Anlayan anladı özete gerek Yok gelinlik giydirip satıyorlar diyenler Hondaya anlamıştır
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
birader LPG exe al dedi..bir bayi lpg exe yi 100 e bırakıyordu...hb için başka bayiye uğradım oda aynı fiyatı verdi... lpg 125bg motordan performans olarak memnun değildim önceki fb7 den biliyorum..bir de devir 6 binlerde sabitlenip motorun bağırmasına sinir oldum..lpg ile de uğraşamam dedim..zaten yılda yaptığım 11-12 bin km..düşündüm düşündüm....Hb de karar kıldım..nisanda hayırlısıyla geliyor benim HB...ilk başlarda sedan güzel geliyordu gözüme ancak hb ği görünce sedan gözüme hor göründü nedense..
yakıt durumu ile ilgili video testleri izledim https://www.youtube.com/watch?v=6nfxCOeSp8w
lpg ile bu aracı yakıt olarak kıyaslasan ikisini de ortalama kullanımda LPG km başına 10krş 15 krş daha az yakar..turbo rs, atmosferik benzinliden zaten az yakıyor...yalnız hb için anahtarsız giriş ve çalıştırma olayını koysalar çok daha iyi olurdu..ayrıca turbodaki cvt, mevcut atmosferiklerdekinden çok daha iyi ve geliştirilmiş...
tşkler..Allah herkese gönlündekini, daha iyisini nasip etsin..Çok yerinde bir karar olmuş. Hb gerçekten güzel. Hayırlı olsun.
Arkadaşlar henüz takılanı duymasasamda 1.5 turbo motora lpdi takılabiliyor. Piyasadaki tüm cgi tsi tgdi turbo motorlara lpdi takılır. Honda rs de takılacağı aşikar. Lpg uymaz tabiki. Tamamen lpg ile çalışan sıvı lpg sistemi yani lpdi yüksek basınç pompası olan 2009 sonrası tüm turbo enjeksiyonlu araçlara takılır. 250 hp ye kadar sınırı var densede 400 hplik araçlara bile takılabiliyor. Üstelik delme biçme vs yok. Kendi leon fr ımda 100000 km ye kadar kullandım. Herkes gibi gaz alıp motora tamamen sıvıya dönüştürüp aracın kendi enjektörlerini kurum bağlamadan tıpkı benzinli gibi kullandığınız bir sistem.
+ları
bakımı arızası stop etmesi vs yok.
Motorda delme biçme yok. Direk y. Basınç pompasınnın hortumunu vialle yada prins kite kitten gelen hortumuda pompaya kapak vasıtasıyla takıyorsunuz.
Tamamen lpg ile çalışabildiği için aylık benzin almayarak tasarruf %50leri geçebiliyor.
Tüketim dengesizliği yok. 10 lt benzin tüketiyorsanız 10 lt yada max 10.5 lt lpdi.
105 oktana varan saf sıvı lpg sayesinde performans artışı ( abartmıyorum benzine geçince hantallaşıyordu aracım)
Motora benzin gaz ve bir miktar sıvı lpg sokan klasik lpg sistemleri motorun feleğini şaşırtıyor. 3 farklı türde yakıt emilimi zarar veriyor motora. Bu yüzden lpdi hijyenik.
2010 dan bu yana depo kapağı ordan montaj ediyorlarmış. Oysa lpg sistemlerinde son 2 senedir depo kapağı ordan yaygınlaşmaya başladı.
Vs vs
-leri
Bazı motorlarda özellikle 1.4 tsi motorlarda sadece 8 saat beklemiş olan aracı yani sabah çalıştırırken gaz vererek çalıştırmak gerekebiliyor. O da akşamdan kalan sıcakla nemlenen yakıtın gaz kelebeğini açarak atılmasını sağladığımız için oluyor. Buji nemlenen buharı yakamıyor. 1.8 2.0 Tsi tfsi veya tgdi cgi motorlarda bu görülmemektedir. Sabah bile tek marş normal benzinli gibi çalışır.
Sadece 100000 de bir büyük tank pompası değişir. 1200 tl fln. Başka bakım filtre değişimi vs yok.
Diğerleri gibi
Araç lpg li oluyor.
8 bin tl fln şuan.
Lakin tasarruf %50 olduğu için senede en az 28000 bin yapan biri 1.5 senede fln amorti eder.
Fiyat konusunda da civic rs turbo dizel olsa idi benzinlideki gibi güç veren ama 28 30 krş sakinde 25 krş yakan bir dizel olsa idi en az sanırım 135 fln isterlerdi araca. Eee o zaman 110 tl verip 8 binede lpdi taktırırsak hem sessiz hem güçlü hemde basa basa 25 30 krş fln yakan sakinde 20 krş altlarına rahat inen tasarruflu bir araca 118k tl harcamak çok mantıklı. Nasipse Askere gideceğim. Evdekiler ben yokken kullansın diye bunu aldım. Gelince direk bu fikrimi hayata geçireceğim inşallah. Herkese tavsiye ederim hayırlı forumlar..
MHA-L29 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi