FB7lerdeki lastik basınç sistemi, basınç sensörlü sistemlerden farklı çalışıyor, sistemde basınç sensörü mevcut değil. Çalışma sistemi, aracın ECUsu, ABS beyni üzerinden verilerini aldığı teker dönüş çaplarını düzenli kontrol ederek, diğer tekerlerden daha fazla yada az tur atan bir teker mevcutsa uyarı sistemini aktif ediyor. Yani tekerlerin birbirlerine göre düzenlerini ölçüyor diyebilirim. Kendi tecrübelerime dayanarak diyebilirim ki yaklaşık bir tekerin basıncı diğerlerinden %20 fazla yada eksik olduğunda aktif oluyor. Genelde bende uyarı verdiği birkaç kere havası düşen lastiğin basıncı 26-27 psilerde idi.
Bu sistemin avantajı sadece lastik basınç düşüklüğü için değil, lastiğin dönüşünde bir anomali, bir sorun varsa da uyarıyor. Mesela 2-3 yıl önce ne zaman uzun yola çıksam 30-40 km sonra lastik uyarısı alıyordum. Basınçları kontrol ediyorum ancak sorun görünmüyordu, ama her yolculuğumda aynı durumla karşılaşıyordum. En sonunda lastikleri değiştirirken bir tanesinde lastiğe saplanmış çiviyi farkettik, çiviyi çıkarıp yama yaptıktan sonra bir daha uyarı ile karşılaşmadım. Diğer bir avantajı da sensör olmadığı için sensör kırılma bozulma riski olmuyor ve aracınıza kışlık için sorunsuzca farklı jant takımı kullanma imkanınız oluyor.
Dezavantajı ise sorun halinde hangi lastikte olduğunun bilgisini vermiyor. Bütün lastikleri kontrol etmeniz gerekiyor.
Ayrıca bence sistemin en büyük handikapı bütün lastiklerin basınçları eşit şekilde düşük yada yüksekse yine ikaz vermiyor. FB7de eski lastiğimi değiştirmeden önce nasıl olsa lastik değişecek şehiriçi konforlu gezeyim biraz diyerek, 15-20 gün süre zarfında basınçlara hiç bakmamıştım, ama lastiği sökerken meraktan ölçütüğümde hepsi 22 çıkmıştı ve hiç uyarı almamıştım. Yani 4 lastikte aynı miktarda fazlalık yada eksiklik varsa, çok düşük yada yüksek değerler olmadıkça uyarı vermiyor bence. Farkında olmadan inik yada şişik lastikle gezebiliyorsunuz.