Civic FB7 40.000 Bakımlarımızı burada paylaşalım

Arkadaş lar 2012 lpg li fb7 var garantinin son yılı o yüzden servise götürmeyi düşünmüyorum sivasta işinin ehli honda özel servis te bulamadım sizce 40 000 bakımında neleri değişip nelere dikkat edelim

SM-N9500 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Açmış olduğunuz konuyu ana konu ile birleştirdim bu konu içerisinde tüm detaylar mevcut.
 
Artık servise gitmiyorum, çünkü hiçbir sorunu çözemiyorlar. Basit standart bakım için de bundan böyle 3 misli fiyat ödemeyeceğim. Malzemeleri satın alıp, yağ değişimini tanıdık bir yağcıya yaptırdım. Servisin kullandığı yağ ne bilmiyorum ama servis bakımı sonrasına göre motor çok daha sessiz çalışıyor. LPG filtrelerini yetkili BRC servisinde değiştirdim ve yapılan bakım LPG sistemi garanti kitapçığına işlendi. Geriye sübap ayarı ve mekanik kontroller kaldı. Müsait bir zamanda onları da halledip total bakımı bitirmiş olacağım. Aşağıda listelediğim standart bakım işlemlerinin üzerine yetkili servis bir de rot-balans ayarı ekleyip 900-950 TL fiyat çekiyor. Rot-balans ayarını da hiç doğru yaptıklarını görmedim, düzgün olanı da bozup bırakıyorlar, dışarda tekrar yaptırmak zorunda kalıyorum. Sonuçta, kaliteli malzemelerle neredeyse üçte biri fiyatına bakımın standart kısmını halletmiş oldum.

Tarih28.02.2018
Bakım km'si43.020
Parça/Malzeme
Marka/Model
Miktar
Fiyat (TL)
Açıklama
Motor yağı Eneos Prem. Ultra 0W204lt95Yağburada (n11 - 106TL'den kupon indirimli)
Yağ filtresiHonda (Purflux)142,5Servisten orijinal alındı
Hava filtresiMann C24 021170Sanayi yedek parçacı
Polen filtresiGold karbon filtre126Bestece Filtre (n11)
LPG filtre seti değişimiBRC
1100Her iki filtre + işçilik (BRC yetkili servisi)
Yağ değişim işçiliği---
---
10
-----
TOPLAM343,5 TL
Hocam merhaba. Subap ayarını ne yaptınız? 40 binde subap ayarı şart mı?

Lenovo A6020a46 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Hocam merhaba. Subap ayarını ne yaptınız? 40 binde subap ayarı şart mı?

Lenovo A6020a46 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
.

Henüz fırsat bulup yaptıramadım, araç 46 bine dayandı. Ancak istiyor artık, biraz performasta düşme var, bu düşüş büyük ihtimalle sübap ayarı istemesinden. Biraz da yakıt artışı var hava ısınmasına rağmen. Aslında atla deve değil ama piyasada usta gibi usta kalmadığından yaptıracak yer konusunda da henüz karar veremedim. Servis conta değişimi ile birlikte 350TL istiyor bu iş için. Ancak bence mümkünse aracı akşamdan bırakarak yaptırılmalı ki motor tam soğukken yapılsın.

Yakıtta, performansta bir değişim yoksa çok gerekmeyebilir. Daha önce civic kullanıp sonra passat alan arkadaşım 40 bini bile bekleme 20 binde bir yaptır araç çok rahatlıyor diyordu :). Tabi kullanım şartlarına bağlı olarak biraz değişiklik gösterecektir bu periyot.
 
Merhaba, 2012 Fb7 aracım 39364 km'de bakıma girdi bugün Honda Efe'de.

Şanzıman yağı (197,49), yağ filtresi (36,32), yakıt filtresi (323,94), hava filtresi (89,53), yağ süzgeci (118,03), polen filtresi (94,58 ), şanzıman&karter tapa pulu (7,96+1,95), motor içi kanal temizleme (50,85), motor yağı (213,56) değişimi yapıldı. İsteğim üzerine yapılan deri koltukta küçük bir işlem ve bakım spreyi ile birlikte (37,5+25) toplamda 2,56 saat işçilik (320)+ kdv (273,01) toplam 1789 tl tuttu.

Aracım benzinli, lpgli araçlar için biraz farklı olacaktır ama fikir vermesi açısından paylaşmak istedim.

Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
 
Merhaba, 2012 Fb7 aracım 39364 km'de bakıma girdi bugün Honda Efe'de.

Şanzıman yağı (197,49), yağ filtresi (36,32), yakıt filtresi (323,94), hava filtresi (89,53), yağ süzgeci (118,03), polen filtresi (94,58 ), şanzıman&karter tapa pulu (7,96+1,95), motor içi kanal temizleme (50,85), motor yağı (213,56) değişimi yapıldı. İsteğim üzerine yapılan deri koltukta küçük bir işlem ve bakım spreyi ile birlikte (37,5+25) toplamda 2,56 saat işçilik (320)+ kdv (273,01) toplam 1789 tl tuttu.

Aracım benzinli, lpgli araçlar için biraz farklı olacaktır ama fikir vermesi açısından paylaşmak istedim.

Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
Cok pahalı ya.6 senedir yetkili servise para bayildim.garanti bitti..artik özel servise gidicem.

SM-J700F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
.

Henüz fırsat bulup yaptıramadım, araç 46 bine dayandı. Ancak istiyor artık, biraz performasta düşme var, bu düşüş büyük ihtimalle sübap ayarı istemesinden. Biraz da yakıt artışı var hava ısınmasına rağmen. Aslında atla deve değil ama piyasada usta gibi usta kalmadığından yaptıracak yer konusunda da henüz karar veremedim. Servis conta değişimi ile birlikte 350TL istiyor bu iş için. Ancak bence mümkünse aracı akşamdan bırakarak yaptırılmalı ki motor tam soğukken yapılsın.

Yakıtta, performansta bir değişim yoksa çok gerekmeyebilir. Daha önce civic kullanıp sonra passat alan arkadaşım 40 bini bile bekleme 20 binde bir yaptır araç çok rahatlıyor diyordu :). Tabi kullanım şartlarına bağlı olarak biraz değişiklik gösterecektir bu periyot.
Bilgilendirme için çok teşekkür ederim hocam. Ben de bir özel servise sordum subap ayarı gerekli mi diye. O iş eski arabalarda olur bu arabalara gerek yok dedi ama ben tatmin olmadım pek. Bu konuya bilgili olan birisi açıklık getirebilirse çok sevinirim. Benim böyle bir şeye ihtiyaç var mı diye düşünme sebebim. LPG li aracımda eskisinden çok benzin sarfiyatı olması.
 
Merhaba, 2012 Fb7 aracım 39364 km'de bakıma girdi bugün Honda Efe'de.

Şanzıman yağı (197,49), yağ filtresi (36,32), yakıt filtresi (323,94), hava filtresi (89,53), yağ süzgeci (118,03), polen filtresi (94,58 ), şanzıman&karter tapa pulu (7,96+1,95), motor içi kanal temizleme (50,85), motor yağı (213,56) değişimi yapıldı. İsteğim üzerine yapılan deri koltukta küçük bir işlem ve bakım spreyi ile birlikte (37,5+25) toplamda 2,56 saat işçilik (320)+ kdv (273,01) toplam 1789 tl tuttu.

Aracım benzinli, lpgli araçlar için biraz farklı olacaktır ama fikir vermesi açısından paylaşmak istedim.

Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
Hocam hayırlı olsun bakımınız fakat 40.000 de neden şanzıman yağını değiştirdiniz ki? Siz mi talep ettiniz yoksa onlar mı yaptı?
 
Merhaba, sağolun.
Şanzıman yağı değişimini ben talep etmedim, servis yaptı. Servise gitmeden önce kitapçıktaki bakım kısmına bakmıştım; 6 yılda bir değişim dediği* için tahmin ediyordum sadece.

*otomatik vites için "6 yılda bir ya da 120bin km'de" diyor
1.jpg
2.JPG
 
Civic fb7 40.000 bakimlarimizi burada paylaşalim

Civic fb7 40.000 bakimlarimizi burada paylaşalim

Bilgilendirme için çok teşekkür ederim hocam. Ben de bir özel servise sordum subap ayarı gerekli mi diye. O iş eski arabalarda olur bu arabalara gerek yok dedi ama ben tatmin olmadım pek. Bu konuya bilgili olan birisi açıklık getirebilirse çok sevinirim. Benim böyle bir şeye ihtiyaç var mı diye düşünme sebebim. LPG li aracımda eskisinden çok benzin sarfiyatı olması.

Honda motorlarında otomatik subap ayarı yoktur. Bunu diyen servisin aracınızla ilgili hiçbir bilgisi yoktur bence. Subap ayarı normalde benzinli araçlarda çok geç bozulur ama LPGnin yanma farkı normalden çok hızlı subap ayarının bozulmasına neden oluyor. Açıkçası çekiş düşüp yakıt arttığından Honda motorunda direk subap ayarı ihtiyacı aklınıza gelsin. Eğer 20bin kmden uzun süredir yaptırmadıysanız bence yaptırın, doğru subap ayarı ile motor ciddi kendine gelecektir. Eğer ustalığından emin olduğunuz ustanız yoksa tek seferlik servise yaptırın, en azından kafanız rahat olur.
 
Gerçi şimdi siz sorunca farkettim, türkiye kısmı için söz konusu kısım şöyle idi; ekliyorum:
3.jpg
Saygılarımla
 
Geri
Üst