Civic FB7 Yol tutuş problemi

@m2hamid hocam 3-5 mesaj yukarıda belirttiğim geçen ay yaşadığım bir sorun vardı direksiyon çok hafiften sola eğimli duruyordu. Takıntı oldu rahat edemedim, bugün Ankara'da işim vardı gitmişken tekrardan bir ayarlattırıyım dedi bayağı araştırdım rot ustası buldum İvedik'te. Sağolsun bayağı ilgilendi önce ayarı yaptı beraber teste çıktık hafif var gene dedi yine bir ayar yaptı (bu sefer cihaza bağlamadan) sonra bağladı. Tekrar teste çıktık bu sefer ben sürdüm ve sonuç direksiyon dümdüz :) şükür sıkıntı yok şu anlık..
Paylaşım için teşekkürler, sizin adınıza sevindim :) (y)
 
Merhabalar. Yaklaşık 3 yıldır 2011 fd6 kullanıyorum. Son zamanlarda viyadük köprü giriş çıkışları gibi çukura girişlerde arka kısımda savrulma oluyor. Bununla ilgili baya bi araştırma yaptım aynı sıkıntıyı yaşayan çok kişi var hatta kronik diyenlerde var ama kronik olduğunu düşünmüyorum.
Öncelikle aracımızın arka rot ayarı var. Çoğu rotcu bunu bilmiyor. Burçlar salıncaklar amortisörler sağlam. Kamber - 3 derece iki tarafta. Ayrıca aracı aldığım günden beri diğer araçlara göre 2-3cm kadar basık.
Bugün tavsiye üzerine bir rotçuya gittim. Şaseye bağlı tüm parçaları söküp düzeltme yapmamız lazım fiyat 750 lira dedi. Ayrıca yaylar spor olabilir dedi. Sonuç olarak maddi yetersizlikten yaptırmadım ama yay sorunsalı da aklımda soru işareti bıraktı??
Sorunu yaşayıp çözebilen yada anlayan varsa yardımcı olabilir misiniz?

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Yanal kayma konu başlığında bu konu baya bi konuşuldu. Aynı sorunu bende yaşıyorum , problemin düzeldiğini ve değiştirdiği parçanın resmini koyan bir arkadaşımız var

Redmi Note 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Merhabalar. Yaklaşık 3 yıldır 2011 fd6 kullanıyorum. Son zamanlarda viyadük köprü giriş çıkışları gibi çukura girişlerde arka kısımda savrulma oluyor. Bununla ilgili baya bi araştırma yaptım aynı sıkıntıyı yaşayan çok kişi var hatta kronik diyenlerde var ama kronik olduğunu düşünmüyorum.
Öncelikle aracımızın arka rot ayarı var. Çoğu rotcu bunu bilmiyor. Burçlar salıncaklar amortisörler sağlam. Kamber - 3 derece iki tarafta. Ayrıca aracı aldığım günden beri diğer araçlara göre 2-3cm kadar basık.
Bugün tavsiye üzerine bir rotçuya gittim. Şaseye bağlı tüm parçaları söküp düzeltme yapmamız lazım fiyat 750 lira dedi. Ayrıca yaylar spor olabilir dedi. Sonuç olarak maddi yetersizlikten yaptırmadım ama yay sorunsalı da aklımda soru işareti bıraktı??
Sorunu yaşayıp çözebilen yada anlayan varsa yardımcı olabilir misiniz?

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
FD6ların arkalarında özel kamber kitli salıncaklarınız yok ise kamber ayarı yok normalde. Benim gözlemim FD6ların arka yayları yüke pek dirençli değil ve zamanla arka salıncak kolları ile birlikte gözle görülmeyecek düzeyde deforme oluyorlar. LPG tankı da mevcutsa aracın arkası çökük görüntü oluşuyor. Eski FD6 aracımda sol arkada kötü bir basıklık vardı, yeni yay aldıktan sonra bir miktar düzeldi ancak kendi adıma çözümü arka salıncağın rotçunun verdiği ayara göre mm.lik açılması ile buldum diyebilirim (Bu işlemi şasiciler yapıyor).
Yurtdışında Civic FD kasa için Civic Si modelinin daha sert arka yaylarını kullanıp daha kalıcı çözüm elde edenlerde mevcut.

Bu konuda @w0lkan hocam ayar konusunda daha fazla tecrübe sahibi, bu hususla ilgili mesajı bu konuda, linki;
 
Rusya'da bir kullanıcı çökme sorunu için şöyle bir çözüm geliştirmiş, ilgili videolar (maalesef Rusça);


 
Merhabalar. Yaklaşık 3 yıldır 2011 fd6 kullanıyorum. Son zamanlarda viyadük köprü giriş çıkışları gibi çukura girişlerde arka kısımda savrulma oluyor. Bununla ilgili baya bi araştırma yaptım aynı sıkıntıyı yaşayan çok kişi var hatta kronik diyenlerde var ama kronik olduğunu düşünmüyorum.
Öncelikle aracımızın arka rot ayarı var. Çoğu rotcu bunu bilmiyor. Burçlar salıncaklar amortisörler sağlam. Kamber - 3 derece iki tarafta. Ayrıca aracı aldığım günden beri diğer araçlara göre 2-3cm kadar basık.
Bugün tavsiye üzerine bir rotçuya gittim. Şaseye bağlı tüm parçaları söküp düzeltme yapmamız lazım fiyat 750 lira dedi. Ayrıca yaylar spor olabilir dedi. Sonuç olarak maddi yetersizlikten yaptırmadım ama yay sorunsalı da aklımda soru işareti bıraktı??
Sorunu yaşayıp çözebilen yada anlayan varsa yardımcı olabilir misiniz?

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
İlgili konular.


Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
@m2hamid hocam 3-5 mesaj yukarıda belirttiğim geçen ay yaşadığım bir sorun vardı direksiyon çok hafiften sola eğimli duruyordu. Takıntı oldu rahat edemedim, bugün Ankara'da işim vardı gitmişken tekrardan bir ayarlattırıyım dedi bayağı araştırdım rot ustası buldum İvedik'te. Sağolsun bayağı ilgilendi önce ayarı yaptı beraber teste çıktık hafif var gene dedi yine bir ayar yaptı (bu sefer cihaza bağlamadan) sonra bağladı. Tekrar teste çıktık bu sefer ben sürdüm ve sonuç direksiyon dümdüz :) şükür sıkıntı yok şu anlık..
Merhaba , İvedikte nereye gittiniz acaba?
Benim de özellikle yağışlı havalarda arkanın yolda gezmesi sıkıntım var da
 
1 seneyi geçmiş gideli, çalışanlar filan değişmediyse burasıydı gittiğim yer;

Şahinler Rot Balans
Tamamdır çok teşekkürler . Arka rot ayarında sıkıntı olduğunu düşünüyorum. Özellikle ıslak zeminde veya bir teker kuru bir teker ıslak zemindeyken arkası sürekli sağa sola çekiyor belli hızın üstünde
 
Arkadaşlar genel olarak Fb7 için arka rot yarı yaptırabileceğim tavsiye edeceğiniz başka usta var mıdır Ankara'da
 
Geri
Üst