LCD ekranda grafik halinde motor yağı uyarısı motor çalıştıktan kısa süre sonra yanıyorsa gaza az basmanız iyi olur, bu gösterge motor yağı sıcaklığının çok yükselmesinden sebeple yanıyor, 40-50km kadar mesafeyi 120-160km/s gibi yüksek hızlarla uzun yol yaptıktan hemen sonra bir yerde durduğunuzda motor rölantide en az 7-8dk beklemeden stop edilirse ve 10-15dk sonra tekrar çalıştırılıp yola çıkılırsa yanıyor başıma geldi, eğer tam gaz hızlanma ve sert frenle yavaşlama ardından tekrar tekrar tam gaz hızlanma şeklinde kullanılırsa yine yağ uyarısı yanıyor bu benim başıma gelmedi ama forumda sıklıkla duyduk.
Kontağı kapatıp açtığınızda söner aksi halde sönmüyor.
bir diğer yağ uyarı lambası da ışıklı gösterge olarak sol çeyrek panelin hemen altında daha küçük ve parlak bir göstergedir o yanıyorsa yağ eksiktir bu tehlikeli olan uyarı.
Ben FK7 kullanıcılarını anlamakta bazen güçlük çekiyorum, FK7 özünde sportif görünümlü ve motor gücü olarak Türkiye şartlarında ciddi güç değerlerine sahip bir otomobil olabilir aslında öyle değil
benim bu yorumum FK7 kullanıcılarında biraz da hayal kırıklığı yaratabilir ancak FK7 aslen sıradan bir C segmenti Hatchback binek bir otomobilin biraz şişirilmişi ve Honda tarafından karakter ve ruh ilave edilmişi ve çok çok güzel bir otomobil.
Bu karakteri sebebiyle ve CVT şanzımanın yapısı gereği sık sık tam gaz sıkıştırmalara, sert kalkışlara, sıklıkla yüksek hızları zorlamaya stock hali ile uzun süre dayanabileceğini zannetmiyorum ya uyarı veriyor ya fren balataları çok erken bitiyor ve bir set balata ön arka 2000 lira civarında.
FK7 de diğer birçok Civic modeli gibi özünde 0w-20 Engine oil Type 2.0 kodlu Honda motor yağı kullanıyor ve kullanma kılavuzuna baktığınız zaman bu motor yağının aslında performans amaçlı değil yakıt ekonomisi, düşük eksoz emisyonu gibi sebeplerle bu motor için kullanılması gerektiği yazıyor.
Eğer yazılım ve chip tuning işine girilecek ise zaten tahminimce bu motorda motor yağı olarak 5w-30 0w-30 yada 5w-40 gibi yağlar tercih edilecektir
Turboşarjlı motorlarda dizel yada benzinli fark etmez gaza basarak motoru sıkıştırdıkça IAT değeri yükselir IAT Intake Air Temperature yani motorun emme manifoltuna giren havadır, aynı zamanda Turboşarj ünitesinin kendisi de motor yağı ile yağlanır ve soğutulur
Turboşarjlı bir motorda gazlayarak sıkıştırdığınızda atmosferik bir motora göre çok daha fazla ısı açığa çıkartırsınız eğer soğutma olarak bunu karşılayamaz ise sıkıntılar başlar. IAT yükselmesi çekişten düşmeye sebep olur aşırı ısınan motor yağı ise turbo türbini yataklarını bozar. Bir otomobilin gerektiği zaman motor yağı sıcaklığı uyarısı vermesi bu yüzden güzel birşey aslında. Piyasada turbosu öten Opeller Hyundai ler Ford lar var. Onlarda öyle uyarılar yok bildiğim kadarıyla. Honda da var.
bu bizler için bardağın dolu tarafı, 2016 da piyasaya sürülen bu otomobilden bir tane bile turbosu öten görmedim duymadım
Hunharca gazlanacak bir 182hp lik Civic in ilk başta manuel vitesli olması ve ufak tefek bazı modifiyeleri içermesi bence şart, daha büyük intercooler daha iyi bir yağ soğutucu daha iyi motor yağı gibi
Ben FK7 nin stock hali ve CVT şanzıman ile çok fazla zorlamaya gelecek bir otomobil olduğunu zannetmiyorum, yine de sınıfındaki diğer pek çok otomobilden yağ lambası yaktırmayacak düzeyde gazlansa dahi performans olarak çok daha iyidir
Aşağıya iki tane video bıraktım burada örnek uygulamalar var, çok fazla araştırmadan bunları bulup buraya ekliyorum örnek olması açısından. Demekki birileri birşeyler yapıyorsa buna ihtiyaç doğuyor ki yapıyorlar.