Civic FE1 Yeni Problemimiz Hayırlı olsun "Akü Sorunu"

Katılım
25 May 2022
Mesajlar
116
Tepki puanı
60
Konum
Antalya
Ad Soyad
Onur Kaynar
Yaş
37
Aracınız
Civic FE1 2021
Merhabalar

Geçen hafta Tatil için bodruma gittim araç 6 gün yattı.Sabah otelden çıktım araç çalışmadı akü bitmiş.Otelden yardımcı oldular takviye yaptık çalıştırdık.200km yol gittim mola verdim.1 saat sonra araç yine çalışmadı yine birilerini bulduk takviye yaptık çalıştırdık.100km sonra aracın içinde lağın kokusu gibi bir koku gelmeye başladı.Durunca artıyor haraket halinde azalıyor.Yolda bir petrolde durup kontrol edeyim arabayı durdursam çalışamayacak korkuyorum.Neyse durdum kaputu açtım aküden dumanlar çıkıyor.Hemen güvenli bir yere çektim stop ettim.Petrolle bitişik Kia ve Hyundai satış ve servis noktası var.Gittim servis müdürüne sordum akü kaynıyor dedi ya kısa devre var ya da araç fazla güç üretiyor akü oyüzden kaynıyor dedi.Neyse yol yardımı aradım en yakın servise 200km uzaklıktayım durumu anlattım akü bozuktur abi dedi.Aracı çekici ile servise çektirin dedi.Yolda kaldım ailemle ben bir yerden akü taktırsam devam etsem olur mu dedim.Olur abi eski aküyü verme garantiye teslim et baksınlar dedi. Neyse bulduk gene birilerini Varta akü taktırdık.Geldim Antalya'ya ertesi gün servise gittim.Teknisyene anlatıcam durumu akü aracın bagajında duruyor. Yolda takviye yaptık sonra koku geldi klimadan dedim. Direk klimadan değil akü den gelmiştir dedi.Bunların akülerinde sorun var dedi.O sırada bagajı açtım aküyü gördü kaynamış bu dedi.Garantiden değiştireceğiz dedi ama akü yok sormam lazım dedi.Ben biraz daha sorunca bu modellerde sorun var dedi.Aracın garantisi var mı yok mu falan hiç konuşulmadı bile.Neyse garantiye gittik akü için yok akü dedi.Siz arada sorun gelmiş olursa hemen takarız dedi.Ne zaman gelir sorusuna net cevap alamadım.Anlaşılan gene uzun süre parça bekleyeceğiz.

Videoyu bırakıyorum buraya benzer durumu yaşayan olursa servise başvurabilir.

 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
1,136
Tepki puanı
530
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
Merhabalar

Geçen hafta Tatil için bodruma gittim araç 6 gün yattı.Sabah otelden çıktım araç çalışmadı akü bitmiş.Otelden yardımcı oldular takviye yaptık çalıştırdık.200km yol gittim mola verdim.1 saat sonra araç yine çalışmadı yine birilerini bulduk takviye yaptık çalıştırdık.100km sonra aracın içinde lağın kokusu gibi bir koku gelmeye başladı.Durunca artıyor haraket halinde azalıyor.Yolda bir petrolde durup kontrol edeyim arabayı durdursam çalışamayacak korkuyorum.Neyse durdum kaputu açtım aküden dumanlar çıkıyor.Hemen güvenli bir yere çektim stop ettim.Petrolle bitişik Kia ve Hyundai satış ve servis noktası var.Gittim servis müdürüne sordum akü kaynıyor dedi ya kısa devre var ya da araç fazla güç üretiyor akü oyüzden kaynıyor dedi.Neyse yol yardımı aradım en yakın servise 200km uzaklıktayım durumu anlattım akü bozuktur abi dedi.Aracı çekici ile servise çektirin dedi.Yolda kaldım ailemle ben bir yerden akü taktırsam devam etsem olur mu dedim.Olur abi eski aküyü verme garantiye teslim et baksınlar dedi. Neyse bulduk gene birilerini Varta akü taktırdık.Geldim Antalya'ya ertesi gün servise gittim.Teknisyene anlatıcam durumu akü aracın bagajında duruyor. Yolda takviye yaptık sonra koku geldi klimadan dedim. Direk klimadan değil akü den gelmiştir dedi.Bunların akülerinde sorun var dedi.O sırada bagajı açtım aküyü gördü kaynamış bu dedi.Garantiden değiştireceğiz dedi ama akü yok sormam lazım dedi.Ben biraz daha sorunca bu modellerde sorun var dedi.Aracın garantisi var mı yok mu falan hiç konuşulmadı bile.Neyse garantiye gittik akü için yok akü dedi.Siz arada sorun gelmiş olursa hemen takarız dedi.Ne zaman gelir sorusuna net cevap alamadım.Anlaşılan gene uzun süre parça bekleyeceğiz.

Videoyu bırakıyorum buraya benzer durumu yaşayan olursa servise başvurabilir.

Çok geçmiş olsun BÜYÜK bir tehlike atlatmışsınız bununla geçmiş olsun İNŞALLAH akünüz gelir bir an önce problemi çözersiniz

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
25 May 2022
Mesajlar
116
Tepki puanı
60
Konum
Antalya
Ad Soyad
Onur Kaynar
Yaş
37
Aracınız
Civic FE1 2021
Çok geçmiş olsun BÜYÜK bir tehlike atlatmışsınız bununla geçmiş olsun İNŞALLAH akünüz gelir bir an önce problemi çözersiniz

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teşekkürler sorunu çözdük zaten ama akünün dahi olmaması ilginç, bu parçada revize edilecek demekki. Biz verdiğimiz akü parası ile kalacağız, ellerinde olsa çok kullanmadan birine satardık şimdi kullanacağız sonra ne yapacağız bilmiyorum.
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
224
Tepki puanı
221
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
çok geçmiş olsun, yanlız vereceğim cevap ile millet bu sitede sanacakki ben Honda çalışanıyım yada fanatik hondacıyım :)

arkadaşlar 2021 model araç bu akü gelmiş 3 yaşına (ortalama ömrü zaten okadar) bu yetmiyormuş gibi 6 gün yatmış ve anladığım voltaj düşmüş buraya kadar herşey normal asıl olan sorun şu:

1) voltaj fazlaca düşünce hücrelere zarar veriyor
2) voltajı düşen aküyü 2 türlü besleyebilirsiniz ya çok yüksek amper basan bir cihaz ile çok kısa süre yada çok düşük amper ile (tercihen bu seçenek çok daha sağlıklı) çok uzun süreli (24 saat gibi)

hem 3 yaşında hem beslenmemekten voltajı düşmüş hemde kaynayacak derecede takviye almış (kaynama zarar gören hücre ve takviyeden) bir aküyü hangi servis ne gibi bir sebeb yada şekil ile garantiden değişiyor orasını anlayamadım akü çok çok nadiren garantiden değişir.

burada Allah korusun ama sizin akünüz garantiden değişiyor ise ya servis çok tecrübesiz yada tam tersi farklı 2 sorunlardan birini tespit etti bunlar:

A) araçlarımızda akıllı akü sistemi mevcut bu alternatörün sabit güçte çalışmamasını sağlıyor yani hiç gerek yokken tam güç çalışmıyor bizim alternatör ve akümüz kendini kısıyor ama yeri gelip far,klima vs açtınızmı tam güç vermeye başlıyor bu sistemde bir sorun olur ise alternatör aküyü 13.8-14.4v (araç çalışır konumdaki ve sensörün maksimum besle dediği değer) daha fazla bir voltaj ile beslemiş ise olur

B) alternatör bir şekilde arızalanmış ve gereğinden fazla voltaj basıyor ise olur


fakat tekrar söylüyorum sizin anlatımınızda bence gün gibi ortada ve bariz sorun, akü eski üzerine voltaj düşürülmüş plakalar,hücreler zarar görmüş yetmedi aküye kuvvetle muhtemel kaldırabileceğinden fazla/ani şarj yüklenmiş. googleda bakarsanız akü kaynama sebeblerinin ilklerinde yer alır aşırı şarj.
 
Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
1,136
Tepki puanı
530
Konum
Kayseri
Aracınız
Civic FC5 2020
çok geçmiş olsun, yanlız vereceğim cevap ile millet bu sitede sanacakki ben Honda çalışanıyım yada fanatik hondacıyım :)

arkadaşlar 2021 model araç bu akü gelmiş 3 yaşına (ortalama ömrü zaten okadar) bu yetmiyormuş gibi 6 gün yatmış ve anladığım voltaj düşmüş buraya kadar herşey normal asıl olan sorun şu:

1) voltaj fazlaca düşünce hücrelere zarar veriyor
2) voltajı düşen aküyü 2 türlü besleyebilirsiniz ya çok yüksek amper basan bir cihaz ile çok kısa süre yada çok düşük amper ile (tercihen bu seçenek çok daha sağlıklı) çok uzun süreli (24 saat gibi)

hem 3 yaşında hem beslenmemekten voltajı düşmüş hemde kaynayacak derecede takviye almış (kaynama zarar gören hücre ve takviyeden) bir aküyü hangi servis ne gibi bir sebeb yada şekil ile garantiden değişiyor orasını anlayamadım akü çok çok nadiren garantiden değişir.

burada Allah korusun ama sizin akünüz garantiden değişiyor ise ya servis çok tecrübesiz yada tam tersi farklı 2 sorunlardan birini tespit etti bunlar:

A) araçlarımızda akıllı akü sistemi mevcut bu alternatörün sabit güçte çalışmamasını sağlıyor yani hiç gerek yokken tam güç çalışmıyor bizim alternatör ve akümüz kendini kısıyor ama yeri gelip far,klima vs açtınızmı tam güç vermeye başlıyor bu sistemde bir sorun olur ise alternatör aküyü 13.8-14.4v (araç çalışır konumdaki ve sensörün maksimum besle dediği değer) daha fazla bir voltaj ile beslemiş ise olur

B) alternatör bir şekilde arızalanmış ve gereğinden fazla voltaj basıyor ise olur


fakat tekrar söylüyorum sizin anlatımınızda bence gün gibi ortada ve bariz sorun, akü eski üzerine voltaj düşürülmüş plakalar,hücreler zarar görmüş yetmedi aküye kuvvetle muhtemel kaldırabileceğinden fazla/ani şarj yüklenmiş. googleda bakarsanız akü kaynama sebeblerinin ilklerinde yer alır aşırı şarj.
Bundan da honda çalışanı yada fanatik Hondacı çıkmaz kii araştırmış bilgi sahibi mevzuya hakim biri çıkar

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
224
Tepki puanı
221
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
Bundan da honda çalışanı yada fanatik Hondacı çıkmaz kii araştırmış bilgi sahibi mevzuya hakim biri çıkar

SM-A715F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

bu güzel sözler için çok teşekkür ederim gerçekten mutlu oldum 🥰
 
Katılım
25 May 2022
Mesajlar
116
Tepki puanı
60
Konum
Antalya
Ad Soyad
Onur Kaynar
Yaş
37
Aracınız
Civic FE1 2021
çok geçmiş olsun, yanlız vereceğim cevap ile millet bu sitede sanacakki ben Honda çalışanıyım yada fanatik hondacıyım :)

arkadaşlar 2021 model araç bu akü gelmiş 3 yaşına (ortalama ömrü zaten okadar) bu yetmiyormuş gibi 6 gün yatmış ve anladığım voltaj düşmüş buraya kadar herşey normal asıl olan sorun şu:

1) voltaj fazlaca düşünce hücrelere zarar veriyor
2) voltajı düşen aküyü 2 türlü besleyebilirsiniz ya çok yüksek amper basan bir cihaz ile çok kısa süre yada çok düşük amper ile (tercihen bu seçenek çok daha sağlıklı) çok uzun süreli (24 saat gibi)

hem 3 yaşında hem beslenmemekten voltajı düşmüş hemde kaynayacak derecede takviye almış (kaynama zarar gören hücre ve takviyeden) bir aküyü hangi servis ne gibi bir sebeb yada şekil ile garantiden değişiyor orasını anlayamadım akü çok çok nadiren garantiden değişir.

burada Allah korusun ama sizin akünüz garantiden değişiyor ise ya servis çok tecrübesiz yada tam tersi farklı 2 sorunlardan birini tespit etti bunlar:

A) araçlarımızda akıllı akü sistemi mevcut bu alternatörün sabit güçte çalışmamasını sağlıyor yani hiç gerek yokken tam güç çalışmıyor bizim alternatör ve akümüz kendini kısıyor ama yeri gelip far,klima vs açtınızmı tam güç vermeye başlıyor bu sistemde bir sorun olur ise alternatör aküyü 13.8-14.4v (araç çalışır konumdaki ve sensörün maksimum besle dediği değer) daha fazla bir voltaj ile beslemiş ise olur

B) alternatör bir şekilde arızalanmış ve gereğinden fazla voltaj basıyor ise olur


fakat tekrar söylüyorum sizin anlatımınızda bence gün gibi ortada ve bariz sorun, akü eski üzerine voltaj düşürülmüş plakalar,hücreler zarar görmüş yetmedi aküye kuvvetle muhtemel kaldırabileceğinden fazla/ani şarj yüklenmiş. googleda bakarsanız akü kaynama sebeblerinin ilklerinde yer alır aşırı şarj.
Merhabalar

Söyledikleriniz konusunda sıkıntı yok. Daha önceki aracım da da yaklaşık 3 yıl gibi bir sürede akü zayıflamış ve servis ücretli olarak değiştirmişti ama böyle bir sorun yaşamamıştım.

Ben sorunu yaşayıp yol yardımı arayınca hatta yanlış anlamadıysam Aydın ya da İzmir servisten arkadaşı hatta aldılar. Teknisyen arkadaş akünün durumunu anlatınca garipsemedi üstüne başka sorun olabilir mi acaba diye sorunca da zannetmiyorum akünüz sorunlu görünüyor dedi. Ben akü alıp yola devam edeyim mi deyince de evet olur ama eski akünüzü vermeyin servise götürün onu dedi. 3 sene akü garantisi varmış. Detay olarak servis aküyü alacak cihaza bağlayacak cihaz sorun yok derse ücretli değişim olacak yok sorun var derse garantiden değişecek dedi.

Kendi servisime gittiğimde konuyu anlatırken konuya okadar aşınalardaki " bunların akülerinde sorun var " dedi teknisyen. Aküyü cihaza bağlama gereği bile duymadılar hatta almadılar bile akü bende. Akü gelince teslim alacaklar. Stoklarda akünün olmamasıda beni ayrıca işkillendirdi. Daha önce direksiyon kutusu içinde 6 ay beklemiştim yeni revizyonun gelmesini. Yani sık karşılaştıkları bir konu olması sebebi ile leb demeden leblebiyi anladılar ve aküdendir dediler.

Saygılarla
 
Geri
Üst