Civic FK7 Yüksek Hızda Savrulma Hakkında

Fabrikasyon lastik ebatları 215/50/17.
Lastik ölçüsü hesaplama programları mevcuttur. Standartların dışına çıkıldığında mutlaka bu uygulamalar vasıtası ile arada ki fark değeri hesaba katılarak değişikliğe gidilmeli.
Uyumsuzluk varsa bu sebepten yapabilir , kontrol etmenizde fayda var.


SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Fabrikasyon lastik ebatları 215/50/17.
Lastik ölçüsü hesaplama programları mevcuttur. Standartların dışına çıkıldığında mutlaka bu uygulamalar vasıtası ile arada ki fark değeri hesaba katılarak değişikliğe gidilmeli.
Uyumsuzluk varsa bu sebepten yapabilir , kontrol etmenizde fayda var.


SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Fk7 nin standart lastikleri 235/45/17 olması lazım. Benim araç bu ebat lastiklerle geldi
 
Fk7 nin standart lastikleri 235/45/17 olması lazım. Benim araç bu ebat lastiklerle geldi
Olabilir , emin değilim. Doğruluğunu bildiğiniz ürüne göre kontrol ediniz sizde o halde.

SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Çok anormal. Jant büyüklüğünün savrulmaya etkisi daha çok pozitif olur, eğer yuvarlanma çapı değişmediyse. Bir de Sport Plus’ın standart hali bile sedandan bir kademe daha sert ve süspansiyon sport modta ise çok daha sert ve stabil oluyor.
Özetle problem jant büyüklüğünden değil başka bir şeyden kaynaklanıyor
 
Fabrikasyon lastik ebatları 215/50/17.
Lastik ölçüsü hesaplama programları mevcuttur. Standartların dışına çıkıldığında mutlaka bu uygulamalar vasıtası ile arada ki fark değeri hesaba katılarak değişikliğe gidilmeli.
Uyumsuzluk varsa bu sebepten yapabilir , kontrol etmenizde fayda var.
SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Sedanlarda o ölçüde ancak, hblerde 235/45/17'dir.
 
Orjinal jant olmadığından porya göbeği ve jant göbeği arasında boşluk varmış bilezik takınca sorunun çözüleceğini söylediler. Bugün bilezik taktırıyorum. Kullanım sonrası bilgi vericem.
 
jantlara bilezik takıldıktan sonra büyük ölçüde düzelme oldu henüz yüksek bir hızda denemedim ama orta hızlarda zaman zaman oluşan titreme, sallamalar bertaraf edildi.
 
jantlara bilezik takıldıktan sonra büyük ölçüde düzelme oldu henüz yüksek bir hızda denemedim ama orta hızlarda zaman zaman oluşan titreme, sallamalar bertaraf edildi.
Geçmiş olsun hocam jantı takan bunu farketmesi lazımdı? Orjinal olmayan jantlarda göbekte boşluk kalır ise janta uygun bilezik takılarak doldurulur.
 
Sedanlarda o ölçüde ancak, hblerde 235/45/17'dir.
Teşekkür ederim bu engin bilginizi aktardığınız için.
Her ikisinin de yuvarlanma direncinin aynı oranda olduğunu da unutmamak gerek tabi...

SM-N770F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Araç üzerindeki yay takımı orjinal yani 17 inç için uygun. Eğer bir otomobilde jant değiştirilerek yüksek boyutlara geçiliyorsa kesinlikle yay takımını değiştirmek zorundasın. Eğer 18 inç jant varsa spor yay taktığında inanılmaz derecede yol tutuşunun değiştiğini fark edeceksiniz. Bu aşamadan sonra kendi şahsi fikrimi söyleyecek olursam; benim önceki aracım sıfır vw polo idi. Onunla çok oynadım, 17 inç jant, spor yay ince yanak kalın yanak lastik vs. 2019 yılında 2018 model sport plus aldım ve hiç orjinalini bozmayacağıma dair karar aldım. Ege ve Antalya'ya doğru tatil amacıyla uzun yollar yaptım. Yol tutuşu süper. Bence replika jant kullanıp bir de orjinal yayları değiştirip arabayı basacağına orjinal jant alıp normale dönmek tüm sorunu daha güzel yoldan çözecektir.
 
Geri
Üst