yalıtım sıkıntısı..

Katılım
14 Mar 2022
Mesajlar
62
Tepki puanı
37
Konum
Trabzon
Ad Soyad
Zeynel Uzun
Yaş
31
Aracınız
Civic FE1 2021
bu zamana kadar bir çok araç kullandım ilk kez başıma böyle bir sorun geldi.tekerleklilerin üstünde ki davlumbazlarda yalıtım yok.en ufak bozuk çakıllı yolda giderken tekerden seken taşlar davlumbazlara vuruyor ve sesleri direk arabanın içinde duyuyorum.can sıkıcı bir durum.sürekli çok seslide olmasa çat-pat sesleri duyuyorum.demin yetkili servisi aradım yalıtım konusunda ne yapılabilir diye araştırıp dönecez dediler.bunu çözmem lazım acilen.
 

Xedos

Özel Üye
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
121
Tepki puanı
105
Konum
Ankara
dün servise 10 bin bakımına gittim. beklerken oradaki araçlara bakındım biraz. bizim arabaların ful paketlerinde arabanın altına eğilip bakınca gördüm: komple keçe kaplama var. boş ve orta paketlerde yok.

ful paket civiclere binenler yorum yapabilir mi ? hafif çakıllı yollardan geçerken alttan çat çut diye tabana taş çarpma sesleri geliyor mu benim orta paketteki gibi?

Sizinki hangi kasa bilemiyorum ama ben de basima gelen bir olayi anlatayim. Yil 2017 idi ve bir arkadasimin akrabasinin arabasina binmistik. Paketini bilemiyorum ama tuplu olan FC5 bir Civic’ti araci. Sehiricinde 80-90km/s hizlarda giderken bile aracin icinde sohbet etmekte zorlanmistik. Tabi gittigimiz asfaltin yapisiyla da cok ilgiliydi konu ama cok rahatsiz olmustum. Bir de o yillarda aracim 2017 520i G30 idi. Yani sinifinin E serisi Mercedes dahil en sessiz araciydi. Dolayisiyla kim olsa rahatsiz olurdu ayri mesele ama icimden boyle araba mi olur demistim.

Bunlari size ozel degil genele yaziyorum hocam sakin yanlis anlasilmasin.

Uzatmayayim, aradan yillar gecti ve hic aklimda yokken ben de 2020 model sport plus bir civic aldim. Benim icin en mantikli arac bu gorunuyordu kagit ustunde ama o olaydan beri hic Civic binmemistim ve en buyuk kaygim da kabinde gurultu cekmekti. Araci da uzaktan yani Vavacars’dan aldigim icin bunu hic deneme sansim da olmadi. Tatilden donup arabayi kullaninca hosuma gitti. Kabin gurultusu bekledigimin altindaydi. Buna biraz sasirmistim ama simdi yaklasik 1.5 aylik gozlemim su:

1. Civic’e 2021 bir Passat’tan gectim. Yani 520i kadar sessiz bir arac degil Passat.
2. Asfalta gore yol sesi cok degisiyor ve hiz 100km/s ustune cikmadikca gurultu cok rahatsiz da etmiyor.
3. Etkisinin dusuk oldugunu dusunsem de bu modelde birazcik da olsa yalitim daha fazla sanyorum.
4. Yol sesi ozellikle puturlu yapidaki otobanda fazla ve ozellikle 200km/s ve uzerinde cok rahatsiz ediyor. Oyle ki ozellikle 230-240km/s hizlara gelince guvensiz hissettiriyor. Bu nedenle ustune cikmak istemiyorum. Kiytirik Passat bile daha guven veriyor sessizligiyle.

Yalniz altini cizmek istiyorum. Cogunuzun farketmedigi seyin lastik oldugunu dusunuyorum. Daha dogrusu zaten yalitim zayif, lastiğin seslisi olsa ne olmasa ne diye dsundugunuzu tahmin ediyorum. Bu arabalar ozellikle on taraftaki davlumbaz sebebiyle lastik araciligiyla yol sesi aliyor. Gurultulu lastikler ile sessiz modeller cok farkediyor. Bridgestone, ucuz markalarin cogu ya da Conti PC6 (su an bende bu var) cok ses iletiyor. Sessiz lastiklerle bu sorun oldukca azalir (uzerinde gelen Michelin Primacy 3 gibi). Mesela conti WinterContact’in son modeli TS870P simdiye kadar gordugum en sessiz lastiklerden biri, ustelik bir kis lastigi olmasina ragmen. Son on yilda belki 15 takimdan fazla lastik degismisimdir. Bu nedenle cok rahat kiyaslayabiliyorum guvenin bana.

Bir de su konu var. Davlumbazlar sert plastik ve darbe emici ozellige sahip hamur degiller. Davlumbazun icine carpan micir vs sesini davlumbazin disina mat kaplamakla engelleyemezsiniz. Hatta yaptigini yazan arkadaslar da kusura bakmasinlar da sadece birazcik daha az rahatsiz edici hale getirebilirler.

Bunu amacladiginiz kadar azaltmanin iki yolu var. Birincisi davlumbazin ic kismina yeterli miktarda yogunluga sahip, darbe emici yapida bir madde kaplamak ve disina da odacikli yalitim yapmaktir. Odacikli yalitim demek arada hava bosluklari bulunan katmanlar demek. Yoksa ustuste yapistirilan katmanlar da yeterli yalitimi saglamaz. Kalinlik eger arada bosluklar varsa anlamlidir. Baska caresi yok. Diger turlu %10-15 fayda saglamak isinizi cozuyorsa ne ala. Oyle kapi icine metal rezonansini azaltmak icin uygulanan agirlik saglayici kaplamalarla gurultuyu azaltamazsiniz.

Uzun uzun yazdim cunku cok rahatsizligim artarsa ugrasir yaparim ama henuz dusunmuyorum.


<> 2020 Honda Civic Sport+ Man.
 
Son düzenleme:

Xedos

Özel Üye
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
121
Tepki puanı
105
Konum
Ankara
bu zamana kadar bir çok araç kullandım ilk kez başıma böyle bir sorun geldi.tekerleklilerin üstünde ki davlumbazlarda yalıtım yok.en ufak bozuk çakıllı yolda giderken tekerden seken taşlar davlumbazlara vuruyor ve sesleri direk arabanın içinde duyuyorum.can sıkıcı bir durum.sürekli çok seslide olmasa çat-pat sesleri duyuyorum.demin yetkili servisi aradım yalıtım konusunda ne yapılabilir diye araştırıp dönecez dediler.bunu çözmem lazım acilen.
bunca yıl civic için yalıtım talebiyle karşılaşmadılarsa ya da bundan haberleri yokmuş gibi davranıyorlarsa bence oradan bırakın haber beklemeyi kapılarına bile uğramayın derim. pütür atmayı filan teklif ederlerse de ücretsiz olmadıkça yanaşmayın tavsiyem.

su tutacağını düşünmesem davlumbaz içini (tekere bakan içbükey kısım) memory foam benzeri ürünle kaplarım. taş sekme sesini daha iyi kesecek başka bir şey gelmiyor aklıma.
 
Katılım
1 Tem 2022
Mesajlar
33
Tepki puanı
59
Konum
istanbul
Ad Soyad
ahmed yerli
Yaş
30
Aracınız
Civic FK7 HB 2019
Tabiki daha önce farklı segment ve markaları kullandıysanız yalıtım işi göreceli olabilmekte. Aynı daha kaliteli müzik dinlediğiniz bir hoparlör, ses sistemi veya kulaklık gibi.

Bizim kıyasımız C segmentinde Civic'in yalıtım olarak ne seviyede olduğudur ki burada birçok C segmentini tecrübe etmiş biri olarak kesinlikle son seviyelerdedir bana göre. Evet lastik önemli ancak zayıf yalıtımı buna yüklemek onun eksiğini kapatamıyor zira segmentindeki başarılı araçlar asfalt değişiminden bu kadar etkilenmiyor. Demek ki başka problemler var.

Subigarage'da içi komple yalıtım yapılan Civic'ler var ve hem fc,fk hem de fe1 için Özkan Bey'in yorumu iyi malzemeye sahip olmadıkları yönünde. Sacın fazla ince olması, halı kaplamanın kalitesinin düşük olması, titreşim engelleyicilerin çok az kullanılması vb etken.

Bayilerde aracın eğer koltukları sökülüp yalıtım uygulanmıyorsa kesinlikle tatmin edici olmayacaktır, paranızı boşa harcamayın derim. Bu hassas bir iş ki ses yalıtımı sonrası cvt ve motor sesi daha baskın olacaktır bunu da unutmayın.

İşin bir diğer boyutu da aracın altındaki kaplamalar ve bunun için elden birşey gelmiyor. Şuan preiumlar da dahil olmak üzere Golf 8 en iyi yalıtıma sahip araç C segmentinde. Ardından A3 gelir ama onda da yeni kasada malzeme kalitesi düştü.

Tabiki başta yalıtım ve diğer segment eksikleri fiyata doğrudan yansıyor, bunu bilerek aldık veya alıyoruz zaten. Eğer Golf fiyatına olsaydı kendi adıma bu eksiklerle almazdım ama bir Polo da almazdım.

Genel tecrübem Japon C = Avrupa'lı birçok B segmenti diyebilirim bazı konularda.
 
Katılım
19 Ocak 2022
Mesajlar
75
Tepki puanı
45
Konum
ankara
Ad Soyad
isa satar
Yaş
35
Aracınız
Civic FE1 2021
Sizinki hangi kasa bilemiyorum ama ben de basima gelen bir olayi anlatayim. Yil 2017 idi ve bir arkadasimin akrabasinin arabasina binmistik. Paketini bilemiyorum ama tuplu olan FC5 bir Civic’ti araci. Sehiricinde 80-90km/s hizlarda giderken bile aracin icinde sohbet etmekte zorlanmistik. Tabi gittigimiz asfaltin yapisiyla da cok ilgiliydi konu ama cok rahatsiz olmustum. Bir de o yillarda aracim 2017 520i G30 idi. Yani sinifinin E serisi Mercedes dahil en sessiz araciydi. Dolayisiyla kim olsa rahatsiz olurdu ayri mesele ama icimden boyle araba mi olur demistim.

Bunlari size ozel degil genele yaziyorum hocam sakin yanlis anlasilmasin.

Uzatmayayim, aradan yillar gecti ve hic aklimda yokken ben de 2020 model sport plus bir civic aldim. Benim icin en mantikli arac bu gorunuyordu kagit ustunde ama o olaydan beri hic Civic binmemistim ve en buyuk kaygim da kabinde gurultu cekmekti. Araci da uzaktan yani Vavacars’dan aldigim icin bunu hic deneme sansim da olmadi. Tatilden donup arabayi kullaninca hosuma gitti. Kabin gurultusu bekledigimin altindaydi. Buna biraz sasirmistim ama simdi yaklasik 1.5 aylik gozlemim su:

1. Civic’e 2021 bir Passat’tan gectim. Yani 520i kadar sessiz bir arac degil Passat.
2. Asfalta gore yol sesi cok degisiyor ve hiz 100km/s ustune cikmadikca gurultu cok rahatsiz da etmiyor.
3. Etkisinin dusuk oldugunu dusunsem de bu modelde birazcik da olsa yalitim daha fazla sanyorum.
4. Yol sesi ozellikle puturlu yapidaki otobanda fazla ve ozellikle 200km/s ve uzerinde cok rahatsiz ediyor. Oyle ki ozellikle 230-240km/s hizlara gelince guvensiz hissettiriyor. Bu nedenle ustune cikmak istemiyorum. Kiytirik Passat bile daha guven veriyor sessizligiyle.

Yalniz altini cizmek istiyorum. Cogunuzun farketmedigi seyin lastik oldugunu dusunuyorum. Daha dogrusu zaten yalitim zayif, lastiğin seslisi olsa ne olmasa ne diye dsundugunuzu tahmin ediyorum. Bu arabalar ozellikle on taraftaki davlumbaz sebebiyle lastik araciligiyla yol sesi aliyor. Gurultulu lastikler ile sessiz modeller cok farkediyor. Bridgestone, ucuz markalarin cogu ya da Conti PC6 (su an bende bu var) cok ses iletiyor. Sessiz lastiklerle bu sorun oldukca azalir (uzerinde gelen Michelin Primacy 3 gibi). Mesela conti WinterContact’in son modeli TS870P simdiye kadar gordugum en sessiz lastiklerden biri, ustelik bir kis lastigi olmasina ragmen. Son on yilda belki 15 takimdan fazla lastik degismisimdir. Bu nedenle cok rahat kiyaslayabiliyorum guvenin bana.

Bir de su konu var. Davlumbazlar sert plastik ve darbe emici ozellige sahip hamur degiller. Davlumbazun icine carpan micir vs sesini davlumbazin disina mat kaplamakla engelleyemezsiniz. Hatta yaptigini yazan arkadaslar da kusura bakmasinlar da sadece birazcik daha az rahatsiz edici hale getirebilirler.

Bunu amacladiginiz kadar azaltmanin iki yolu var. Birincisi davlumbazin ic kismina yeterli miktarda yogunluga sahip, darbe emici yapida bir madde kaplamak ve disina da odacikli yalitim yapmaktir. Odacikli yalitim demek arada hava bosluklari bulunan katmanlar demek. Yoksa ustuste yapistirilan katmanlar da yeterli yalitimi saglamaz. Kalinlik eger arada bosluklar varsa anlamlidir. Baska caresi yok. Diger turlu %10-15 fayda saglamak isinizi cozuyorsa ne ala. Oyle kapi icine metal rezonansini azaltmak icin uygulanan agirlik saglayici kaplamalarla gurultuyu azaltamazsiniz.

Uzun uzun yazdim cunku cok rahatsizligim artarsa ugrasir yaparim ama henuz dusunmuyorum.


<> 2020 Honda Civic Sport+ Man.
arabam fe1 kasa eco elegance paket 2021 model. ben aslında bu yerden seken taşlar dışında yalıtımdan o kadar da şikayetçi değilim. zaten dediğim gibi exe+ paketlere alttan keçe panel kaplama koymuşlar. o yüzden fe1 kasa exe+ araç sahipleri bu taş sekme seslerini alıyor mu mıcırlı yollarda, merak ediyorum.
 
Katılım
24 May 2018
Mesajlar
445
Tepki puanı
166
Yaş
37
Konum
Eskişehir
Aracınız
Civic ES7 2002
Dostlar.. Aklımda vw bayisine gidip yada çıkma temiz olacak şekilde Audi nin davlumbaz içlerindenki yumuşak kaplamadan alıp, keserek şekil verip bir şekilde bizim arabaların davlumbazına uygulasak baya iyi sonuç alırız diye düşünüyorum. Siz ne dersiniz ???



Yada az önce şöyle bir videoya denk geldim, bu şekilde kendimiz mi yapsak mesela..

 
Son düzenleme:
Katılım
15 Tem 2020
Mesajlar
60
Tepki puanı
50
Konum
Izmir
Aracınız
Civic FC5 2020
Dostlar.. Aklımda vw bayisine gidip yada çıkma temiz olacak şekilde Audi nin davlumbaz içlerindenki yumuşak kaplamadan alıp, keserek şekil verip bir şekilde bizim arabaların davlumbazına uygulasak baya iyi sonuç alırız diye düşünüyorum. Siz ne dersiniz ???



Yada az önce şöyle bir videoya denk geldim, bu şekilde kendimiz mi yapsak mesela..

macare aramaya gerek yok hocam kapılara bagaj altı arka koltuk altı ctk premium davlumbazlara ctk sandwic yaparsınız elektrikli araç gibi olur
 
Katılım
9 Haz 2020
Mesajlar
18
Tepki puanı
17
Konum
Ankara
Aracınız
Civic aracım yok
herkese selamlar. ben de aracı yaklaşık 20 gündür kullanıyorum. daha önce 2017 1.4 tsi octavia kullanıyordum. o araçta yüksek hızda rüzgar sesi, kasis vb geçerken cam tavandan gelen çıtırılar vs kafama takılıyordu. civic alınca tüm bu sorunlarım bitti. çünkü 20 km hızı geçtikten sonra arabanın içini dolduran yol sesi başka hiçbir sesi duymaya zaten fırsat vermiyor :)

yani yol sesinden şikayet eden vardı ama ben arabayı kasasını, ikinci elini beğendim, aldım bunlardan yana bir sorun yok ama ses yalıtımı berbat. arabayı teslim aldım, 100 mt gidince tuşlardan camları kontrol ettim acaba camlar mı açık bu ses ne diye. ilk orada bir aydınlanma geldi. hele ki yağmurdaki yol sesi, önceki aracımda camlar açıkken bu kadar ses alıyordum. davlumbaz gürültüsü ayrı rüzgar sesi ayrı yol sesi ayrı.

geçen bir paspasları silkeleyeyim dedim, taban halısına elimi bastım esnedi, halının altı boş arkadaşlar, b sütunuya tabanın birleştiği yerler filan, halıyla taban birbirine değmiyor ki gürültüyü kessin. çok şaşkınım. arabanın her yerini söktür yalıtım yaptır işine de girmek istemiyorum. bakalım, ya alışacağız ya yeni sahibine uğurlayacağız.
 
Katılım
29 May 2020
Mesajlar
289
Tepki puanı
286
Yaş
40
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2020
herkese selamlar. ben de aracı yaklaşık 20 gündür kullanıyorum. daha önce 2017 1.4 tsi octavia kullanıyordum. o araçta yüksek hızda rüzgar sesi, kasis vb geçerken cam tavandan gelen çıtırılar vs kafama takılıyordu. civic alınca tüm bu sorunlarım bitti. çünkü 20 km hızı geçtikten sonra arabanın içini dolduran yol sesi başka hiçbir sesi duymaya zaten fırsat vermiyor :)

yani yol sesinden şikayet eden vardı ama ben arabayı kasasını, ikinci elini beğendim, aldım bunlardan yana bir sorun yok ama ses yalıtımı berbat. arabayı teslim aldım, 100 mt gidince tuşlardan camları kontrol ettim acaba camlar mı açık bu ses ne diye. ilk orada bir aydınlanma geldi. hele ki yağmurdaki yol sesi, önceki aracımda camlar açıkken bu kadar ses alıyordum. davlumbaz gürültüsü ayrı rüzgar sesi ayrı yol sesi ayrı.

geçen bir paspasları silkeleyeyim dedim, taban halısına elimi bastım esnedi, halının altı boş arkadaşlar, b sütunuya tabanın birleştiği yerler filan, halıyla taban birbirine değmiyor ki gürültüyü kessin. çok şaşkınım. arabanın her yerini söktür yalıtım yaptır işine de girmek istemiyorum. bakalım, ya alışacağız ya yeni sahibine uğurlayacağız.
Hayırlı olsun hocam aracınız.
İnsan alışıyor işte :)
Civic alan her kullanıcının ilk şoku bu yalıtım konusu oluyor.
Bende ilk etapta çok araştırmıştım ama düzgün bir yalıtımın masrafı biraz fazla oluyor.
Ya işin ehli bir yere yaptırmak gerek yada hiç yaptırmamak.
 
Katılım
23 Şub 2023
Mesajlar
90
Tepki puanı
36
Konum
İSTANBUL
Ad Soyad
AZİZ MURAT DİNÇER
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2021
Valla ben 2011 lancer'dan geçtim. Sonuçta o da japon. Ses sıkıntısı oluyordu. Alıştık tabi.
Civic 2021 fc5 alınca açıkcası çok daha iyi geldi :) süspansiyon daha güzel mesela. Daha konforlu vs. Çok yüksek hızlara çıkmadım ama iyiyiz şuan.
2015 yıllarında bir jeep renegade sürmüştüm uzun yolda. Aman allahım. Başım ağrıdı sesten...

ALP-L29 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
9 Haz 2020
Mesajlar
18
Tepki puanı
17
Konum
Ankara
Aracınız
Civic aracım yok
Hayırlı olsun hocam aracınız.
İnsan alışıyor işte :)
Civic alan her kullanıcının ilk şoku bu yalıtım konusu oluyor.
Bende ilk etapta çok araştırmıştım ama düzgün bir yalıtımın masrafı biraz fazla oluyor.
Ya işin ehli bir yere yaptırmak gerek yada hiç yaptırmamak.
bir arkadaşım var detailing kaplama vs işleri yapıyor, abi neticede plastik parça söküp takıyor, kimi dişini kırıyor kimi akıllı vida atıyor, iyi bir yere yaptıracaksan yaptır ama maliyeti çok olur demişti. hem paramdan hem keyfimden olma riskine karşılık sese alışmaya çalışıyorum. bir iki trim sesi var, zırıltı gibi geliyor, onlarla ilgili de çokça yazılmış servisler hallediyor diye. sadece onlara baktırıp sonra devam edeceğim hocam. Neticede her şeyin bir kusuru illa ki olacaktır, bunun da bu.
 
Geri
Üst