2017 Honda Civic HP jant ve lastik

Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Orijinal jant ve lastik alın zaten yere yakın bir arabaya spor yaya ne için takarlar anlamiyorum (Türkiye konumunda)

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
görüntü imiş:) benim bir arkadaş vardı civic es i vardı e coil over yaptırıp dip bastırdı bütün yüksek kasislerde altı vurup ön tekerlekler havada boşa çıkıyor ve askıda kalıyordu tabi çapraz geçerim buradan derken oluyor bunlar, sonra rica edip birilerine altını sürte sürte arabayı çektiriyorlardı arkadan gelen trafik felç:), arka tekerlekleri 3-4º derece kamberli birisi daha vardı o da aynı 1999 civic:) sordum nasıl kullanması zor olmuyor mu? içten yanaktan yere basan tekerlek yüzünden haftada bir lastik patlatınca kamberi düzelttirmiş:), işyerinden bir arkadaş otomatik ES7 ye air süspansiyon taktırmıştı arabayı park edip yüksek bırakmış air i direk aküye bağlamış alel acele durduğu yerde azar azar hava kaçırınca kompresör sürekli çalışmış aküsü bitti araba otomatik olunca vurduramadı da saatlerce akü takviyesi yapacak insan bekledi:) hyundai getz e FK marka çin malı en ucuzundan 5 santim alçaltan yay alıp bir süre kullandıktan sonra park yerinden çıkarken arka yayı kırılan ve arka lastiğe giren yay demiri tekerleğini çizip parçalayan birisi vardı eibach pahalı gelmiş öyle diyorlar, bu yay otobanda 160 la giderken kırılsaydı çok daha ucuza gelirdi değil mi?.

ikinci el bir araba almış bir arkadaş ve zamanında arabaya katalitik konvertör iptali yapılmış arkadaşın haberi yok ikinci el alırken dikkat etmemiş, muayene zamanı gelince TÜV den katı kuralcı bir muayene operatörüne denk gelmiş ve bakmışlar katalizör olması gereken yerde düz boru var demişler ağır kusur bu araba geçmez, sonra bu arkadaş eksozcuya gidiyor eksozcu diyor ki orjinal katalizor 1200 lira yan sanayi var 800 lira demiş çok pahalı araba zaten 30000 lira bu para bende yok eksozcu demiş o zaman kiralık veririz 150 liraya takarız işin bitince sökeriz:) katalizör kiraladı geçti muayeneden sonra eksozcuya geri gitti söktürdü:)

çıkma bozuk tofaş karbüratörü alıyorlar orta susturucuya delik açıp etrafını kaynakla doldurup takıyorlar altta böyle bakınca hemen görünmüyor da :) karbüratörün klapeye bir tane en ucuzundan merkezi kilit motoru klapeyi açıp kapasın diye birde o kilit pompası motoruna gizli tesisat çekip direksiyon altına düğme takıyorlar 200 liraya vanalı eksoz:) bas bas ötüyor cayır cayır:) polis duymasın anında bağlıyor arabayı:)

Bunlar hep modifiye:)

Aynen size katılıyorum, modifiye işi çocuk oyuncağı değil, kanuni yönetmeliklerden, şartnamelerden, kullanışlılık, emniyet ve güvenilirlik faktörüne kadar dikkat edilmesi gereken yüzlerce detay var. Türkiye de bu işi doğru dürüst yapmak çok çok zor, tuning dükkanında serbest biçimde perakende satılan modifiye parça aynı zamanda kullanımı yasak olan parça oluyor böyle bir tezat var.
 
Katılım
6 Eyl 2019
Mesajlar
16
Tepki puanı
2
Konum
Kocaeli darıca
görüntü imiş:) benim bir arkadaş vardı civic es i vardı e coil over yaptırıp dip bastırdı bütün yüksek kasislerde altı vurup ön tekerlekler havada boşa çıkıyor ve askıda kalıyordu tabi çapraz geçerim buradan derken oluyor bunlar, sonra rica edip birilerine altını sürte sürte arabayı çektiriyorlardı arkadan gelen trafik felç:), arka tekerlekleri 3-4º derece kamberli birisi daha vardı o da aynı 1999 civic:) sordum nasıl kullanması zor olmuyor mu? içten yanaktan yere basan tekerlek yüzünden haftada bir lastik patlatınca kamberi düzelttirmiş:), işyerinden bir arkadaş otomatik ES7 ye air süspansiyon taktırmıştı arabayı park edip yüksek bırakmış air i direk aküye bağlamış alel acele durduğu yerde azar azar hava kaçırınca kompresör sürekli çalışmış aküsü bitti araba otomatik olunca vurduramadı da saatlerce akü takviyesi yapacak insan bekledi:) hyundai getz e FK marka çin malı en ucuzundan 5 santim alçaltan yay alıp bir süre kullandıktan sonra park yerinden çıkarken arka yayı kırılan ve arka lastiğe giren yay demiri tekerleğini çizip parçalayan birisi vardı eibach pahalı gelmiş öyle diyorlar, bu yay otobanda 160 la giderken kırılsaydı çok daha ucuza gelirdi değil mi?.

ikinci el bir araba almış bir arkadaş ve zamanında arabaya katalitik konvertör iptali yapılmış arkadaşın haberi yok ikinci el alırken dikkat etmemiş, muayene zamanı gelince TÜV den katı kuralcı bir muayene operatörüne denk gelmiş ve bakmışlar katalizör olması gereken yerde düz boru var demişler ağır kusur bu araba geçmez, sonra bu arkadaş eksozcuya gidiyor eksozcu diyor ki orjinal katalizor 1200 lira yan sanayi var 800 lira demiş çok pahalı araba zaten 30000 lira bu para bende yok eksozcu demiş o zaman kiralık veririz 150 liraya takarız işin bitince sökeriz:) katalizör kiraladı geçti muayeneden sonra eksozcuya geri gitti söktürdü:)

çıkma bozuk tofaş karbüratörü alıyorlar orta susturucuya delik açıp etrafını kaynakla doldurup takıyorlar altta böyle bakınca hemen görünmüyor da :) karbüratörün klapeye bir tane en ucuzundan merkezi kilit motoru klapeyi açıp kapasın diye birde o kilit pompası motoruna gizli tesisat çekip direksiyon altına düğme takıyorlar 200 liraya vanalı eksoz:) bas bas ötüyor cayır cayır:) polis duymasın anında bağlıyor arabayı:)

Bunlar hep modifiye:)

Aynen size katılıyorum, modifiye işi çocuk oyuncağı değil, kanuni yönetmeliklerden, şartnamelerden, kullanışlılık, emniyet ve güvenilirlik faktörüne kadar dikkat edilmesi gereken yüzlerce detay var. Türkiye de bu işi doğru dürüst yapmak çok çok zor, tuning dükkanında serbest biçimde perakende satılan modifiye parça aynı zamanda kullanımı yasak olan parça oluyor böyle bir tezat var.

Açıkalmaaların için teşekkür.orjinal jant baktım sahibinden lastik takım 15.000 de sökülmüş sence ne yapayım .aracı aldığım kişide orjinal jantlar yokmuş orjinali vermiş üzerindeki jantı almış ayrıca yayları da değiştirmiş spor yay takmış ama orjinal yayları verdi aldığım kişi .ne yapayım .birtarftan da araca üzerindeki jantlar da yakışıyor ne tavsiye edersin


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Açıkalmaaların için teşekkür.orjinal jant baktım sahibinden lastik takım 15.000 de sökülmüş sence ne yapayım .aracı aldığım kişide orjinal jantlar yokmuş orjinali vermiş üzerindeki jantı almış ayrıca yayları da değiştirmiş spor yay takmış ama orjinal yayları verdi aldığım kişi .ne yapayım .birtarftan da araca üzerindeki jantlar da yakışıyor ne tavsiye edersin


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
şu anda üzerindeki jant ve lastik takımı muayeneden geçer ise problem yok ancak TÜV kurallarına göre jant ve lastikler araç ile uyumlu olmalıdır deniliyor ayrıca jantlar lastiklerle uyumlu olmalıdır deniliyor yani buradan anlaşılan arabanın kullanma kılavuzu ve kapı içi etiketinde iki üç çeşit jant lastik kombinasyonu yazar bunlardan birisi araca takılırsa geçer ancak bunların harici ebatlar geçmeyebilir, birde jant lastik uyumu var o da şöyle mesela bazı modifiyeciler karpuz jant dediğimiz geniş jant dar lastik takarak yanakları konik biçimde görüntü yapıyorlar bunlar da geçmiyor anladığım kadarıyla, FK7 HB civic te kapı içi etikette sadece 235 45 R17 yazıyordu hatırladığım kadarıyla.

air süspansiyonlu bir tofaş şahin ile muayeneden geçer almış arkadaşım da var muayeneden geçmeden önce orjinal yüksekliğine getirdim diyor öyle geçmiş basık yada çok yüksek halde geçmiyormuş mesela bu bir örnek. Yani jant lastik araca uyumsuz diye kesin kez muayeneden kalır da diyemem TÜV ün insafına bağlı birazda.

Buradan bakabilirsiniz jant ve lastikler ile ilgili madde bu pdf linkinde aşağılarda

şu alttaki siteye lastik ve jant seçimi yapmadan önce girip kontrol etmenizde fayda var bu sitede lastik ebatlarını karşılaştırabiliyorsunuz sol tarafta tyre comparison sekmesine tıklayıp ebat karşılaştırması yaptım



225 45 R18 bir tekerlek ile 235 45 R17 tekerlek arasında yüzde 2,7 kadar bir çap farkı mevcut ve bu sebeple siz gerçekte 150km hızda giderken göstergeniz 146km hızı gösterir diyor reelde 50km hızda giderken de gösterge 48,7km hız gösterir diyor.

çap büyüdüğü için araba yükselir bu sebeple yayları değiştirip arabayı alçaltıp basıyorlar, üzerindeki jant ve lastikler ile orjinal yayları takarsanız arabanız orjinal 235 45 R17 lastikli halinden 8,5mm daha yüksek kalır. Çap büyüdüğü için 0-100 değerini 8,2 saniyede alamazsınız 8,5-8,8 saniyelere hatta 9 saniyeye çıkar yakıt tüketimi artar, Ancak otobanda 200km hızla motor ECU sundaki fabrika ayarlı limitöre takılı kaldığınız zaman gerçekte 215-220km hız yapıyor olursunuz.

yani bunları çelik jant alıp takarken nedense Türkiyedeki birçok çelik jant satıcısı müşteriye söylemiyor adamlar satma derdinde sen beğen yeterli diyorlar:)

Ben bildiklerimi yazdım siz değerlendirin:) anladığım kadarıyla eğer lastik sesi dışında bir şikayetiniz yoksa şimdilik hepsi öylece kalabilir, eğer alt sürtmesi yol tutuş sorunu gibi başka sıkıntılar yaşarsanız muayenede problem olursa yada yakıt tüketimi hızlanma sıkıntınız olursa jant lastikleri veya yayları değiştirirsiniz, kararı size bırakıyorum:) lastik sesini lastik ve jant değiştirerek civic te pek gideremezsiniz:) yalıtım yapan firmaları pek bilmiyorum ancak kendisi yapanlar var gördüğüm kadarıyla bunun için 7-8mm lik izolasyon halısı alıp koltukları falan söküp alt kısıma döşüyorlar halıyı üzerine geri örtüp topluyorlar, çamurluk içlerine davlumbazların iç alt kısımlarına dalgalı girinti çıkıntılı sünger takıyorlar ve kapı pandizotunu söküp oraya 5-6mm gibi kalınlıkta sünger döşeyip kapı kolu hoparlör yuvası gibi kısımları sünger bant vs. ile kapatıyorlar lastik sesi en az yüzde 30-40 azalıyor.

şahsen civic lastik sesi alabilir çünki sportif yapıdaki bir otomobil yolda kaydığı zaman yada patinaj yaptığı zaman sürücüye verdiği geri bildirimi yani lastik hışırtısından zemini ve arabayı hissetmek daha kolay olur, bu sebeple motorsporlarındaki hiçbir otomobilde izolasyon malzemesi ve sessizlik istenmez hem hafiflik ve yangına dayanıklılık hemde sürücüye daha iyi duyular sağlamak için, sert süspansiyon da aynı şekilde abartılı geri bildirimler verir, ben bu yönde bakıyorum tabi konfor amaçlı bakan kişiler de var .

civic te hiç izolasyon yok değil:) azıcık var:) tabi volkswagen yada audi gibi sessiz olmaz.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
öte yandan ilk mesajda çevremdeki herkes birşey söylüyor demişsiniz siz çevredekilerin lafına bakmayın:), arabanızın keyfini çıkartın civic FK7 herşeyiyle çok çok güzel bir otomobil, ama işte ses yalıtımıdır, yakıt tüketimidir, süspansiyon konforudur falan bunlar hep bu otomobilin agresif karakteri ile ilgili şeyler, o yüzden laf söyleyenler genelde almancı tayfadır vag grubunun bmw nin karakteri ile honda aynı olmaz. Şahsen bana bedava 30 tane passat verseler bir tane honda CRX kadar değeri olmaz gözümde, hiç elimi sürmem o 30 tane passatı satıp 3 tane FK8 Type-R alırım:) savaş uçağı gibi sivri köşeleri olan benzini içen ama bana keyif veren gücüyle almanlara meydan okuyan sağlamlığıyla keyfini sürerim.
 
Katılım
6 Eyl 2019
Mesajlar
16
Tepki puanı
2
Konum
Kocaeli darıca
öte yandan ilk mesajda çevremdeki herkes birşey söylüyor demişsiniz siz çevredekilerin lafına bakmayın:), arabanızın keyfini çıkartın civic FK7 herşeyiyle çok çok güzel bir otomobil, ama işte ses yalıtımıdır, yakıt tüketimidir, süspansiyon konforudur falan bunlar hep bu otomobilin agresif karakteri ile ilgili şeyler, o yüzden laf söyleyenler genelde almancı tayfadır vag grubunun bmw nin karakteri ile honda aynı olmaz. Şahsen bana bedava 30 tane passat verseler bir tane honda CRX kadar değeri olmaz gözümde, hiç elimi sürmem o 30 tane passatı satıp 3 tane FK8 Type-R alırım:) savaş uçağı gibi sivri köşeleri olan benzini içen ama bana keyif veren gücüyle almanlara meydan okuyan sağlamlığıyla keyfini sürerim.

Teşekkürler tekrar.Sattığım aracım Opel Astra olunca ses için problem oluyor gibi ama artık alıştım gibi.Dediğin gibi araç şekil olarak 10 numara ve üzerindeki jant la da bir Harika.dediğin gibi Keyfini çıkartmaya çalışacağım.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst