Yeni Civic RS 1.5 Turbo Test Sürüşü izlenimler ve yorumlar

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,136
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Gpf (benzin partikül filtresi)var mi bu aracta?Dizel dpf yuzunden sorunlu.

LG-H815 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Benzinli araçlarda katalitik sistemi uzun süredir mevcuttur, dizel gibi kirli bir yakıt olmadığı için ekstra bir partikül filtre sistemine ihtiyaç yoktur.
 

Ali Er

0
Katılım
4 Nis 2018
Mesajlar
186
Tepki puanı
70
Konum
Burdur
Yeni 1.5 tsi larda Renault 1.33 benzinlilerde de var artik o yuzden sordum.Artik benzinlilerde de yayginlasack herhalde.Emisyon emisyon derken yasarken ocagimiza incir agaci dikecek firmalar.Neymis kisa mesafe kullanimindan olurmus.Iyi de araci nerede kullanacaz?Uzun yol soforlugu mu yapacaz?

LG-H815 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Benim takıldığım husus teknik özellik farkı. Yani daha gelişmiş fren (daha büyük disk ve fren kaliperleri gibi) ve daha yol tutuşa yönelik süspansiyon sistemi (daha kalın denge çubuğu, daha sert yay ve amortisörlerin kullanımı gibi) gerekli bence. Sonuçta 180 bglik bir aracın hakkını vererek kullanıldığında bunların önemi daha da ortaya çıkıyor.:eek:k:

Birçok kişi FC5in yol tutuşunu beğense de, FB7 ile yol tutuş farkını oluşturan etmenlerin yanal destekleri daha artmış koltuk, yüksek hassasiyette ve iyi sertleşen direksiyon (kullanan herkes çok beğendiğini söylüyor-benimde yeni civicin en beğendiğim özelliği bu), lastik eninin artışı ve şasi rijitliğine bağlı olduğunu düşünüyorum. Esas Gövde salınımı konusunda bence pek ilerleme yok, çok benzer özellikte süspansiyon setupları var bence. Ani şerit değişimlerinde gövde salınımı muadili C sınıfı araçlardan bence hala yüksek. Konfordan ödün vermemek ama maliyeti de arttırmamak için böyle bir düzenleme yapmışlar tahminimce. Turboda da herhangi bir ek gelişim yok.
Eski konulara göz atarken rastladım. Cevaplamak istedim. ☺️
Öncelikle FB7 hakkında tecrübem sıfır. Forumdan ve özellikle sizden öğrendiklerim var bir miktar o kadar.

Özetle;
Chrysler LHS’den Honda Prelude’ye, Mercedes S 320’den BMW 116’ya, Volvo S80’den Lancia Delta’ya ve daha başka kullandığım araçlar arasında frenleri en iyi tuttuğunu düşündüklerim sorulsa şimdi kullandığım araç FC5 RS’yi de aralarında sayardım. Şimdiye kadar bir kaç kez aniden kullanmam gerekti ve şahsen bana beklentimin üzerinde bir güven verdi.

FB7’den sonra iyileşti mi onu bilmiyorum ama FC5 RS’nin frenleri “sehr schön” diyebilirim☺️

Diğer husus ise;
Aracın yere yakın ve uzun tasarımı ile kaporta inceliğine bakınca psikolojik olarak rijit bir şasiye sahip olduğunu sanmıyordum. Bükülüverecek esneyiverecekmiş gibime geliyordu... Kullandıkça ve kaza videosunu izleyince şasi rijitliğinin sizinde belirttiğiniz gibi oldukça yüksek olduğunu farkettim. ??☺️

Ani şerit değişimlerindeki gövde salınımının sınıfındaki araçlardan yüksek olduğunu belirtmişsiniz.
C sınıfı olup da HB kasa olanları da dahil ettiyseniz FC5’in gövde salınımının yüksek gelmiş olmasını makul karşılayabilirim.
Eğer sadece C sınıfı sedanlarla kıyasladıysanız bu araçların hangileri olduğunu merak ettim...?

Jetta ve Opel Astra sedanla hatta focus sedanla bile olan mukayeselerimde FC5 RS 17 jantla daha az gövde salınımına sahip gibi geldi.
E46 318i’nin 16 jantlı ve 205 lastikli halinden de daha az gövde salınımı olduğunu rahatça söyleyebilirim.
Alfa Romeo Guiletta ile kıyaslarsam o zaman Civic FC5’in daha fazla gövde salınımı olduğunu da rahatça söyleyebilirim. Guiletta’da gövde salınmıyordu? Tabi onu FK7 ile mukayese etmek makul olur??☺️

Sınıf farkı var biliyorum ama Mondeo IV’ün yere basışını ve yol tutuşunu beğendiğim için eklemek istiyorum;
Dün yine Mondeo ve Civic’le bir kaç dakika aralıklarla ani şerit değişiklikleri yaptım. Civic’in yanal salınımı soğurması daha profesyonel geldi bana?

Sürücüsüne hissettirdiği özgüven kıyasında ise Mondeo mal sahibi(mal saabı) gibi hissettiriyor. ??
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,136
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Eski konulara göz atarken rastladım. Cevaplamak istedim. ☺
Öncelikle FB7 hakkında tecrübem sıfır. Forumdan ve özellikle sizden öğrendiklerim var bir miktar o kadar.

Özetle;
Chrysler LHS’den Honda Prelude’ye, Mercedes S 320’den BMW 116’ya, Volvo S80’den Lancia Delta’ya ve daha başka kullandığım araçlar arasında frenleri en iyi tuttuğunu düşündüklerim sorulsa şimdi kullandığım araç FC5 RS’yi de aralarında sayardım. Şimdiye kadar bir kaç kez aniden kullanmam gerekti ve şahsen bana beklentimin üzerinde bir güven verdi.

FB7’den sonra iyileşti mi onu bilmiyorum ama FC5 RS’nin frenleri “sehr schön” diyebilirim☺

Diğer husus ise;
Aracın yere yakın ve uzun tasarımı ile kaporta inceliğine bakınca psikolojik olarak rijit bir şasiye sahip olduğunu sanmıyordum. Bükülüverecek esneyiverecekmiş gibime geliyordu... Kullandıkça ve kaza videosunu izleyince şasi rijitliğinin sizinde belirttiğiniz gibi oldukça yüksek olduğunu farkettim. ??☺

Ani şerit değişimlerindeki gövde salınımının sınıfındaki araçlardan yüksek olduğunu belirtmişsiniz.
C sınıfı olup da HB kasa olanları da dahil ettiyseniz FC5’in gövde salınımının yüksek gelmiş olmasını makul karşılayabilirim.
Eğer sadece C sınıfı sedanlarla kıyasladıysanız bu araçların hangileri olduğunu merak ettim...?

Jetta ve Opel Astra sedanla hatta focus sedanla bile olan mukayeselerimde FC5 RS 17 jantla daha az gövde salınımına sahip gibi geldi.
E46 318i’nin 16 jantlı ve 205 lastikli halinden de daha az gövde salınımı olduğunu rahatça söyleyebilirim.
Alfa Romeo Guiletta ile kıyaslarsam o zaman Civic FC5’in daha fazla gövde salınımı olduğunu da rahatça söyleyebilirim. Guiletta’da gövde salınmıyordu? Tabi onu FK7 ile mukayese etmek makul olur??☺

Sınıf farkı var biliyorum ama Mondeo IV’ün yere basışını ve yol tutuşunu beğendiğim için eklemek istiyorum;
Dün yine Mondeo ve Civic’le bir kaç dakika aralıklarla ani şerit değişiklikleri yaptım. Civic’in yanal salınımı soğurması daha profesyonel geldi bana?

Sürücüsüne hissettirdiği özgüven kıyasında ise Mondeo mal sahibi(mal saabı) gibi hissettiriyor. ??
FC5'lerin frenleri hissiyat ve tutuş olarak FB7den çok daha üstün zaten.
FB7deki 280 mm.lik diskler 292 mm.ye çıkarılmış, hatta bu yüzden FC5lere 15 jant takılamıyor, en bazı bile 16 jant ile geliyor :D
Ben RS için Type S muadili daha gelişmiş frenler olması gerektiğini düşünüyordum :) Ama belki FC5lerin fren sistemi baştan 180bg lik bir araca göre yapıldığı için daha zayıf bir sistem kullanmak yerine atmosferiklerde dahil olmak üzere hepsinde iyi seviyedeki aynı fren sistemini kullanmış olabilirler :unsure: Belki bu nedenle FC5e geçen eski Civic kullanıcılarının ilk dikkatini frenler çekiyor :)
Benim gövde salınımında kıyasladıklarımı düşününce hepsi HB diyebilirim :) Ben Golf, Astra, 308, Focus gibi muadillerine göre düşündüm. Bunlarda focus harici HB :D
Gövde salınımı aslında konfordan çok ödün vermeme amaçlı yapılmış, daha az olsa çok daha güzel olurdu ama o zamanda her tümseklerde erkenden bam-bum vurmaya başlardı muhtemelen, farklı konularda da dediğim gibi, parasına göre en ideali ayarlamak için çok uğraşmışlar (y):)
Tabi sizin RS'in 17 jantının gövde salınımı 16 jantta göre daha düşüktür, bu açıdan yol tutuş ve gövde salınımı 16 jantlılara göre 1 kademe daha iyidir zaten (y)
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,136
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
1.5 Manuel Turbo'nun Stage 2 modifiyeli 240 hp güçlü halinin POV sürüş kullanım videosuna denk geldim, 1.5 Turbo Manuel aracına modifiye düşünenler için faydalı olacağını düşünüyorum. 200 km sonrası hızlanma isteği bile motorun potansiyeli hakkında ciddi bilgi veriyor. Bana göre tam bir şaka makinası olmuş :)

 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
885
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
1.5 Manuel Turbo'nun Stage 2 modifiyeli 240 hp güçlü halinin POV sürüş kullanım videosuna denk geldim, 1.5 Turbo Manuel aracına modifiye düşünenler için faydalı olacağını düşünüyorum. 200 km sonrası hızlanma isteği bile motorun potansiyeli hakkında ciddi bilgi veriyor. Bana göre tam bir şaka makinası olmuş :)


Hocam acayip beğendim aracın hızlanmasını. Bu istikamette ben de çok kullandım yüksek hızlarda. Bende limitör açık tabi, 207. Hatta buraya foto da atmıştım 8 dk 30 sn ortalama sürat 200 yapmıştım. Ellerim ter içinde kalmıştı. Hele virajlarda ruhum bedenimden ayrılıyor gibi oluyordu :D Eleman 260la aldı tatlı virajlardan bir tanesini. Ben cesaret edemezdim. Ama aracın limiti dahilinde olduğunu görmek mutlu etti. 60 Beygir + 100 Tork manuelin de etkisiyle çok değiştirmiş aracı. Müthiş hale getirmiş. Özendim valla.
 
Katılım
11 Tem 2014
Mesajlar
674
Tepki puanı
198
Yaş
54
1.5 Manuel Turbo'nun Stage 2 modifiyeli 240 hp güçlü halinin POV sürüş kullanım videosuna denk geldim, 1.5 Turbo Manuel aracına modifiye düşünenler için faydalı olacağını düşünüyorum. 200 km sonrası hızlanma isteği bile motorun potansiyeli hakkında ciddi bilgi veriyor. Bana göre tam bir şaka makinası olmuş :)

harika olmus. yillar sonra tekrar manuele gecme istegi olusturdu namussuz:-)
 
Geri
Üst