Otomobil Teknik Bilgiler

Otomobil Teknik Bilgiler
VTEC Değişken Zamanlamalı Supap Kontrol Sistemi (Variable-valve Timing and Electronic-lift Contro l- V.T.E.C.) Değişken supap zamanlaması, motor işletim sisteminin hangi devire göre hangi supap zamanlamasının kullanılacağını belirlenmesi ve her devirde en verimli çalışmayı sağlamasıdır Böylece motor düşük devirlerde az yakıt tüketirken yüksek devirlerde de iyi bir performans sunmaktadır. Motor devri yükseldikçe kayar pimli egzantirik milleri subaplara daha büyük bir kam lobuyla hareket iletmekte ve hava yakıt oranının yeniden düzenlenmesine imkân tanımaktadır. Bu motor teknolojisini Honda bulup geliştirmiştir ve onun tarafından kullanılmaktadır. 12 valf ve 16 valf çalışma mantığı DOHC VTEC DOHC VTEC sistemi, yüksek devirli bir DOHC...
Herkese merhabalar..Aracımın sağ ön farının altında ufak bir vurukdan dolayı çatlak oluştu..Ve bunu sanayide tamir ettirdikten sonra eve geldim..Far fıskiyelerinin çalışmadığını farkettim..Fıskiyenin motorundan ses geliyor fakat ikiside faaliyet göstermiyor..Daha sonra tamir edilen bölgede ki fıskiyeye baktığımda yapılan boyadan dolayı fıskiyenin etrafının boyayla yapıştığını ve fıskiyenin faaliyet gösteremediğini gördüm..Sizce boyadan dolayı yapıştığı için mi çalışmıyor..Yoksa başka bir arıza mı oluşmuştur..Teşekkürler
Arkadaşlar merhabalar. Acilen simit stepne almak istiyorum. Hangi siteden almamı tavsiye edersiniz. İçerisinde krikosu bulunan bir takım almak istiyorum. Aracım Honda civic sedan yeni kasa(2017) . Birde alırken tam olarak hangi lastiği almam gerekiyor yani aracımın bijon aralığını nerden öğrenebilirim ve simit lastikte aynı bijon aralığında mı olacak?. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
EFSANEVİ BİR BAŞARI ÖYKÜSÜ: HONDA ..... Birçok ülke gibi japonyada 1930'lu yıllardaki büyük ekonomik krizde sersefil olmuştu. işte bu zorlu dönemde erken yaşlarında çalışma hayatına atılmak zorunda kaldığı için diploması olmayan ama motor ustalığı konusunda büyük bir beceriye sahip soichiro honda isimli genç bir adam mahalle arasında açtığı küçücük atölyesinde sürekli olarak motorlarla uğraşıyor ve yeni bir icat bulabilmek için kafa patlatıyordu. Honda yıllar süren ve tamamen kendi imkanlarıyla giriştiği araştırmalar sonucunda "piston segmanı" konseptine dayanan yeni bir motor dizaynı keşfetti. Hedefi o dönemlerde japonyada yeni yeni faaliyete geçmiş toyota otomobil firmasına bu fikrini satmaktı. gece gündüz çalışan ve pek çok...
Arkadaşlar Merhaba, Turboyla ilgili araştırma yaparken meşhur sitelerden birisinde aşağıdaki gibi bir bilgi buldum(siteyi kaynakta bulabilirsiniz) Bu bilgiyle ilgili görüşlerinizi merak ediyorum. " Motoru ilk çalıştırma Özellikle akşam-sabah arasında bırakılan araçların motor yağı motorun içinden aşağı süzülerek kartere birikir. Ayrıca motorun ısısı nedeniyle incelmiş olan motor yağı uzun bekleme sonrası kalınlaşır. Hem karterde birikmiş olması hem de kalınlaşması nedeniyle de sabah ilk çalıştırma sırasında motor parçalarına hemen ulaşamaz ve metalin metale yağsız bir şekilde sürtmesi dolayısı ile aşınmalar da en yoğun olarak bu zamanlarda gerçekleşir. Atmosferik motor ile turbo motor arasındaki farklar nelerdir? Turbo motorlarda...
Bugün accord du olan daha oncesi de fb7 si olan bi arkadas arabama bindi malum hava soguk ısı en yuksekte ayar ön cam ve alt kisim a veren yerde fan da 3. kademede idi, A/C off veya on ekranda hic yoktu, normalde araci calistirip dereceyi ayarlayip fanida kendim ayarliyorum her zaman, dedi ki bu sekilde kullanma ısıtmak icinde klima çalışıyor A/C yi off konuma getir motor isisini kullan dedi, ben baya israr ettim ama inandiramadim oda baya israr etti beni inandiramadi, A/C tuşu sadece sogutma için acilmasi gerekmiyormu? birde isiyi en yiksege de alsaniz bile A/C on dugmesi aktif oluyor burdada bi terslik var arkadasin dedigi bir ihtimal dogru olabilir ama, onun demesi sogutma yaparkeb klima kompresör u devreye girdiği gibi isitimada A...
MOTOR YAĞLARI SINIFLANDIRMASI Otomotiv yağlarının sınıflandırılması, çeşitli kuruluşlar tarafından yapılmış ve yağlara uygulanan test numaralarının önünde, bu kuruluşların isimlerinin baş harfleri kullanılmıştır. Bu sınıflar, yağın performansını belirler. Bu kısaltmaların açılımları şu şekildedir: SAE: Amerikan Otomotiv Mühendisleri Birliği API : Amerikan Petrol Enstitüsü ILSAC: Uluslar arası Yağ Standartları ve Onay Komitesi ACEA: Avrupa Otomobil İmalatçıları Birliği MIL: ABD Ordusu Yağ Spesifikasyonları JASO: Japon Otomobil Standartları Organizasyonu. API KALİTE SINIFLANDIRMASI Motor yağlarının kalite sınıflamasında en geçerli ölçütlerden biri API’dır. Örneğin API SH/CF. "S" harfi, bujiyle ateşlemeli araçlarda...
1-Yayların Kesilmesi Yol tutuşu arttırmak ve araca güzel bir görünüm katmak için yapılan alçaltma işleminde spor yay maliyetinden kaçmak adına başvurulan bu yöntem can güvenliğinizi tehlikeye attığı gibi aracınızada fazlasıyla zarar vermektedir. Orjinal ve spor yay üreten firmalar, araç ağırlığına uygun ve dengeli olacak şekilde üretim yapmaktadır. Aracınızın üzerinde bulunan orjinal veya spor yayların kesilmesiyle yapılan bu işlem yayların özelliğini kaybetmesine sebep olur. Baklaların kesilmesiyle istenilen alçaklığa ulaşılıyor ancak amortisör sistemine ve ön takıma fazlasıyla zarar veriliyor. Kesilen yaylar direncini kaybettiğinden kırılma riskine yol açıyor. Ayrıca boyu kısalan yaylar, amortisör çanaklarının arasını dolduramadığı...
DPF Nedir & DPF Kalibrasyonu: DPF’nin açılımı Dizel Partikül Filtresi‘dir. DPF, genellikle katalitik konvertör sistemi ile beraber çalışır. DPF’nin ne olduğunu anlayabilmek için katalitik konvertörün çalışma sistemi hakkında bilgi sahibi olmanız gerekmektedir. Katalitik konvertör, içerisinde bulunan platin, rodyum, seryum ve paladyum sayesinde çeşitli kimyasal tepkimelerden geçerek, eksoz gazından çıkan yanmamış zararlı maddeleri temizleyerek doğaya bırakılmasını sağlayan bir sistemdir. DPF (Dizel Partikül Filtresi) son zamanlarda çıkan dizel araçlarda katalitik konvektörün temizleyemediği partikül parçaları ve ağır metalleri içerisinde hapseder. Katalitik konvertör ile DPF arasında bir fark vardır. Katalitik konvertör kendi içinde...
Bu konuyu forumda benzer konular açılması nedeniyle açma ihtiyacı hissettim, kendi tecrübelerime dayanarak ARIZA DURUMUNDA NASIL BİR YOL İZLEMEMİZ GEREKTİĞİNE DAİR BİR FİKRİNİZ OLMASI AMACIYLA bu konu hazırlanmıştır. - Öncelikle Honda grubu araçlarla daha önce bilgisi olan güvenebileceğiniz bir tamir servisi yada usta bulmanız gerekli. Bu iş bulunduğunuz çevrede sizin araştırmanıza ve farklı kullanıcıların deneyim ve tavsiyelerine kalıyor. Eğer maddi sorunum yok, para önemli değil diyorsanız yetkili servisler en kolay çözüm. Eğer yetkili servisler için maddi gücüm yok ama usta ve yedek parça ile de uğraşamam derseniz özel Servislerde makul bir tercihtir, ama kullandıkları parçaların orjinalliği konusunda dikkatli olmanız gerekli...
Motor yağı, motorun tüm hareketli aksamı üzerinde asılı kalıp, film şeklinde ince bir tabaka oluşturarak sürtünme ve aşınmayı azaltır, bu da hareketi kolaylaştırılmasını sağlayarak sürtünme kayıplarını azaltarak tekerleklere daha fazla güç aktarılmasını sağlar. Motor yağı içerdiği deterjanlar vasıtası ile motoru temizlemeye yardımcı olur, pasa karşı korur ve aynı zamanda silindirlerin çevresindeki aşırı sıcağın bir bölümünü kartere indirmeye yardımcı olur. Mineral Yağ Ham petrolün destilasyon edilmesiyle elde edilen dip ürünün yeniden rafinasyonu ile elde edilen baz yağların içerisine gerekli katık paketlerinin eklenmesi suretiyle üretilir. Fiyatları genelde ucuzdur ve ortalama bir performans sunarlar. Sentetik Yağ Laboratuvar...
Geri
Üst