80 bin kilometrelik tecrübeyle yazıyorum hocam. İlk zamanlar sorunun kaynağını tespit etmek için çok uğraştım. Bir çok kez servise götürdüm. Servis müdürü ile teste çıktık vs.
Sonuç olarak emin olduğum şu ki; bizim araçlar yüksek devirde bir miktar kullanım sonrası araç rölantide kendini soğutamadan tekrar çalıştırılıp yüksek devire ulaştığında yağ basıncı lambasını yakıyor. Bu dediğim %100 oluyor. Her kullanıcı test yapabilir. Aracı çalıştırıp 160-170 yarım saat sürün. Sonra müsait bir yerde stop edin. 3-5 dk içinde yeniden yola çıkın ve 150'yi geçtikten sonra araç yağ lambasını yakacaktır. İkinci ve daha nadiren yaşadığım durum ise, araç henüz motoru ısıtamamışken hemen yüksek devirde kullanıldığında da yağ lambasını yakabiliyor. Örneğin eviniz otoban bağlantısına çok yakın, henüz daha bir kaç km gitmeden otobana çıktınız ve 160-170 km hızlara çıktınız. Bu durumda da belirttiğim gibi daha nadir de olsa yağ lambasını yakabiliyor.
Çözüm yok. Çözüme en yakın seçenek; aracı yüksek devirde kullanmadan önce motoru ısıtmasına izin vermek ve yüksek devirde kullandıktan sonra da stop etmeden önce motoru soğutmasına izin vermek.