Bayiden aldığımız güncel fiyatlar

Katılım
10 Mar 2020
Mesajlar
117
Tepki puanı
89
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Arkadaşlar yakın zamanda fiyat alan bir üyemiz var mı? Benim duyuduğum en son 245 eco elegance 260 eco exe (Ufuk). Terakki 265 eco exe veriyormuş herhalde. İstanbul ve Ankarada son durum nedir?
 
Katılım
27 Kas 2020
Mesajlar
53
Tepki puanı
45
Yaş
34
Konum
ANKARA
Aracınız
Civic FC5 2020
Arkadaşlar uzun bir yazı olup sizi sıkarsa şimdiden hakkınızı helal edin. Ben bundan yaklaşık 1.5 ay önce babamdan doğan hakkı kullanarak ona engelli indirimi ile bir araç almak istedim. Aracın bu seneki fiyat üstü sınırı 303.000 TL olmak zorunda idi. Hali ile biz de Megane, Focus, Civic, Corolla arasında sıkıştık kaldık. Bir tanesini alacaktık ama o ara Toyota'ya yaklaşmak mümkün değil çünkü muazzam sıra var, Renault'ta araç yok Ford desen keza öyle, derken Honda hem iç donanım hem dış görünüm hem de konfor açısından optimum tercih olacağı sebebiyle seçimde elimizde kalan marka olmuştu. Burada bayii isimlerinden bahsetmeyeceğim lakin dönen çarkın ne kadar çirkin olduğunu anlatmak için bayii ismine pekte gerek olduğunu sanmıyorum. Bulunduğum il bayilerine sorduğumda bana Honda'nın liste fiyatı olan 296.600 e yakın olan bir fiyat olan 295.000 lira üstünden ÖTV'siz fiyatın 196.000 TL şeklinde olacağını söylediler. Fakat benim hesaplamalarıma göre bu araç 296.000 TL olduğuna göre kanunen ÖTV matrahını oluşturan fiyatın her hali ile 130.000 sınırını geçeceği ve böylece aracın %80'lik ötv diliminden satılacağı gün gibi aşikardı. Ancak bayi aksesuar diye bir kalem uydurup, üstüne bunu da elden alıp araca 129.900 tl fatura kesip, üstüne artık aracı 290.000 a aldı iseniz 60 bin lira, 270.000 e aldı iseniz 40.000 lira gibi faturalar keserek hem aracı %50 lik matraha sokuyor hem %80 lik dilimde olan araçlar gibi 230 binlere satmak yerine 270 280 ler civarından satıyor, hem de üstüne kalan parayı elden alıyordu. Yani arada devletin alması gereken %30'luk fark bir güzel iç ediliyor.
Ben normal şartlarda bu aracın fabrikadan 129.900 e çıktığını düşünmüyorum. Aracın maliyetinin fabrika karı dahil 140.000 gibi bir rakama üretildiğini ancak bayilerin batmaması adına fabrikadan kesilen faturanın 129.900 e sabitlenerek arada devletin alacağı %30'luk payı bayilere aktardıklarını düşünüyorum. Kaldı ki bunu şuradan da açıkça belli olur ki, fabrikadan kesilen fatura ile bayinin bana kestiği fatura arasında yaklaşık 40 50 tl gibi bir fark var sadece. Yani arkadaşlar kimse 40 50 lira gibi bir karla araba satmaz herhalde değil mi? Ayrıca normal bir alıcının %50 ya da %80 ötvden alması kimin umurunda olur ki... Neticede fabrika liste fiyatını açıklamış 296.600 demiş. Bayi bu sınırlar içerisinde 270 280 290 istediği fiyatta gider gelir. Vatandaşın ödediği ötv her ne kadar onun cebinden çıksa da aynı fiyat sınırları içerisinde 50 ya da 80 ödemesi onun adına birşeyi değiştirmemekte..
Şimdi gelelim bu işin neden böyle olduğuna.. Burada devlete suç yüklemek işin basitine kaçmak olur. Devlet vergi gelirlerini artırma hakkına her daim sahiptir. İthalat girdilerinin artışı ve döviz çıkışını engellemek, tüketimi kısarak dövizi baskılamak, döviz kuru yükselişinin enflasyona etkisini azaltmak, ayrıca vergi gelirlerini artırmak gibi bir taşla bunca kuşu vurmak adına ötv dilimini yükseltmekte bence oldukça haklıydılar. Ancak zannımca konut ve araçta kredi faizlerinin inişi, Civic'in yerli üretim oluşu ve krediden yararlanma fırsatı olması, ayrıca ötv zammı sonrası bir ara 230 larda seyretmiş fiyatlar sayesinde tükenen stoklar, fabrikanın korona sebepli kapanıp üretime ara vermesi gibi durumlar aracı sonbahar aylarında bir anda 300 lük bir fiyat skalasına attı. Yani işin özü tamamen arz talepten kaynaklı talep yığılması neticesinde fiyatların balon gibi şişmesi...
Bana gelirsek, ben ne mi yaptım? Bir gün bu durumdan ötürü oldukça canım sıkkın bir halde, 165.000 liraya mal olacak araca 195.000 lira vermek istemediğimden, Türkiye'deki bütün bayilerin numarasını tek tek çevirip aramaya başladım. Maksadım bu aradaki rakamı minimuma indirmek yahut hiç ödememekti. Her bayinin yukarıda bahsettiğim durumdan kazandığını söylemek istemiyorum içinde istisnalar var. Ancak çoğusu bu yolu tutturmuş maalesef.. Neyse, çok uzatmayayım en son, bir bayide kredisi son anda iptal olmuş bir araç buldum ve üzerinde makul aksesuarlar ile tabii yine bir miktar soyulmak zorunda bırakılarak aracı aldım.. Biraz benden gitti biraz onlardan...
Sorularınız olursa memnuniyetle cevaplamaya hazırım arkadaşlar. En azından ne kurtarabilirsek kardır.. Mesleğim şimdilik bana kalsın, vergi hesaplamalarının yoğun, elzem ve hayati olduğu bir iş yürütüyorum. Sağlıcakla kalın​
 
Katılım
14 Eki 2020
Mesajlar
129
Tepki puanı
32
Konum
ADANA
Aracınız
Civic FC5 2019
arkadaşlar. bir tanıdıgıma ex. eco alacaktık. bugun tüm bayileri aradık araç ellerinde yokmuş. sadece bir bayide varmıs o araçta kendilerine ait değilmiş. 265 e bıraktılar.
 
Katılım
5 Mar 2019
Mesajlar
133
Tepki puanı
59
Konum
Düzce
Aracınız
Civic FB7 2013
Arkadaşlar uzun bir yazı olup sizi sıkarsa şimdiden hakkınızı helal edin. Ben bundan yaklaşık 1.5 ay önce babamdan doğan hakkı kullanarak ona engelli indirimi ile bir araç almak istedim. Aracın bu seneki fiyat üstü sınırı 303.000 TL olmak zorunda idi. Hali ile biz de Megane, Focus, Civic, Corolla arasında sıkıştık kaldık. Bir tanesini alacaktık ama o ara Toyota'ya yaklaşmak mümkün değil çünkü muazzam sıra var, Renault'ta araç yok Ford desen keza öyle, derken Honda hem iç donanım hem dış görünüm hem de konfor açısından optimum tercih olacağı sebebiyle seçimde elimizde kalan marka olmuştu. Burada bayii isimlerinden bahsetmeyeceğim lakin dönen çarkın ne kadar çirkin olduğunu anlatmak için bayii ismine pekte gerek olduğunu sanmıyorum. Bulunduğum il bayilerine sorduğumda bana Honda'nın liste fiyatı olan 296.600 e yakın olan bir fiyat olan 295.000 lira üstünden ÖTV'siz fiyatın 196.000 TL şeklinde olacağını söylediler. Fakat benim hesaplamalarıma göre bu araç 296.000 TL olduğuna göre kanunen ÖTV matrahını oluşturan fiyatın her hali ile 130.000 sınırını geçeceği ve böylece aracın %80'lik ötv diliminden satılacağı gün gibi aşikardı. Ancak bayi aksesuar diye bir kalem uydurup, üstüne bunu da elden alıp araca 129.900 tl fatura kesip, üstüne artık aracı 290.000 a aldı iseniz 60 bin lira, 270.000 e aldı iseniz 40.000 lira gibi faturalar keserek hem aracı %50 lik matraha sokuyor hem %80 lik dilimde olan araçlar gibi 230 binlere satmak yerine 270 280 ler civarından satıyor, hem de üstüne kalan parayı elden alıyordu. Yani arada devletin alması gereken %30'luk fark bir güzel iç ediliyor.
Ben normal şartlarda bu aracın fabrikadan 129.900 e çıktığını düşünmüyorum. Aracın maliyetinin fabrika karı dahil 140.000 gibi bir rakama üretildiğini ancak bayilerin batmaması adına fabrikadan kesilen faturanın 129.900 e sabitlenerek arada devletin alacağı %30'luk payı bayilere aktardıklarını düşünüyorum. Kaldı ki bunu şuradan da açıkça belli olur ki, fabrikadan kesilen fatura ile bayinin bana kestiği fatura arasında yaklaşık 40 50 tl gibi bir fark var sadece. Yani arkadaşlar kimse 40 50 lira gibi bir karla araba satmaz herhalde değil mi? Ayrıca normal bir alıcının %50 ya da %80 ötvden alması kimin umurunda olur ki... Neticede fabrika liste fiyatını açıklamış 296.600 demiş. Bayi bu sınırlar içerisinde 270 280 290 istediği fiyatta gider gelir. Vatandaşın ödediği ötv her ne kadar onun cebinden çıksa da aynı fiyat sınırları içerisinde 50 ya da 80 ödemesi onun adına birşeyi değiştirmemekte..
Şimdi gelelim bu işin neden böyle olduğuna.. Burada devlete suç yüklemek işin basitine kaçmak olur. Devlet vergi gelirlerini artırma hakkına her daim sahiptir. İthalat girdilerinin artışı ve döviz çıkışını engellemek, tüketimi kısarak dövizi baskılamak, döviz kuru yükselişinin enflasyona etkisini azaltmak, ayrıca vergi gelirlerini artırmak gibi bir taşla bunca kuşu vurmak adına ötv dilimini yükseltmekte bence oldukça haklıydılar. Ancak zannımca konut ve araçta kredi faizlerinin inişi, Civic'in yerli üretim oluşu ve krediden yararlanma fırsatı olması, ayrıca ötv zammı sonrası bir ara 230 larda seyretmiş fiyatlar sayesinde tükenen stoklar, fabrikanın korona sebepli kapanıp üretime ara vermesi gibi durumlar aracı sonbahar aylarında bir anda 300 lük bir fiyat skalasına attı. Yani işin özü tamamen arz talepten kaynaklı talep yığılması neticesinde fiyatların balon gibi şişmesi...
Bana gelirsek, ben ne mi yaptım? Bir gün bu durumdan ötürü oldukça canım sıkkın bir halde, 165.000 liraya mal olacak araca 195.000 lira vermek istemediğimden, Türkiye'deki bütün bayilerin numarasını tek tek çevirip aramaya başladım. Maksadım bu aradaki rakamı minimuma indirmek yahut hiç ödememekti. Her bayinin yukarıda bahsettiğim durumdan kazandığını söylemek istemiyorum içinde istisnalar var. Ancak çoğusu bu yolu tutturmuş maalesef.. Neyse, çok uzatmayayım en son, bir bayide kredisi son anda iptal olmuş bir araç buldum ve üzerinde makul aksesuarlar ile tabii yine bir miktar soyulmak zorunda bırakılarak aracı aldım.. Biraz benden gitti biraz onlardan...
Sorularınız olursa memnuniyetle cevaplamaya hazırım arkadaşlar. En azından ne kurtarabilirsek kardır.. Mesleğim şimdilik bana kalsın, vergi hesaplamalarının yoğun, elzem ve hayati olduğu bir iş yürütüyorum. Sağlıcakla kalın​
Sonuç olarak aracı kaça alabildiniz Hocam
Bir de executive mi elegance mi aldınız ???
 
Geri
Üst