görüntü imiş
benim bir arkadaş vardı civic es i vardı e coil over yaptırıp dip bastırdı bütün yüksek kasislerde altı vurup ön tekerlekler havada boşa çıkıyor ve askıda kalıyordu tabi çapraz geçerim buradan derken oluyor bunlar, sonra rica edip birilerine altını sürte sürte arabayı çektiriyorlardı arkadan gelen trafik felç
, arka tekerlekleri 3-4º derece kamberli birisi daha vardı o da aynı 1999 civic
sordum nasıl kullanması zor olmuyor mu? içten yanaktan yere basan tekerlek yüzünden haftada bir lastik patlatınca kamberi düzelttirmiş
, işyerinden bir arkadaş otomatik ES7 ye air süspansiyon taktırmıştı arabayı park edip yüksek bırakmış air i direk aküye bağlamış alel acele durduğu yerde azar azar hava kaçırınca kompresör sürekli çalışmış aküsü bitti araba otomatik olunca vurduramadı da saatlerce akü takviyesi yapacak insan bekledi
hyundai getz e FK marka çin malı en ucuzundan 5 santim alçaltan yay alıp bir süre kullandıktan sonra park yerinden çıkarken arka yayı kırılan ve arka lastiğe giren yay demiri tekerleğini çizip parçalayan birisi vardı eibach pahalı gelmiş öyle diyorlar, bu yay otobanda 160 la giderken kırılsaydı çok daha ucuza gelirdi değil mi?.
ikinci el bir araba almış bir arkadaş ve zamanında arabaya katalitik konvertör iptali yapılmış arkadaşın haberi yok ikinci el alırken dikkat etmemiş, muayene zamanı gelince TÜV den katı kuralcı bir muayene operatörüne denk gelmiş ve bakmışlar katalizör olması gereken yerde düz boru var demişler ağır kusur bu araba geçmez, sonra bu arkadaş eksozcuya gidiyor eksozcu diyor ki orjinal katalizor 1200 lira yan sanayi var 800 lira demiş çok pahalı araba zaten 30000 lira bu para bende yok eksozcu demiş o zaman kiralık veririz 150 liraya takarız işin bitince sökeriz
katalizör kiraladı geçti muayeneden sonra eksozcuya geri gitti söktürdü
çıkma bozuk tofaş karbüratörü alıyorlar orta susturucuya delik açıp etrafını kaynakla doldurup takıyorlar altta böyle bakınca hemen görünmüyor da
karbüratörün klapeye bir tane en ucuzundan merkezi kilit motoru klapeyi açıp kapasın diye birde o kilit pompası motoruna gizli tesisat çekip direksiyon altına düğme takıyorlar 200 liraya vanalı eksoz
bas bas ötüyor cayır cayır
polis duymasın anında bağlıyor arabayı
Bunlar hep modifiye
Aynen size katılıyorum, modifiye işi çocuk oyuncağı değil, kanuni yönetmeliklerden, şartnamelerden, kullanışlılık, emniyet ve güvenilirlik faktörüne kadar dikkat edilmesi gereken yüzlerce detay var. Türkiye de bu işi doğru dürüst yapmak çok çok zor, tuning dükkanında serbest biçimde perakende satılan modifiye parça aynı zamanda kullanımı yasak olan parça oluyor böyle bir tezat var.