Kompresyon freni yapmaktan korkmayın Honda nın motorunu kompresyon freni yaparak kuru hava emdirip hararet yaptırıp bozamazsınız, ancak motor devrine ve küçülttüğünüz vitesin oranına dikkat edin, bu daha önemli. Bir vites aşağı çekmek benzinli motorda 3000rpm yi geçmemek, vites küçültünce devir tuttururken 1000rpm farkla motorla frenletmek yokuş inerken motora şanzımana en ufak bir zarar verecek kadar etki etmeyecektir. Zaten düz yolda CVT yi D den S ye takınca 2000rpm den 3000 e fırlıyor,
manuel viteslide sol ayak freni kullanmadan da rev match yapabilirsiniz, daha basit bir iş, sol ayak debriyajı dürter dürtmez sağ ayakla ara gazı verip vitesi düşürüp daha sonra kavramayı yapıştırınca yetersiz gelirse sağ ayakla gazdan kaldırıp hafif frene dokunabilirsiniz. Zamanla alışılıyor. Rev match ı güzel öğrenirseniz kompresyon freni yapacağım diye vites küçültürken debriyajı yememiş olursunuz.
Otomatik şanzımanla, kulakçık olmayanlar vites kolundan 1-2-3 yada L ile veya S ile 3000-3500rpm yi aşmadan risksiz biçimde yokuş inebilir yada yavaşlayabilir.
dizel motorlara kompresyon freni pek önerilmez, bütün dizellerin piston kolu uzundur, motor devri kompresyon freni yaparken dizel motorda 4000rpm yi geçerse iyi şeyler olmayabiliyor, piston kolu kırabiliyor. Benzinlide 4000-5000rpm ye kadar problem olmaz ama manuel vites değilse yüksek devirlerde CVT den korkulur fazla zorlamamak lazım. Fail safe var otomatik şanzımanla çok küçük viteslere geçmenize mani oluyor ancak yinede dikkat etmek lazım.
Turbolu motorda gaz vermediğiniz zaman kompresyon olmaz, gaz kesince atmosferik kadar yavaşlatamıyor, hızlanırken daha sonra yavaşlamanız gerekirse diye düşünürken daha dikkatli kararlar vermek istiyor.
My Earth Dream felsefesiyle hazırlanmış güç ünitesiyle donatılmış Honda nızın çevreci ve sportif olan tek tarafı eksoz gazı ve yakıt verimliliği değil aslında, siyah balata tozlarınızı etrafa saçmayın