. Hatta analog saat bile cızır cızır kendi etrafında 360 derece dönüyordu. Elektronik el freni bile çalışmıyordu. Elektronik direksiyon hidroliği de devre dışı kalmıştı, traktör direksiyonu gibi taş gibi olmuştu.

Kurtarıcı çağırdım. 35 km çekici üzerinde Ankara'ya geri döndük. Ankara Balgat'ta bir yer bulduk. 09:30-13:00 saatleri arası toplam 3,5 saatte arızayı hallettiler. Şarj dinamosu tamir edildi, yoluma devam ettim.

800₺ + KDV aldılar. Fatura resmini ekledim. Firma bilgilerinden ulaşabilirsiniz.Ekli dosyayı görüntüle 263101Ekli dosyayı görüntüle 263102
Hocam aynilari oldu bende de ankara ya usta gönderdi 750 900 tl arasi tutar dedi bakalim 3 4 gun bekleyeceğiz mecbur.
 
Katılım
1 Ocak 2020
Mesajlar
48
Tepki puanı
18
Konum
Samsun
Aracınız
Civic FD6 2008
Yaptıkları ölçüm akım değil de gerilim ölçümüdür, akımı ölçmek için kutup başlarından birini sökerek alternatör ile akü arasına seri bir ampermetre bağlamaları veya varsa hassas bir pens-ampermetre ile ölçüm yapmaları gerek. Şarj gerilimi 14-14,4 Volt civarlarında olmalı, ancak 11,4 Volt gerilim ölçülmüş, Bu ölçümü araç çalışır vaziyette yaptıklarını farz ederek yazıyorum. Aksi taktirde zaten akü gerilimi düşük görünüyor, hatanın aküde mi yoksa şarj sisteminde mi olduğu böyle anlaşılamaz. Eğer araç çalışmıyorken akü kutup başlarından ölçüm yapıldı ise şarj tutmayan akü problemi olma olasılığı da ortaya çıkar. Bu kabulle yola çıkarsak alternatör tarafından yeterli gerilim üretilemiyor demek. Bunun sebepleri de daha önce yazdığım fırça (kömür) problemleri, kablo iletim-temas problemleri ya da doğrultma diyotlarındaki bir arıza olabilir. Bunların yanı sıra regülatörde (konjektör) bir arıza varsa yine şarj problemi oluşması muhtemeldir. Bu gibi arızaları da oto elektrik tamircisi olduğunu iddia ederek dükkan açmış herhangi bir "ustanın" rahatlıkla tamir edebilmesi gerekir. Düşük ihtimal ama hadi sargılarda problem var diyelim o zaman da alternatörün değiştirilmesi daha mantıklı bir çözüm olur. Samsun ilindeki oto elektrikçiler tamirini geçtim en azından bunun tespitini yapamıyorlarsa gerçekte ne iş yaptıklarını ben de çok merak ettim doğrusu. Arızayı çözemeyen oto elektrikçiye linkteki MEGEP dokümanını tavsiye edebilirsiniz, olmayan mesleki bilgisi için çok faydalı olacaktır :). Hemen hemen tüm arıza ihtimalleri için kontrol senaryoları yazılmış.



Bu arada daha önce de yazmıştım ama tekrarlamakta fayda var sanırım, araçlarımızda şarj dinamosu diye bir cihaz bulunmaz (1950-1960 model falan değilse tabi). Gerçek ismi alternatördür.
Hocam bilgilendirme icin tesekkur ederim aciklayici olmuş baya. Usta tamir ediyorlar 2 3 ay sonra tekrar ariza veriyor ankaradaki usta bu iste uzman istersen cikma bakariz dedi fakat onun da ne olduğunu bilemeyiz dedi. Ankara ya gonderildi sonuc ne olacak bakalim artik.
 
Geri
Üst