2005 Honda Civic LS Antifriz

Katılım
29 Mar 2018
Mesajlar
14
Tepki puanı
3
Konum
ankara
Merhabalar. Bu konu ile ilgili başlıklar var ama site site dolaşmaktan, farklı markaların farklı teknolojili ürünlerini incelemekten yoruldum.

Neden mi bu konuyu açtım? Anlatayım. 270.000 km'de 2005 Honda Civic LS marka aracım Subap'ların olduğu kapağın altındaki siyah contanın değişimi sonrasında servisten çıktığında şanssızlık eseri hararet yaptı. O anda eşim kullandığı için geç farkettim. Neyse sonrasında gittiğimiz uzun yolda otobanda hiç sorun olmadı ama otobandan çıktığımız anda hararet yaptı, Klimayı devreye alıp fanları çalıştırdım harareti düşürdüm ve doğru ustaya gittim. Müşür arızası denildi, müşür değişti sorun düzelir gibi oldu tekrar uzun yola gittim. Otobonda hızla giderken sorun yoktu. otobandan çıkıp normal trafiğe girince tekrar hararet yaptı. tekrar usta. bu sefer termostad dediler, değiştirdik. fan olması gereken yerde açtı. Sorun yok. Tekrar uzun yola otobana girdim. Otobanda 120-140 km hızla 250 km gittim sorun yok. Benzinliğe girdim. çıktım 100 mt gittim hararet yaptı. Klimayı devreye aldım hararet düştü. Ankaraya kadar geldim otobandan çıktım tekrar hararet yaptı. Hava soğuk klimayı sıcağa getirdim ama soğuk üflüyor, radyatörde su azalmış. ekledik klima düzeldi hararet düştü.
Ustaya geldik. Radyatörü söktürdüm ama radyatörcü şişleme yapmadı tertemiz dedi. ( 30.000 Kilimetre önce radyatörün bütün sıvısı değişti ve yeşil antifriz ekledi usta) Orjinal devir daimi değiştirdim. Trigeri değiştirdim. Orjinal Radyatör kapağını 1.1 ile değiştirdim. Bujiler değişti. Bütün bakımları yeniden yapıldı. Göz ile yapılan bütün kontrollerde parçaların hepsi sağlammış. Aracı yarın teste alacağım. Otobanda. Bıjilerden yapılan basınç testini yaptıracağım ama su eklemekten antifriz kalmadı ama ben halen ne türden antifriz koymam geektiği konusunda kararsızım. Yabancı sitelerde Mavi P-HOAT konulması gerektiği yazıyor. Motul'da hibrit buldum. Uygunmudur? Sizlerden gelecek her türlü yardıma açığım. İçindeki eski soğutma sıvılarının tamamen boşaltıp radyatör temizliği yapıp yeni antifrizi eklesem olurmu? Aracın benden önceki sahibide titizdi bende çok titizim. Bütün bakımları zamanında ve eksiksiz yapıldı.

* https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=80883.0 bu sitede bütün modeller için mavi belirtilmiş.
* Motor bloğu alüminyum olduğu için düşükte olsa silikat katkısı gerekmiyormu?
* Orjinade hangi tip antifriz kullanıyor? Organik/İnorganik? Mavi/Yeşil?
* Radyatörler Bakır mı? Alüminyum mu?
*https://www.lexus.com.tr/discover-l...friz-nedir-ne-ise-yarar-ne-zaman-kullanilir-2 . Burada "aracınızın motorunda alüminyum kullanılmışsa silikat içeren hibrit ve organik tipleri tercih edebilirsiniz." yazıyor.

Şimdiden çok teşekkür ederim.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,724
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
> Tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.

> Geçmiş olsun.
> Motor üst kapak contası değişti mi? Yoksa yanlış mı değişti işin başını tam anlayamadım.
> Hattaki su 1.5 litre kadar eksilme olur ise fan devreye girmez. Hararet direk artar. Otobanda su yavaş yavaş azalıyordur. İkinci hareket halinde su yeterli kalmayıp fan çalışmaz hararet artmış olabilir.
> Asıl önemli olan su azalması neden kaynaklanıyor onu bulmak lazım!
> Antifiriz eklemeyi problem geçtikten sonra yapılırsa maddi olarak zarar kaybı yaşanmaz. Kaynak veya arıtma suyu eklenerek test edilebilir. Honda'nın motorları aliminyumdan yapılır. Sebebi ise kolay ısınıp soğuması içindir. Aliminyum motorlar organik antifirizleri pek sevmezler. İnorganik daha iyi olur. Benim kullandığım Castrol RF Mavi 3 litre konsantre olan üründür. Renge takılmayın içerik önemlidir. (Antifiz koyma şekli ise öncelikle 10 litre saf su ile hattı rolantide iken radyatöre gelen büyük hortumu çıkarıp radyatör kapağına huni koyarak sabırla 10 litre saf su ile temizlik yapılır ardından 3 litre antifiriz eklenip en sonda havası alınır. Genleşme kabına yarım litre saf su olması yeterlidir.)
> Bir çok parça değişimi yapılmış. Rampalı bir yerde yüksek devirli sürüş esnasında Obd ile hararet takibi yaparak test edebilirsiniz. Test sonrası hortum ve su seviye testi yapılır. Araç life kaldırılıp kaçak kontrolü yapılabilir.
 
Katılım
29 Mar 2018
Mesajlar
14
Tepki puanı
3
Konum
ankara
> Tanışma bölümünde kendinizi tanıtırsanız memnun oluruz.

> Geçmiş olsun.
> Motor üst kapak contası değişti mi? Yoksa yanlış mı değişti işin başını tam anlayamadım.
> Hattaki su 1.5 litre kadar eksilme olur ise fan devreye girmez. Hararet direk artar. Otobanda su yavaş yavaş azalıyordur. İkinci hareket halinde su yeterli kalmayıp fan çalışmaz hararet artmış olabilir.
> Asıl önemli olan su azalması neden kaynaklanıyor onu bulmak lazım!
> Antifiriz eklemeyi problem geçtikten sonra yapılırsa maddi olarak zarar kaybı yaşanmaz. Kaynak veya arıtma suyu eklenerek test edilebilir. Honda'nın motorları aliminyumdan yapılır. Sebebi ise kolay ısınıp soğuması içindir. Aliminyum motorlar organik antifirizleri pek sevmezler. İnorganik daha iyi olur. Benim kullandığım Castrol RF Mavi 3 litre konsantre olan üründür. Renge takılmayın içerik önemlidir. (Antifiz koyma şekli ise öncelikle 10 litre saf su ile hattı rolantide iken radyatöre gelen büyük hortumu çıkarıp radyatör kapağına huni koyarak sabırla 10 litre saf su ile temizlik yapılır ardından 3 litre antifiriz eklenip en sonda havası alınır. Genleşme kabına yarım litre saf su olması yeterlidir.)
> Bir çok parça değişimi yapılmış. Rampalı bir yerde yüksek devirli sürüş esnasında Obd ile hararet takibi yaparak test edebilirsiniz. Test sonrası hortum ve su seviye testi yapılır. Araç life kaldırılıp kaçak kontrolü yapılabilir.
Ahmet Hocam teşekkürler. Geldiğimiz durum şöyle: Aracı aldım. Otobanda biraz sıkıştırdım, hararet yükselmedi. 50-60 km kadar yol yaptım döndüm geldim ustaya baktık sorun yok gibi. Akşam trafikte 5-10 km kadar kullandım eve geldim kaputu açtım genleşme kabında su yükselmiş ve alt kısıma, şaseye hortumlara vs. bayağı su aktımış ama hararet göstergesi normal seviyeyi geçmedi. Araba sıcak olduğu için henüz radyatöre bakmadım. Mesajınızı görünce konuyu güncellemek istedim. Döndük başa anlayacağınız. Antifriz işi sonraya kaldı. Galiba contaya doğru gidiyoruz. Bu arada Üst kapak önceki bakımda değişmişti.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,724
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Ahmet Hocam teşekkürler. Geldiğimiz durum şöyle: Aracı aldım. Otobanda biraz sıkıştırdım, hararet yükselmedi. 50-60 km kadar yol yaptım döndüm geldim ustaya baktık sorun yok gibi. Akşam trafikte 5-10 km kadar kullandım eve geldim kaputu açtım genleşme kabında su yükselmiş ve alt kısıma, şaseye hortumlara vs. bayağı su aktımış ama hararet göstergesi normal seviyeyi geçmedi. Araba sıcak olduğu için henüz radyatöre bakmadım. Mesajınızı görünce konuyu güncellemek istedim. Döndük başa anlayacağınız. Antifriz işi sonraya kaldı. Galiba contaya doğru gidiyoruz. Bu arada Üst kapak önceki bakımda değişmişti.
> Genleşme kabına suyu ağzına kadar doldurduysanız sıkıştırma esnasında genleşen su oradan aşağıya dökülür. Bu gayet normal bir durum. Genleşme kabının max. çizgisi bidonun neredeydese 1/3'üne denk gelir. Onuda ancak life kaldırılınca farkedilir. Max. yer için yarım litre su yetiyor. Tecrübem bu yönde.
> Benim fikrim hararet artmadı ise problem olmamalı. Motor soğuk iken radyatör kapağını açın su gözüküyor ise problem çözülmüş demektir. Conta olsa hortumlar anormal şişer, bujiler ıslanır, sabah ilk marşta araç sersem çalışır.
 
Katılım
29 Mar 2018
Mesajlar
14
Tepki puanı
3
Konum
ankara
> Genleşme kabına suyu ağzına kadar doldurduysanız sıkıştırma esnasında genleşen su oradan aşağıya dökülür. Bu gayet normal bir durum. Genleşme kabının max. çizgisi bidonun neredeydese 1/3'üne denk gelir. Onuda ancak life kaldırılınca farkedilir. Max. yer için yarım litre su yetiyor. Tecrübem bu yönde.
> Benim fikrim hararet artmadı ise problem olmamalı. Motor soğuk iken radyatör kapağını açın su gözüküyor ise problem çözülmüş demektir. Conta olsa hortumlar anormal şişer, bujiler ıslanır, sabah ilk marşta araç sersem çalışır.
Ustam ile konuştum, Kendisi max. çizgiye kadar doldurduğunu söyledi. Soğukken radyatörü açtım 300 ml kadar su ekledim. Teste Çıktım. Sakin kullanınca sorun yok ama sıkıştırınca aynı miktarda suyu genleşme tankından tekrardan atmış. Radyatöre tekrar baktım. Su görünmüyor. Şu an radyatör suyu eksik ama genleşme kabı ağzına kadar dolu. Ama fanlar açması gerektiği yerde açıyor (ODB cihazım yok. Görsel olarak test)
Radyatör hortumlarında şişme yok. alt ve üst hortum aynı sıcaklıkta ve bastırdığım anda radyatör ağzından anında kabarcık oluyor.
Motor çalışırken Radyatörün kapağını açtığımda kabarcıklar oluşuyor. Genleşme tankına baktığımda minik hava kabarcıklarını görüyorum. Ama başka bir konuda lpg diyaframı nedeniyle bu olablir yazıyordu. Egzosda beyaz duman yok ama yağ cubuğunu çekmeyi denemedim. Kendi orjinal radyatör kapağını geri taktım. Sabah test edeceğim.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,724
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Ustam ile konuştum, Kendisi max. çizgiye kadar doldurduğunu söyledi. Soğukken radyatörü açtım 300 ml kadar su ekledim. Teste Çıktım. Sakin kullanınca sorun yok ama sıkıştırınca aynı miktarda suyu genleşme tankından tekrardan atmış. Radyatöre tekrar baktım. Su görünmüyor. Şu an radyatör suyu eksik ama genleşme kabı ağzına kadar dolu. Ama fanlar açması gerektiği yerde açıyor (ODB cihazım yok. Görsel olarak test)
Radyatör hortumlarında şişme yok. alt ve üst hortum aynı sıcaklıkta ve bastırdığım anda radyatör ağzından anında kabarcık oluyor.
Motor çalışırken Radyatörün kapağını açtığımda kabarcıklar oluşuyor. Genleşme tankına baktığımda minik hava kabarcıklarını görüyorum. Ama başka bir konuda lpg diyaframı nedeniyle bu olablir yazıyordu. Egzosda beyaz duman yok ama yağ cubuğunu çekmeyi denemedim. Kendi orjinal radyatör kapağını geri taktım. Sabah test edeceğim.
> Fan 97 derecede açar. Isı göstergesi ısı simgesini görmediği sürece sıkıntı olmaz.
> Kabarcık çıkması hayra alamet değil. Lpg regülatöründen süpheleniyorsanız, lpg tankının vanasını kapatın hattaki gazı boşaltılıp test edilebilir.
 
Katılım
29 Mar 2018
Mesajlar
14
Tepki puanı
3
Konum
ankara
> Fan 97 derecede açar. Isı göstergesi ısı simgesini görmediği sürece sıkıntı olmaz.
> Kabarcık çıkması hayra alamet değil. Lpg regülatöründen süpheleniyorsanız, lpg tankının vanasını kapatın hattaki gazı boşaltılıp test edilebilir.
Ahmet Hocam, şu basınç testini ustam duymamış, Kompresör hortumunu doğrudan buji yuvasına takdığımızda olurmu? Hortumun ucuna bir aparat vs. lazımmı
 
Katılım
29 Mar 2018
Mesajlar
14
Tepki puanı
3
Konum
ankara
Ahmet Hocam, şu basınç testini ustam duymamış, Kompresör hortumunu doğrudan buji yuvasına takdığımızda olurmu? Hortumun ucuna bir aparat vs. lazımmı
Ahmet Hocam çok soru sordum ama son durum şu şekild genleşme kabı dolu, radyatör su eksiltiyor. Radyatörden genleşme kabına geçen su geri sisteme nasıl dönüyor?
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,724
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Ahmet Hocam, şu basınç testini ustam duymamış, Kompresör hortumunu doğrudan buji yuvasına takdığımızda olurmu? Hortumun ucuna bir aparat vs. lazımmı
Kompresyon testi buji yerinden yapılır. İnternetten yazın görürsünüz. Kompresyon testinin ilk amacı segman içindir. Fakat biz conta için test edeceğiz. 4 silindir için değerlerin yakın olması lazım. Conta zarar görse basınç düşük çıkar. Bir başka şekil ise araç çalışır iken zaten hava basılmış oluyor. Sisteme hava girmiş oluyor. Radyatör kapağından baloncuk izlenir.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,661
Çözümler
6
Tepki puanı
8,724
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Ahmet Hocam çok soru sordum ama son durum şu şekild genleşme kabı dolu, radyatör su eksiltiyor. Radyatörden genleşme kabına geçen su geri sisteme nasıl dönüyor?
Soğutma suyu ısındığında genleşme kabına su aktarılır. Motor soğuduğunda geri gelir. Geri gelmiyor ise sistemde gaz birikimi olabilir. Buda suyun geri dönmesine izin vermez. Tahminim bu yöndedir.
 
Geri
Üst