Bu renk genellikle:
Zincir kapağı, eksantrik mili yatağı kapağı ya da iç motor parçaları üzerindeki fosfatlı veya sarı galvaniz kaplamadan kaynaklanır.
Ayrıca yağ filmi ışık altında yansıma yaparak bu rengi daha sarı veya altın gibi gösterebilir.

 Kısaca:
Eğer yağın kendisi temiz (siyah değil, kahverengimsi veya altın tonluysa),
İçeride pas, tortu veya metal talaşı yoksa,
Parça yüzeyleri düzgün görünüyorsa

 o zaman bu renk tamamen normal.
Ama eğer:
Renk kızılımsı veya turuncuya dönükse,
Yağ içinde metalik parıltı veya yanık kokusu varsa,
o zaman motor içi aşırı ısınma ya da yağ katkı kalıntısı olabilir, o zaman dikkat etmek gerekir.
Chatgpt derki kardeşim,