Yardımcı olur musunuz arkadaşlar.

gunesec

Özel Üye
Katılım
11 Eyl 2019
Mesajlar
1,620
Tepki puanı
1,391
Konum
Ankara
Arkadaşlar merhaba,
Civic ile ilgili değil ama fikirlerinizi almak isterim. Konu uygun değilse silinebilir,şimdiden teşekkürler.

Sorun şu,
2017 i20 aracım, araca 4 kişi binsek sitenin girşindeki tümseğe sürtüyor. Kasislerde çok fark etmedim ama, takoz, get vb. ile yükseltme yapsam sıkıntı olur mu? Hızlı veya sınırda araç kullanan biri değilim. En fazla 2-3cm yükselsin istiyorum.
 
Arkadaşlar merhaba,
Civic ile ilgili değil ama fikirlerinizi almak isterim. Konu uygun değilse silinebilir,şimdiden teşekkürler.

Sorun şu,
2017 i20 aracım, araca 4 kişi binsek sitenin girşindeki tümseğe sürtüyor. Kasislerde çok fark etmedim ama, takoz, get vb. ile yükseltme yapsam sıkıntı olur mu? Hızlı veya sınırda araç kullanan biri değilim. En fazla 2-3cm yükselsin istiyorum.
Merhaba üstad seneler önce takoz olayını Şahin'e uyguladiklarini gördüm duydum, yeni nesil araçlarda nedir ne değildir bilemem. Sahindede kütük gibi olduydu araç.
Bence aracın yay aralıklarını ölçtürün ve orjinali kaç cm olucak onunla kiyaslayin... Belki sizden önceki sahibi işlem yaptırmıştır...
Ayrıca yay açan yerlerde var ama uzun süre dayanmiyor gene eski halini alıyor yuke binince araç.
Umarım faydalı olur bilgiler..

Honda madness
 
Merhaba üstad seneler önce takoz olayını Şahin'e uyguladiklarini gördüm duydum, yeni nesil araçlarda nedir ne değildir bilemem. Sahindede kütük gibi olduydu araç.
Bence aracın yay aralıklarını ölçtürün ve orjinali kaç cm olucak onunla kiyaslayin... Belki sizden önceki sahibi işlem yaptırmıştır...
Ayrıca yay açan yerlerde var ama uzun süre dayanmiyor gene eski halini alıyor yuke binince araç.
Umarım faydalı olur bilgiler..

Honda madness
Merhaba hocam, araç fabrika ayarında. Oynanma yok. Yayı açmak sağlıklı gelmiyor ama birkaç ustaya şu takoz olayını bir sorayım. İlginize teşekkürler.
 
en sağlıklısı coilover ile değişim yapmak sanki :)
 
Arkadaşlar merhaba,
Civic ile ilgili değil ama fikirlerinizi almak isterim. Konu uygun değilse silinebilir,şimdiden teşekkürler.

Sorun şu,
2017 i20 aracım, araca 4 kişi binsek sitenin girşindeki tümseğe sürtüyor. Kasislerde çok fark etmedim ama, takoz, get vb. ile yükseltme yapsam sıkıntı olur mu? Hızlı veya sınırda araç kullanan biri değilim. En fazla 2-3cm yükselsin istiyorum.
Konuda bir sıkıntı yok hocam.
- Helezon konusuna gelirsek. Anlaşılan İ20'nin helezonları kısa veya yumuşak bu yüzden yüke bindiğinde yere çok yakınlaşıyor.
- Get koymak en kolay ve basit bir sistem. Fakat uzun yolda fren ve virajlarda savrulmaya neden olabilir.
- Orjinal yaylara ise asla işlem yapmayın. Sonra helezonlar çöp olur.
- Size orjinale en yakın ebat, çap ve uzunlukta spor yay lazım. Bu sayede esneme azalır. Sürtmeden kurtulabilirsiniz. Bu konuda kaliteden şaşmayın. Dezavantajı konfordan biraz ödün vermiş olursunuz.
- Bir başka yöntem koliver uygulamasıdır. Bu sistemde de aracınızı istediğiniz yükseklikte ayarlayabilirsiniz. Yalnız maliyet için en tuzlusu bu şık olur.
 
benim aklıma da spor yay geldi ama genelde alçaltma kitleri var, aynı ebatta spor yay bulmak zor olur diye düşünüyorum.
spor yaylar sert olduğu için alçaltma kiti olsa bile yükte orjinale göre daha yukarıda durabiliyor.

bu arada sürten kısım ön taraf mı arka taraf mı ?
 
Yayları kestirmek, yükseltmek, soğuk pres uygulamak vs..vs.. hepsi çok tehlikeli ayrıca fren ve viraj kabiliyetlerini oldukça düşürecek hareketler.
Aynı zamanda Tüv de problem çıkartabilirler.
Onun yerine bir üst boy jant lastiğe geçmeyi tavisye ederim. Çamurluğa sürtmez hem de göbek ekseni yükseleceği için sürtmez.
Biraz daha maliyetli olur ayrı konu.
 
Konuda bir sıkıntı yok hocam.
- Helezon konusuna gelirsek. Anlaşılan İ20'nin helezonları kısa veya yumuşak bu yüzden yüke bindiğinde yere çok yakınlaşıyor.
- Get koymak en kolay ve basit bir sistem. Fakat uzun yolda fren ve virajlarda savrulmaya neden olabilir.
- Orjinal yaylara ise asla işlem yapmayın. Sonra helezonlar çöp olur.
- Size orjinale en yakın ebat, çap ve uzunlukta spor yay lazım. Bu sayede esneme azalır. Sürtmeden kurtulabilirsiniz. Bu konuda kaliteden şaşmayın. Dezavantajı konfordan biraz ödün vermiş olursunuz.
- Bir başka yöntem koliver uygulamasıdır. Bu sistemde de aracınızı istediğiniz yükseklikte ayarlayabilirsiniz. Yalnız maliyet için en tuzlusu bu şık olur.

benim aklıma da spor yay geldi ama genelde alçaltma kitleri var, aynı ebatta spor yay bulmak zor olur diye düşünüyorum.
spor yaylar sert olduğu için alçaltma kiti olsa bile yükte orjinale göre daha yukarıda durabiliyor.

bu arada sürten kısım ön taraf mı arka taraf mı ?

Yayları kestirmek, yükseltmek, soğuk pres uygulamak vs..vs.. hepsi çok tehlikeli ayrıca fren ve viraj kabiliyetlerini oldukça düşürecek hareketler.
Aynı zamanda Tüv de problem çıkartabilirler.
Onun yerine bir üst boy jant lastiğe geçmeyi tavisye ederim. Çamurluğa sürtmez hem de göbek ekseni yükseleceği için sürtmez.
Biraz daha maliyetli olur ayrı konu.
Hepinize teşekkür ederim, söyledikleriniz doğrultusunda bir şeyler yapmaya çalışacağım.
 
Geri
Üst