Civic FK7 Yağ lambası hakkında

Az önce sordum arayıp tam yazdığınız yağın adını söyledi.Inşallah doğrudur.
 
Aynı sorun honda jazz aracımda mevcut bakim yapıldıktan sonra yandı genelde motor soğukken yanmıyor çözüm bulan varsa yazabilirse sevinirim
 
Ben de FK7 için 10bin bakımına götürdüm. 500 km sonra sayaçta 6000 km gözüküyor. Sorun teşkil eder mi. Yağı da farklı koymuşlar. Honda Türkiye de zorunlu bir marka yok diyor. Serviste uyarı verirse sıfırlarız diyor.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
sari ünlem isaretli yağ lamba sorunumu bugün sanayide çozumledik yapilan islemi anlatayim usta araci lifte kaldirdi yag sensorunun tum baglanti kablolarini cikardi ve basinci hava ile temizledi tum soketler hava ile temizlendi tekrar takildi bu sekilde lamba bir daha yanmadi
 
2020 CİVİC HB SPORT + ARACIMIN YAĞ LAMBASI YANIYOR. BAKILDI SORUN YOK DENİLDİ. SİZLER SORUNUN NEDENİNİ BULABİLDİZ Mİ VE ÇÖZÜLEBİLDİ Mİ ?.
 
2020 CİVİC HB SPORT + ARACIMIN YAĞ LAMBASI YANIYOR. BAKILDI SORUN YOK DENİLDİ. SİZLER SORUNUN NEDENİNİ BULABİLDİZ Mİ VE ÇÖZÜLEBİLDİ Mİ ?.

80 bin kilometrelik tecrübeyle yazıyorum hocam. İlk zamanlar sorunun kaynağını tespit etmek için çok uğraştım. Bir çok kez servise götürdüm. Servis müdürü ile teste çıktık vs.

Sonuç olarak emin olduğum şu ki; bizim araçlar yüksek devirde bir miktar kullanım sonrası araç rölantide kendini soğutamadan tekrar çalıştırılıp yüksek devire ulaştığında yağ basıncı lambasını yakıyor. Bu dediğim %100 oluyor. Her kullanıcı test yapabilir. Aracı çalıştırıp 160-170 yarım saat sürün. Sonra müsait bir yerde stop edin. 3-5 dk içinde yeniden yola çıkın ve 150'yi geçtikten sonra araç yağ lambasını yakacaktır. İkinci ve daha nadiren yaşadığım durum ise, araç henüz motoru ısıtamamışken hemen yüksek devirde kullanıldığında da yağ lambasını yakabiliyor. Örneğin eviniz otoban bağlantısına çok yakın, henüz daha bir kaç km gitmeden otobana çıktınız ve 160-170 km hızlara çıktınız. Bu durumda da belirttiğim gibi daha nadir de olsa yağ lambasını yakabiliyor.

Çözüm yok. Çözüme en yakın seçenek; aracı yüksek devirde kullanmadan önce motoru ısıtmasına izin vermek ve yüksek devirde kullandıktan sonra da stop etmeden önce motoru soğutmasına izin vermek.
 
80 bin kilometrelik tecrübeyle yazıyorum hocam. İlk zamanlar sorunun kaynağını tespit etmek için çok uğraştım. Bir çok kez servise götürdüm. Servis müdürü ile teste çıktık vs.

Sonuç olarak emin olduğum şu ki; bizim araçlar yüksek devirde bir miktar kullanım sonrası araç rölantide kendini soğutamadan tekrar çalıştırılıp yüksek devire ulaştığında yağ basıncı lambasını yakıyor. Bu dediğim %100 oluyor. Her kullanıcı test yapabilir. Aracı çalıştırıp 160-170 yarım saat sürün. Sonra müsait bir yerde stop edin. 3-5 dk içinde yeniden yola çıkın ve 150'yi geçtikten sonra araç yağ lambasını yakacaktır. İkinci ve daha nadiren yaşadığım durum ise, araç henüz motoru ısıtamamışken hemen yüksek devirde kullanıldığında da yağ lambasını yakabiliyor. Örneğin eviniz otoban bağlantısına çok yakın, henüz daha bir kaç km gitmeden otobana çıktınız ve 160-170 km hızlara çıktınız. Bu durumda da belirttiğim gibi daha nadir de olsa yağ lambasını yakabiliyor.

Çözüm yok. Çözüme en yakın seçenek; aracı yüksek devirde kullanmadan önce motoru ısıtmasına izin vermek ve yüksek devirde kullandıktan sonra da stop etmeden önce motoru soğutmasına izin vermek.
Teşekkür ederim, sağolun.
 
Benim araçta bakımdan 500 km sonra 7-8 dk kullanımdan sonra yağ seviyesini kontrol edin diye uyarı verdi. Biraz araç tam ısınmadan gaza basmıştım o gün. Ertesi gün gitti uyarı. Ayrıca o sıra yağ ömrüne baktım henüz 500 km olmasına rağmen bakım sonrası yağ ömrünü 6100 km gösteriyordu. servisteki ustayla görüştüm yurt dışına göre öyle hesaplıyor ondan az görünüyor dedi.. Ne kadar doğru bilemiyorum.
 
Benim araçta bakımdan 500 km sonra 7-8 dk kullanımdan sonra yağ seviyesini kontrol edin diye uyarı verdi. Biraz araç tam ısınmadan gaza basmıştım o gün. Ertesi gün gitti uyarı. Ayrıca o sıra yağ ömrüne baktım henüz 500 km olmasına rağmen bakım sonrası yağ ömrünü 6100 km gösteriyordu. servisteki ustayla görüştüm yurt dışına göre öyle hesaplıyor ondan az görünüyor dedi.. Ne kadar doğru bilemiyorum.

Avrupa ayarı mıdır bilemiyorum ama ben yağ ömrüne göre gidersem ki öyle gidiyorum 12-13 bin kilometreyi buluyor 0 (sıfır) göstermesi.
 
Çok sıkıştırınca bende de birkaç defa sarı uyarıyı verdi. 10 bin bakımlarında 300ml civarı yakmış oluyor. Ben bunu lpg ye bağlıyorum. Ama fazla zorlanmayan araçta da ikide bir veriyorsa vardır ters giden birşey.
Çünkü daha önce eski kullandığım araçlarda lpg de 10 binde 1 lt eksikten bile vardı ama hiç uyarı vermezdi. Yağı tamamlayıp devam ederdim.


SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst