Ülkemizde servis kalitesi markadan ziyade servisin işletmecisinde bitiyor çoğunlukla. Her markanın kötü, iyi, daha iyi servislerü var muhakkak.
13 yıllık Honda sahibi olarak yetlili servislerin çoğunu ben de beğenmiyorum ve bunun arkasındaki en önemli kişi patron oluyor. İşlerine geldiği gibi hizmet sunma, sesini çıkaranın işini görme vb gibi uygunsuz işlerini görüp duyuyoruz malesef.
Bunu diğer markalarda da tecrübe ettim veya duydum. Her ne kadar sorun olarak daha fazla sıkıntı yaşansa da dünya ortalamasında, Vag grubu servisleri biraz daha iyi bu konuda. Daha sonra Bmw gelir. Toyota ve bazı Renault servislerinde de memnuniyet yüksek.
Honda servislerinin çoğu ustacık ve çırak ağırlıklı, bana 20-30 bin km gidecek fren balatası değişim gerektiğini gördükten sonra gerisini sorma ihtiyacı hissetmiyorum mesela.
Kendi yaptığım ve önerdiğim şudur; Öncelikle aracınızın kullanma kılavuzundaki bakım aralığı, şartları ve değişmesi gerekenleri bilmeliyiz. Daha sonra biraz teknik bilgimiz olmalı ki neyin ne olduğunu, limitlerini görebilelim.
Gereksiz hiçbir işleme onay vermeyelim, cam suyunu dahi koydurtmam örneğin.
Değişen parçaları isteyelim.
Anketlere mutlaka obkektif cevap verelim.
Sorunumuz varsa önce Tr yetkilisiyle resmi iletişim kuralım, doğrudan bayi ile değil.
Bildiğiniz, emin olduğunuz konularda sesimizi saygı çerçevesinde çıkartalım zira karşımızdakilerin seviyesi o olabilir.