13 litre benzin tüketimi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan spider35
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
bi ara hybrid hyundai İoniq niyetlenmiştim; aşağı yukarı ; 20 - 30 bin ekleyip alabiliyordum; şu anda en az 100 bin koymam gerekiyor...değer mi kararsızım ama yakıt anlamında çok mutlu olacağım kesin.
VAG grubuna DSG sebebiyle bulaşmak istemiyorum; güven vermiyor.
Amaç sadece yakıt tüketimini düşürmekse değmez hocam. 25 bin km yapsan sana senede 12 bin lira falan tasarruf sağlar maksimum. Vereceğin farka değmez. Ioniq'i ben de beğeniyorum ama ilk çıkan Hybridlerden olması, batarya ömürlerinin bilinmezliği gibi sebeplerle bana çok mantıklı gelmiyor. Gerçi 7 sene sanırım batarya garantisi vardı onlarda ama garanti şartları nelerdir onu da iyi araştırmak lazım.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,888
Çözümler
9
Tepki puanı
8,901
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Katılım
20 Ağu 2019
Mesajlar
148
Tepki puanı
176
Konum
Üsküdar
Aracınız
Civic FB7 2013
Şöyle bir durum da var.
Yol bilgisayarlarımız çok tutarlı değil.
Araç çalışır bir vaziyette beklese durduğu yerde ortalama yakıt yükseliyor.
Sonra hareket edince aynı hızla düşmüyor. Bir kere avmde kontakt açık bekledim 16-17 leri gördüm. İsyan ettim.
Ayrıca ortalama yakıt hesabını aracın performansına göre değil tekerleğin dönüş turuna veya yapılan km ye göre yapıyor.
Böyle olunca hava soğuk sıcak performanslı kullanım vs fark etmiyor. Sakin gitsem de performanslı gitsem de kalan mesafe hep aynı hızda düşüyor.

Zaten hesabı depodaki yakıta göre yapsa sonradan takılan lpg li civic lerde lpg ile gittikçe depodaki benzin miktarını düşürmezdi.
japon dedik teknoloji dehası dedik ama araçların yol bilgisayarlarında kafalarını kullanamamışlar.
 
Katılım
2 Ara 2017
Mesajlar
380
Tepki puanı
232
Konum
edirne
Aracınız
Şöyle bir durum da var.
Yol bilgisayarlarımız çok tutarlı değil.
Araç çalışır bir vaziyette beklese durduğu yerde ortalama yakıt yükseliyor.
Sonra hareket edince aynı hızla düşmüyor. Bir kere avmde kontakt açık bekledim 16-17 leri gördüm. İsyan ettim.
Ayrıca ortalama yakıt hesabını aracın performansına göre değil tekerleğin dönüş turuna veya yapılan km ye göre yapıyor.
Böyle olunca hava soğuk sıcak performanslı kullanım vs fark etmiyor. Sakin gitsem de performanslı gitsem de kalan mesafe hep aynı hızda düşüyor.

Zaten hesabı depodaki yakıta göre yapsa sonradan takılan lpg li civic lerde lpg ile gittikçe depodaki benzin miktarını düşürmezdi.
japon dedik teknoloji dehası dedik ama araçların yol bilgisayarlarında kafalarını kullanamamışlar.
kesinlikle katılıyorum; kısa mesafede rölanti de 30-40 saniye bekleme ile bile ortalama tüketim 0,5 er 0,5 er yükseliyor; sanki arabayı sürekli hareket halinde tutmak gerekiyormuş gibi . yazılım olarak giderilebilir sanırım bu durum.
araç rölanti de beklerken -hareket etmezken; kullanılan zaman değişkeni artmasa-sabit kalsa iş çözülecek :)
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
949
Tepki puanı
1,052
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
Bu Honda’ya has birşey değil tüm araçlarda algoritma bu şekilde çalışıyor. Sıradan 1.6 atmosferik tork konvertörlü bir araç ne yakıyorsa buda onu yakıyor hatta biraz daha az yakıyor. Yokuş yada dur kalk sevmiyor maalesef tork yüzünden. Benim son tüketimim bu; yarısı uzun yol, bende bilgisayar tutarlı çalışıyor.

A7681DC3-66BB-44F5-9E52-B5FEFA5EFC3A.jpeg
BF9E4D38-730F-4A8E-A9EC-68D1B5EE73A1.jpeg
Yol bilgisayarı 7.4lt gösteriyordu.
 
Son düzenleme:

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,063
Çözümler
4
Tepki puanı
3,531
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
LPG ye artık hiç güvenmiyorum, iki hafta önce şehir dışı 250 km zar zor gittim. 100 km de 13 lt LPG çok fazla, LPG pompaları hic güvenilir gelmiyor. 250 TL ye depo fulleyip şehir dışında km de 1 TL yakmak insanı suphelendiriyor.

RMX2170 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,527
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
2004 ten itibaren 10 seneden fazla VTI, ies ve is olmak üzere Honda'nın farklı modellerini kullandım fanatikliğini de sonuna kadar yaptım
ama yanlış anlaşılmasın marka fanatikliği yapacak yaşları da çoktan geçtik. Artık hangi araç beni ekonomik, performans, güvenlik, donanım ve konfor olarak tatmin ediyorsa o aracı alıyorum.

Bundan önce 1.6 TDI Leon kullanıyordum. Şehir içinde dur kalk köprü trafiğinde 7 litreyi ve uzun yolda da tabiri caizse kırbaçlaya kırbaçlaya kullanmama rağmen 6,5 litreyi hiç geçmedim.
Konfor, tokluk ve performans da cabası. Sonra HB küçük gelmeye başladı aile olarak sığamadık km de yükselmişti ve sedan arayışına girdim.
Bmw e90 alacaktım ama 11-12 litre sarfiyatı görünce biraz uzak durdum ve Civic anılarım depreşti. Keşke üstüne 30-40 daha koyup o zaman 184 lük bir 320D alsaydım.

Tabi arada uzunca bir süre dizel veya tsi kullandığım için ve benzin fiyatlarını takip etmediğim için benzinli civic aldım ama şu 2-3 ayda canım ciddi anlamda sıkılmaya başladı.
1,6 orta sınıf bir aracı kullanıp ekranda 2,5 suv yakıt verileri görüyoruz.

Düşük km sedan dizel veya makul bir 1.4 Tsi düşerse değişmek de istiyorum. Bu duyguyu giden ve az yakan bir araçtan inip gitmeyen ve çok yakan bir araca binenler anlar.

Bunun dışında Honda, Toyota ve hatta Mazda'nın problemsizliği ile yarışacak başka bir marka yok diyebilirim ama problemsiz olacak diye bakıma ve tamire vereceğim parayı muadillerinin 2 katı fazla yakıta vermek de çok mantıklı gelmiyor artık.

İşte bu yazdıklarınızı birebir yaşayan birisi olarak fd6 yı çok ta 3-5 fiyat peşine düşmeden sattım.12-13 litre altına düşüremiyordum son zamanlarda. Yaktığı kadar çekili gidişi olsa neyse o da yok. Aynı yol ve şartlarda 1.6 tdı superb kullanıyorum 7-7,5 yakıyor 1 haftadır 200 km mesafede. Hondalar(atmosferik olanları) litre olarak ciddi yakıt tüketimi olan araçlar malesef. Lpg fiyatı uygunken ekonomi adı altında kullanıyordum fakat lpg bile 8,5 oldu. 1,5 litre de benzine göre fazla yaktığını düşününce ş,içinde aracın lpg tüketimi 13-14 litre oluyor. Civicte 8,5 tl den 14 litre lpg tüketmekle , dizel araçta 14 tl den 7-8 litre mazot tüketmek aynı hesaba geliyor hatta bir tık avantajı bile oluyor dikkatlı kullanımda.(lpg nin haricinde tüketilen benzin de hesapta yok daha)


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
20 Ağu 2019
Mesajlar
148
Tepki puanı
176
Konum
Üsküdar
Aracınız
Civic FB7 2013
İşte bu yazdıklarınızı birebir yaşayan birisi olarak fd6 yı çok ta 3-5 fiyat peşine düşmeden sattım.12-13 litre altına düşüremiyordum son zamanlarda. Yaktığı kadar çekili gidişi olsa neyse o da yok. Aynı yol ve şartlarda 1.6 tdı superb kullanıyorum 7-7,5 yakıyor 1 haftadır 200 km mesafede. Hondalar(atmosferik olanları) litre olarak ciddi yakıt tüketimi olan araçlar malesef. Lpg fiyatı uygunken ekonomi adı altında kullanıyordum fakat lpg bile 8,5 oldu. 1,5 litre de benzine göre fazla yaktığını düşününce ş,içinde aracın lpg tüketimi 13-14 litre oluyor. Civicte 8,5 tl den 14 litre lpg tüketmekle , dizel araçta 14 tl den 7-8 litre mazot tüketmek aynı hesaba geliyor hatta bir tık avantajı bile oluyor dikkatlı kullanımda.(lpg nin haricinde tüketilen benzin de hesapta yok daha)


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Superb anlamında seçiminizi çok doğru yapmışsınız. Türkiyede alınabilecek bu klasmandaki birkaç araçtan biridir.
Daha önce de Leon Tdi kullanıyordum. Ne demek istediğinizi çok iyi anlıyorum.
Dizellerin tek problemi (Vag grubu Dsg sorunlarını hariç tutarak konuşuyorum) motorlarının geç ısınmasıdır. Özellikle kışın bilinçli kullanmla çok düşük yakıt yakarak
problemsiz ve oldukça konforlu ve performanslı bir sürüş yapılabilir. Yüksek torkun vediği gaza dokununca koltuktaki itme hissi güvenlik ve performans açısından çok güzel bir duygu.
Bunu maalesef atmosferik civic te yaşayamıyorum. Hem de çok yakıyoruz.

İstersen beygiri 200 yap 152 tork ve atmosferik motor ile performans ve yakıt ekonomisi hayal oluyor.
 
Geri
Üst