O rot balansçı bence Honda'larda anlayan biri değil.
Aks dediğiniz bildiğiniz düz bir metal çubuktur ancak yüksek dayanımlıdır, Civiclerin aksları kaza-darbe olmadıkça kolay kolay eğrilmez-bükülmez.
Akstaki boşluk denen unsurlar kafa denilen dönen yapılarda veya aksın buna bağlandığı ucunda oluşur. İç aks kafası sabittir yani teker gibi tek yönlü işlev yaparak sadece dönme hareketi yapar, ucu şanzımana girer.
Dış aks kafası denen parça ise rotasyon hareketi haricinde tekerin sağ-sol hareketini de yapar yani 3 boyutlu hareket edebilen bir parçadır ve içinde büyük döner bilyalar mevcuttur, genelde boşluk denen unsurda bu bilya sistemindeki boşluklardan oluşur, aşınmalar fazla olursa direksiyonun tam sağ-sol hareketinde tıkır tıkır şeklinde ses ile kendini belli eder.
Aksı elinizle tutup sağ-sol yaptığınızda oluşan boşluk sesini takip edin, %90 dış aks kafasındadır ve bu durum için komple aks değiştirmeye gerek yoktur.
Size bunları aks denen yapının işleyişi hakkında bilginiz olsun diye aktarıyorum, direk x usta isimli sanayi çalışanlarının sözlerine aldanmayın, Honda özelinde iyi bilgili olanlar haricinden çoğu kişi Honda'lar hakkında bilgi sahibi değil.
Rot balansçı niye öyle demiş dersenizde genelde piyasa araçları olan reno-fiat-hyundai grubunun aksları bizim Japon grubu araçlar gibi dayanıklı üretilmiyor ve belirli km sonra aks kafaları ve aksın kendisi bükülmeye/deforme olmaya başlıyor, piyasada da çok fazla uygun fiyatlı yan sanayisi olduğu içinde direk komple aksı değiştirip devam ediyorlar, ama bu durum Honda Civic için geçerli değil, bunu bilin.