2010 fd6 radyatörde yag gözükmesi

Katılım
16 Tem 2024
Mesajlar
10
Çözümler
1
Tepki puanı
3
Konum
İzmir
Ad Soyad
Mehmet demir
Yaş
28
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar merhabalar. Fd6 2010 model aracim bakimdan ciktiktan sonra harareti cok az yariyi 2 diş gecip anlik geri düşüyor. Suyu flan kontrol ettigimde radyator kapaginin altinda yag pas karsimi gibi bi tortu olduğunu gördüm. Tamircim ust kapak degisek dedi ama bilemedim sizce sorun nedir maksimum bu kadar cikiyor hararet sonra geri hemen düşüyor
 

Ekli dosyalar

  • IMG_5156.jpeg
    IMG_5156.jpeg
    359.7 KB · Görüntüleme: 16
  • IMG_5155.jpeg
    IMG_5155.jpeg
    233 KB · Görüntüleme: 17
  • 306D3E50-3CA8-47E5-8571-DFD10E7580AB.jpeg
    306D3E50-3CA8-47E5-8571-DFD10E7580AB.jpeg
    181.4 KB · Görüntüleme: 16
Çözüm
Arkadaşlar bu gün yine tamirciye gittim bir iki tamirciyi de aradim izmirde onlarin dedigini yaptirdim sogutma sistemini temizledik komple tortular paslar atildi yağ sogutucu ve termostat değişimi yapildi problem ortadan kalktı.

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,313
Çözümler
9
Tepki puanı
13,172
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar merhabalar. Fd6 2010 model aracim bakimdan ciktiktan sonra harareti cok az yariyi 2 diş gecip anlik geri düşüyor. Suyu flan kontrol ettigimde radyator kapaginin altinda yag pas karsimi gibi bi tortu olduğunu gördüm. Tamircim ust kapak degisek dedi ama bilemedim sizce sorun nedir maksimum bu kadar cikiyor hararet sonra geri hemen düşüyor
Sanki antifriziniz uzun süre değişmemiş gibi görünüyor. Bence sorun üst kapaktan ziyade radyatörün veya soğutma sistemi içinde ciddi tortu veya pas bulunma ihtimali mevcut. Umarım bir yerlere zarar vermemiştir.
 

Emirbey

Project Man
Yönetici
Katılım
13 Ara 2016
Mesajlar
3,441
Çözümler
4
Tepki puanı
3,493
Konum
Çankırı
Ad Soyad
Emirbey26
Yaş
37
Aracınız
Civic FB7 2015
Bana daha çok yıllarca şebeke suyu eklenerek antifrizsiz kullanılmış gibi geldi. Sanırım sıcak memlekettesiniz.

Antifriz aracı soğuktan korumaktan ziyade, soğutma sistemindeki korozyonu, paslanmayı ve bir de kaynamayı önler.

Bazı kullanıcılar sıcak memlekette olduğu için antifriz koymaya gerek duymuyor ama bu tabloya göre antifrizin yaz kış gerekliliği anlaşılıyor.

Yaşadığınız durum bence sorunun başlangıç kısmı.
 
Katılım
16 Tem 2024
Mesajlar
10
Çözümler
1
Tepki puanı
3
Konum
İzmir
Ad Soyad
Mehmet demir
Yaş
28
Aracınız
Civic FD6 2010
Sanki antifriziniz uzun süre değişmemiş gibi görünüyor. Bence sorun üst kapaktan ziyade radyatörün veya soğutma sistemi içinde ciddi tortu veya pas bulunma ihtimali mevcut. Umarım bir yerlere zarar vermemiştir.
Araci yeni aldim 4 ay kadar oluyor ilk bakima soktum onda da tamircim de antifiriz koymuş. İzmirde antifirizze pek gerek yok diye biliyorum. Genleşme tankina surekli bu şekilde pasli tortu atiyor
 
Katılım
16 Tem 2024
Mesajlar
10
Çözümler
1
Tepki puanı
3
Konum
İzmir
Ad Soyad
Mehmet demir
Yaş
28
Aracınız
Civic FD6 2010
Bana daha çok yıllarca şebeke suyu eklenerek antifrizsiz kullanılmış gibi geldi. Sanırım sıcak memlekettesiniz.

Antifriz aracı soğuktan korumaktan ziyade, soğutma sistemindeki korozyonu, paslanmayı ve bir de kaynamayı önler.

Bazı kullanıcılar sıcak memlekette olduğu için antifriz koymaya gerek duymuyor ama bu tabloya göre antifrizin yaz kış gerekliliği anlaşılıyor.

Yaşadığınız durum bence sorunun başlangıç kısmı.
Yani nasil bir yol izleyebiliriz. Direk ust kapak demesi beni korkuttu. Honda marka arabalarda kolay kolay bi arıza cikarmiyor diye biliyorum mekanik olarak
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
9,049
Çözümler
10
Tepki puanı
8,989
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Arkadaşlar merhabalar. Fd6 2010 model aracim bakimdan ciktiktan sonra harareti cok az yariyi 2 diş gecip anlik geri düşüyor. Suyu flan kontrol ettigimde radyator kapaginin altinda yag pas karsimi gibi bi tortu olduğunu gördüm. Tamircim ust kapak degisek dedi ama bilemedim sizce sorun nedir maksimum bu kadar cikiyor hararet sonra geri hemen düşüyor
Merhaba hocam
Pas geçmişte kullanılan su yüzünden olur. Su da saf su değilde çeşme suyu kullanılırsa zamanla bu sonuca çıkar. Kapakta gördüğünüz durumun sistemin her yerinde aynısı var olarak düşünün. Devirdaimin dönmesini bile engelliyor olabilir. Suyun sirkülasyon yapmasını yavaşlatır. Bu pas iki radyatör peteğinide zarar verir
Yağ var ise üst kapak contasından şüphelenilir.
Yapılacak ilk iş sistemi çok iyi temizlemek olur.
Ardından sisteme arıtma suyu ile doldurmak. Havasını almak. Sonra basınç testi yapmak. Herhangi kaçak var mı? Sonra conta testi yapılır. Normal kullanımda tekrar aynı durumu yapıyor mu kontrol edilir. Her nerede olursak olalım soğutma suyunu antifrizli kullanmayı alışkanlık haline getirmeliyiz.
Honda araçları bakımları zamanında ve kaliteli malzemeler ile yapılırsa çoğu problemi elemiş olursunuz. Yaşadığınız durum geçmiş kullanıcı hatalarından kaynaklı gözüküyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Tem 2024
Mesajlar
10
Çözümler
1
Tepki puanı
3
Konum
İzmir
Ad Soyad
Mehmet demir
Yaş
28
Aracınız
Civic FD6 2010
Aracta yag eksiltme de yok ama bu yagli tortu nereden geldi anlayamadim. Bu arada aracin radyator kapagini actiginda caisirken herhangi bir kabarcık gelmiyordu. Sadece su geliyordu. Aracimda yag sogutucudan suphelendim ama tamirci bu araclarda sogutucu yok dedi
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
9,049
Çözümler
10
Tepki puanı
8,989
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Aracta yag eksiltme de yok ama bu yagli tortu nereden geldi anlayamadim. Bu arada aracin radyator kapagini actiginda caisirken herhangi bir kabarcık gelmiyordu. Sadece su geliyordu. Aracimda yag sogutucudan suphelendim ama tamirci bu araclarda sogutucu yok dedi
Doğru ifade, yağ soğutucu yok.
Soğutucu sisteminde yağın karışabileceği yer ancak motor contası üzerinden olur. Üzerinde orjinal conta var ise ve eskiden hararet görmüş ise hasar almış olabilir. Conta üzerinde su ve yağ kanalları bulunur. Silindir bloğuna yakın yerde hasar olur ise sistem hava yapar basınç yükselir, su dönmez, fan çalışmaz hararet yükselir düşmez. Kabarcık silindir bloğundan gelir. Yağ kanalından gelmez.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,313
Çözümler
9
Tepki puanı
13,172
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Araci yeni aldim 4 ay kadar oluyor ilk bakima soktum onda da tamircim de antifiriz koymuş. İzmirde antifirizze pek gerek yok diye biliyorum. Genleşme tankina surekli bu şekilde pasli tortu atiyor
Antifriz sadece kış için değildir, içindeki katkılarla soğutma sisteminin temiz kalmasını da sağlar. Genleşmeye sürekli paslı tortu atıyorsa geçmiş olsun bence.
 
Geri
Üst