Yarı otomatik mi tam otomatik mi

Katılım
20 Tem 2021
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Konum
İzmir
Cvt, tork konvertörlü tam otomatik bir şanzımandır. Yarı otomatik (robotize) olması için kavrama olması lazım. Toyota nın eskiden kullandığı mmt, Opel in easytronic şanzımanları tek kavramalı, vw de kullanılan DSG, Renault un EDC, Hyundai nin DCT si de çift kavrama olan yarı otomatik şanzımanlardır.
FC5 1.5 turbolardaki cvt şanzımanla,1.6 atmosferiklerdeki cvt arasında tork dayanımı,malzeme kalitesi arasında fark var mı yoksa tamamen aynı şanzıman mı kullanılıyor?Amerika da en çok satılan motor seçeneği 1.5 turbo bildiğiniz gibi ve crvlerde kullanılan motor da 1.5lt.Oradaki kullanıcılarda cvt zinciri kırılmasıyla alakalı sorunlar yok gibi gözüküyor.
 
Katılım
17 Ocak 2021
Mesajlar
106
Tepki puanı
120
Konum
Sakarya
Aracınız
Civic FC5 2020
FC5 1.5 turbolardaki cvt şanzımanla,1.6 atmosferiklerdeki cvt arasında tork dayanımı,malzeme kalitesi arasında fark var mı yoksa tamamen aynı şanzıman mı kullanılıyor?Amerika da en çok satılan motor seçeneği 1.5 turbo bildiğiniz gibi ve crvlerde kullanılan motor da 1.5lt.Oradaki kullanıcılarda cvt zinciri kırılmasıyla alakalı sorunlar yok gibi gözüküyor.
Net bir bilgim yok ancak arada neredeyse 70 HP güç ve kayda değer tork farkı var. Sistem olarak aynı olsa bile güçlendirilmiş parçalar kullanılmıştır bence.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
FC5 1.5 turbolardaki cvt şanzımanla,1.6 atmosferiklerdeki cvt arasında tork dayanımı,malzeme kalitesi arasında fark var mı yoksa tamamen aynı şanzıman mı kullanılıyor?Amerika da en çok satılan motor seçeneği 1.5 turbo bildiğiniz gibi ve crvlerde kullanılan motor da 1.5lt.Oradaki kullanıcılarda cvt zinciri kırılmasıyla alakalı sorunlar yok gibi gözüküyor.
Şanzıman aynı değil, yağ soğutucu sistemi 1.5 turbo da ufak bir radyatöre sahip ancak 1.6 atmosferik olanda yağ sıcaklık kontrolü eşanjör tipinde ayrıca bir radyatörü yok, motor soğutma suyu ile soğuyor sanırım. İç yapı olarak farkları bilemiyorum.

Türkiye de kırılan FC5 lerin CVT zincirlerinin kırılma sebeplerine bakarsanız aslında durumu anlayabilirsiniz, 1.5 Turbo larda sol ön tampon içinde soğutucu var sol ön taraftan kaldırıma vurup şanzıman yağını yere dökerek 20km ilerleyip zinciri kıran var, aracın altını vurup şanzıman karterini parçalayıp yine aynı şekilde CVT zinciri kıran var.

1.6 atmosferik olanlarda CVT şanzıman problemli olanlarda en çok gözüme çarpan eco elegance modelleri ve 2018-2019 arası olanlar. Aklıma gelmişken tekrar bir araştırayım.

2016 model üzeri manuel vitesli Civic nerdeyse yok gibi birşey, yüzdeye vurursak oran oldukça az.

Şanzıman yağı serviste değiştirilmemiş yada değişim periyotuna dikkat edilmemiş olan, orjinal HCF-2 yağ kullanılmamış olan yada ön soldan darbe almış 10. nesil otomatik CVT Civic lerin tamamı şanzıman zinciri kırma konusunda risk taşıyor, bunun dışında kolay kolay bozamazsınız.

Amerika da kuzey kesimlerde piyasaya sunulan HRV CRV modellerinde motor yağına benzin karıştırma problemi var bu problem de bizim buralarda yok, sebebi soğuk iklimde uzun süre zengin karışımda çalışan motorun direk enjeksiyon sisteminin normalden daha uzun süre bolca benzin püskürtmesi ve benzinin soğuk olan silindirden buharlaşamadan yanmadan aşağı süzülmesi, direk enjeksiyon benzin püskürtme çok yüksek basınçla çalışıyor 300-400psi gibi, segman piston hazır durumda sıcaklığa ulaşmadı ise bir noktadan sonra karşı koyamıyor. Sıcak veya çabuk ısınan motorda sorun yok zira silindire çarpar çarpmaz buharlaşıp yanıyor benzin.
 
Geri
Üst