Civic FB7 Rampa perfonmansı

ENSAR

0
Katılım
19 Eki 2015
Mesajlar
82
Tepki puanı
0
Bugün C5 kullandım bastım gitti araba bastım gitti.Evet aynı sınıf değil ne alaka demeyin bana sırf şunu demek için yazıyorum...Abi arabadan indim belim tutulmuş resmen o gemi gibi arabada.Yok bayırda gitmez çayırda çekmez düzde herkes gider falan.Honda abi Honda.Bir insan hem memnun olmadığı arabaya niye binerki.Bindigimiz araba 20binlik arabada değil üstelik zordan binelim ??

HUAWEI VNS-L31 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
24 Ara 2016
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Yaş
39
2018 de 9 ileri 128 bg 300 nmtork geliyor dünya dizelden vazgeciyor honda yeni baslıyor yazık hondaya bende 2002
Civic vtec olmaısna ragmen


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

yau

0
Katılım
13 Eki 2014
Mesajlar
369
Tepki puanı
2
Yaş
2023
Konum
Sinop
Cumartesi 110luk 1.5crdi Getz kullandım . Epey dik uzun rampalar çıktım, uzun düzlüklerde gittim, yeri geldiğinde araç solladim. Hepsi 5. Vites. O kadar sıkıcı geldi ki anlatamam. Bizim araclarda tork zayıf ama büyük hacimli torku biraz daha yüksek olan atmosferik manuel bir arabam olsa benden keyiflisi olmaz diyorum. Devir çevirmek varsın gürültülü olsun gerektiginde vitesi düşürüp yüksek devirde turbo dizel gibi torkun zayıflamasından sa torkun artmasiyla uzamak kadar zevkli bir sürüş yok bence..

2014 Civic Premium Düz Vites
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,675
Çözümler
2
Tepki puanı
2,971
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Bugün C5 kullandım bastım gitti araba bastım gitti.Evet aynı sınıf değil ne alaka demeyin bana sırf şunu demek için yazıyorum...Abi arabadan indim belim tutulmuş resmen o gemi gibi arabada.Yok bayırda gitmez çayırda çekmez düzde herkes gider falan.Honda abi Honda.Bir insan hem memnun olmadığı arabaya niye binerki.Bindigimiz araba 20binlik arabada değil üstelik zordan binelim ??

HUAWEI VNS-L31 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Biz Honda'dan memnunuz hocam. Sadece şunu anlatmaya çalışıyoruz,"Artık Honda dizel motorlu araç çıkarmalı " Derdimiz sadece bu.

Hondayı çok seviyoruz ama dizel clio veya accentten rampalarda selektör yemek istemiyoruz.İşte bütün derdimiz bu.

Son olarak "Hondayı tekrar tekrar çok seviyoruz " ???

"VTEC" Bir milin yaptığı fırlamalıklar bütünüdür...
 
Katılım
7 Mar 2017
Mesajlar
100
Tepki puanı
4
Yaş
45
Konum
İzmir
Biz Honda'dan memnunuz hocam. Sadece şunu anlatmaya çalışıyoruz,"Artık Honda dizel motorlu araç çıkarmalı " Derdimiz sadece bu.

Hondayı çok seviyoruz ama dizel clio veya accentten rampalarda selektör yemek istemiyoruz.İşte bütün derdimiz bu.

Son olarak "Hondayı tekrar tekrar çok seviyoruz " ???

"VTEC" Bir milin yaptığı fırlamalıklar bütünüdür...
Fb7 hb dizel var 120hp 300 tork ondan albilirsin çok da iyi gidiyor ne demek honda dizel çıkarmadı haberin yok sanırım
 
Katılım
31 Eki 2016
Mesajlar
227
Tepki puanı
3
Aracınız
Arabayı nicin kullandıgınız çok önemli performans olarak en iyi arabalar Turbo benzinli arabalardır. Ama yakıt tüketimide hayli iyidir. Dizel araçlar genel olarak performanlı olsun diye üretilmeyen güçlü olsun sürüş zevklini sadece sertliği ile verebilen araçlardır. Nasıl bir sürücü oldugunuz çok önemli araçtan alınan sürüş zevki için. sadece arabam gitsin diyorsanız kısa devir aralıgında vites küçültüp büyütmesin bassanda basmasanda yaklaşık degerlerde performans sunsun istiyorsan ozaman dizel araba tam sana göre vites gecişlerinde sarssın torku hissedeyim diyorsan ama uzun soluklu çok bir maratonum yok diyorsanız. Turbo benzinli araçlar ise yakıt önemli degilse her türlü sürüş zevkini sunan araçlardır. Gelelim atmosferige atmosferik araçlar LPG uyumu dolayısı ile uzun yolda dizelden bile ekonomik olan araçlardır aynı anda hem ekonomi hemde benzinli araç sürüş konforunu yaşamak isteyenler için uygundur. sürüş zevki olarak motor sesini devrini aynı anda hissedip sürekli farklı devirleri kullanarak ayrı bir sürüş zevki verir bu yönüyle bundan zevk alanlar içindir. Performansı ise tamamen gaz tepkinize ve motorun güçüne baglı bastıkca gidebilen sorunsuz bir motordur kolay arıza vermez istenildiği kadar zorlanabilen devir düşürüp cıkarması bir problem olmayan araçlardır. Turbo lu araçlarda cok fazla devir degişikliği turboya zarar verebilir kanısındayım turbo devrinin ani degişimleri turboda ünitesine asırı basınc uygulayacagından atmosferik bir motor kadar zorlamaya gelmez diye düşünüyorum.
Arabaları karsılaştırırken BG güçü ve agırlıklarına göre karşılaştırmak lazım. LPG li bir civic 1400kg civarı agırlıktadır bu agırlıkla rampalarda ani hızlanma isterseniz sizden biraz süre ister devrini ve vitesini ayarladıktan sonra istenilen performansa ancak ulaşır fakat arabayı tanıyan bir sürücü uygun suratlerle kullanırsa kolay kolay geçilebilecek bir aracta degildir 130bg e kadar. Şunu da eklemek istiyorum aslolan HP güçüdür Tork v.s. beygir güçünün hesaplanmasında kullanılan bir deger torku aldıgınız devir aralıgı çok önemli o devir aralıgında üretilen güç arabayı hareket ettiriyor. Motorla uyumlu bir şanzıman olmassa dizel veya benzinli fark etmez kaybeder. Ben süratli kulanan biriyim arabayı tüm limitlerini denedim sayılır viraj limitleri haric arabayı motor sanzıman olarak tanıdıgımı düşünüyorum. Otomatik Civic le sadece bir kapışmamda bir eksiğini yakaladım rampada, Civic 4bin 750 devir üstünde ise rampada dizeli aratmaz özelikle 0-130arası gayet canlıdır 1-2.viteslerde fakat 130-150 arasında tek vites e mahkumsunuz 3.vites ve bu viteste 4binli devirlerde oldugundan araba ivmelenmesi yavas oluyor yani 2ile 3.vites arasında bir vites daha istiyor araba. Eğer kapışıyorsanız dik bir rampa ile karşılaşacaksanız rampa öncesi hızınızı 150KMH üstüne cıkar malısınız sonrasında rampada zaten dizelde olsa sizi yakalaması cok zor. Bunun dışında arabanın performansında öle sizi üzecek çok şey yok 150kmh üstü süratler de dizel in çok bir özelliği kalmıyor. VTECH özelliği olan bir araç kullandıgınızın farkında olmalısınız bunu iyi kullanırsanız hatırı sayılır bir performans alabilirsiniz aracınızdan. 125bg bir aracın vereceği en iyi performansı alabilirsiniz kendi segmentinde 130bg üstü dizeller haricinde kolay geçilecek bir araç değil aracı tanıyan bir sürücüsü varsa. Düz ve inişte zaten tatminkar bir ivmelenme oluyor 3.vitesin uzunlugu burada bu defa buyuk bir artı oluyor 173kmh kadar kesintisiz bir ivmelenme hissediyorsunuz.

Buradaki memnuniyetsizlik şu aslında bu araçta aniden ok gibi fırlama olmuyor bunun nedeni aracın Vites küçültme ve devrini yükselme ihtiyacı bu sürede gecen zaman bu hantalık hissi veriyor. Ama normalde zaten spor modda olan ve akıcı trafikte ilerliyorsanız gaza bastıgınzda çok hızlı tepkiler alırsınız o hantallığı hissetmezsiniz . Tabi yakıt tüketimide farklı olacaktır.

Ekonomiye gelirsek ; Ortalama 120kmh hızla gidiyorsanız yol bilgisayarınız 5,3-6lt civarını gösterir
Ortalama 90-95kmh hızla ilerliyorsanız Yol bilgisayarında 4,7 leri görmeniz zor degil uzun yolda tabi bu degerleri econ da ve hız sabitleyici ile alabilirsiniz ayagınız hassas degilse. uzun yolda LPG tüketimi dizelden daha makul 1,3 multijet ve 1.5dci ile aynı yolda gidiş dönüş 500km mesafede kendim test ettim aynı sürüş özellikleriyle 20TL daha avantajlı oldu ve her iki aractan da en az 250kg daha agır olmasına ragmen civic ..

Performanslı kullanırım yakıtta cok önemli degil diyorsanız önerim 1.4TSİ 140bg ve üzeri motorlu araçlar olur ama onun altında Civic bence ideale yakın bir araç yakıt ve konfor olarak.

Clio dan selektör yemeyim diyenler için çok kurtuluş yok altınızda 2.0 passatta olsa 95bg ve 1000kglık kasalı bir clio sembol dizel rampada uygun süratlerde esnekliğiyle zorlayabilir sizi :)
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,675
Çözümler
2
Tepki puanı
2,971
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Fb7 hb dizel var 120hp 300 tork ondan albilirsin çok da iyi gidiyor ne demek honda dizel çıkarmadı haberin yok sanırım
Sedan yazmayı unutmuşum hocam. Dizel hb olduğunun farkındayım.

"VTEC" Bir milin yaptığı fırlamalıklar bütünüdür...
 

Musa

0
Katılım
3 Ağu 2016
Mesajlar
109
Tepki puanı
10
Konum
Tekirdağ
Aracınız
Önce aldığımız arabayı tanımalı ve almadan önceki beklentilerimizi belirleme iz gerekir. Honda rampa da gitmiyor deniyor ama nasıl gitmiyor? Mesela Geçen gün 2010 focus manuel 5 vites 1.6 Prince lpg li kullandım. Evet rampa da bayılmıyor. Çünkü 4000devirde anca 130 yapıyor. Bende de 2015 otomatik LPG'li civic var. Ben aynı rampa ya 4000devirle girsem nolur? Focus arkamdan el sallar. Focus 5.vites 2500 devirde anca 90-100 yapıyor ve anında 4. Vitese düşüyor. Atmosferikte en iyi yine vtec tir arkadaşlar. Turbo alan arkadaşlar da sonradan lpg taktırmak istiyor ve acaba lpg turbo ya zarar verir mi diye soruyor. Ekonomi istiyorsan bizim motor 10numara. Performans istiyorsan turbo al. O da yakıt fiyatlarını düşünecek olursak ekonomiden uzak bir tercih oluyor. Şöyle ki 2010süperb 1.4TSI Manuel 6 vites araçla Balıkesir - kayseri gitgel uzun yolda 800 TL benzin yaktı. Honda mı bir kez daha sevdim ❤️?

General Mobile 4G cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
25 Nis 2017
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Yaş
44
Konum
Eskişehir
Civic FB7 Rampa perfonmansı

Valla tork diyorsunuz ama gecen sakar gecidinde S modda 2. ve 3. vitesle nekadar dizel varsa solladim birtek 2.0 tdi vardi ona yetisemedim

LG-D855 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.


Sakar Geçidi bilen bilir. İnmeside çıkmasıda ayrı bir derttir.


Deniz 26 AC ... 2013 Honda Civic Elegans
 
Geri
Üst