2013 FB7 - 1 Ayda 2 Kez Yolda Bırakan Arıza. Bobin mi? Buji mi? Farklı Bir Problem mi?

Katılım
11 Ara 2018
Mesajlar
46
Tepki puanı
32
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic FB7 2013
Herkese merhaba. Ocak 2020'de 2013 model fabrikasyon lpgli eco elegans 130.000 kmde otomatik vites civic'imi almıştım. Yaklaşık 7.5 aydır çoğunlukla severek zaman zaman eski dizel aracımın torkunu arayarak aracımı kullanıyordum.

1 ay önce kurban bayramından önce rutin 10.000 bakımını ve lpg bakımı ve ayarını yaptırarak memlekete gittim.

Bakımda kendi aldığım Mann hava ve yağ filtresini motul 8100 eco-nergy 5-30 yağı ve karbonlu polen filtresini değiştirdim. Brc servisinde de 2 lpg filtresini değiştirip gaz ayarını yaptırdım (bilgisayardan otomatik olarak yapıldı, yol ayarı yapılmadı). Hatta filtreleri değiştiren usta bu filtreler uzun zamandır değişmemiş (özellikle küçük olan 20.000 kmde bir değişmesi gereken), hatta filtre parçalanmaya başlamış deyip bana da filtreyi gösterdi.

Gerçekten filtrenin hem rengi kararmış hem de parçalanmaya başlamıştı.

Bakımdan sonra memlekete bayrama gittim ama aracın çekişinde bir düşüklük olduğunu hissediyordum. Yakıtı da genel olarak bana lpgli bir araç için fazla geliyordu (32 litre ile şehir dışı 320km, şehir içi en iyi 250 en kötü 180km).

Bayram sonu pazar günü yola çıkmak üzere aracı yükledim yakıtı aldım ve evden ayrıldım. 2km gittikten sonra araç teklemeye başladı ve motor arıza lambası yandı!

Sağa çektim kontağı kapattım biraz bekledim yeniden çalıştırdım herhangi bir sorun görünmüyordu. Tekrar yola çıktım tam ilçe merkezini çıkarken (yaklaşık 3 4 km sonra) araba yine gaz yemedi, motor arıza lambası esp lambası ve lastik basınç sensörü yanmaya başladı. Gaza sonuna kadar bassam da araç 40 50km hızı geçmeyecek şekilde kendini kapattı.

Babamı aradım arabayla geldi, kaputu açtık yağı suyu hidrolikleri hava filtresini gözle kontrol ettik bir problem bulamadık. Döndük sanayiye, pazar sabah 09:00 dükkanların çoğu kapalı. Eşim ve 3.5 aylık oğlumuz arabada. Önce onları babamın arabasıyla tekrar eve bıraktım. Sanayide açık akücü bulduk girdik. Aküyü ölçtü bir problem yok, kutup başını söktü, bekledi tekrar taktı. Çalıştırdık problem yine ortadan kalktı. Sanayinin içinde bir kaç tur attım biraz gaza yüklendim ve bingo! tüm ikaz lambaları tekrar yandı. Benzine alıp denediğimde problem kısmen çözülüyormuş gibi oluyordu ama sonunda yine arıza lambası yanıyordu.

Elektrikçiye yönlendirdi gittik kapalı dükkanın önüne aradık neyse elektrikçe geldi. Cihaza bağladı 2 numaralı bobin arızalı göründü. Bobinlerin kablolarını sök tak yaparak 2 numaralı bobinin işlevsiz olduğunu gördük. Bu sefer japon parçası satan bir dükkana gittik, tabii dükkan kapalı. Onu da aradık adam kahvaltı yapıyormuş bir 45 dakika da orada bekledik.

Neyse adam geldi dükkanı açtı, elinde olan Maher marka bobini aldık kendimiz değiştirdik. Bu arada parçacıya gelirken araç iyice kendini kapattı 10 km hızı bile geçmiyordu ve sürekli bir titreme vardı araçta. Bobini taktıktan sonra ilk çalıştırmada hiçbir şey değişmedi. Hatta kablosunu çıkardık yine işlevsiz görünüyordu yeni taktığımız bobin. Sonra akü kutup başını söküp 10 saniye kadar bekledik tekrar taktık lambalar söndü! Sanayi içinde bir kaç tur attım ve problem yoktu (SONUNDA!).

Tekrardan yola çıktık ve korka korka 700 km yol geldim. Şükür ki bir problem yaşayıp küçük bebeğimizle eşya dolu arabayla yolda kalmadım.

Ta ki bugüne kadar...

Bugün eşimi okula bıraktım dönerken yine arıza lambası yandı ve çekiş düştü. Arızaya artık aşina olduğumdan dörtlüleri yakıp kenara çektim. Motoru kapatıp yeniden çalıştırdım. Lpgyi kapatıp benzine geçtim ve hızımı 50 km'nin üzerine çıkarmamaya, devri de aşağılarda tutmaya çalışarak ben de kendi okuluma geldim.

Öğlen Gebze'de bilinen özel bir honda servisine götürdüm (Kamar). Onlarında cihazı güncellemeye gitmiş yarın gelecekmiş. Yarın tekrar gideceğim (tabi yarın öğlene kadar yolda kalmazsam :)) Bu arada kendim yine bobin kablolarını sökerek arıza olup olmadığına baktım ama 4 bobinin de kablosu çıkınca motor sarsılıyor. Hepsi çalışıyor gibi görünüyor şuan.

Evet uzun bir yazı oldu, buraya kadar okuyanlara şimdiden teşekkür ederim. Forumda bu ve buna benzer problemlerle ilgili konular vardı hepsini okudum. Ama herkesin çözümü farklı olmuş. Aracın bujileri ne zaman değişmiş bilmiyorum. Subap ayarı ne zaman yapılmış bilmiyorum. Açıkcası lpg ayarının bozuk olduğunu düşündüğümden önce subap ayarı yaptırıp benzinde bir süre kullandıktan sonra lpg ayarını yol ayarı şeklinde yaptırmak için bekliyordum. Lpg ayarı için Kartal Mucip Otogazı önerdiler oraya gitmeyi düşünüyorum.

Sizlerin fikrini almak için bu konuyu açtım. Yarın karşılaşacağım ikilemler için hazırlıklı olmak istiyorum.

1. Bujiler değişmeli denirse hangi marka almalıyız? Kamar parçaların kendilerinde olduğunu söyledi dışarıdan parça bulup almak benim için zaman kaybı olacak. En hızlı şekilde çözmeliyim çünkü hem eşim hem ben her gün arabayla işe gidip geliyoruz.

2. Bobin arızası tekrarlarsa sadece arızalı bobini mi yoksa set olarak 4ünü mü değiştirmeliyim? Marka olarak ne önerirsiniz?

3. Bu iki ihtimal dışında problemin kaynağı ne olabilir? Aracı aldığımdan beri yaklaşık 9.000km yol yaptım. İlk aldığımda herhangi bir problem yoktu. Son 1 aydır problem yaşıyorum.

4. Subap ayarı ve boğaz kelebeği için de fiyat aldım 150 liraya onu da haftasonu yaptırmayı düşünüyorum.
 
Katılım
11 Ara 2018
Mesajlar
46
Tepki puanı
32
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic FB7 2013
Hocam yakın zamanda (bayramdan 10 gün önce) benzer sorunlarla yolda kaldım. Bir anda arabam çekişten düştü tüm ikaz lambaları yandı ve 3. Gözde hata gösterdi. Bulunduğum ilçede sadece bujileri değiştirdim, bobinleri de denedik ama arıza geçmedi. Başka hiç bir işlem yaptırmadan en yakın ildeki yetkili servise arabamı çekici ile götürdüm. 3 günlük inceleme sonucu lpg sisteminde bulunan bir kablonum şasi yapması sonucu arabaya gaz ve benzinin aynı anda geldiğini, buna bağlı olarak sübap ayarlarının aşırı derecede bozulduğunu, bu yüzden çekişin düştüğünü, beyaz duman attığını, yakıtı çiğ attığını belirtiler. Arızalı olan kablo değişti, subap ayarı yapıldı ve şükür hiç bir sorun kalmadı. Anlattıklarınız bana çok benzer sorunlar gibi geldi. Hatta konuyla ilgili form açmıştım. Bir inceleyin isterseniz. İnşallah basit bir sorundur hocam. Çok geçmiş olsun.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Sizin açtığınız konuyu da okumuştum ama problem tam aynı gibi gelmedi bana. Aracın çalışmaması ya da beyaz duman atma gibi bir problem yaşamadım ben. Ama yine de gaz ayarı yaptırmaya gittiğimde kontrol edilmesini isteyeceğim. Kablolarda şasi olduğunu nasıl kontrol edebilirler? Ayrıca usta yol testi yaparken sğbap aylarının gerekli olup olmadığını sordum çok fazla bozulmadığını ama yapmamın da faydalı olacağını söylemişti.
 
Katılım
11 Ara 2018
Mesajlar
46
Tepki puanı
32
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic FB7 2013
Ayrıca hocam kesinlikle bu tür arızalar için yetkili servise gitmenizi öneririm. Çünkü özel servisler deneme yanılma yoluyla tüm parçaları değiştirirler ve buji ile bobinler 2 bine patlar size. Ayrıca arıza gitmez ise tekrar da iade almazlar. Ama serviste kendi parçlarını deneyerek en azından gereksiz parça değişimi yapmıyorlar.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Haklısınız ben de öyle düşünüyorum ama 450 lira nere 1350 lira nere? Bir de problemin yalnız bobin den kaynaklı olmama durumu beni korkutuyor 1350 lira verip yine bobin yakarsa daha çok üzülürüm sanırım.

Bence en kısa sürede bujileri de değiştirin, ben ateşlemesinde dengesizlik olan bujinin bobine zarar verdiğini düşünüyorum. Eğer yeni aldığınız bobin orjinal DENSO ise sorun çıkarmayacaktır diye düşünüyorum ama piyasadaki sahte parça bolluğundan biraz süpheliyim açıkçası :unsure:

EK: Ayrıca ilerde lazım olabileceklere ilave bilgi vermek için yazıyorum, orjinal FB7 bobin'in Amerika satış fiyatı 75 dolar olarak görünüyor, yani yurtdışında şu kur ile 600 lira+gümrük+kargo ücreti ile temin edilme şansı da mevcut.

Buji için mutluhan 160 lira fiyat verdi bir piyasa araştırması yapacağım. Ona göre bujiler de değiştireceğim en kısa sürede. Haldız ve damlayı da arıyorum yedek parçaya bağlanmak imkansız.
 
Katılım
11 Ara 2018
Mesajlar
46
Tepki puanı
32
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic FB7 2013
GÜNCELLEME

Tekrardan merhaba. 2 hafta önce subap ayarı yaptırıp boğaz kelebeği temizliği yaptırdım. Daha doğrusu ustaya bıraktım bu işlemleri yaptığını söyledi (150tl). Bobin değiştiğinden beri yaklaşık 1 aydır arabayı benzinde kullanıyordum. Bugün kartal oto sanayide mucib otogaza yol ayarı yaptırmaya gittim.

Arızaları anlattım bujileri de değiştireceğimi söyledim. Önce buji değiştirmem için beni sanayide Yıldırım hondaya (Bülent usta) yönlendirdi. 11S ile biten ngk marka bujileri 450 tlye aldım. Eski bujilerde bunların aynısıydı. Eskileri kutuya koyup bana verdiler.

Tekrar mucib otogaza döndüm, yol ayarına çıktık. Test sonunda %10 luk bir düzeltme yapıldığını söyledi usta. Yani aslında çok büyük bir ayarsızlık olmadığını söyledi. Sistem temizliği için 3 parça ilaç kullandıklarını her bakımda önerdiklerini de söyledi. 150 liraya gelmişken onu da yaptırayım dedim. Benzin deposuna sıvı temizlik maddesi döktü. Lpg dolum ağzına gaz formunda bir şey sıktı. En son motor kapağından içeri sıvı bir madde ekledi. Bu maddenin motora zarar vermeyeceğini pistonlara yapışan ve onları koruyan bir sıvı olduğunu söyledi. Açıkçası son sıvı çok aklıma yatmadı ama yaptırmış bulunduk bir kere.

30 km boyunca yalnız benzinde kullanmamı daha sonra lpgyi tamamen doldurup bitene kadar lpg eklemeden kullanmamı söylediler.

Şu an araç için yapabileceğim bir bakım kalmadı, umarım sorun yaşamam. Bir süre lpgde kullanıp hem yakıta hem çekişe bakacağım, farklılık olursa yine buradan yazarım.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Cevaplar için teşekkür ederim öncelikle.

Bakımlarla ilgili bilgiyi eksik vermişim. Araç 110.000 km'ye kadar servis bakımlı. İlk sahibi kadın tüm bakımları serviste yapmış ve evraklar şuan bende. Silecek lastiğine varana kadar serviste değişim yapılmış, ufak tefek kaporta boya işlemleri olmuş. Aklıma gelince servis evraklarını açıp inceledim. Buji değişimi yapılmamış. Subap ayarı ise 2 sene önce 109.000 km'de yapılmış olarak görünüyor. Yine aynı bakımda şanzıman yağı değişmiş. Benim aracı aldığım kişi 2. sahibi ve şanzıman yağını 125.000de kendisi yine serviste değiştini söyledi ve bunu servise gidip teyit etmiştik arabayı alırken. Ama bujiyi değiştirip değiştirmediğini söyledi mi söylemedi mi hatırlayamıyorum.

Sabahtan servisi arayıp bujiler için bir fiyat alayım. Bobin markası önerebilecek misiniz? Şuan araçta 3 tane NAP marka var sanırım fabrikasyon onlar. 1 Tane maher var (130 tlye almıştım). Parçacı yec marka japon malı var demişti 300 tl civarında. Denso pek bulunmuyormuş dediğine göre. Bobini de mi servisten almalı?
yetkili servise git garanti çözüm !

servisler parça satışı var mı ben yok die biliyorum ama arastırmak gerek

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
11 Ara 2018
Mesajlar
46
Tepki puanı
32
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic FB7 2013
Buiileri keşke yetkili servisten alsaydınız. Bujiler sahte olabilir. Bunun dışında bence katkılara da boşa para vermişsiniz. Umarım sorunsuz kullanmaya devam edersiniz.

Önce ayar yaptırıp Maltepeye Mutluhana gidecektim buji için, önce buji değişimine yönlendirince parçacıya gittim. Yıldırım hondayı daha önce forumda arkadaşlar önermişti aklımda kalmış. Bujilerin kodları SILZKR7C11S orjinalliğine inanarak aldım.


yetkili servise git garanti çözüm !

servisler parça satışı var mı ben yok die biliyorum ama arastırmak gerek

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Parça satışı yapıyorlar damla 4 buji için zam geldi dedi 780 TL fiyat verdi. Mutluhan 1 hafta kadar önce 640 demişti. Tekrar aradım gitmeden ulaşamadım. Hayırlısı artık.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Önce ayar yaptırıp Maltepeye Mutluhana gidecektim buji için, önce buji değişimine yönlendirince parçacıya gittim. Yıldırım hondayı daha önce forumda arkadaşlar önermişti aklımda kalmış. Bujilerin kodları SILZKR7C11S orjinalliğine inanarak aldım.



Parça satışı yapıyorlar damla 4 buji için zam geldi dedi 780 TL fiyat verdi. Mutluhan 1 hafta kadar önce 640 demişti. Tekrar aradım gitmeden ulaşamadım. Hayırlısı artık.
Kodlarında sorun yok ama piyasada orjinal görünümlü çok fazla malzeme var, dışarda takan ustalar bile farkında olmuyor bu yüzden servisten alınmasını tavsiye etmiştik. Hayırlısı diyelim inş bir sorun yaşamazsınız :)
 
Katılım
31 May 2016
Mesajlar
612
Tepki puanı
130
Konum
Osmaniye
Hocam aracın yaşı ve kilometresi nedeniyle dengesiz çalışması ile ilgili hava filtresi ile boğaz kelebeği arasında ki hortumda yırtık var mı yok mu diye güzelce bir kontrol edin. Forumda ben dahil onu değişmeyen arkadaş kalmamıştır. Bu da aşırı hava girişine sebep olduğu için saçma davranmasına sebep oluyordu.

Honda Civic Fb7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Teşekkürler. Niyetim servisten almaktı anlık gelişti olaylar, aldık artık. Son 2 aydır soğudum zaten arabadan.
Doğrudur, sorunlar insanı araçtan soğutur :) Bende geçmişte Pejo ile çok kötü anılarım oldu, şu anda herkes yeni 3008 ve 2008lere bayılsa da ben Pejodan "benden uzak olsun" modundayım :)
Aracınız içinde eğer ilerleyen süreçte istediğiniz verimi alamazsanız en fazla aracı satarsınız, bu açıdan Civiclerin 2.el piyasaları canlı.
Ama sattığınız fiyata bu piyasada dengi muadil olarak ne alabilirsiniz, işte orası biraz soru işareti :unsure:
 
Geri
Üst