CVT Şanzıman - ANA KONU

Katılım
12 Mar 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Yaş
46
Konum
kayseri
Fc5 kasa civic lerdeki cvt otomatik şanzıman ile ilgili problem yaşayan varmi sormak istedim. Devir saati dalgalanması, D den R ye geçişte sarsıntı yada direksiyonda kayma sağa veya sola çekme gibi

SM-N920C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Hocam şöyle düşün bmwdeki zf şanzuman sonuçta tork konvertörlü tam otomatik bir şanzıman. Normal şart ve koşullarda o şanzımanda sorunsuz ve uzun ömürlü ama belirli nedenlerle bozulmuş ve ustaya gitmişsiniz. Demekki ya şanzımanın üretimden kaynaklı bir hatası var ya kullanımdan kaynaklı bir sıkıntı var yada zamanında yağ ve filtre değşimi gerçekleşmemiş. Bunların dışında o şanzımanın bozulma ihtimali yok. CVT’de de aynı koşullar geçerli. Üretimden kaynaklı bir sıkıntı yoksa, kullananda kullanması gerektiği şekilde kullanıp bakımını yaptırırsa kolay kolay o şanzımana birşey olmaz ?
 
fc5 aracım 62 bin km de. cvt yle ilgili endişelerim nedeniyle yaşadığım ilçede fc5 sahibi taksiciyle tanıştım ve bilgi aldım. aracı 250 bin km deymiş ve bakımlarını düzenli yaptırmış. hiçbir problemle karşılaşmadığını söyledi. tork konusuna gelince japon mühendisler de bu hususu bildikleri için fc5 atmosferik motorlarla piyasaya sürülmüş, yüksek tork yok zaten. 1.5 182 beygirlik turbo araçlar bence düşündürücü???

MI 6X cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
fc5 aracım 62 bin km de. cvt yle ilgili endişelerim nedeniyle yaşadığım ilçede fc5 sahibi taksiciyle tanıştım ve bilgi aldım. aracı 250 bin km deymiş ve bakımlarını düzenli yaptırmış. hiçbir problemle karşılaşmadığını söyledi. tork konusuna gelince japon mühendisler de bu hususu bildikleri için fc5 atmosferik motorlarla piyasaya sürülmüş, yüksek tork yok zaten. 1.5 182 beygirlik turbo araçlar bence düşündürücü???

MI 6X cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
benim araçta 1.5 182 hp :) Zaten dikkat edildiği zaman dizel araçlarda yüksek tork nedeniyle ZF şanzıman tercih edildi. Ama şu da var 182 hp lik bir araç normalde 220 torktan fazlasını üretebilir fakat şanzıman düşünülerek 220 tork ile sınırlandırılmış. Ama sınır nedir bilemicem.
 
FC5te kullanılan CVT şanzımanlar aslında Amerikan pazarındaki FB7lerde 2014 sonrasında yakıt verimliliğini arttırma ve emisyonu düşürme amacıyla kullanılmaya başlandı ve tork dayanımları atmosferik motorların zorlayabileceğinden oldukça yüksek olduğunu bir kaynakta okumuştum. Yani FC5 Civicteki CVTler öncesinde denenmiş bir teknolojidir denebilir.
Zaten Turbolu motorlarda bu tork değerleri sorun yaşatabileceği düşüncesiyle zaten tork sınırlaması yapılıyor.
Ancak tamirat konusunda klasik otomatik şanzıman gibi kolay bir tamiratı yok, bu nedenle şanzıman tamircilerinin pek sevdiği bir şanzıman değil.
FB7lerde de FC5teki gibi HCF-2 yağ kullanıyordu, konuyla alakasız ama örnek değişim videosu :)
 
ZF şanzıman diye bir şanzıman yok arkadaşlar....

ZF şanzımanın markası... ayrıca o usta hemen sat demiş ya, ben bunu diyen ustaya asla aracımı teslim etmezdim :)


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
> Cvt için zamana ihtiyaç var. En hızlı netice için taksi şoförlerine sormak lazım. Ben ise çok problemli bir şanzıman olarak görmüyorum. Hele bakım aralığı sık olduğunu için daha çok korumasını sağlıyordur.

> @Erhann hocamın yüklü Fk7'si var. 3 yıldır kullanıyor. Şuan 350 tork ile kullanıyor olmalı. Bu konuları baya araştırmış. Cvt soğutucuların önünü bile açmış.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Benim aracım 2017 model eco exe. Fc5 96.000 kmde servis bakımlı şanzıman sıkıntısız yani cvt kusursuz olması gerektiği gibi çalışıyor.Bence bakımı yapılmadıktan sonra tüm şanzımanlarda sıkıntı çıkabilir.
 
Arkadaşlar merhaba, kardeşimde 2017 fc5 var 135bin km'de. Şanzıman yağı 120bin'de değişmişti rutin her 40binde bir değişti. 1 saat önce aradı aracı P'den D'ye geçmiyor diye. Araç çalışıyor ancak geçmiyor dedi. Sonra P'den D'ye geçti ama ilerlemiyor ve vuruntulu çalışıyordu bugün dedi. Neyse çekiciyle servise gönderttim. Almaya gitmedim henüz görüşemedim onun da benim de işlerimden ötürü...

Sorum şu şanzımana ne olmuş olabilir..? Aracı ben de bilirim kullanırım akıcı, pürüssüz ve gayet iyiydi 1 hafta öncesine kadar. Araçta oksijen sensörü arızası başgöstermişti 2 ay kadar önce ve o şekilde kullanıyordu motor ikaz lambası yanıktı. Kardeşim el frenini hususuna pek dikkat etmez hani ayak frene basık şekilde P'ye alıp aracın stop edilmesi olayı vs. Kadınlarda bu yaygın genel olarak sallıyorlar. Bundan dolayı olabilir dedim. Ama bu olay da daha çok dsg'ler için geçerli benim düşüncemde. Bizdeki CVT muhtemelen zincir koptu. Ya da belki daha basit bir problem vardır da vuruntulu geçişten dolayı bu düşüncem zayıflıyor.
 
Arkadaşlar merhaba, kardeşimde 2017 fc5 var 135bin km'de. Şanzıman yağı 120bin'de değişmişti rutin her 40binde bir değişti. 1 saat önce aradı aracı P'den D'ye geçmiyor diye. Araç çalışıyor ancak geçmiyor dedi. Sonra P'den D'ye geçti ama ilerlemiyor ve vuruntulu çalışıyordu bugün dedi. Neyse çekiciyle servise gönderttim. Almaya gitmedim henüz görüşemedim onun da benim de işlerimden ötürü...

Sorum şu şanzımana ne olmuş olabilir..? Aracı ben de bilirim kullanırım akıcı, pürüssüz ve gayet iyiydi 1 hafta öncesine kadar. Araçta oksijen sensörü arızası başgöstermişti 2 ay kadar önce ve o şekilde kullanıyordu motor ikaz lambası yanıktı. Kardeşim el frenini hususuna pek dikkat etmez hani ayak frene basık şekilde P'ye alıp aracın stop edilmesi olayı vs. Kadınlarda bu yaygın genel olarak sallıyorlar. Bundan dolayı olabilir dedim. Ama bu olay da daha çok dsg'ler için geçerli benim düşüncemde. Bizdeki CVT muhtemelen zincir koptu. Ya da belki daha basit bir problem vardır da vuruntulu geçişten dolayı bu düşüncem zayıflıyor.
Geçmiş olsun, aracı bilgisayara bağlayıp bakarlar, umarım şanzımandan değildir çünkü şu anki piyasada otomobil yedek parça fiyatları uçmaya başladı.
 
Geri
Üst