Uzun yolda Sabit hız kaç olmalı?

zeze

0
Katılım
15 Tem 2016
Mesajlar
33
Tepki puanı
22
Konum
Tekirdağ
Aracınız
Civic FC5 2021
:) Ayak sabitlemeye bayıldım!
Mesela... Uzun yoldasınız, hız sabitleme devrede ve karşınıza bir rampa geliyor... Hız sabitlemeyi kapatmak istemiyorsunuz, az sonra çıkış bitecek; ya inişe ya da düz zemine geleceksiniz... Bu gibi durumlarda işi hız sabitleyiciye bırakırsanız yokuşun ortalarında motor yüksek devirlere çıkıyor ve tabiri caizse bağırmaya başlıyor malum...
Bu durumla karşılaşmamak için ben gelen yokuşu fark ettiğimde gaza ihtiyaç kadar basıyor ve devri yükseltiyorum (fazla değil). Sabitlediğim hızın biraz üstüne (5-10 km kadar) çıkıyorum. Yokuşun sonlarına doğru sakince gazı bırakıp kontrolü yeniden hız sabitleyiciye bırakıyorum.
evet ben de sürekli ayak sabitlemeyi kullanıyorum, en güzel teknik bu sanırım.
 

Civci

0
Katılım
6 Tem 2018
Mesajlar
87
Tepki puanı
37
Konum
Mardin
Genellikle motor şanzıman kombinasyonları araçların 2000-3000dd aralığında çalışmasına göre tasarlanır. Yani min 2000dd motor devriniz olacak şekilde son viteste yolculuk edebilirsiniz. Sanırım en optimumu bu olur tüketim olarakta.

Ben bölünmüş yollarda 122km/s, otobanda 134km/s ile hız sabitleyici kullanmayı tercih ediyorum. Zaman yakıttan daha önemli benim için :)

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
hocam bölünmüş yolda hız limiti 110 dur %10 a kadar bu limiti aşabilirsiniz ancak %11 olursa radar cezası yersiniz yani 110+11 =121 sınırken siz tam olarak 121 in bir fazlasıyla radara girersiniz bari 131 le gidin de radar cezasını boşuna yemeyin :) madem zaman önmli
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
hocam bölünmüş yolda hız limiti 110 dur %10 a kadar bu limiti aşabilirsiniz ancak %11 olursa radar cezası yersiniz yani 110+11 =121 sınırken siz tam olarak 121 in bir fazlasıyla radara girersiniz bari 131 le gidin de radar cezasını boşuna yemeyin :) madem zaman önmli
Benim fd6 5km/s fazla gösteriyor kadranda. Farklı hızlarda çok kez ölçtüm :)

Yani gerçek hızım 117km/s ve 129km/s oluyor.

Eğer cezayı göze aldıysam 150nin altına pek düşmüyorum açıkçası.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
Benim fd6 5km/s fazla gösteriyor kadranda. Farklı hızlarda çok kez ölçtüm :)

Yani gerçek hızım 117km/s ve 129km/s oluyor.

Eğer cezayı göze aldıysam 150nin altına pek düşmüyorum açıkçası.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
lastik ebatlarınızdan olabilir kadran ile uydu hızınızın farkı
 
Katılım
23 Ocak 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
195
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Türkiye’de tüm arabalar, lastik boyutları değişmediyse kadranda 3-10km/sa fazla gösterir. Gerçek hızınız GPS’ten okuduğunuz veridir. Radar da bunu okur. 110 limitli bir yolda kadranda 120yle gittiğinizde ceza yemezsiniz çünkü gerçek hızınız 110-117 arasında oluyor. Buna izin veren bir yasa var: kadranda gerçek hızın altında gösteremez, fakat gerçek hızdan maksimum %5 + 10km/sa fazla gösterebilir. Fazla gösterme limitini hatırladığım kadarıyla yazdım, biraz daha farklı olabilir.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,723
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Ek olarak.
Fabrika ölçüsünden daha büyük teker takılırsa hız artar. Daha küçük ölçüde teker takılırsa hız düşer.
Bunu Gps'den görebiliriz.
Büyük teker ile artı ağırlık ve dönme çapı büyür güç çalar.
Küçük teker ise hafiflik ve dönme çapı küçülür daha kolay döner güç çalmaz.
Motor gücü düşük ve turbosuz araçlarda daha çok hissedilir.
Türkiye’de tüm arabalar, lastik boyutları değişmediyse kadranda 3-10km/sa fazla gösterir. Gerçek hızınız GPS’ten okuduğunuz veridir. Radar da bunu okur. 110 limitli bir yolda kadranda 120yle gittiğinizde ceza yemezsiniz çünkü gerçek hızınız 110-117 arasında oluyor. Buna izin veren bir yasa var: kadranda gerçek hızın altında gösteremez, fakat gerçek hızdan maksimum %5 + 10km/sa fazla gösterebilir. Fazla gösterme limitini hatırladığım kadarıyla yazdım, biraz daha farklı olabilir.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,723
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Her marka arac farklı hızlarda az yakıyor
Biraz açmak gerekiyor.
Nasıl?
> Genel düstur. Araçlar bir düşük hızda ve dur kalklarda çok yakar. Birde 90 km. hız sonrası yakıt artmaya başlar. Biri araç ağırlığından kaynaklı diğeri rüzgar kuvvetinden.
> Bir başka genel düstur. Yüksek vites düşük devir ile gitmek. Ekonomik sürüş sağlar.
> Sürdüğümüz aracı iyi tanımak. Benzin, dizel, lpg.
> Farklı şanzıman türlerinin olması.
> Rampa çıkışlarında Max torku korumak. Aracı baymamak.
> Yük durumu, klima, lastikler, yol durumu (kar, yağmur, sis, dağ, tepe vs.), araç bakımları vs.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Katılım
19 Mar 2018
Mesajlar
12
Tepki puanı
5
Konum
Adana
Motor performansinin yanısıra Etkili faktörlerin başında aerodinamik sürtünme ve yer sürtünmesi (aerodynamic drag and rolling resistance)geliyor.
Genel olarak yaklaşık 80km/saat hızda bu iki değer %50 de buluşuyor ve optimum sürtünme faktörü aerodinamik olarak en tasarruflu sürüş hızını belirliyor.


SM-N910W8 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst