Frenleri az kullanan bir tek ben değilmişim, gerçekten mutlu oldum
genelde şehir içi kullanıyorum ama müsait olmayan yerlerde yüksek hızlara çıkmadığım gibi ani yavaşlamalar yapmıyorum, o yüzden gazı kesmek vites küçültmek yokuş aşağı olmayan yolda her zaman yetiyor, frenleri sadece acil durumlarda ve yokuş inerken kullanıyorum.
Sürekli fren kullanarak yavaşlayan ve kısa düzlüklerde çok hızlanıp sonra ani frenle bir hızlanıp bir yavaşlayarak kullananlar sadece balata masrafı ile kurtulamıyor, işin içine incelen ve çizilip üzeri pot yapan diskler de girerse bir 5000TL lik olunur
tornalama ve taşlamaya karşıyım, disk bozulduysa değiştirmek gerekir, bunların üzerine birde hidrolik değiştirilecek o kadar frenlemenin sıcağına gelen hidroliğin ömrü fazla dayanmaz. Fren hidroliği sıcağı balata üzerinden kaliperden kaliper pistonu arkasından çeker, sürekli sert fren yapılırsa hidrolik disk ve balata sürtünmesi ile kaliper arkasındaki pistondan hidrolik yağına ısı yansıması yapar ve hidrolik sert fren kullanımında daha çok ısınır, birçok kişi bilmese de fren hidroliği bu şekilde balata ve diskin sürtünmeyle oluşan sıcağını epeyce bir miktar çeker. Basınç ile sıkıştırılan yağın sıcağı artar derler ama aslında frenlemede yağı bozan şey basınç değil sürtünme ısısıdır.