2021 fc5 hararet

Furkan Emir

Özel Üye
Katılım
20 Ocak 2021
Mesajlar
110
Tepki puanı
137
Yaş
35
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2021
Merhaba arkadaşlar başıma gelen üzücü olayı aktarmak istiyorum. 20 gün önce 40bin bakımı yaptırdım Adana serviste. Konyada yaşadığım için Antifriz kontrolü istedigim ve değişmesi gerekir dediler faturada mevcut değiştirdiler. Dün gece 23.00 civarı herzamanki kullanımda Adana'dan Konya'ya dönerken Ereğli'de hararet uyarısı yaptı. Hemen sağa çekip yol yardımı aradım. Geri dönüş yapmalarını beklerken kaputu açtım ve antifiriz kabinin kapağının takılı olmadığını farkettim. Videoya da aldım. O sırada teknik servisten döndüler ve çekiciyle en yakın(konya) servise çektirdik. Çoluk çocuk rezil olduk resmen. Şimdi serviste kontrol sağlandı azda olsa contaya zarar vermiş gibi duruyor dediler. Bende Adana servsiten talep ettim bakalım ne diyecekler. Bana söyledikleri şu 2bin km yapmışsınız bakımdan sonra diyorlar. Tamam da ben servisten sonra kapağı açıp mi gezdim

Redmi Note 8 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Furkan Emir

Özel Üye
Katılım
20 Ocak 2021
Mesajlar
110
Tepki puanı
137
Yaş
35
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2021
Merhaba arkadaşlar başıma gelen üzücü olayı aktarmak istiyorum. 20 gün önce 40bin bakımı yaptırdım Adana serviste. Konyada yaşadığım için Antifriz kontrolü istedigim ve değişmesi gerekir dediler faturada mevcut değiştirdiler. Dün gece 23.00 civarı herzamanki kullanımda Adana'dan Konya'ya dönerken Ereğli'de hararet uyarısı yaptı. Hemen sağa çekip yol yardımı aradım. Geri dönüş yapmalarını beklerken kaputu açtım ve antifiriz kabinin kapağının takılı olmadığını farkettim. Videoya da aldım. O sırada teknik servisten döndüler ve çekiciyle en yakın(konya) servise çektirdik. Çoluk çocuk rezil olduk resmen. Şimdi serviste kontrol sağlandı azda olsa contaya zarar vermiş gibi duruyor dediler. Bende Adana servsiten talep ettim bakalım ne diyecekler. Bana söyledikleri şu 2bin km yapmışsınız bakımdan sonra diyorlar. Tamam da ben servisten sonra kapağı açıp mi gezdim

Redmi Note 8 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hangi yolu izlemeliyim tavsiyelerinizi bekliyorum.

Piyasanın kaç katı para verip serviste bakım yaptırıyoruz başımıza gelen şeye bakın. Kaldı ki ben aracımı sıfır aldım hep zamanında yetkili servis bakımı oldu. Başkasına bile yıkatmadım şimdiye kadar

Redmi Note 8 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ugr60

0
Katılım
9 Şub 2017
Mesajlar
695
Tepki puanı
443
Yaş
36
Konum
Tokat
Geçmiş olsun zor bir durum. Servis kabul etmezse uğraştırıcı bir süreç yaşayabilirsiniz. Avukat - mahkeme olayı vs.. bakım sonrası servis ustası kapağı yerine tam oturtamamış olabilir , kapağın kulakları yerine oturamamışsa zamanla sarsıntı vs kapak tamamen yerinden çıkmıştır bu da direkt hararete kaldırmıştır arabayı. 2 hafta önce 70000 km bakımında bende antifiriz değiştirdim yetkilide her bakımdan sonra aracımın kaputunu açıp kısa bir kontrol yaparım kendimce. Ters bir durum olursa fazla uzaklaşmadan geri döneyim diye. Antifiriz değiştiği için kapağı kendim de kontrol ettim hatta açıp sıvının durumuna bakıp tekrar kapattım. Malesef her ne kadar yetkili de olsa hata olabiliyor. Birde bu durumu Honda Türkiye yi arayıp anlatmanızda fayda var etkisi olabilir.

Farklı mekanlarda benzer hiçlikler..
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,029
Çözümler
1
Tepki puanı
643
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
Merhaba arkadaşlar başıma gelen üzücü olayı aktarmak istiyorum. 20 gün önce 40bin bakımı yaptırdım Adana serviste. Konyada yaşadığım için Antifriz kontrolü istedigim ve değişmesi gerekir dediler faturada mevcut değiştirdiler. Dün gece 23.00 civarı herzamanki kullanımda Adana'dan Konya'ya dönerken Ereğli'de hararet uyarısı yaptı. Hemen sağa çekip yol yardımı aradım. Geri dönüş yapmalarını beklerken kaputu açtım ve antifiriz kabinin kapağının takılı olmadığını farkettim. Videoya da aldım. O sırada teknik servisten döndüler ve çekiciyle en yakın(konya) servise çektirdik. Çoluk çocuk rezil olduk resmen. Şimdi serviste kontrol sağlandı azda olsa contaya zarar vermiş gibi duruyor dediler. Bende Adana servsiten talep ettim bakalım ne diyecekler. Bana söyledikleri şu 2bin km yapmışsınız bakımdan sonra diyorlar. Tamam da ben servisten sonra kapağı açıp mi gezdim

Redmi Note 8 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Geçmiş olsun.....Zor durum...Karşı tarafı ikna etmek te zor...Kabul ederlerse hatalarını ne ala , denemekten zarar gelmez... Zaten 2000km yapmışsınız demelerinden belli niyetleri maalesef...

Ben ellemedim sizin servisteki elemanınız kapatmayı unutmuş demekten başka çareniz yok gibi gözüküyor...

Kabul etmezler ise ....Avukat /Mahkeme maalesef uğraştırıcı şeyler...


Benim Eski alışkanlığım...
15/20 güne bir...
Motor yağ çubuğunu çeker yağın seviyesine bakarım, yerine güzelce oturturum...

Motor yağ doldurma kapağını sıkımı diye kontrol ederim,

Fren /Direksiyon yağ seviyesine bakar, kabın kapağına bakarım sıkımı diye,

Cam suyunu doldurur sıkımı diye kontrol ederim

Buji bobin başlarını ileri doğru iterim, bakarım gevşeme varmı diyye

Akü kutup başlarına bakarım sıkımı diye,

Bu işlem Max. 10 dk alır...

Araç bakımdan çıkınca da kontrol ederim...

Yakıt aldıktan sonra benzin kapağını ve LPG kapağına bakarım sıkı mı diye


Herkese tavsiye ederim..Kontrol güvene mani değildir..



Hocam size de çok geçmiş olsun..Allah kimsenin başına vermesin...

Size tavsiyem aracın soğutma suyu yeniden dolup havası alındıktan sonra belli bir süre kullandıktan sonra motor taşırma kabını kontrol ederek suda eksilme varmı yokmu bakın, eğer çok eksiltme gözle görülür derece de ise veya motor üst kapak çevresinde ıslanma/damlatma görür iseniz yada hararet sorunu baş gösterirse motor üst kapak contasının değişmesi gerektiği kanaatine varırsınız ..

Son karar tabiki sizin. Saygılar
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Kas 2021
Mesajlar
139
Tepki puanı
151
Konum
Malatya
Geçmiş olsun , üzücü bir durum.
Servisin pişkinliğe bak..
Honda grubu araçlar da soğutma suyu antifiriz değişimi ilk periyotta 10 yıl veya hangisi önce dolarsa 200.000 km'dir..
Müşteri beyanı ile değişim yaptık bahanesi altına yatamazlar. Müşterinin bilmediği CVT yağ değişimini , subap ayarını , benzin filtresi ve buji değişimini falan çok güzel hatırlatıp , uyarıyorlar ama sağolsunlar.
Kapitalist sistemin kölesi olmuş bu servis anlayışının peşini bırakmayın kesinlikle. Gerekirse dava ediniz.. Ben olsam sırf burunlarını sürtmek için sandık motor dahi isterdim..
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20230116-161019_Samsung Notes.jpg
    Screenshot_20230116-161019_Samsung Notes.jpg
    98.3 KB · Görüntüleme: 56

Furkan Emir

Özel Üye
Katılım
20 Ocak 2021
Mesajlar
110
Tepki puanı
137
Yaş
35
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2021
Herkese teşekkür ederim. Hem en son bakımın yapıldığı Tekbaş servis müdürü Ahmet, hemde Toroslar servis müdürü Ufuk Bey ile irtibatlı bir işlem yaptık. Konya serviste yapılan kontrolde az da olsa kaçak olabileceği şüphesiyle motor kontrolü yapılmasını tavsiye ettiler, contadan dolayı bu şekilde şikayet olan bir kaç araç olmuş çünkü. Garanti başvuru dosyası açtılar. Bakalım inceleme sonucunda ne çıkacak. Aksi bir durum olursa zaten iyice tiksindim imkan nispetinde başka markaya yönelmeyi düşünüyorum

Redmi Note 8 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Kas 2021
Mesajlar
139
Tepki puanı
151
Konum
Malatya
Tiksinecek durum yok , FC Civic gayet başarılı araçtır. FB7'den sonra çağ atladığı modeldir.
Burada tiksinilmesi gereken şey son tüketicinin bu kadar sahipsiz ve değersiz kalmasıdır.
Yetkili servisler kullanıcının hakim olduğu kadar yetkilidir.. Biz burada tüketiciler haklarımızı savunmalı ve en azından bir işlem - uygulama yaptırmadan önce internetten basit bir araştırma veya kullanım kılavuzunu karıştırmayı bilmeliyiz.
Avrupa arabaların da 2 yılda bir soğutma suyu değişimi yapılıyor diye ezbere değişim istemişsiniz onlar da para paradır diyerek hareket etmiş ellerini yüzlerine bulaştırmışlar durum bu..
 

Furkan Emir

Özel Üye
Katılım
20 Ocak 2021
Mesajlar
110
Tepki puanı
137
Yaş
35
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2021
Tiksinecek durum yok , FC Civic gayet başarılı araçtır. FB7'den sonra çağ atladığı modeldir.
Burada tiksinilmesi gereken şey son tüketicinin bu kadar sahipsiz ve değersiz kalmasıdır.
Yetkili servisler kullanıcının hakim olduğu kadar yetkilidir.. Biz burada tüketiciler haklarımızı savunmalı ve en azından bir işlem - uygulama yaptırmadan önce internetten basit bir araştırma veya kullanım kılavuzunu karıştırmayı bilmeliyiz.
Avrupa arabaların da 2 yılda bir soğutma suyu değişimi yapılıyor diye ezbere değişim istemişsiniz onlar da para paradır diyerek hareket etmiş ellerini yüzlerine bulaştırmışlar durum bu..
Hocam önümüz kış olduğu için bende kış memleketinde yaşadığım için Antifriz ölçümü istedim. Serviste yapılan ölçümde -15 çıktığını en az -30-40 olması gerektiğini ve değişmesi gerektiğini söyledi ona istinaden değiştirdim. Ben bunu degistirtmeseydim ve kışın ekşi olduğu derecelerde bnir sıkıntı olsaydı emin olun niye kontrol ettirmediniz olurdu. Sıkıntı şu neden hep biz kontrol etmek zorundayız?

Redmi Note 8 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Furkan Emir

Özel Üye
Katılım
20 Ocak 2021
Mesajlar
110
Tepki puanı
137
Yaş
35
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2021
Hocam önümüz kış olduğu için bende kış memleketinde yaşadığım için Antifriz ölçümü istedim. Serviste yapılan ölçümde -15 çıktığını en az -30-40 olması gerektiğini ve değişmesi gerektiğini söyledi ona istinaden değiştirdim. Ben bunu degistirtmeseydim ve kışın ekşi olduğu derecelerde bnir sıkıntı olsaydı emin olun niye kontrol ettirmediniz olurdu. Sıkıntı şu neden hep biz kontrol etmek zorundayız?

Redmi Note 8 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Aklımdaki asıl soru şuydu: iki yıl önce sıfır alınmış bir aracın antifiriz derecesi nasıl -15 çıkar. Onla ugras bunla uğraş eee sonra?

Redmi Note 8 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,029
Çözümler
1
Tepki puanı
643
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
Aklımdaki asıl soru şuydu: iki yıl önce sıfır alınmış bir aracın antifiriz derecesi nasıl -15 çıkar. Onla ugras bunla uğraş eee sonra?

Redmi Note 8 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Güzel soru....Servise iletin...Sıkışacaklar... Cevap veremeyecekler...2 senede o dereceye düşmesi normal değil...

Son karar tabiki sizin. Saygılar
 
Geri
Üst