2010 fd6 radyatörde yag gözükmesi

Katılım
16 Tem 2024
Mesajlar
10
Çözümler
1
Tepki puanı
3
Konum
İzmir
Ad Soyad
Mehmet demir
Yaş
28
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar merhabalar. Fd6 2010 model aracim bakimdan ciktiktan sonra harareti cok az yariyi 2 diş gecip anlik geri düşüyor. Suyu flan kontrol ettigimde radyator kapaginin altinda yag pas karsimi gibi bi tortu olduğunu gördüm. Tamircim ust kapak degisek dedi ama bilemedim sizce sorun nedir maksimum bu kadar cikiyor hararet sonra geri hemen düşüyor
 

Ekli dosyalar

  • IMG_5156.jpeg
    IMG_5156.jpeg
    359.7 KB · Görüntüleme: 14
  • IMG_5155.jpeg
    IMG_5155.jpeg
    233 KB · Görüntüleme: 14
  • 306D3E50-3CA8-47E5-8571-DFD10E7580AB.jpeg
    306D3E50-3CA8-47E5-8571-DFD10E7580AB.jpeg
    181.4 KB · Görüntüleme: 14
Çözüm
Arkadaşlar bu gün yine tamirciye gittim bir iki tamirciyi de aradim izmirde onlarin dedigini yaptirdim sogutma sistemini temizledik komple tortular paslar atildi yağ sogutucu ve termostat değişimi yapildi problem ortadan kalktı.
Katılım
16 Tem 2024
Mesajlar
10
Çözümler
1
Tepki puanı
3
Konum
İzmir
Ad Soyad
Mehmet demir
Yaş
28
Aracınız
Civic FD6 2010
Antifriz sadece kış için değildir, içindeki katkılarla soğutma sisteminin temiz kalmasını da sağlar. Genleşmeye sürekli paslı tortu atıyorsa geçmiş olsun bence.
Uzun yolda ama hiç hararette hareketlenme olmuyor sadece şehir içinde yapıyor. Onda da resimde belirttigim gibi anlik cikip iniyor fan acıyor
 

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,389
Çözümler
4
Tepki puanı
3,462
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Uzun yolda ama hiç hararette hareketlenme olmuyor sadece şehir içinde yapıyor. Onda da resimde belirttigim gibi anlik cikip iniyor fan acıyor
Antifrizsiz kullanım sonucu paslanma ve su kanallarında daralma nedeniyle yeterli su dolaşımı ve basınç sağlanamıyor sanırım.

Uzun yolda dur kalk çok olmadığı için motor sıcaklığı da çok yükselmiyor.

Radyatörün alt tapasını açıp hortumla sirkülasyon yaptırarak içeride biriken tortuyu temizleyin.

Sonrasında antifriz konulmalı fakat uzun süre antifrizsiz kullanıldığı için hortumlarda çatlama yaşama riskiniz olabilir.

Sulandırılmış şekilde %40 antifriz %60 saf su seklinde soğutma suyunu tamamlayabilirsiniz.

Araç benim olsa bu şekilde yapıp gözlemler, herhangi bir problem olusmadiginda tekrar değişip %70 antifriz %30 su koyardım. (Usta'dan önce bu şekilde denemenizin faydalı olacağını düşünüyorum fakat oluşabilecek olumsuzluklardan sorumlu olmak istemem)
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Tem 2024
Mesajlar
10
Çözümler
1
Tepki puanı
3
Konum
İzmir
Ad Soyad
Mehmet demir
Yaş
28
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar bu gün yine tamirciye gittim bir iki tamirciyi de aradim izmirde onlarin dedigini yaptirdim sogutma sistemini temizledik komple tortular paslar atildi yağ sogutucu ve termostat değişimi yapildi problem ortadan kalktı.
 
Çözüm
Katılım
16 Tem 2024
Mesajlar
10
Çözümler
1
Tepki puanı
3
Konum
İzmir
Ad Soyad
Mehmet demir
Yaş
28
Aracınız
Civic FD6 2010
Doğru ifade, yağ soğutucu yok.
Soğutucu sisteminde yağın karışabileceği yer ancak motor contası üzerinden olur. Üzerinde orjinal conta var ise ve eskiden hararet görmüş ise hasar almış olabilir. Conta üzerinde su ve yağ kanalları bulunur. Silindir bloğuna yakın yerde hasar olur ise sistem hava yapar basınç yükselir, su dönmez, fan çalışmaz hararet yükselir düşmez. Kabarcık silindir bloğundan gelir. Yağ kanalından gelmez
Bazi modellerinde mevcutmus yag sogutucu. Sogutma sistemine sogutucudan geliyormus yağ. Şase numarasi ile sorgulatma yaptirdik öyle ortaya çıktı. Yer olarak ta tam akünün altinda. Sanzımanin yaninda bilginize
 
Geri
Üst