2017 hb fren balatası fiyatlari

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan izmirya
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
10 Mar 2020
Mesajlar
117
Tepki puanı
89
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Fc5 aracımın ön balatasını değiştirmiştim. Brembo marka balata aldım. Frenler berbat oldu. Arabanın durması için resmen güç uyguluyodum pedala. 2bin km anca sabredebildim. Sonra ate marka balata alacakken işimi şansa bırakmamak için orijinal balata aldım sadece önler 730 tl idi. Ate marka ozman 470 tl idi. Bu arada orjinaller ate marka değil. Gelelim orijinal balataya vallahi diskin alışma süreci bile olmadı takar takmaz süper sıfır haline döndü ayağımı koysam pedala araç duruyor. Aman diyim başka marka takma hele de takıntılıysan hiç bulaşma. Ama ate marka da hala aklımda bi dahakine ondan alıp deneyeceğim

SM-G975F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bilgilendirme için teşekkürler, orjinalin ate olduğunu söylemem şundan kaynaklı, kaliper üreticisi kimse disk ve balatada ona aittir. Tekeri söküp baktığınızda kaliperin iç yüzeyinde ate yazıyor. Araç konusunda hassasım ve ate ile ilgili bir çözüm bulamazsam ve sizin gibi diğer yan sanayi parçaları tecrübe edip öneren olmazsa 5000 de olsa fiyatı hamama giren terler deyip değiştireceğim. Şu arabanın herşeyi çok güzelde bu bakım masrafları beni bitirecek..
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Frenler, lastikler, direksiyon sistemi canınızı emanet ettiğiniz şeyler, şakaya, ucuza gelmez diyorum, ama pahalı diyorsunuz, frenler sıkıntı yaratsa ve gerektiği yerde frene basıp duramazsanız çok daha pahalıya gelir.

Ben hayatımda hiçbir zaman performans kalite ve ucuz fiyatın bir araya geldiğini görmedim, birde bu bahse konu parça frendir, sunroof camı stop lambası ampülü falan değil ki keyfe keder ucuza kaçalım?. Eskiden FC5 ve FK7 fren balatası değiştirmeye 2000 2500 lira gibi rakamlar söyleniyordu zamanla ucuzlar dedim 1700 liralara inmiş, ben değiştirene kadar 1500 ü görür.

Diskleri de unutmayın balatası 1700 lira olan arabanın fren diskleri 5000 liradır:), Civic 10. nesilin fren sistemi komple Ate marka, kaliper, disk, balata, vakum sistemi, hidrolik boruları vs. Ate binek araçlarda kullanılan en lüks markalardan birisi. Servis haricinde dışardan da alsanız Ate parçaları heryerde pahalıdır, Civic i satın alırken konfigürasyonla fren sistemi markasını tercih etme olanağı olsa TRW, Brembo, AP racing, EBC vs. seçemiyoruz ki, Honda gitmiş Ate yi tercih etmiş, bu marka çok mu mükemmel deseniz? hayır değil, sadece lükse kaçmışlar. Ama bu saatten sonra Ate nin halihazırdaki disk ve kaliper gibi parçalarıyla beraber çalışacak olan başka marka bir balata takıp yeni maceralara atılma tercihi size kalmış, hoş olmayabilir.

90-100km/s gibi yüksek süratlerde fren yapmadığınız sürece 20-30km hızlarda düz yolda kısa süreli frenlemeler ile balataları kolay kolay bitiremezsiniz, frenlerin asıl düşmanı yüksek hızlarda uzun süreli yapılan frenlemeler, öndeki aracı yakın takip edeceğim diye bir gaza bir frene basarak sürüş yapma neticesinde frenlerin aşırı sıcak çalışmasıyla balatalar çok hızlı aşınır. Onun dışında 60-70km hızla giderken otomatik vitesle dahi gaz kestiğiniz zaman 200-300 metre içinde düz yolda hiç fren yapmadan 10km hıza inersiniz 10km hızda durmak için istediğiniz kadar frene basın 15 sene bitmez o balatalar:) yokuşları inmeden önce yukardan yavaş hızda inmeye başlayın. Bu şekilde sürüş yaptığınızda 10dk lık yolda en fazla bir dakika kaybınız olur.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Kompresyon freni yapmaktan korkmayın Honda nın motorunu kompresyon freni yaparak kuru hava emdirip hararet yaptırıp bozamazsınız, ancak motor devrine ve küçülttüğünüz vitesin oranına dikkat edin, bu daha önemli. Bir vites aşağı çekmek benzinli motorda 3000rpm yi geçmemek, vites küçültünce devir tuttururken 1000rpm farkla motorla frenletmek yokuş inerken motora şanzımana en ufak bir zarar verecek kadar etki etmeyecektir. Zaten düz yolda CVT yi D den S ye takınca 2000rpm den 3000 e fırlıyor,

manuel viteslide sol ayak freni kullanmadan da rev match yapabilirsiniz, daha basit bir iş, sol ayak debriyajı dürter dürtmez sağ ayakla ara gazı verip vitesi düşürüp daha sonra kavramayı yapıştırınca yetersiz gelirse sağ ayakla gazdan kaldırıp hafif frene dokunabilirsiniz. Zamanla alışılıyor. Rev match ı güzel öğrenirseniz kompresyon freni yapacağım diye vites küçültürken debriyajı yememiş olursunuz.

Otomatik şanzımanla, kulakçık olmayanlar vites kolundan 1-2-3 yada L ile veya S ile 3000-3500rpm yi aşmadan risksiz biçimde yokuş inebilir yada yavaşlayabilir.

dizel motorlara kompresyon freni pek önerilmez, bütün dizellerin piston kolu uzundur, motor devri kompresyon freni yaparken dizel motorda 4000rpm yi geçerse iyi şeyler olmayabiliyor, piston kolu kırabiliyor. Benzinlide 4000-5000rpm ye kadar problem olmaz ama manuel vites değilse yüksek devirlerde CVT den korkulur fazla zorlamamak lazım. Fail safe var otomatik şanzımanla çok küçük viteslere geçmenize mani oluyor ancak yinede dikkat etmek lazım.

Turbolu motorda gaz vermediğiniz zaman kompresyon olmaz, gaz kesince atmosferik kadar yavaşlatamıyor, hızlanırken daha sonra yavaşlamanız gerekirse diye düşünürken daha dikkatli kararlar vermek istiyor.

My Earth Dream felsefesiyle hazırlanmış güç ünitesiyle donatılmış Honda nızın çevreci ve sportif olan tek tarafı eksoz gazı ve yakıt verimliliği değil aslında, siyah balata tozlarınızı etrafa saçmayın:)
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Mar 2020
Mesajlar
117
Tepki puanı
89
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Kompresyon freni yapmaktan korkmayın Honda nın motorunu kompresyon freni yaparak kuru hava emdirip hararet yaptırıp bozamazsınız, ancak motor devrine ve küçülttüğünüz vitesin oranına dikkat edin, bu daha önemli. Bir vites aşağı çekmek benzinli motorda 3000rpm yi geçmemek, vites küçültünce devir tuttururken 1000rpm farkla motorla frenletmek yokuş inerken motora şanzımana en ufak bir zarar verecek kadar etki etmeyecektir. Zaten düz yolda CVT yi D den S ye takınca 2000rpm den 3000 e fırlıyor,

manuel viteslide sol ayak freni kullanmadan da rev match yapabilirsiniz, daha basit bir iş, sol ayak debriyajı dürter dürtmez sağ ayakla ara gazı verip vitesi düşürüp daha sonra kavramayı yapıştırınca yetersiz gelirse sağ ayakla gazdan kaldırıp hafif frene dokunabilirsiniz. Zamanla alışılıyor. Rev match ı güzel öğrenirseniz kompresyon freni yapacağım diye vites küçültürken debriyajı yememiş olursunuz.

Otomatik şanzımanla, kulakçık olmayanlar vites kolundan 1-2-3 yada L ile veya S ile 3000-3500rpm yi aşmadan risksiz biçimde yokuş inebilir yada yavaşlayabilir.

dizel motorlara kompresyon freni pek önerilmez, bütün dizellerin piston kolu uzundur, motor devri kompresyon freni yaparken dizel motorda 4000rpm yi geçerse iyi şeyler olmayabiliyor, piston kolu kırabiliyor. Benzinlide 4000-5000rpm ye kadar problem olmaz ama manuel vites değilse yüksek devirlerde CVT den korkulur fazla zorlamamak lazım. Fail safe var otomatik şanzımanla çok küçük viteslere geçmenize mani oluyor ancak yinede dikkat etmek lazım.

Turbolu motorda gaz vermediğiniz zaman kompresyon olmaz, gaz kesince atmosferik kadar yavaşlatamıyor, hızlanırken daha sonra yavaşlamanız gerekirse diye düşünürken daha dikkatli kararlar vermek istiyor.

My Earth Dream felsefesiyle hazırlanmış güç ünitesiyle donatılmış Honda nızın çevreci ve sportif olan tek tarafı eksoz gazı ve yakıt verimliliği değil aslında, siyah balata tozlarınızı etrafa saçmayın:)
Hocam teşekkürler bilgilendirmeler için, hiç birimizin canı tabiki 1700’den de 5000’den de değerli değil. Bu arabayı sıfır alsaydım ve sadece ben kullansaydım 100.000 km baremini zorlardım diye düşünüyorum. Çünkü bende gerekemedikçe fren yapan bir sürücü değilim ama aracı bende önce kullananlar ve eşim (her gün sabuncubeli in çık) bana yolun sonunu gösterdi yapabileceğim birşey yok..
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,368
Tepki puanı
1,288
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Orijinali ate diye biliyorum ama benim araçtan çıkan bunlar. Bende serviste değiştim ön arka çok ötüyor tutması frenleme mesafe falan güzel.IMG_20201219_005743.jpeg
 
Katılım
8 Ağu 2017
Mesajlar
57
Çözümler
1
Tepki puanı
45
Konum
kocaeli
Aracınız
Benim eski aracım 2016 fc5 idi . Ön balataları ben kendim değiştirdim. Üstünden çıkan ve taktığım ate değildi. Farklı bi marka şuanda hatırlayamadım. Hiç duymadım bi marka idi. Ayrıca kalioerlerde aynı markadan dı. Şimdi 2020 aldım onunki nedir bilmiyorum. Lastikleri değiştirirken fotoğraf çekebilirsem paylaşırım. Yalnız hb ile sedan farklı olabilir

SM-G975F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
10 Mar 2020
Mesajlar
117
Tepki puanı
89
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Benim eski aracım 2016 fc5 idi . Ön balataları ben kendim değiştirdim. Üstünden çıkan ve taktığım ate değildi. Farklı bi marka şuanda hatırlayamadım. Hiç duymadım bi marka idi. Ayrıca kalioerlerde aynı markadan dı. Şimdi 2020 aldım onunki nedir bilmiyorum. Lastikleri değiştirirken fotoğraf çekebilirsem paylaşırım. Yalnız hb ile sedan farklı olabilir

SM-G975F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Yani bu konuda bir iddaada bulunamam hocam çünkü benim aracımda hb. Türkiyede maliyetler gözetilerek bazı değişiklikler olmuşmudur, burası Türkiye herşey olabilir ? Ama dediğiniz gibi kaliperin yan yüzeyinde marka yazar oraya bakıp bizi bilgilendirirseniz memnun olurum. Belki servis dışı balata seçiminde ikame ürün için bizlere yol açar.
 
Geri
Üst