Yanlış yağ kullanımı sonucu motor kol çıkarma sorunu Lütfen dikkat edin.

ozy_07

0
Katılım
6 Eyl 2018
Mesajlar
5
Tepki puanı
3
Konum
kayseri
Arkadaşlar merhaba
Herkesi yakından ilgilendiren bir konudan bahsetmek istiyorum.
Aracım 2015 model 70000 kmde fb7 kasa eco elegans lpg otomatik.
Yaklaşık bir ay önce aracı eşim kullanırken oturduğum site içerisinde motor kol çıkarma denen hadiseyi yaptı.
Aracı ustaya götürdüğümde fb7 kasaların motor yağının 0-20 olması gerektiğini söyledi. Harici bir yağ kullanırsanız başınıza gelebilir. Siz siz olun 0-20 dışımda yağ koydurmayın aracınıza. Aksi takdirle üzülürsünüz. Bana 10000 tl ye mal oldu. Olay olduğun araba 20 km/h ile yol alıyordu ve hiç bir şekilde zorlanmamıştı. Herkeze güvenli şükürler.
 
Geçmiş olsun, tamir için hangi ustaya götürdünüz ?
Bütün üyeler çok önemli bilgiler vermişler hepsini okudum sağolsunlar iyi ki varsınız.
Yağ dan dolayı 15. Fb7 olması dikkatimi çekti forumda fb 7 nin yağ kanallarının ince olduğundan dolayı 0 20 den başka yağ koyulmamasından bahsediliyordu bilgisi olan var mı gerçek mi bu bilgi ?
 
Geçmiş olsun, tamir için hangi ustaya götürdünüz ?
Bütün üyeler çok önemli bilgiler vermişler hepsini okudum sağolsunlar iyi ki varsınız.
Yağ dan dolayı 15. Fb7 olması dikkatimi çekti forumda fb 7 nin yağ kanallarının ince olduğundan dolayı 0 20 den başka yağ koyulmamasından bahsediliyordu bilgisi olan var mı gerçek mi bu bilgi ?
FB7 2012-2016 Kullanım kitabından...saygılar...rusya kore ve diğer modeller diye 3 e ayrılmış...diğer modellere göre bakarsak ; 0w30 0W40 5w30 multi...hepsi olur diyor ama mevsimsel sıcaklığı da sokmuşlar işin içine..ama neden 0W20 yok ????? ...saygılarScreenshot_20181226-161120_Drive.jpeg

Hondaşk ' tır
 
Diğer modellerden kastı muhtemelen ortadoğu-arap ülkeleri ve afrika tarafındaki ülkeler olabilir.
O bölgelerde sıcaklıklar ortalamada yüksek olduğu için 0w20 seçeneğine gerek görmemiş olabilirler.
Bildiğim kadarı ile diğer bölgeler kısmında bakım periyotları da çok kısaydı :unsure:
Iraklı bir tanıdığım 5000de yada 6 ayda bir araçlarının bakıma girdiğini anlatmıştı.
 
Diğer modellerden kastı muhtemelen ortadoğu-arap ülkeleri ve afrika tarafındaki ülkeler olabilir.
O bölgelerde sıcaklıklar ortalamada yüksek olduğu için 0w20 seçeneğine gerek görmemiş olabilirler.
Bildiğim kadarı ile diğer bölgeler kısmında bakım periyotları da çok kısaydı :unsure:
Iraklı bir tanıdığım 5000de yada 6 ayda bir araçlarının bakıma girdiğini anlatmıştı.
Sizce biz hangi katagori ye giriyoruz Rusya mi Kore mi Diğer ülkeler mi ?.....rusya ve kore kadar soğuk olmadığımıza göre diğer ülkeler demiyiz sizce...ve eğer diğer ülkeler katagorisinde isek 0W20 yok değil mi sizce ??sizin fikriniz nedir ??..ben 80 bin km de 0w20....90 bin km de 0w20 kullanmış biri olarak aracım 100bin km de 5W30 a geçmeyi planlıyorum?? Sizin düşünceleriniz nedir ??

Hondaşk ' tır
 
@Ufuk Hondaşk kullanım kitapçığında ülkemize özel bakım periyodunda “Türkiye modelleri” yer alıyor, yağ seçimi kısmında da aşağıdaki resmini koyduğum kategorideyiz diye servis belirtmişti.

15D0BA77-F710-4F9C-8ADB-7284E4FB183A.jpeg


5w30 yağa geçme olayı eğer yağ eksiltmesi yoksa bence gerekli değil, bildiğim kadarı ile yağ kalınlaştırmanın temel amacı motor parçalarındaki aşınmayı tolere etmek, motorun ömrünü uzatmaktır.
Motorda anlamlı bir aşınma başgöstermemişse, normalde çalışmaya ayarlandığı yağdan daha kalın yağa geçmek korumaktan ziyade motorun çalışma verimini düşürür diye düşünüyorum.
R16A2 kodlu FD6 civiclerde 5w30 rutinde hep kullanılan yağ oldu ancak R16B kodlu FB7 kasalarda bence eksiltme olmadıkça 5w30a geçmeye gerek yok.
Bir anımı da paylaşayım, 2014 yılında Ankara Honda Bora’da aracı bakıma götürdüğümde, ustalara bilgi notları bulunan panoda “kesinlikle 2012 sonrası modeller için 5w30 kullanmayın, sadece 0w20 yağ kullanılacaktır” şeklindeki yazı dikkatimi çekmişti. Hatta o zaman bunu bakımı yapan kişiye sorduğumda fabrikadan not olarak istendiği için böyle yazı asıldı diye söylemişti.
 
@Ufuk Hondaşk kullanım kitapçığında ülkemize özel bakım periyodunda “Türkiye modelleri” yer alıyor, yağ seçimi kısmında da aşağıdaki resmini koyduğum kategorideyiz diye servis belirtmişti.

Ekli dosyayı görüntüle 249849


5w30 yağa geçme olayı eğer yağ eksiltmesi yoksa bence gerekli değil, bildiğim kadarı ile yağ kalınlaştırmanın temel amacı motor parçalarındaki aşınmayı tolere etmek, motorun ömrünü uzatmaktır.
Motorda anlamlı bir aşınma başgöstermemişse, normalde çalışmaya ayarlandığı yağdan daha kalın yağa geçmek korumaktan ziyade motorun çalışma verimini düşürür diye düşünüyorum.
R16A2 kodlu FD6 civiclerde 5w30 rutinde hep kullanılan yağ oldu ancak R16B kodlu FB7 kasalarda bence eksiltme olmadıkça 5w30a geçmeye gerek yok.
Bir anımı da paylaşayım, 2014 yılında Ankara Honda Bora’da aracı bakıma götürdüğümde, ustalara bilgi notları bulunan panoda “kesinlikle 2012 sonrası modeller için 5w30 kullanmayın, sadece 0w20 yağ kullanılacaktır” şeklindeki yazı dikkatimi çekmişti. Hatta o zaman bunu bakımı yapan kişiye sorduğumda fabrikadan not olarak istendiği için böyle yazı asıldı diye söylemişti.
Nedense 0w20 yağ ince geliyor bana...işim gereği yeterli yağ bilgisini de sahibim ama hala bir şüphe var içimde ??pimpirikleniyorum galiba ;) çok şey bilmek de iyi değil kendi adıma konuşuyorum ;) ,,,açıklayıcı bilgi vermişsiniz forumdaki diğer arkadaşlara da bilgi açısından iyi oldu yazdıklarınız ve yaşadığınız olay...ben bu 0w20 işini biraz daha araştıracağım yine de...zaten aracımda 2.kez 0w20 kullandım...ikna olursam 3.kez 100bin km de de yine 0w20 kullanırım olur biter :)...Teşekkürler yine de ...saygılar

Hondaşk ' tır
 
Nedense 0w20 yağ ince geliyor bana...işim gereği yeterli yağ bilgisini de sahibim ama hala bir şüphe var içimde ??pimpirikleniyorum galiba ;) çok şey bilmek de iyi değil kendi adıma konuşuyorum ;) ,,,açıklayıcı bilgi vermişsiniz forumdaki diğer arkadaşlara da bilgi açısından iyi oldu yazdıklarınız ve yaşadığınız olay...ben bu 0w20 işini biraz daha araştıracağım yine de...zaten aracımda 2.kez 0w20 kullandım...ikna olursam 3.kez 100bin km de de yine 0w20 kullanırım olur biter :)...Teşekkürler yine de ...saygılar

Hondaşk ' tır
0-30 kullanıyorum kafam rahat sıcak havalarda da acaba mi demiyorum

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Bütün arkadaşların yazısını okudum, Bence yağdan ama 5w30 olmasindan değil. şöyle mesela evimizde kullandığımız yağlarda bile kullanılmış yağı atık niyetine alıp tekrar sentezleyerek daha fazla kar amaçlı bize sattıklarını haber yaptılar yakın zamanda, yemeğimiz için olan yağı bu halde bize satıyorlarsa aynısı motorumuz içinde yapmışlardır diye düşünüyorum. Servislerdeki atık yağlar büyük ihtimalle bir yağ firmasına gidiyordur, bunu da işleyip tekrar satmışlardır. Piyasada sahte/ucuz yağ denilen bu yağlardır diye tahmin ediyorum, daha çabuk bozunmaya uğrayacağı için motora zarar vermiştir. Geçmiş olsun gerçekten.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
0-30 kullanıyorum kafam rahat sıcak havalarda da acaba mi demiyorum

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Aracınızın modeli ve yılı nedir ve kaç km de ? Kaç defa 0w30 kullandınız ? Benimde sıcak hava dan dolayı 0w20 den şüphelerim var.. 0w30 mantıklı geliyor sizin yaptığınız gibi ; aracım için 0w30 a mı geçsem 100bin km de ??
1 yıldır van şehrinde yaşıyordum 0w20 mantıklı geliyordu soğuk iklimde yaşadığım için ama yazın ege bölgesinde yada trakya tarafına taşınacağım yani batı tarafında yaşayacağım onun için 0w20 yerine 0w30 da geçebilirim..siz memnun musunuz ???

Hondaşk ' tır
 
Aracınızın modeli ve yılı nedir ve kaç km de ? Kaç defa 0w30 kullandınız ? Benimde sıcak hava dan dolayı 0w20 den şüphelerim var.. 0w30 mantıklı geliyor sizin yaptığınız gibi ; aracım için 0w30 a mı geçsem 100bin km de ??
1 yıldır van şehrinde yaşıyordum 0w20 mantıklı geliyordu soğuk iklimde yaşadığım için ama yazın ege bölgesinde yada trakya tarafına taşınacağım yani batı tarafında yaşayacağım onun için 0w20 yerine 0w30 da geçebilirim..siz memnun musunuz ???

Hondaşk ' tır
FB7 2016 var bende R16B memnunum bir sıkıntı yok şu an 32 binde. 30 bine kadar 0W 20 kullandım gene problem olmadı ama yazın özellikle otobanlarda yüksek devirlerde gittigim için motor da psikolojik olarak bir şeylerin ters gittiğini düşünüyorum belki de motoru dinlediğim için bana öyle geliyor. Kalın yağ geçerken sıkıntı olmaz ama kalın yağ kullanmak çözüm değil motor icin. Hem motor sesini arttırır hemde bir miktar fazla yakar. Soğuk mevsimler için üretilmiş yağ 0-20 . Siz bu konuda daha bilgilisinizdir. Bizim için önemli olan ilk çalıştırma, yani yağlama ne kadar hızlı gerceklestirirse o kadar iyi. Sonra motor isindiktan sonra yağ motoru ne kadar koruyabiliyor oda çok önemli. Hatta aşırı gazlamali kullanan bir arkadaşımız 0w 50 kullanıyordu. Yağ isininca görevini yapamaz bilirsiniz. Ben 5 k da bir yağ değiştiririm İstanbul koşulları malum ağır.

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst