Arabayı nicin kullandıgınız çok önemli performans olarak en iyi arabalar Turbo benzinli arabalardır. Ama yakıt tüketimide hayli iyidir. Dizel araçlar genel olarak performanlı olsun diye üretilmeyen güçlü olsun sürüş zevklini sadece sertliği ile verebilen araçlardır. Nasıl bir sürücü oldugunuz çok önemli araçtan alınan sürüş zevki için. sadece arabam gitsin diyorsanız kısa devir aralıgında vites küçültüp büyütmesin bassanda basmasanda yaklaşık degerlerde performans sunsun istiyorsan ozaman dizel araba tam sana göre vites gecişlerinde sarssın torku hissedeyim diyorsan ama uzun soluklu çok bir maratonum yok diyorsanız. Turbo benzinli araçlar ise yakıt önemli degilse her türlü sürüş zevkini sunan araçlardır. Gelelim atmosferige atmosferik araçlar LPG uyumu dolayısı ile uzun yolda dizelden bile ekonomik olan araçlardır aynı anda hem ekonomi hemde benzinli araç sürüş konforunu yaşamak isteyenler için uygundur. sürüş zevki olarak motor sesini devrini aynı anda hissedip sürekli farklı devirleri kullanarak ayrı bir sürüş zevki verir bu yönüyle bundan zevk alanlar içindir. Performansı ise tamamen gaz tepkinize ve motorun güçüne baglı bastıkca gidebilen sorunsuz bir motordur kolay arıza vermez istenildiği kadar zorlanabilen devir düşürüp cıkarması bir problem olmayan araçlardır. Turbo lu araçlarda cok fazla devir degişikliği turboya zarar verebilir kanısındayım turbo devrinin ani degişimleri turboda ünitesine asırı basınc uygulayacagından atmosferik bir motor kadar zorlamaya gelmez diye düşünüyorum.
Arabaları karsılaştırırken BG güçü ve agırlıklarına göre karşılaştırmak lazım. LPG li bir civic 1400kg civarı agırlıktadır bu agırlıkla rampalarda ani hızlanma isterseniz sizden biraz süre ister devrini ve vitesini ayarladıktan sonra istenilen performansa ancak ulaşır fakat arabayı tanıyan bir sürücü uygun suratlerle kullanırsa kolay kolay geçilebilecek bir aracta degildir 130bg e kadar. Şunu da eklemek istiyorum aslolan HP güçüdür Tork v.s. beygir güçünün hesaplanmasında kullanılan bir deger torku aldıgınız devir aralıgı çok önemli o devir aralıgında üretilen güç arabayı hareket ettiriyor. Motorla uyumlu bir şanzıman olmassa dizel veya benzinli fark etmez kaybeder. Ben süratli kulanan biriyim arabayı tüm limitlerini denedim sayılır viraj limitleri haric arabayı motor sanzıman olarak tanıdıgımı düşünüyorum. Otomatik Civic le sadece bir kapışmamda bir eksiğini yakaladım rampada, Civic 4bin 750 devir üstünde ise rampada dizeli aratmaz özelikle 0-130arası gayet canlıdır 1-2.viteslerde fakat 130-150 arasında tek vites e mahkumsunuz 3.vites ve bu viteste 4binli devirlerde oldugundan araba ivmelenmesi yavas oluyor yani 2ile 3.vites arasında bir vites daha istiyor araba. Eğer kapışıyorsanız dik bir rampa ile karşılaşacaksanız rampa öncesi hızınızı 150KMH üstüne cıkar malısınız sonrasında rampada zaten dizelde olsa sizi yakalaması cok zor. Bunun dışında arabanın performansında öle sizi üzecek çok şey yok 150kmh üstü süratler de dizel in çok bir özelliği kalmıyor. VTECH özelliği olan bir araç kullandıgınızın farkında olmalısınız bunu iyi kullanırsanız hatırı sayılır bir performans alabilirsiniz aracınızdan. 125bg bir aracın vereceği en iyi performansı alabilirsiniz kendi segmentinde 130bg üstü dizeller haricinde kolay geçilecek bir araç değil aracı tanıyan bir sürücüsü varsa. Düz ve inişte zaten tatminkar bir ivmelenme oluyor 3.vitesin uzunlugu burada bu defa buyuk bir artı oluyor 173kmh kadar kesintisiz bir ivmelenme hissediyorsunuz.
Buradaki memnuniyetsizlik şu aslında bu araçta aniden ok gibi fırlama olmuyor bunun nedeni aracın Vites küçültme ve devrini yükselme ihtiyacı bu sürede gecen zaman bu hantalık hissi veriyor. Ama normalde zaten spor modda olan ve akıcı trafikte ilerliyorsanız gaza bastıgınzda çok hızlı tepkiler alırsınız o hantallığı hissetmezsiniz . Tabi yakıt tüketimide farklı olacaktır.
Ekonomiye gelirsek ; Ortalama 120kmh hızla gidiyorsanız yol bilgisayarınız 5,3-6lt civarını gösterir
Ortalama 90-95kmh hızla ilerliyorsanız Yol bilgisayarında 4,7 leri görmeniz zor degil uzun yolda tabi bu degerleri econ da ve hız sabitleyici ile alabilirsiniz ayagınız hassas degilse. uzun yolda LPG tüketimi dizelden daha makul 1,3 multijet ve 1.5dci ile aynı yolda gidiş dönüş 500km mesafede kendim test ettim aynı sürüş özellikleriyle 20TL daha avantajlı oldu ve her iki aractan da en az 250kg daha agır olmasına ragmen civic ..
Performanslı kullanırım yakıtta cok önemli degil diyorsanız önerim 1.4TSİ 140bg ve üzeri motorlu araçlar olur ama onun altında Civic bence ideale yakın bir araç yakıt ve konfor olarak.
Clio dan selektör yemeyim diyenler için çok kurtuluş yok altınızda 2.0 passatta olsa 95bg ve 1000kglık kasalı bir clio sembol dizel rampada uygun süratlerde esnekliğiyle zorlayabilir sizi