2013 FB7 - 1 Ayda 2 Kez Yolda Bırakan Arıza. Bobin mi? Buji mi? Farklı Bir Problem mi?

Katılım
11 Ara 2018
Mesajlar
46
Tepki puanı
32
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic FB7 2013
Herkese merhaba. Ocak 2020'de 2013 model fabrikasyon lpgli eco elegans 130.000 kmde otomatik vites civic'imi almıştım. Yaklaşık 7.5 aydır çoğunlukla severek zaman zaman eski dizel aracımın torkunu arayarak aracımı kullanıyordum.

1 ay önce kurban bayramından önce rutin 10.000 bakımını ve lpg bakımı ve ayarını yaptırarak memlekete gittim.

Bakımda kendi aldığım Mann hava ve yağ filtresini motul 8100 eco-nergy 5-30 yağı ve karbonlu polen filtresini değiştirdim. Brc servisinde de 2 lpg filtresini değiştirip gaz ayarını yaptırdım (bilgisayardan otomatik olarak yapıldı, yol ayarı yapılmadı). Hatta filtreleri değiştiren usta bu filtreler uzun zamandır değişmemiş (özellikle küçük olan 20.000 kmde bir değişmesi gereken), hatta filtre parçalanmaya başlamış deyip bana da filtreyi gösterdi.

Gerçekten filtrenin hem rengi kararmış hem de parçalanmaya başlamıştı.

Bakımdan sonra memlekete bayrama gittim ama aracın çekişinde bir düşüklük olduğunu hissediyordum. Yakıtı da genel olarak bana lpgli bir araç için fazla geliyordu (32 litre ile şehir dışı 320km, şehir içi en iyi 250 en kötü 180km).

Bayram sonu pazar günü yola çıkmak üzere aracı yükledim yakıtı aldım ve evden ayrıldım. 2km gittikten sonra araç teklemeye başladı ve motor arıza lambası yandı!

Sağa çektim kontağı kapattım biraz bekledim yeniden çalıştırdım herhangi bir sorun görünmüyordu. Tekrar yola çıktım tam ilçe merkezini çıkarken (yaklaşık 3 4 km sonra) araba yine gaz yemedi, motor arıza lambası esp lambası ve lastik basınç sensörü yanmaya başladı. Gaza sonuna kadar bassam da araç 40 50km hızı geçmeyecek şekilde kendini kapattı.

Babamı aradım arabayla geldi, kaputu açtık yağı suyu hidrolikleri hava filtresini gözle kontrol ettik bir problem bulamadık. Döndük sanayiye, pazar sabah 09:00 dükkanların çoğu kapalı. Eşim ve 3.5 aylık oğlumuz arabada. Önce onları babamın arabasıyla tekrar eve bıraktım. Sanayide açık akücü bulduk girdik. Aküyü ölçtü bir problem yok, kutup başını söktü, bekledi tekrar taktı. Çalıştırdık problem yine ortadan kalktı. Sanayinin içinde bir kaç tur attım biraz gaza yüklendim ve bingo! tüm ikaz lambaları tekrar yandı. Benzine alıp denediğimde problem kısmen çözülüyormuş gibi oluyordu ama sonunda yine arıza lambası yanıyordu.

Elektrikçiye yönlendirdi gittik kapalı dükkanın önüne aradık neyse elektrikçe geldi. Cihaza bağladı 2 numaralı bobin arızalı göründü. Bobinlerin kablolarını sök tak yaparak 2 numaralı bobinin işlevsiz olduğunu gördük. Bu sefer japon parçası satan bir dükkana gittik, tabii dükkan kapalı. Onu da aradık adam kahvaltı yapıyormuş bir 45 dakika da orada bekledik.

Neyse adam geldi dükkanı açtı, elinde olan Maher marka bobini aldık kendimiz değiştirdik. Bu arada parçacıya gelirken araç iyice kendini kapattı 10 km hızı bile geçmiyordu ve sürekli bir titreme vardı araçta. Bobini taktıktan sonra ilk çalıştırmada hiçbir şey değişmedi. Hatta kablosunu çıkardık yine işlevsiz görünüyordu yeni taktığımız bobin. Sonra akü kutup başını söküp 10 saniye kadar bekledik tekrar taktık lambalar söndü! Sanayi içinde bir kaç tur attım ve problem yoktu (SONUNDA!).

Tekrardan yola çıktık ve korka korka 700 km yol geldim. Şükür ki bir problem yaşayıp küçük bebeğimizle eşya dolu arabayla yolda kalmadım.

Ta ki bugüne kadar...

Bugün eşimi okula bıraktım dönerken yine arıza lambası yandı ve çekiş düştü. Arızaya artık aşina olduğumdan dörtlüleri yakıp kenara çektim. Motoru kapatıp yeniden çalıştırdım. Lpgyi kapatıp benzine geçtim ve hızımı 50 km'nin üzerine çıkarmamaya, devri de aşağılarda tutmaya çalışarak ben de kendi okuluma geldim.

Öğlen Gebze'de bilinen özel bir honda servisine götürdüm (Kamar). Onlarında cihazı güncellemeye gitmiş yarın gelecekmiş. Yarın tekrar gideceğim (tabi yarın öğlene kadar yolda kalmazsam :)) Bu arada kendim yine bobin kablolarını sökerek arıza olup olmadığına baktım ama 4 bobinin de kablosu çıkınca motor sarsılıyor. Hepsi çalışıyor gibi görünüyor şuan.

Evet uzun bir yazı oldu, buraya kadar okuyanlara şimdiden teşekkür ederim. Forumda bu ve buna benzer problemlerle ilgili konular vardı hepsini okudum. Ama herkesin çözümü farklı olmuş. Aracın bujileri ne zaman değişmiş bilmiyorum. Subap ayarı ne zaman yapılmış bilmiyorum. Açıkcası lpg ayarının bozuk olduğunu düşündüğümden önce subap ayarı yaptırıp benzinde bir süre kullandıktan sonra lpg ayarını yol ayarı şeklinde yaptırmak için bekliyordum. Lpg ayarı için Kartal Mucip Otogazı önerdiler oraya gitmeyi düşünüyorum.

Sizlerin fikrini almak için bu konuyu açtım. Yarın karşılaşacağım ikilemler için hazırlıklı olmak istiyorum.

1. Bujiler değişmeli denirse hangi marka almalıyız? Kamar parçaların kendilerinde olduğunu söyledi dışarıdan parça bulup almak benim için zaman kaybı olacak. En hızlı şekilde çözmeliyim çünkü hem eşim hem ben her gün arabayla işe gidip geliyoruz.

2. Bobin arızası tekrarlarsa sadece arızalı bobini mi yoksa set olarak 4ünü mü değiştirmeliyim? Marka olarak ne önerirsiniz?

3. Bu iki ihtimal dışında problemin kaynağı ne olabilir? Aracı aldığımdan beri yaklaşık 9.000km yol yaptım. İlk aldığımda herhangi bir problem yoktu. Son 1 aydır problem yaşıyorum.

4. Subap ayarı ve boğaz kelebeği için de fiyat aldım 150 liraya onu da haftasonu yaptırmayı düşünüyorum.
 
Katılım
11 Ara 2018
Mesajlar
46
Tepki puanı
32
Konum
Kocaeli
Aracınız
Civic FB7 2013
Hocam aracın yaşı ve kilometresi nedeniyle dengesiz çalışması ile ilgili hava filtresi ile boğaz kelebeği arasında ki hortumda yırtık var mı yok mu diye güzelce bir kontrol edin. Forumda ben dahil onu değişmeyen arkadaş kalmamıştır. Bu da aşırı hava girişine sebep olduğu için saçma davranmasına sebep oluyordu.

Honda Civic Fb7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Hortumu 3 4 kez elle ve gözle kontrol ettim herhangi bir yırtık göremedim.


Doğrudur, sorunlar insanı araçtan soğutur :) Bende geçmişte Pejo ile çok kötü anılarım oldu, şu anda herkes yeni 3008 ve 2008lere bayılsa da ben Pejodan "benden uzak olsun" modundayım :)
Aracınız içinde eğer ilerleyen süreçte istediğiniz verimi alamazsanız en fazla aracı satarsınız, bu açıdan Civiclerin 2.el piyasaları canlı.
Ama sattığınız fiyata bu piyasada dengi muadil olarak ne alabilirsiniz, işte orası biraz soru işareti :unsure:

Aynı fiyata alabileceğim bana hitap eden bir araç yok. 2015 model üzeri dizel otomatik İ30 istiyorum ama arada 30.000 TL kadar fark çıkıyor.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Aynı fiyata alabileceğim bana hitap eden bir araç yok. 2015 model üzeri dizel otomatik İ30 istiyorum ama arada 30.000 TL kadar fark çıkıyor.
Evet dediğiniz gibi fiyat bandında şu aşamada temiz bir FB7nin pek rakibi yok.
DCT şanzımanlı i30 düşünüyorsanız bence hiç düşünmeyin çünkü çift kavrama oldukları için kaçınılmaz baskı balata değişim maliyeti olacaktır.
Klasik tork konvertörlü olan i30ların şanzımanları sıkıntılı değil ama onlarında tüketimleri dizel için bariz yüksek, tüketim olarak tanıdığımın i30'u şehiriçinde 7,5 lt altına pek inmiyordu, bu yüzden satıp Renault almıştı. Ayrıca 100bini geçmiş bir dizelin enjektör ve turbo sorun ihtimali de her zaman gözönünde bulundurulmalı.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Anlaşılamayan tekleme durumlarında bobinlerin akım iletim değerlerini ölçmek faydalı olabilir, basitçe bobindeki akım kontrolünün nasıl yapılacağına dair linkteki videonun incelenmesini öneririm,

 
Geri
Üst