2012 40.yıl FB7 Kasa Civic Kaçak AKIM

Katılım
22 Eki 2019
Mesajlar
6
Tepki puanı
6
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2012
Merhaba ;

2012 Model 40.yıl FB7 kasa Civic aracım var. geçen sene önce de baş gösteren bir problemim vardı .Akü sürekli bitiyordu. Akü eskimiş diye düşündüm. Bu yüzden VARTA yeni akü aldım. Bu aküyü de kullanalı 5 ay oldu Yine akü bitmeye başladı .
Aküden olmadığını artık anlamaya başladım.Bir yerde kaçak akım olduğuna eminim artık bu yüzden oto elektrikçiye gittim .Tek tek ampülleri söktü baktı sönük ve yanmayan bir ampul göremedi.
Akünün kutup başlarını söktü harici bir ampule bağladı Sigortalar ile test etti Arabayı uzaktan açmaya yarayan (immobilizer) sigortası haricinde hirbir sigorta ampulu yakmadı.
Oto elektrikçi Kapı sisteminde problem olduğunu aküyü onun bitirdiğini söyledi.
Sormak istediğim nokta şu :
Bütün arabalarda immobilizer mevcut ve beklemede duruyor anahtara basınca kapılar açılıyor bunun için aküden harcaması normal ama aküyü bitirmesi normal mi ?
O sigortayıda sökünce araba manuel kilitleniyor ama bu seferde arka kapılar kilitlenmiyor.
Sorun sizce kapı sisteminin elektrik aksamından mı ? Yoksa başka bir yerden mi ?

  • Araçta sonradan takılan ses sistemi , navigasyon vs gibi sonradan takılan donanım yok Araba orjinal..
  • Park Sensörü arızası mevcut onu da kapatamadım hepsi kırmızı görünüyor.
  • ECU üzerinden Oto Elektrikçi diagnostic test yaptı B2635 hatası verdi. Başka Hata vermedi Bu hata da Park sensörü hatası.
  • Arabayı kilitleyince bütün elektrik aksamının kesilmesi gerekmiyor mu ?
  • Hondalar da arabayı kitlesek bile elektrik kesilmiyor mu?
Polatlıda ikamet ediyorum.Burada usta yok Ankarada bana Hondacı Mehmet haricinde bir usta önerirseniz de sevinirim.

Şimdiden teşekkürler
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,675
Çözümler
2
Tepki puanı
2,971
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Merhaba ;

2012 Model 40.yıl FB7 kasa Civic aracım var. geçen sene önce de baş gösteren bir problemim vardı .Akü sürekli bitiyordu. Akü eskimiş diye düşündüm. Bu yüzden VARTA yeni akü aldım. Bu aküyü de kullanalı 5 ay oldu Yine akü bitmeye başladı .
Aküden olmadığını artık anlamaya başladım.Bir yerde kaçak akım olduğuna eminim artık bu yüzden oto elektrikçiye gittim .Tek tek ampülleri söktü baktı sönük ve yanmayan bir ampul göremedi.
Akünün kutup başlarını söktü harici bir ampule bağladı Sigortalar ile test etti Arabayı uzaktan açmaya yarayan (immobilizer) sigortası haricinde hirbir sigorta ampulu yakmadı.
Oto elektrikçi Kapı sisteminde problem olduğunu aküyü onun bitirdiğini söyledi.
Sormak istediğim nokta şu :
Bütün arabalarda immobilizer mevcut ve beklemede duruyor anahtara basınca kapılar açılıyor bunun için aküden harcaması normal ama aküyü bitirmesi normal mi ?
O sigortayıda sökünce araba manuel kilitleniyor ama bu seferde arka kapılar kilitlenmiyor.
Sorun sizce kapı sisteminin elektrik aksamından mı ? Yoksa başka bir yerden mi ?

  • Araçta sonradan takılan ses sistemi , navigasyon vs gibi sonradan takılan donanım yok Araba orjinal..
  • Park Sensörü arızası mevcut onu da kapatamadım hepsi kırmızı görünüyor.
  • ECU üzerinden Oto Elektrikçi diagnostic test yaptı B2635 hatası verdi. Başka Hata vermedi Bu hata da Park sensörü hatası.
  • Arabayı kilitleyince bütün elektrik aksamının kesilmesi gerekmiyor mu ?
  • Hondalar da arabayı kitlesek bile elektrik kesilmiyor mu?
Polatlıda ikamet ediyorum.Burada usta yok Ankarada bana Hondacı Mehmet haricinde bir usta önerirseniz de sevinirim.

Şimdiden teşekkürler
Sadece ampül yandı diye immobilizerı arızalı görmemek lazım. Önemli olan kaç amper çektiği. Çok düşük amper çekiyorsa zaten olması gereken bir şey. Bu işten anlayan bir ustaya gitmeniz iyi olacaktır.
 

Ugr60

0
Katılım
9 Şub 2017
Mesajlar
695
Tepki puanı
443
Yaş
36
Konum
Tokat
Aynı araçtan bendede vardı ve aynı sorunu bir kez bende yaşadım. Araç aküyü sıfırlamıştı anahtarla kapı bile açılmıyordu takviye ile aracı çalıştırıp 50 km yol yaptım sonra birdaha olmadı hiç. Ama fb7 lerde bu şekilde akü sıfırlama olayı birkaç kez duydum . Kronik herzaman olmayan bir problem olabilir.

Farklı mekanlarda benzer hiçlikler..
 
Katılım
22 Eki 2019
Mesajlar
6
Tepki puanı
6
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2012
Bu arabamda sürekli akü bitmesi olayını yaşıyorum Ankarada iyi bir ustaya gidip göstereceğim. Kaçak varsa bulunsun artık çok sık yaşamaya başladım ben bu olayı ...
 
Katılım
3 Mar 2018
Mesajlar
435
Çözümler
1
Tepki puanı
337
Yaş
38
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2013
Şarj dinamosuna bakıldı mı içindeki parçalardan biri eskimiş olabilir.
 
Katılım
2 Ağu 2019
Mesajlar
75
Tepki puanı
76
Konum
antalya
Aracınız
Civic FB7 2015
Şarj dinamosuna bakıldı mı içindeki parçalardan biri eskimiş olabilir.
Dinamo kaynaklı olacağını sanmıyorum zira görevi elektrik üretmek, tüketmeye etkisi olamaz. Asıl konu ile alakalı olarak da aracımda (FB7) alarm sorunu yaşadığımda kaput svicini sökmüştüm alarm devreye girmesin diye fakat o zaman da akü bitmişti ustayla görüştüğümde bu şekilde yapınca araç uyku moduna girmiyor o yüzden akü biter demişti, aracınızda alarm devreye girmiyor ise o yüzden olabilir. Bi kontrol edin alarmı derim

Oppo cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
1,410
Çözümler
1
Tepki puanı
1,230
Aracınız
Benim bildiğim kaçak akim için önce kaput açık olacak şekilde araç kilitlenir ve en az 5 dakika beklenir ki akım çeken herşey uykuya dalsın. Fakat alarm gibi çok çok az akım çeken şeyler tabiki uykuda da olsa enerji harcayacak. Sonra akü üzerinden ne kadar akim çekildiğine bakılır ve belli, bilinen değerin üzerindeyse kaçak olduğu kesinleşir.

Kaçak genelde oksitlenme sebebiyle cam açma, kilitleme, dörtlü vs.. gibi basılan düğmelerde olabildiği gibi motor iç tesisatında kenara, köşeye sürten kablo, lpg tesisatı, diş plastiği sıyrılmış kablo vs.. den olabiliyor.

Youtube da bir video vardı ve honda jazz için mat elektrik diye bir oto elektrik dükkanında usta 3 saat arayarak kaçağı bulmuştu. Usta yukarda bahsettiğim gibi araç uykuya alınca kokpitte ne kadar düğme varsa deneyerek kontak kapalı iken çalışan şeyleri bulmaya çalışıyor ve klima fan düğmesini çevirince çalıştığını görüp onu kablosunu takip ediyordu, sonunda motor iç tesisatta titreşimden o kablonun keskin biyerde sıyrılarak iç saca değdiğini bulmuştu.

Çok uzun yazdım kusura bakmayın, can sıkıcı bir durum ama iyi bir oto elektrikci kaçak varsa sabah bıraksanız en geç akşama kadar bulur sanırım. Oto tamirci değilde oto elektrikci lazım bu iş için.

Geçmiş olsun.

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst