1.5 Turbo Civic Hk.

Katılım
15 Ocak 2017
Mesajlar
543
Tepki puanı
478
RS . . .
20 yıldır yani VTI dan sonra Türkiye de beklenen ve çok uzun yıllar konuşulacak bir araç...

109.000 TL sedan modeli için lansman fiyatı... 100.900 TL ise HB modelin fiyatı.

Burada okuduğum tüm yorumlar Sedan için galiba... Ben de size HB den bahsedeyim... Sedan modelinden sadece 13 cm kısa, Sunroof ve start stop yok gördüğüm kadarı ile
Sedanda kullanılan 215/50/17 lastikleri yerini 235/45/17 lastiklere bırakmış... Ön tampon ve arka tampon gerçek bir spor otomobil görüntüsü almış...

Gelelim ekonomiye... veeee 11 yıldır kullanlan atmosferik 1.6 motorlu modellerden 100 km de ortalama 1 litre daha az yakıt tüketimi var... ve Honda mühendisleri bu motoru 5 yıldır test etti ve tüm dünyaya kafa tutarcasına icat etti.

Ve ayrıca 101.550 TL ye FC5 in LPG lisini almak ile RS in HB modelini 100.900 TL ye almak arasında çok büyük bir tereddüt olmamalı...

Çünkü FC5 e 7 ileri CVT şanzımanı F1 olmaksızın ürettiler. Sadece kullananlar bilir ki F1 TORK FAKİRİ HONDA MOTORLARININ CAN SUYUDUR. (ben şahsen 3-5 kez denedikten sonra SADECE F1 in YOKLUĞUNDAN DOLAYI sıfır km FC5 almadım... FB yi 2. el de olsa tercih ettim.) Ancak RS de hem turbo hem de F1 mevcut bu aracın her türlü ivmelenmesini sağlıyor, yani mükemmel bir sürüşü hediye ediyor.

Gel gelelim yakıt ekonomisine...

RS LPG li FC5 den her türlü km de 20 kuruş fazla yakar bu da yılda 10.000 çeviren adama 2.000 TL zarar açar. Yılda 30.000 çeviren bir kullanıcıya ise 6.000 TL zarar yazar. Ancak 2. el araç sitelerine baktığımızda örneğin 2012 model FD6 lardan 150.000 km ye gelmiş ve hiç LPG takılmamış onlarca araç var. Bu hesaba göre o aracı kullanana kişi yılda 30.000 km yapmış ve toplamda YAKITA 30.000 TL fazladan para ödeyebilmiştir.

İŞTE böyle... herkesin hesabı kitabı farklı...
 
Katılım
8 Mar 2015
Mesajlar
561
Tepki puanı
7
Konum
KOCAELİ
Aracınız
birader LPG exe al dedi..bir bayi lpg exe yi 100 e bırakıyordu...hb için başka bayiye uğradım oda aynı fiyatı verdi... lpg 125bg motordan performans olarak memnun değildim önceki fb7 den biliyorum..bir de devir 6 binlerde sabitlenip motorun bağırmasına sinir oldum..lpg ile de uğraşamam dedim..zaten yılda yaptığım 11-12 bin km..düşündüm düşündüm....Hb de karar kıldım..nisanda hayırlısıyla geliyor benim HB...ilk başlarda sedan güzel geliyordu gözüme ancak hb ği görünce sedan gözüme hor göründü nedense..
yakıt durumu ile ilgili video testleri izledim https://www.youtube.com/watch?v=6nfxCOeSp8w
lpg ile bu aracı yakıt olarak kıyaslasan ikisini de ortalama kullanımda LPG km başına 10krş 15 krş daha az yakar..turbo rs, atmosferik benzinliden zaten az yakıyor...yalnız hb için anahtarsız giriş ve çalıştırma olayını koysalar çok daha iyi olurdu..ayrıca turbodaki cvt, mevcut atmosferiklerdekinden çok daha iyi ve geliştirilmiş...
 

Can

0
Yönetici
Katılım
7 Haz 2014
Mesajlar
3,635
Tepki puanı
226
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
birader LPG exe al dedi..bir bayi lpg exe yi 100 e bırakıyordu...hb için başka bayiye uğradım oda aynı fiyatı verdi... lpg 125bg motordan performans olarak memnun değildim önceki fb7 den biliyorum..bir de devir 6 binlerde sabitlenip motorun bağırmasına sinir oldum..lpg ile de uğraşamam dedim..zaten yılda yaptığım 11-12 bin km..düşündüm düşündüm....Hb de karar kıldım..nisanda hayırlısıyla geliyor benim HB...ilk başlarda sedan güzel geliyordu gözüme ancak hb ği görünce sedan gözüme hor göründü nedense..
yakıt durumu ile ilgili video testleri izledim https://www.youtube.com/watch?v=6nfxCOeSp8w
lpg ile bu aracı yakıt olarak kıyaslasan ikisini de ortalama kullanımda LPG km başına 10krş 15 krş daha az yakar..turbo rs, atmosferik benzinliden zaten az yakıyor...yalnız hb için anahtarsız giriş ve çalıştırma olayını koysalar çok daha iyi olurdu..ayrıca turbodaki cvt, mevcut atmosferiklerdekinden çok daha iyi ve geliştirilmiş...

Çok yerinde bir karar olmuş. Hb gerçekten güzel. Hayırlı olsun.
 
Katılım
8 Ocak 2016
Mesajlar
98
Tepki puanı
0
Çok haklısın ama dediklerin olsa fiyat çoğalır bence adamların suçu yok al diye bunu gönderiyor zaten ÖTV'yi kaldır bak neler gelir neler
 
Katılım
7 Mar 2017
Mesajlar
16
Tepki puanı
1
Yaş
36
Konum
ankara
Arkadaşlar henüz takılanı duymasasamda 1.5 turbo motora lpdi takılabiliyor. Piyasadaki tüm cgi tsi tgdi turbo motorlara lpdi takılır. Honda rs de takılacağı aşikar. Lpg uymaz tabiki. Tamamen lpg ile çalışan sıvı lpg sistemi yani lpdi yüksek basınç pompası olan 2009 sonrası tüm turbo enjeksiyonlu araçlara takılır. 250 hp ye kadar sınırı var densede 400 hplik araçlara bile takılabiliyor. Üstelik delme biçme vs yok. Kendi leon fr ımda 100000 km ye kadar kullandım. Herkes gibi gaz alıp motora tamamen sıvıya dönüştürüp aracın kendi enjektörlerini kurum bağlamadan tıpkı benzinli gibi kullandığınız bir sistem.

+ları
bakımı arızası stop etmesi vs yok.
Motorda delme biçme yok. Direk y. Basınç pompasınnın hortumunu vialle yada prins kite kitten gelen hortumuda pompaya kapak vasıtasıyla takıyorsunuz.

Tamamen lpg ile çalışabildiği için aylık benzin almayarak tasarruf %50leri geçebiliyor.

Tüketim dengesizliği yok. 10 lt benzin tüketiyorsanız 10 lt yada max 10.5 lt lpdi.

105 oktana varan saf sıvı lpg sayesinde performans artışı ( abartmıyorum benzine geçince hantallaşıyordu aracım)

Motora benzin gaz ve bir miktar sıvı lpg sokan klasik lpg sistemleri motorun feleğini şaşırtıyor. 3 farklı türde yakıt emilimi zarar veriyor motora. Bu yüzden lpdi hijyenik.

2010 dan bu yana depo kapağı ordan montaj ediyorlarmış. Oysa lpg sistemlerinde son 2 senedir depo kapağı ordan yaygınlaşmaya başladı.

Vs vs

-leri

Bazı motorlarda özellikle 1.4 tsi motorlarda sadece 8 saat beklemiş olan aracı yani sabah çalıştırırken gaz vererek çalıştırmak gerekebiliyor. O da akşamdan kalan sıcakla nemlenen yakıtın gaz kelebeğini açarak atılmasını sağladığımız için oluyor. Buji nemlenen buharı yakamıyor. 1.8 2.0 Tsi tfsi veya tgdi cgi motorlarda bu görülmemektedir. Sabah bile tek marş normal benzinli gibi çalışır.

Sadece 100000 de bir büyük tank pompası değişir. 1200 tl fln. Başka bakım filtre değişimi vs yok.

Diğerleri gibi

Araç lpg li oluyor.

8 bin tl fln şuan.

Lakin tasarruf %50 olduğu için senede en az 28000 bin yapan biri 1.5 senede fln amorti eder.

Fiyat konusunda da civic rs turbo dizel olsa idi benzinlideki gibi güç veren ama 28 30 krş sakinde 25 krş yakan bir dizel olsa idi en az sanırım 135 fln isterlerdi araca. Eee o zaman 110 tl verip 8 binede lpdi taktırırsak hem sessiz hem güçlü hemde basa basa 25 30 krş fln yakan sakinde 20 krş altlarına rahat inen tasarruflu bir araca 118k tl harcamak çok mantıklı. Nasipse Askere gideceğim. Evdekiler ben yokken kullansın diye bunu aldım. Gelince direk bu fikrimi hayata geçireceğim inşallah. Herkese tavsiye ederim hayırlı forumlar..








MHA-L29 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
8 Mar 2015
Mesajlar
561
Tepki puanı
7
Konum
KOCAELİ
Aracınız
Arkadaşlar henüz takılanı duymasasamda 1.5 turbo motora lpdi takılabiliyor. Piyasadaki tüm cgi tsi tgdi turbo motorlara lpdi takılır. Honda rs de takılacağı aşikar. Lpg uymaz tabiki. Tamamen lpg ile çalışan sıvı lpg sistemi yani lpdi yüksek basınç pompası olan 2009 sonrası tüm turbo enjeksiyonlu araçlara takılır. 250 hp ye kadar sınırı var densede 400 hplik araçlara bile takılabiliyor. Üstelik delme biçme vs yok. Kendi leon fr ımda 100000 km ye kadar kullandım. Herkes gibi gaz alıp motora tamamen sıvıya dönüştürüp aracın kendi enjektörlerini kurum bağlamadan tıpkı benzinli gibi kullandığınız bir sistem.

+ları
bakımı arızası stop etmesi vs yok.
Motorda delme biçme yok. Direk y. Basınç pompasınnın hortumunu vialle yada prins kite kitten gelen hortumuda pompaya kapak vasıtasıyla takıyorsunuz.

Tamamen lpg ile çalışabildiği için aylık benzin almayarak tasarruf %50leri geçebiliyor.

Tüketim dengesizliği yok. 10 lt benzin tüketiyorsanız 10 lt yada max 10.5 lt lpdi.

105 oktana varan saf sıvı lpg sayesinde performans artışı ( abartmıyorum benzine geçince hantallaşıyordu aracım)

Motora benzin gaz ve bir miktar sıvı lpg sokan klasik lpg sistemleri motorun feleğini şaşırtıyor. 3 farklı türde yakıt emilimi zarar veriyor motora. Bu yüzden lpdi hijyenik.

2010 dan bu yana depo kapağı ordan montaj ediyorlarmış. Oysa lpg sistemlerinde son 2 senedir depo kapağı ordan yaygınlaşmaya başladı.

Vs vs

-leri

Bazı motorlarda özellikle 1.4 tsi motorlarda sadece 8 saat beklemiş olan aracı yani sabah çalıştırırken gaz vererek çalıştırmak gerekebiliyor. O da akşamdan kalan sıcakla nemlenen yakıtın gaz kelebeğini açarak atılmasını sağladığımız için oluyor. Buji nemlenen buharı yakamıyor. 1.8 2.0 Tsi tfsi veya tgdi cgi motorlarda bu görülmemektedir. Sabah bile tek marş normal benzinli gibi çalışır.

Sadece 100000 de bir büyük tank pompası değişir. 1200 tl fln. Başka bakım filtre değişimi vs yok.

Diğerleri gibi

Araç lpg li oluyor.

8 bin tl fln şuan.

Lakin tasarruf %50 olduğu için senede en az 28000 bin yapan biri 1.5 senede fln amorti eder.

Fiyat konusunda da civic rs turbo dizel olsa idi benzinlideki gibi güç veren ama 28 30 krş sakinde 25 krş yakan bir dizel olsa idi en az sanırım 135 fln isterlerdi araca. Eee o zaman 110 tl verip 8 binede lpdi taktırırsak hem sessiz hem güçlü hemde basa basa 25 30 krş fln yakan sakinde 20 krş altlarına rahat inen tasarruflu bir araca 118k tl harcamak çok mantıklı. Nasipse Askere gideceğim. Evdekiler ben yokken kullansın diye bunu aldım. Gelince direk bu fikrimi hayata geçireceğim inşallah. Herkese tavsiye ederim hayırlı forumlar..








MHA-L29 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

dediğinizi araştırdım..LPDİ sıvı sistem..mercedes c180, wv-seat tsi,hyundai turbo motorlara kadar bi çok araça yapılan var..ancak şu an için honda turbo motorlarına uygun bi kit yok sanırım...mevcut lpg sıralı sistemlerden de daha az yakıyor deniliyor...yalnız yılda yaptığım km 11-12 bini geçmez.. buna değecek bişeyse ve araca bi zarar vermiyecekse ilerde düşünülebilir yoksa bana göre değil...hem performans, hem ekonomi bir arada sunması güzel...ancak uygulanan sistemler biraz pahalı diyorlar..
 
Geri
Üst