Econ acik lpg'li otomatik civicte özellikle arac yolcu ile dolu ise yokuşlarda performans kaybı "hissedilir" derecede oluyor, bu da gayet normal. (Ben aracı aldığım ilk 6 ay econ acik kullandim, 9 aydir da kapali) otomatiklerde econ kapalıyken vites yükseltme gözlemlerime göre 3 şekilde oluyor: hafif basarsanız, göstergelerin kenarlari yeşil oluyor, az yakiyor ve cok yavas hızlanıyor; orta derecede basarsanız devir 3000-4000 civarina gelesiye kadar mevcut vitesi degistirmiyor ve normal/sakin bir sollama yapabiliyorsunuz; bir de dipgaz (ingilizcesi kick down) yapınca genelde iki vites birden düşürerek 4000 devir civarindan 6750 devre kadar vites büyütmüyor, motor sesi ciddi şekilde geliyor ve "acil" bir sollama yapabiliyorsunuz (turbolu araçlar kadar olmayabilir ama araci tanıyanlar icin gayet yeterli). Şimdi aracı ilk kullandigimda özellikle doluyken uzun yolda yokuşlarda ne seviyede gaza basacağım konusu kafamı kurcalamisti, ama artık yukarida bahsettigim sekilde yokusa gelmeden gaza "orta derecede" basarak yokus icinde gitgide azaltıyorum, mesela normalde 100 ile gittigim yolda yokusa gelmeden yokus oncesi 120ye çıkıp, yokusun tepesinde 90a düşüyorum (zaten tepebaslarinda güvenlik açısından hızı azaltmak gerek). Böylelikle ekonomik ve arabayi cok bagirtmadan ve çok hız kaybetmeden yokusu çıkıyorum. (Ama uzun yolda econ açıksa vites atma rejimi değişiyor ve yokus problem oluyor bilginiz olsun.) Arabayi satma meselesine gelince forumda cok ayrıntılı bir sekilde yer aldığı üzere, fiyat/performans, sorunsuzluk, donanim-guvenlik, 6 yıl garanti, sorunsuz otomatik vites gibi bircok konuda pek alternatifi yok. Toyota alirsaniz vitesi problem, vw grubunun vites, turbo bozulması ayrica envai çeşit motor-elektrik aksamindaki problemler çıkma ihtimali var. Civicten sahsen bircok acidan memnunum.