araba kasıyor diyorum kullanmayı bilmiyorsun diyorlar
kardeşim bu araba 5000/6000 devirde gidiyor d deyken 4500 de vites değiştiriyor geri aynı vitese dönmek zorunda kalıyorsun
ben bu konuyu açarken birkaç diyecek lafı olan var mı acaba kullanma tavsiyesi çıkar mı diye açtım maşallah yerin dibine soktunuz ne arbadan anlamadığım kaldı ne kullanmayı bilmediğim 2002 95 şahinim vardı sonra 1,9 doblo sonra 1,5 lada sora 1,2 corsa sonra 1,8 vectra sonra 1,4 linea sonra 1,3 linea
ha bu arda şöforlük yaptım megam 2 passat 1,8 ve 16 dizeli focus 1,6 dizel 1,5 cilio bunları günlük değil bayaa bir kullandım en son honda aldım 3 mart
şimdi buraya vercek tavsiyesi olan yazsın
ibrahim , ben sana ne desem havada kalır
bütün arabaları kullan hepsinin ayrı bi kullanımı vardır bunu sen de biliyorsun ben de biliyorum.. Vereyim mercedes altına bakalım ne diyeceksin , mesela
şimdi bizim hondalara gelirsek , araçlar aslında seri (manuel) , otomatik dersen evet biraz hantallığı var kabul.. topladığında kurşun gibi atar...
yokuş olayına gelirsek , çok dik yamaç yada yokuş artık hangisini dersen , 80 90 ile girersen sorun çıkacağını sanmam... Çoğu yokuşta da çıkmıyor zaten. Zaten çıkıyorsa ilk viyadükten at arabayı.
ama 40 ile girersen ortalama her arabada bayılma gözlenebilir. bu da normaldir..
şimdi sokak arası mahalle arası bi yokuştur , sen gaza dokunursun çıkıyor dersin bu da bambaşka bi anlam katar olaya ...
Burda önemli olan yokuşu nasıl çıktığın , direk kapalı olarak yazmışsın ifadeni o yuzden ne desem tam bilemedim...
Sana basit iki örnek vereyim 45 derece eğilimli bi yokuşu sıfır km den yani direk kafadan gaza basarak tırmanacaksın , MAZDA 2 , 1500 cc motor ile 1. vitesde çıkar 2. vitese at baydırırsın... bu bir örnek (mazda honda japon ortak nokta diye yazdım ) o yokuşun honda denemesini yapmadım ama 2 de bayılacağını sanmıyorum denerim yakın bi zamanda... Yokuşu gör "S" şeklinde ve gidiş geliş 1.5 şerit. Sadece hayal et...
Aynı yokuşu Opel ile çık belki 2. viteste bayılmayabilir. Ya da FORD ile çık belki çıkarsın 2. vitesde bilemeyiz her araç aynı değil sonuçta...
Başka bi örnek vereyim , istanbul u bilir misin bilmem , haliç ten çık Boğaziçi köprüsü - mecidiye yönüne doğru giderken bir yamaç vardır sağa virajlı E5 in ortasında... o yokuşa gir 80 ile araban bayılır... o yokuşun da eğimi , asfaltın verdiği kat sayı araçta hız düşmesine neden oluyor mecbur gaza basacaksın yoksa yavaşlıyorsun. Altında en baba arazi araci olsa bile...
Ankara da 6 sene yaşadım , yokuşlarını bilirim 90 derecedir neredeyse , her araba da çıkamaz kabul ediyorum... Ama senin yokuşta bayılma boğulma nedir hangisidir?
-------------------
Sana tavsiyem şu olur , D ile düz yolda sür , yokuşu gördün mü S ye al , S ye aldıgında gazı kokleme yapmazsın , ilk 3 vites otomatik atar sen de o arada yokuşu bitirmiş olursun... ( tabi bu mahalle arası yokuşlar için geçerli )