Benim takıldığım husus teknik özellik farkı. Yani daha gelişmiş fren (daha büyük disk ve fren kaliperleri gibi) ve daha yol tutuşa yönelik süspansiyon sistemi (daha kalın denge çubuğu, daha sert yay ve amortisörlerin kullanımı gibi) gerekli bence. Sonuçta 180 bglik bir aracın hakkını vererek kullanıldığında bunların önemi daha da ortaya çıkıyor.
k:
Birçok kişi FC5in yol tutuşunu beğense de, FB7 ile yol tutuş farkını oluşturan etmenlerin yanal destekleri daha artmış koltuk, yüksek hassasiyette ve iyi sertleşen direksiyon (kullanan herkes çok beğendiğini söylüyor-benimde yeni civicin en beğendiğim özelliği bu), lastik eninin artışı ve şasi rijitliğine bağlı olduğunu düşünüyorum. Esas Gövde salınımı konusunda bence pek ilerleme yok, çok benzer özellikte süspansiyon setupları var bence. Ani şerit değişimlerinde gövde salınımı muadili C sınıfı araçlardan bence hala yüksek. Konfordan ödün vermemek ama maliyeti de arttırmamak için böyle bir düzenleme yapmışlar tahminimce. Turboda da herhangi bir ek gelişim yok.
Eski konulara göz atarken rastladım. Cevaplamak istedim.
Öncelikle FB7 hakkında tecrübem sıfır. Forumdan ve özellikle sizden öğrendiklerim var bir miktar o kadar.
Özetle;
Chrysler LHS’den Honda Prelude’ye, Mercedes S 320’den BMW 116’ya, Volvo S80’den Lancia Delta’ya ve daha başka kullandığım araçlar arasında frenleri en iyi tuttuğunu düşündüklerim sorulsa şimdi kullandığım araç FC5 RS’yi de aralarında sayardım. Şimdiye kadar bir kaç kez aniden kullanmam gerekti ve şahsen bana beklentimin üzerinde bir güven verdi.
FB7’den sonra iyileşti mi onu bilmiyorum ama FC5 RS’nin frenleri “sehr schön” diyebilirim
Diğer husus ise;
Aracın yere yakın ve uzun tasarımı ile kaporta inceliğine bakınca psikolojik olarak rijit bir şasiye sahip olduğunu sanmıyordum. Bükülüverecek esneyiverecekmiş gibime geliyordu... Kullandıkça ve kaza videosunu izleyince şasi rijitliğinin sizinde belirttiğiniz gibi oldukça yüksek olduğunu farkettim. ??
Ani şerit değişimlerindeki gövde salınımının sınıfındaki araçlardan yüksek olduğunu belirtmişsiniz.
C sınıfı olup da HB kasa olanları da dahil ettiyseniz FC5’in gövde salınımının yüksek gelmiş olmasını makul karşılayabilirim.
Eğer sadece C sınıfı sedanlarla kıyasladıysanız bu araçların hangileri olduğunu merak ettim...?
Jetta ve Opel Astra sedanla hatta focus sedanla bile olan mukayeselerimde FC5 RS 17 jantla daha az gövde salınımına sahip gibi geldi.
E46 318i’nin 16 jantlı ve 205 lastikli halinden de daha az gövde salınımı olduğunu rahatça söyleyebilirim.
Alfa Romeo Guiletta ile kıyaslarsam o zaman Civic FC5’in daha fazla gövde salınımı olduğunu da rahatça söyleyebilirim. Guiletta’da gövde salınmıyordu? Tabi onu FK7 ile mukayese etmek makul olur??
Sınıf farkı var biliyorum ama Mondeo IV’ün yere basışını ve yol tutuşunu beğendiğim için eklemek istiyorum;
Dün yine Mondeo ve Civic’le bir kaç dakika aralıklarla ani şerit değişiklikleri yaptım. Civic’in yanal salınımı soğurması daha profesyonel geldi bana?
Sürücüsüne hissettirdiği özgüven kıyasında ise Mondeo mal sahibi(mal saabı) gibi hissettiriyor. ??