Lastik Basınç Uyarı sistemi hk.

Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,111
Çözümler
3
Tepki puanı
681
Konum
KAYSERİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2022
Arkadaşlar 1 yıldır Fb7 kullanıyorum lastik ikazı ile ilgili aklımda soru işaretleri var ?? Lastik basınçları mı 2 hafta da bir yakıt alırken tekrar doldururum ve lastik uyarı sistemimi tekrar aktifleştir yaparak güncellerim..ve lastik basınçlarımı 33 yada 34 psi yaparım..lastik basıncım 30 lara düştüğünde dahi uyarı vermiyor bana normal gelmedi,acaba daha da düşüncemi uyarı veriyor ??

SM-A720F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,267
Çözümler
9
Tepki puanı
13,112
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
FB7lerdeki lastik basınç sistemi, basınç sensörlü sistemlerden farklı çalışıyor, sistemde basınç sensörü mevcut değil. Çalışma sistemi, aracın ECUsu, ABS beyni üzerinden verilerini aldığı teker dönüş çaplarını düzenli kontrol ederek, diğer tekerlerden daha fazla yada az tur atan bir teker mevcutsa uyarı sistemini aktif ediyor. Yani tekerlerin birbirlerine göre düzenlerini ölçüyor diyebilirim. Kendi tecrübelerime dayanarak diyebilirim ki yaklaşık bir tekerin basıncı diğerlerinden %20 fazla yada eksik olduğunda aktif oluyor. Genelde bende uyarı verdiği birkaç kere havası düşen lastiğin basıncı 26-27 psilerde idi.

Bu sistemin avantajı sadece lastik basınç düşüklüğü için değil, lastiğin dönüşünde bir anomali, bir sorun varsa da uyarıyor. Mesela 2-3 yıl önce ne zaman uzun yola çıksam 30-40 km sonra lastik uyarısı alıyordum. Basınçları kontrol ediyorum ancak sorun görünmüyordu, ama her yolculuğumda aynı durumla karşılaşıyordum. En sonunda lastikleri değiştirirken bir tanesinde lastiğe saplanmış çiviyi farkettik, çiviyi çıkarıp yama yaptıktan sonra bir daha uyarı ile karşılaşmadım. Diğer bir avantajı da sensör olmadığı için sensör kırılma bozulma riski olmuyor ve aracınıza kışlık için sorunsuzca farklı jant takımı kullanma imkanınız oluyor.

Dezavantajı ise sorun halinde hangi lastikte olduğunun bilgisini vermiyor. Bütün lastikleri kontrol etmeniz gerekiyor.
Ayrıca bence sistemin en büyük handikapı bütün lastiklerin basınçları eşit şekilde düşük yada yüksekse yine ikaz vermiyor. FB7de eski lastiğimi değiştirmeden önce nasıl olsa lastik değişecek şehiriçi konforlu gezeyim biraz diyerek, 15-20 gün süre zarfında basınçlara hiç bakmamıştım, ama lastiği sökerken meraktan ölçütüğümde hepsi 22 çıkmıştı ve hiç uyarı almamıştım. Yani 4 lastikte aynı miktarda fazlalık yada eksiklik varsa, çok düşük yada yüksek değerler olmadıkça uyarı vermiyor bence. Farkında olmadan inik yada şişik lastikle gezebiliyorsunuz.
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,111
Çözümler
3
Tepki puanı
681
Konum
KAYSERİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2022
FB7lerdeki lastik basınç sistemi, basınç sensörlü sistemlerden farklı çalışıyor, sistemde basınç sensörü mevcut değil. Çalışma sistemi, aracın ECUsu, ABS beyni üzerinden verilerini aldığı teker dönüş çaplarını düzenli kontrol ederek, diğer tekerlerden daha fazla yada az tur atan bir teker mevcutsa uyarı sistemini aktif ediyor. Yani tekerlerin birbirlerine göre düzenlerini ölçüyor diyebilirim. Kendi tecrübelerime dayanarak diyebilirim ki yaklaşık bir tekerin basıncı diğerlerinden %20 fazla yada eksik olduğunda aktif oluyor. Genelde bende uyarı verdiği birkaç kere havası düşen lastiğin basıncı 26-27 psilerde idi.

Bu sistemin avantajı sadece lastik basınç düşüklüğü için değil, lastiğin dönüşünde bir anomali, bir sorun varsa da uyarıyor. Mesela 2-3 yıl önce ne zaman uzun yola çıksam 30-40 km sonra lastik uyarısı alıyordum. Basınçları kontrol ediyorum ancak sorun görünmüyordu, ama her yolculuğumda aynı durumla karşılaşıyordum. En sonunda lastikleri değiştirirken bir tanesinde lastiğe saplanmış çiviyi farkettik, çiviyi çıkarıp yama yaptıktan sonra bir daha uyarı ile karşılaşmadım. Diğer bir avantajı da sensör olmadığı için sensör kırılma bozulma riski olmuyor ve aracınıza kışlık için sorunsuzca farklı jant takımı kullanma imkanınız oluyor.

Dezavantajı ise sorun halinde hangi lastikte olduğunun bilgisini vermiyor. Bütün lastikleri kontrol etmeniz gerekiyor.
Ayrıca bence sistemin en büyük handikapı bütün lastiklerin basınçları eşit şekilde düşük yada yüksekse yine ikaz vermiyor. FB7de eski lastiğimi değiştirmeden önce nasıl olsa lastik değişecek şehiriçi konforlu gezeyim biraz diyerek, 15-20 gün süre zarfında basınçlara hiç bakmamıştım, ama lastiği sökerken meraktan ölçütüğümde hepsi 22 çıkmıştı ve hiç uyarı almamıştım. Yani 4 lastikte aynı miktarda fazlalık yada eksiklik varsa, çok düşük yada yüksek değerler olmadıkça uyarı vermiyor bence. Farkında olmadan inik yada şişik lastikle gezebiliyorsunuz.
Teşekkürler cevap için..lastik içinde sensör olmaması ayrıca güzel..

SM-A720F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Mar 2017
Mesajlar
30
Tepki puanı
11
Konum
Yozgat
Aracınız
Civic FC5 2018
fc5 de lastikler de sensör var mı acaba? Jant değişikliği yapmak istiyorum bir sıkıntı olur mu?
 
Katılım
26 Şub 2019
Mesajlar
34
Tepki puanı
6
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2018
Cumadan beri trafikteyim uyarı verdi fabrika basıncı 43psidı 32psi ye opette düşürdüm ve uyarıyı sıfırladım. Bugün sabah yine uyarı verdi. Hemen hepsi 35psidı shellde 33psi bastım sıfırladım 10dk sonra yine uyarı verdi. Patlak desem lastiklerde sorun yok.

Mi MIX 2 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 May 2018
Mesajlar
91
Tepki puanı
40
Konum
Amasya
Arkadaşlar lastikcilerin söylentisi dogrultusın da petrol lerde 3.2 ayarladıgımı basınçlar 32 olmuyormuş 38 yada 40 çıktıgını söylediler bir ayarı oldugunu anlatmıştı ama unuttum bende 3.0 yada 2.8 olarak vuruyorum ama tam emin deyilim bu konu hakkında iyi bir bilgi kaynagı bulmak lazım


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

OnurHas

Super Moderator
Yönetici
Katılım
18 Kas 2018
Mesajlar
517
Tepki puanı
696
Konum
Kastamonu
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Arkadaşlar lastikcilerin söylentisi dogrultusın da petrol lerde 3.2 ayarladıgımı basınçlar 32 olmuyormuş 38 yada 40 çıktıgını söylediler bir ayarı oldugunu anlatmıştı ama unuttum bende 3.0 yada 2.8 olarak vuruyorum ama tam emin deyilim bu konu hakkında iyi bir bilgi kaynagı bulmak lazım


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Makinenin basınç birimini "psi" olarak seç, 32'ye ayarla hocam.
 

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
884
Konum
Samsun
Arkadaşlar lastikcilerin söylentisi dogrultusın da petrol lerde 3.2 ayarladıgımı basınçlar 32 olmuyormuş 38 yada 40 çıktıgını söylediler bir ayarı oldugunu anlatmıştı ama unuttum bende 3.0 yada 2.8 olarak vuruyorum ama tam emin deyilim bu konu hakkında iyi bir bilgi kaynagı bulmak lazım


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
PSI (Pounds per square inch)
1 bar yaklasik 14.50 psi eder
2.2 bar yaklasik 32 psi eder hocam
Asagidaki tablodan bakabilirsiniz
Image1551798945.969821.jpg


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst