Yılda 10-12 BİN km için LPG taktırmak ne kadar mantıklı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan yokyere
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
9 Tem 2015
Mesajlar
502
Tepki puanı
454
Aracınız
Benzin/LPG tasarruf oranı malum olduğu üzere pompa fiyatları ile orantılıdır. Şu sıralar Rize'de benzin 4.8 civarında ve LPG de 2.07'den alıyorum. Böyle olunca benzin 100 km'de 7 lt ve Lpg de 100 km'de 8 lt tüketim üzerinden hesap etsem %50'ye varıyor tasarruf oranım, tabii bu hesap benzin sarfiyatının hesaba katılmadığı düz lpg hesabı. Benim aracım karbüratörlü olduğu için benzin sarfiyatı tamamen bana kalmış, ortalama kullanımımda tasarruf oranım %40'ın altına düşmez.
 
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
829
Tepki puanı
10
Yaş
54
Konum
bursa
Bu arada 139binde lpg takildi arac su 181binde, gec takilinca sorun oluyor gibi bir sey duymadim ben


Sent from my iPhone using Tapatalk
Yüksek km de lpg takılmasının zararı yok demek iyimserliktir. (Bu arada 140bin km honda için yüksek km değildir).
Çünkü araçta mutlaka benzin artıklarından oluşan kurum oluşur. Nu kullandığınız benzine ve aracın bakımlarının zamanında yapılıp yapılmamasına göre değişir. Lpg benzine göre daha yüksek sıcaklıkta yanıyor ve yanma odasındada daha yüksek sıcaklık oluşturuyor. Normalde benzinde yanmayan bu kurum lpg de özellikle yüksek devirlerde oluşan korkunç ısıda tekrar yanıp motora ciddi zarar verebilir. Bu bahsettiğim olay bi dostumun toyotasında başına geldi. Resmen pistonlar eğilip bükülmüştü.motor içindeki sakız kıvamına gelen kurumu kazımakta zorluk yaşamıştık. Ama dediğim gibi bu olay benzin kalite bakımların geç yapılması vs pekçok etkene bağlı.
 

rok206

0
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
137
Tepki puanı
9
Aracınız
Yüksek km de lpg takılmasının zararı yok demek iyimserliktir. (Bu arada 140bin km honda için yüksek km değildir).
Çünkü araçta mutlaka benzin artıklarından oluşan kurum oluşur. Nu kullandığınız benzine ve aracın bakımlarının zamanında yapılıp yapılmamasına göre değişir. Lpg benzine göre daha yüksek sıcaklıkta yanıyor ve yanma odasındada daha yüksek sıcaklık oluşturuyor. Normalde benzinde yanmayan bu kurum lpg de özellikle yüksek devirlerde oluşan korkunç ısıda tekrar yanıp motora ciddi zarar verebilir. Bu bahsettiğim olay bi dostumun toyotasında başına geldi. Resmen pistonlar eğilip bükülmüştü.motor içindeki sakız kıvamına gelen kurumu kazımakta zorluk yaşamıştık. Ama dediğim gibi bu olay benzin kalite bakımların geç yapılması vs pekçok etkene bağlı.

aracim 162 bnde yeni lpg takıldı. Benden önceki sahipleri düzenli olarak bakımlarini yaptirmişlar hep. Ama yakıtlarini nerden almişlar bilmiyorum. Benm aldigim kişi hep totalden aldgini söyledi sadece. Bu arada benim aracin subaplari çelikmiş usta öyle söyledi eğilme falan olmaz dedi
 

Hakan Uzun

0
Yönetici
Katılım
6 Kas 2014
Mesajlar
1,539
Tepki puanı
203
Konum
Kocaeli, Körfez
aracim 162 bnde yeni lpg takıldı. Benden önceki sahipleri düzenli olarak bakımlarini yaptirmişlar hep. Ama yakıtlarini nerden almişlar bilmiyorum. Benm aldigim kişi hep totalden aldgini söyledi sadece. Bu arada benim aracin subaplari çelikmiş usta öyle söyledi eğilme falan olmaz dedi

Honda civicler celik subaplidir.
Honda=lpg kafaniz rahat olsun


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
829
Tepki puanı
10
Yaş
54
Konum
bursa
Çelik sübap eğilmez, uzamaz diye bir kural yoktur. Diğer sübaplara göre daha dayanıklı olduğu kesin ama çelik sübaplarda 80–100 bin km de sübap ayarı yapılıyor. Diğer sübaplardada 20–40 bin arasında subap ayarı yapılıyor. Yukarıda bahsettiğim olayda sübapların eğilmesi sadece oluşan hasarların bir tanesiydi.onu örnek olarak verdim. 4 sene öncesinin parasıyla 3000 tl civarı masraf sadece sübaplardan oluşmadı. Amacım kimseyi korkutmak değil. O araçta 160 binlerde idi. Ama sorgulamada öğrendikki araç garanti kapsamında bile hiçbir bakım zamanında bakıma girmemiş.hatta bazen bakım peryodunu tamamen pas geçmiş. Birde bizim arkadaş katkılı gaz alıp şehirlerarsı honda gibi yüksek devirlerde zorlayınca bin km sonra motoru eline aldı.
 
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
829
Tepki puanı
10
Yaş
54
Konum
bursa
Motorun içini gördük. Resmen balçık gibi kurum bağlamıştı. Ustanın dediği katkılı lpg nin yüksek sıcaklığında bu kurum yanmış. Normalde bu kurum böyle balçık gibi olmaz. Ve benzin bu kurumu tutuşturacak sıcaklığa ulaşamaz. Saygılarımla.
 

rok206

0
Katılım
5 Tem 2015
Mesajlar
137
Tepki puanı
9
Aracınız
Hocam şimdı öyle dedın korkuttun benı bakımları hep yapılmış dedı. Bn arabamın 3. Sahıbıyım ılk sahıbı bayan yetkılı servıste yspmış. Ondan sonra alan arkadas sanayıde bakımlarını zamanından önce yapmış. Ama dedıklerın genede korkuttu benı. Katkılı lpg ne okuyor yanı oldugum içşn lpg konusunda cahılım. Shellden gazı aldım. Daha ılk depom. Nerden almm lazım ?
 
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
829
Tepki puanı
10
Yaş
54
Konum
bursa
Aygaz mogaz bildiğim katkılı gazlar. İçindeki katkı maddeleri lpg nin benzine karşı olan enerji kaybını telafi etmek için katılıyor. Ama daha yüksek sıcaklık oluşturuyor. Eski aracımda 125 binde iken alıp lpg taktırmıştım. 170 bine kadar kullanıp sattım. Bi sorun yaşamadım. Sizde kullanıp göreceksiniz ama bahsettiğim durum ekstrem bir durum. Özellikle sonradan takılan lpg kitlerinde katkılı gazdan uzak durun derim. Ben sıfır aracımda taktırdığım halde uzak duruyorum.
 
Geri
Üst