1.5 Turbo olası Motor Yağ seviye yükselmesine dikkat

Merhabalar, bu sorun daha çok CRV lerde ortaya çıkıyor. Amerikada sorun yaşayan 1.5T motorlar genelde CRV ve Civic Si da kullanılan motor.
Bu motorlar bizdekilerden yapısal olarak farklı. Öncelikle bu 1.5T motorlar daha yüksek sıkıştırma oranına sahip olup (10.3) ECU, Piston, Piston kolu,
enjektör, eksantrik ve üst kapakta birkaç daha parçada farklılık bulunuyor.

Bildiğiniz gibi bizim 1.5T motorlar 10.6 sıkıştırma oranına sahip olup Thailand üretimi olmakta. Sanıyorum bu şikayetin Avrupa ve bizdeki araçlarda
görünmemesini açıklıyor.

Hocam verdiginiz oranlar bu sekildeyse 10.3 daha yuksek degil daha dusuk sikistirma orani var demek. Mesela dizelde 1:16,0 civarlarindaydi o kadar tork elde etmek icin daha cok sikistirma orani olur. Sikistirma oraninin artmasi motor omrunden yer, bu sekilde 1.5 turbonun omru nerdeyse 1.6 atmosferik kadar olur oil dilution sorununu cozerseler.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Haklısınız ters yazmışım ancak oranlar doğrudur. 10.6 bizimkiler. CRV ve Civic Si lar 10.3. Değerler doğrudur.

Bu arada Honda Türkiye Ceo su yıl sonunda motorlarımızda ciddi güncellemeler olacak açıklamasını merak etmiyor değilim. 1.0T gelecek sanırım. Ancak mevcut motorlarda bir güncelleme olacakmı bakalım.

iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
2019 için Amerika'da çok ufak kozmetik değişiklikler ile Civic makyajlandı, bahsettiği değişim muhtemelen yeni motor seçenekleri yada hibrit gibi bir seçenek olabilir.
 
2019 için Amerika'da çok ufak kozmetik değişiklikler ile Civic makyajlandı, bahsettiği değişim muhtemelen yeni motor seçenekleri yada hibrit gibi bir seçenek olabilir.

Haklısınız, amerikadaki araçlarda ben önemli bir değişiklik görmedim ön tampon ve arka tampon dışında.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Aslında en güzeli Akif Bey :) fiyatı uygun olsa, 100.000 de bir değiştir motorun yenisini tak :)
100.000 de bitmiyor motoru ya yanlış yağ bilinçsiz kullanım. Bir zamanlar arkadasta vardi benim kırmızı 2006 modeli çok dikkat çekerdi delixia mi ne öyle mineral yağ kullaniyorum diyordu. Sanırım Şubat Mart ayı gibi sıfır sandık motorunun fiyati işçilik dahil 18.000 gibi bir şeydi. Istanbul sehir içi 17 litre yakıtı vardi alsam mı bir tane ne yapsam çok degerlenecek o arabalar ileride. Stop ederken bile 5 k devire getirip öyle kapatiyordu. Gitti BMW F10 a heves etti aldi. Mazda harika arabaydı.

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst