Vsa ve Motor Arıza Lambası

Katılım
21 Tem 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
8
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2009
Arkadaşlar iyi forumlar,düzenli olarak bakımını yaptırdığımız aile olarak çok yormadan kullandığımız FD6 2009 elegance aracımız VSA arıza lambası ve motor arıza ışıklarını aynı anda yaktı. Araç öncesinde tekleyerek çalışıyor ve çekişi düşüktü hemen arkasından bu arıza ile karşılaştık. Her zaman gittiğimiz Ankara şaşmazda bar honda ya götürdük aracın arızalı bobini ve bujileri değişti, sübap ayarları yapıldı. Ustayla birlikte aracı benzinde denedik herhangi bir arıza lambası vs. yakmadı daha sonra LPG'ye geçtik şu an araç ilk çalıştırmadan itibaren arıza lambası ve vsa uyarısını yine yakıyor klasik olarak aküyü söküp takınca sönüyor ancak çok sağlıklı bir çözüm değil bir sorunun olduğunu bilmek can sıkıyor . Maalesef her zaman gittiğimiz servis diye başka bir yere götürmedik bizlerde sadece bobin arızası olduğunu düşündüğümüz için bilgisayara bağlayıp bir hata kodu alma işlemi maalesef yapılmadı sorun ne olabilir acaba? Kirli LPG buna sebep olabilir mi. Ayrıca ANKARA'DA önerebileceğiniz bir usta servis varmıdır? acaba lütfen yardımcı olabilirseniz sevinirim. Arızanın yapım süreci uzadıkça ve tekrarladıkça sizlerde bilirsiniz ki can sıkıyor moral bozuyor. Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,673
Çözümler
2
Tepki puanı
2,969
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Merhaba, bu tarz çoklu arıza lambası problemleri ile genelde akü zayıflayınca karşılaşıyoruz. Akünüzü kontrol ettirin, eğer problem yok ise lpg üzerine yoğunlaşın.
 
Katılım
21 Tem 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
8
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2009
cevabınız için teşekkür ederim akü kaynaklı bir arıza araçta teklemeye sebep olur mu acaba lpg ölçümlerinde her hangi bir sorun yok dediler ancak araç şu an yine tekleyerek çalışıyor ve muhtemelen aynı arızayı verecek sizce sebepleri akü olabilir mi ? LPG de ne gibi bir arıza buna sebebiyet veriyor olabilir acaba
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,747
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
@OsmanIrmak Geçmiş olsun. Hangi arıza kodları verdiği önemli. Problemin kaynağı benzin mi yoksa lpg mi önce bunun iyi teşhis edilmesi gerekiyor. Bir kaç gün benzinde kullanıp deneme yapabilir. Eğer benzinde bir problem yok ise lpg üzerine yoğunlaşılır. Tekleme tarzı bulgular genelde ateşleme ve yakıt-hava karışımının düzgün olmamasından kaynaklanır. Ateşleme sistemi elden geçmiş. Lpg sistemi için rolantide iken değilde. Sistemi bilgisayara bağlayıp usta ile test sürüşü yapılır. Biraz daha agresif kullanılır vs.
Tekleme için sebepler; yetersiz gaz basıncı oluşması, yetersiz gaz ısısı olması veya enjektörlerde de problem olabilir. Düşük bir ihtimalde lpg beynide yapabilir.
 
Katılım
15 Kas 2015
Mesajlar
737
Tepki puanı
748
Konum
Çayırova / KOCAELİ
Aracınız
cevabınız için teşekkür ederim akü kaynaklı bir arıza araçta teklemeye sebep olur mu acaba lpg ölçümlerinde her hangi bir sorun yok dediler ancak araç şu an yine tekleyerek çalışıyor ve muhtemelen aynı arızayı verecek sizce sebepleri akü olabilir mi ? LPG de ne gibi bir arıza buna sebebiyet veriyor olabilir acaba
Geçtiğimiz yaz benim akü de zayıflamıştı. Araba tek marşta çalışmasına rağmen çoğu arıza lambasını yakmıştı ve motorun çalışma sesi ve egzozdan çıkan ses bile değişmişti. Sanki egzoz patlamış gibi ses çıkıyordu. Aralarındaki alaka ne bilmiyorum teknik bilgiye sahip değilim ama aküyü değiştirince bir sıkıntım kalmadı. En azından bildiğiniz bir elektirikçide ya da akü satan yerlerde ölçtürebilirsiniz akünüzü.

Redmi Note 9S cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
21 Tem 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
8
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2009
Cevaplarınız için ilginiz için teşekkür ederim deneyelim insallah çözeriz bir an önce
 
Katılım
21 Tem 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
8
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2009
@OsmanIrmak Geçmiş olsun. Hangi arıza kodları verdiği önemli. Problemin kaynağı benzin mi yoksa lpg mi önce bunun iyi teşhis edilmesi gerekiyor. Bir kaç gün benzinde kullanıp deneme yapabilir. Eğer benzinde bir problem yok ise lpg üzerine yoğunlaşılır. Tekleme tarzı bulgular genelde ateşleme ve yakıt-hava karışımının düzgün olmamasından kaynaklanır. Ateşleme sistemi elden geçmiş. Lpg sistemi için rolantide iken değilde. Sistemi bilgisayara bağlayıp usta ile test sürüşü yapılır. Biraz daha agresif kullanılır vs.
Tekleme için sebepler; yetersiz gaz basıncı oluşması, yetersiz gaz ısısı olması veya enjektörlerde de problem olabilir. Düşük bir ihtimalde lpg beynide yapabilir.
Ankarada bar honda da vsa beyninin arızalı olabileceğini söyleyip çıkma beyin için 5000 TL civari fiyat verdiler ancak ben beyinde her hangi bir arıza olmadığını düşünüyorum dediginiz gibi hata kodu aldırmadan işlem yaptırmak yanlış oldu. Hata kodunu özel servislerde de aldırabilirmiyiz illa yetkili servislerde olması gerekmez sanırım. Birde takılan bobin 280tl lik bir bobin honda motorda parça seçen bir marka tekrardan bu bobinin arıza yapması yada uyum sağlamaması gibi bir durum olabilir mi acaba
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,747
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Ankarada bar honda da vsa beyninin arızalı olabileceğini söyleyip çıkma beyin için 5000 TL civari fiyat verdiler ancak ben beyinde her hangi bir arıza olmadığını düşünüyorum dediginiz gibi hata kodu aldırmadan işlem yaptırmak yanlış oldu. Hata kodunu özel servislerde de aldırabilirmiyiz illa yetkili servislerde olması gerekmez sanırım. Birde takılan bobin 280tl lik bir bobin honda motorda parça seçen bir marka tekrardan bu bobinin arıza yapması yada uyum sağlamaması gibi bir durum olabilir mi acaba
Özel serviste arıza kodunu bulur. Sadece arama seçeneklerinden geçmiş arıza seçeneği olmalı.
Bobin için yan sanayi olanı Honda seçer. O fiyata ise yan sanayi takılır. Problemin gitmemesi ondan dolayıda olabilir. Vsa biraz kenarda dursun. Akü kontol edilmeli.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Tem 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
8
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2009
tekrardan merhabalar aynı şeyi yaşayıp araştırmaya giren olursa diye dönüş yapmak istedim arkadaşlar bahsettiğim gibi arızalı bobini ve takım bujileri değiştirdik sübap ayarlarıda yapıldı. Devam eden arıza üzerine ilk gittiğimiz ustamız vsa beyninin arızalı olduğunu söyledi daha sonra ankarada HONDA TECH özel servise gittik saolsun yasin ustamız ilgilendi lpgyi devre dışı bırakıp benzinde denedik ustamız sübap ayarını tekrar yaptı biliyorsunuz ustalık isteyen bir konu ve bizim araçlarımız için sandığımdan daha da önemliymiş şu an için benzin yada lpg de bir arıza ışığı almıyoruz bi sorun yaşamıyoruz umarımda yaşamayız. Tekrar ilgilenen cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim. İyi günler, iyi forumlar
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,747
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
tekrardan merhabalar aynı şeyi yaşayıp araştırmaya giren olursa diye dönüş yapmak istedim arkadaşlar bahsettiğim gibi arızalı bobini ve takım bujileri değiştirdik sübap ayarlarıda yapıldı. Devam eden arıza üzerine ilk gittiğimiz ustamız vsa beyninin arızalı olduğunu söyledi daha sonra ankarada HONDA TECH özel servise gittik saolsun yasin ustamız ilgilendi lpgyi devre dışı bırakıp benzinde denedik ustamız sübap ayarını tekrar yaptı biliyorsunuz ustalık isteyen bir konu ve bizim araçlarımız için sandığımdan daha da önemliymiş şu an için benzin yada lpg de bir arıza ışığı almıyoruz bi sorun yaşamıyoruz umarımda yaşamayız. Tekrar ilgilenen cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim. İyi günler, iyi forumlar
Geçmiş olsun. Geri dönüş yaptığınız için teşekkür ederiz.
 
Geri
Üst