Subab ayarı

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,166
Çözümler
10
Tepki puanı
12,959
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Belki her araçta aynı etkiyi göstermiyor olabilir, belki sorun buji veya başka bir ateşleme parçası kaynaklı da olabilir.
Aslında bu durumlarda muadil bir araçla arka arkaya kullanımla belirgin şekilde hissediliyor.
Kendi deneyimimde eski FD6yı satın alırken devir rolantide oynayıp duruyordu ve motor ısınana kadar stop ediyordu. Satıcı bu yüzden satamıyordu bence :) Araçta aslında ciddi bir sorun yoktu.
Sonra aracı almadan önce subap ayarı yaptırırsan aracı alırım dediğimden dolayı kendi tamircisine gidip bir daha subap ayarı yaptırmış, bu sefer motor stop etmesi gitmişti ve rolanti iyiydi ancak çekiş aileledeki FB7 ile arka arkaya kullandığımda çok daha düşüktü.
Yokuşta yüklenmelerde farkı rahat hissediyordum, FD6 hep daha erken vites düşürmek zorunda kalıyordu ve yakıt uzun yolda hep daha fazlaydı.
Kendim 3bin-4bin km. kullandıktan sonra bu iş böyle olmayacak diye Ankara Bora'da 250 lira civarı bir fiyata ayar yaptırdım diye hatırlıyorum ve önceki subap ayarlarında contaya hiç dokunulmadığını hatta bali ile yapıştırıldığını kendi gözlerimle görünce şok oldum.
Serviste ayar sonrası aracın çekişi nerdeyse FB7ye yakın oldu, sonrasında LPG yol ayarı da yaptırdıktan sonra yakıtta normale döndü (y)
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,715
Çözümler
7
Tepki puanı
8,775
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Belki her araçta aynı etkiyi göstermiyor olabilir, belki sorun buji veya başka bir ateşleme parçası kaynaklı da olabilir.
Aslında bu durumlarda muadil bir araçla arka arkaya kullanımla belirgin şekilde hissediliyor.
Kendi deneyimimde eski FD6yı satın alırken devir rolantide oynayıp duruyordu ve motor ısınana kadar stop ediyordu. Satıcı bu yüzden satamıyordu bence :) Araçta aslında ciddi bir sorun yoktu.
Sonra aracı almadan önce subap ayarı yaptırırsan aracı alırım dediğimden dolayı kendi tamircisine gidip bir daha subap ayarı yaptırmış, bu sefer motor stop etmesi gitmişti ve rolanti iyiydi ancak çekiş aileledeki FB7 ile arka arkaya kullandığımda çok daha düşüktü.
Yokuşta yüklenmelerde farkı rahat hissediyordum, FD6 hep daha erken vites düşürmek zorunda kalıyordu ve yakıt uzun yolda hep daha fazlaydı.
Kendim 3bin-4bin km. kullandıktan sonra bu iş böyle olmayacak diye Ankara Bora'da 250 lira civarı bir fiyata ayar yaptırdım diye hatırlıyorum ve önceki subap ayarlarında contaya hiç dokunulmadığını hatta bali ile yapıştırıldığını kendi gözlerimle görünce şok oldum.
Serviste ayar sonrası aracın çekişi nerdeyse FB7ye yakın oldu, sonrasında LPG yol ayarı da yaptırdıktan sonra yakıtta normale döndü (y)
Masal gibi olmuş. Tecrübede böyle kazanılıyor. Benim araçta yolda giderken dip gaz yapıyorum. Araç gitmiyecem diyordu. Sonra ateşleme arızası verdi. Önce subap ayarını yaptırdım. Diğer arızalarda kayboldu. Subap ayarının devreleri var sanki hafif bozuk, bozuk, çok bozuk, çok çok bozuk.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Ağu 2017
Mesajlar
68
Tepki puanı
67
Konum
Istanbul
Bugun hayırlısı ile kendim yaptım subap ayarını servisin 380 lira çektiği ayarı ben 50 tl ye maal ettim 20 lira ayar çakısı 20 lira sıvı conta 10 tl de balata spreyi eli yatkın olan herkesin yapabileceğini söyleyebilirim gayet de güzel oldu ve bayağı boştu subaplar 20190731_151106.jpeg20190731_151103.jpeg

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
28 Ağu 2017
Mesajlar
68
Tepki puanı
67
Konum
Istanbul
@Hkoltas öncelikle elinize sağlık. Nasıl yaptığınız konusuna değinir misiniz?
Teşekkür ederim,önemli olan subapların sente pozisyonuna getirmekti onuda you tube de izlediğim videolardan gördüm gerekli olan alet edevatida temin ettikten sonra gayet başarılı olduğunu söyleyebilirim servisin subab ayarına gerek yok dediği motorun hemen hemen bütün subaplari gevşek idi ve rölantide sarsıntılı çalışıyordu se an saat gibi oldu MAAŞALLAH

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,166
Çözümler
4
Tepki puanı
3,288
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
@Hkoltas sente olayını merak etmiştim. Şimdi açıklayıcı oldu. :) sente ayarı iyi yapılmazsa yaptığınız subap ayarının bir anlamı kalmıyor aksine durumu daha da kötü bir hale getiriyor. Eminim ayarı yaparken eğlenceli ve zevkli olmuştur. :D
 
Katılım
28 Ağu 2017
Mesajlar
68
Tepki puanı
67
Konum
Istanbul
@Hkoltas sente olayını merak etmiştim. Şimdi açıklayıcı oldu. :) sente ayarı iyi yapılmazsa yaptığınız subap ayarının bir anlamı kalmıyor aksine durumu daha da kötü bir hale getiriyor. Eminim ayarı yaparken eğlenceli ve zevkli olmuştur. :D
Her 10 binde yaparım artık gerçekten eğlenceli oluyor arabanın çalışması bile değişti tabiri caizse saat gibi oldu bakalim yakıtta değişecekmi biraz fazla yakıyor gibi geldi bana

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
29 Haz 2019
Mesajlar
398
Tepki puanı
289
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2014
Elinize saglik,bosluk degerlerini fabrika verisine gore mi yaptiniz? Kac yaptiniz? Lpgde bir miktar daha toleransli yapiyorlar cunku ustalar.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,166
Çözümler
10
Tepki puanı
12,959
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Geri
Üst