O konuları daha önce okumuştum hatta Çorum özençlere de titreşim takozlarını da taktırmıştım geçen yıl, tekleme ile ilgili de konuşmuştum.
Değişken subap zamanlamasına uyumla özelliği Atikerde mevcut BRC'de öyle bir ayar yok bulamamıştık. Muhtemelen olsa fabrika bunu atlamaz diye düşünüyorum.
Pipolu sisteme geçilmesiyle çözüme ulaşılıyor gibi ama aracın hazırdaki LPG giriş düzenini değiştirmek istemedim açıkçası. Ayrıca bu tekleme hissi %100 kalkmıyor kesinlikle, benzinde bile var aslında ancak çok çok düşük olduğu için hissedilmez seviyede. Mesela kalitesiz bir benzin aldığınızda benzinde de hissediyorsunuz, bunu yaşadım ben.
Bence bu histen 2000 devir altında pek kaçış yok, FD6larda bile hissedilmiyor dense de bendeki FD6da da dikkat edince gayette hissetmeye başlıyorsunuz ama FB7deki gibi belirgin seviyede olmuyor.
İşte benim kendi çözümümdeki tatlı hızlanmadan kastım hep 2000 devir üstünde hızlanıyorum, zaten sürekli bu şekilde kullanınca aracın ayarı da bu doğrultuda düzenleniyor sanki.
Hızlanırken yokuş ve güç istemeyen durumlar dışında hep 2000-3000 devir arası hızlanıyor araç genelde ve tekleme hissiyatını nerdeyse hiç yaşamıyorum, çekiş konusunda da iyi seviyede kalıyor diyebilirim.
Aslında atmosferik motorlar içinde gücün makul seviyede üretilmeye başlandığı devir aralığı da 2000 devir üstü oluyor.
ELM327 cihazı da bende mevcut, 3 yıl önce Honda Bora'da LPG ayarı sonrası LTFT değerim genelde %3-4 civarında geziyor zaten, sürekli de kontrol ediyorum, bunun da açıkçası tekleme hissinin azalmasında etkili olacağını düşünüyorum.