Subab ayarı

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,163
Çözümler
10
Tepki puanı
12,955
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Aracıma subap ayarı yaptım. Yakıt, titreme sorunum yoktu fakat performansta biraz düşüklük sezdiğimden yapma gereği duydum. Dip gazda hızlanma olarak 6-7 km birden yükselen aracım 3-4 km. yükseliyordu. Subapları kontrol ettiğimde sıkı olduklarını gördüm. Test sonucunda araçta performans konusunda ciddi anlamda değişiklik gözlemledim. Halbuki subap ayarını 10 bin km. önce yapmıştım. Ayar öncesi emme subaplari 0.10 eksoz 0.15 aralığındaydı. Alttaki videoda klimayı son ayara getirip oradan da testini yaptım. Hiçbir düşme oynama olmadı. Ayrıca rölanti dalgalanması, devir düşmesi gibi problemleri olan arkadaşlara faydalı olabilir.
Emeğinize sağlık :) Verdiğiniz bu bilgi FD6lardaki R16A2 motorların subap ayarının LPGli kullanımda hızla bozulabildiğinin bir göstergesi bence.
R16B motorlar biraz daha bozulmaya dirençli diyebilirim ama LPGli kullanım subap ayarının hızla bozulmasında büyük etken :unsure:
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,164
Çözümler
4
Tepki puanı
3,284
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
@m2hamid Subap ayarının belirli bir km.sinin olmadığı, Kitapçıkta yazan km.den önce de ayar ihtiyacının doğabileceği, subap ayarı yapılması gerekip gerekmediğinin sesle dinleyerek anlaşılamayacağı, 20 k. Km.de bir yapılmasının motor sağlığı, performans ve yakıt açısından önemli olduğunu tecrübeyle ispatlamış olduk. Umarım bu tecrübe subap ayarı ile ilgili sıkıntı çeken arkadaşlarımızın sorunlarında çözüm kaynağı olur.?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,163
Çözümler
10
Tepki puanı
12,955
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@m2hamid Subap ayarının belirli bir km.sinin olmadığı, Kitapçıkta yazan km.den önce de ayar ihtiyacının doğabileceği, subap ayarı yapılması gerekip gerekmediğinin sesle dinleyerek anlaşılamayacağı, 20 k. Km.de bir yapılmasının motor sağlığı, performans ve yakıt açısından önemli olduğunu tecrübeyle ispatlamış olduk. Umarım bu tecrübe subap ayarı ile ilgili sıkıntı çeken arkadaşlarımızın sorunlarında çözüm kaynağı olur.?
Hocam zaten foruma sorun açanların genelde atladığı ve yaptırıldığında birçok sorunun kaynağı olduğu sonradan anlaşıldığı husus subap ayarı (y)
 

Emirbey26

0
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,164
Çözümler
4
Tepki puanı
3,284
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2015
Hocam zaten foruma sorun açanların genelde atladığı ve yaptırıldığında birçok sorunun kaynağı olduğu sonradan anlaşıldığı husus subap ayarı (y)
Bazen yaptırmak ta çözüm olmayabiliyor. Yaptırdığınızı zannedip sorunu başka yerlerde arıyorsunuz. Değişen bir sürü parça, harcanan bir sürü para, sonunda tekrar subap ayarı. O yüzden işinin ehli olan ustalara yaptırmak lazım. Daha önce de belirtmiştim. Usta yapar, kendisine öncesinde nasılmış diye sorulduğunda. Ooo çok bozuktu deyip te aslında iyice ayarı bozanlar da yok değil. Subap ayarı bizim araçlarımızın canı kanı herşeyi. Keşke subap ayarı denen birşey olamasaydı ve diğer marka araçlar gibi subapları itecekli olup kendi ayarlasaydı. ?
 
S

Silinen üye 20336

Guest
LPG’li kullanımda;
Benzinli kullanım gibi periyodik standart bakım yaptırarak çalışan bir motor yok anlaşılan. Bu sadece subap ayarı da olsa ilave bir bakıma gerek oluyor demek. Hem de ayarın bozulma periyodu değişken olabiliyor kullanıma, yakıta v.b. ye göre galiba?

Honda Civic’lerin LPG uyumluluğu dilden dile dolaştığı halde durum böyleyse bu benim eskiden beri LPG’ye olan negatif bakışımı destekleyici bir veri maalesef... :(

Subap ayarı bir şey değil yaptırır kullanırsın 15-20 bin km’de ama Hakan_1453 Hocamın dediği gibi işinin ehli usta bulmak da kolay değil. Her memleketin imkanları ve potansiyelleri farklı oluyor...
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,163
Çözümler
10
Tepki puanı
12,955
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bazen yaptırmak ta çözüm olmayabiliyor. Yaptırdığınızı zannedip sorunu başka yerlerde arıyorsunuz. Değişen bir sürü parça, harcanan bir sürü para, sonunda tekrar subap ayarı. O yüzden işinin ehli olan ustalara yaptırmak lazım. Daha önce de belirtmiştim. Usta yapar, kendisine öncesinde nasılmış diye sorulduğunda. Ooo çok bozuktu deyip te aslında iyice ayarı bozanlar da yok değil. Subap ayarı bizim araçlarımızın canı kanı herşeyi. Keşke subap ayarı denen birşey olamasaydı ve diğer marka araçlar gibi subapları itecekli olup kendi ayarlasaydı. ?
Hocam bence itecekli olsaydı muhtemelen yüksek kilometrelerde subaplar gümler ve Honda'nın meşhur LPG uyumluluğu mevcut olmazdı :unsure:
Bu hali bence LPG ile kullanıma daha uygun :)
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Hocam bence itecekli olsaydı muhtemelen yüksek kilometrelerde subaplar gümler ve Honda'nın meşhur LPG uyumluluğu mevcut olmazdı :unsure:
Bu hali bence LPG ile kullanıma daha uygun :)
Konu başlığımız uygun değil farkındayım ancak konu subaplara doğru biraz esnemişken aklıma takılan bir şey sorayım size m2hamid ve Hakan_1453 Hocalarım;

Bir zamanlar ilk senelerindeyken 1.6 180 hp Opel İnsignia alıp lpg montajı yaptırıp binmek istedim. Alıp lpg montajı yaptıran arkadaşım da vardı. Heveslendim. Ancak zamanla 20 bin km’de subapların deforme olduğunu ve 20 bin km’de bir subapların değiştirilmesi gerektiğini duyar oldum. Devamında ise çelik subapa geçildiğini bu şekilde net hatırlamıyorum ama 50-60 bin km’de bir subap değişimi gerektiğini duymuştum. Velhasıl cesaret edip alamadım ve o konu kapandı.

O dönemki 1.6 180 hp manuel İnsignia’nın subaplarıyla ve lpg uyumluluklarıyla bilginiz var mı?
Mesela; Hakan_1453 Hocamın bahsettiği sizin de gümler dediğiniz türden bir subap mekanizma, materyal ve malzemesine mi sahip?
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Konu başlığımız uygun değil farkındayım ancak konu subaplara doğru biraz esnemişken aklıma takılan bir şey sorayım size m2hamid ve Hakan_1453 Hocalarım;

Bir zamanlar ilk senelerindeyken 1.6 180 hp Opel İnsignia alıp lpg montajı yaptırıp binmek istedim. Alıp lpg montajı yaptıran arkadaşım da vardı. Heveslendim. Ancak zamanla 20 bin km’de subapların deforme olduğunu ve 20 bin km’de bir subapların değiştirilmesi gerektiğini duyar oldum. Devamında ise çelik subapa geçildiğini bu şekilde net hatırlamıyorum ama 50-60 bin km’de bir subap değişimi gerektiğini duymuştum. Velhasıl cesaret edip alamadım ve o konu kapandı.

O dönemki 1.6 180 hp manuel İnsignia’nın subaplarıyla ve lpg uyumluluklarıyla bilginiz var mı?
Mesela; Hakan_1453 Hocamın bahsettiği sizin de gümler dediğiniz türden bir subap mekanizma, materyal ve malzemesine mi sahip?
Türkiye'de satılan 1,4 ve 1,6 turbo modellerde magnezyum alaşım subap kullanılmış. Aynı araçlar o dönem Almanya'da lpg uyumlu subap seçeneğiyle satıştaydı. Bir defa çelik subap değişimi yapıldığında tekrar değişim diye birşey olmuyor.

PSA, Opel'i satın aldı bildiğiniz üzere. Artık PSA motorlarını kullanıyor BMW ve Mini'de olduğu gibi Opel'de.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,163
Çözümler
10
Tepki puanı
12,955
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Konu başlığımız uygun değil farkındayım ancak konu subaplara doğru biraz esnemişken aklıma takılan bir şey sorayım size m2hamid ve Hakan_1453 Hocalarım;

Bir zamanlar ilk senelerindeyken 1.6 180 hp Opel İnsignia alıp lpg montajı yaptırıp binmek istedim. Alıp lpg montajı yaptıran arkadaşım da vardı. Heveslendim. Ancak zamanla 20 bin km’de subapların deforme olduğunu ve 20 bin km’de bir subapların değiştirilmesi gerektiğini duyar oldum. Devamında ise çelik subapa geçildiğini bu şekilde net hatırlamıyorum ama 50-60 bin km’de bir subap değişimi gerektiğini duymuştum. Velhasıl cesaret edip alamadım ve o konu kapandı.

O dönemki 1.6 180 hp manuel İnsignia’nın subaplarıyla ve lpg uyumluluklarıyla bilginiz var mı?
Mesela; Hakan_1453 Hocamın bahsettiği sizin de gümler dediğiniz türden bir subap mekanizma, materyal ve malzemesine mi sahip?
Uygun gördüğünüz konuya aktarın hocam :) Yetkiniz var (y)

Avrupada satıştaki araçlarda son yıllarda Euro emisyonları ve hafiflik amaçlı magnezyum alaşımlı olunca LPGnin ısısına belirli bir dönem sonra dayanmıyor, eski Focusta da başıma gelmişti, subaplar çelik alaşımlı subapla değiştirince tekrardan değişim gereksinimi ortadan kalkıyor ancak orjinal magnezyum subaplarla tekrardan değişim yaptırırsanız belirli bir zaman sonra arıza tekrarlıyor.
Sorunuz içinde sadece Opel özelinde detaylı bir bilgim yok, bildiğim kadarı ile Opel ve Ford'un 1.6 turbo motorları hararet ve yakıt kaynaklı olmak üzere çok problemli olduğunu biliyorum. Hatta bu nedenle Ford 1.6 turboyu kaldırdı, 1.5 turbo 160bg olarak revize etti. Opel ise revizyonlar sonrasında 1.6 170bg.lik olarak devam etti. Bu açıdan Honda'nın 1.5 Turbo motoru aslında bayağı cesaretli ve uzun Ar-ge sonucu ortaya konmuş bir motor (y)
 
Geri
Üst